প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ কাৰ্যালয়
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি ৰূপায়ণৰ ক্ষেত্ৰত সৰ্বভাৰতীয় শিক্ষা সন্মিলন উদ্বোধন কৰে
"ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতিৰ মূল আধাৰ হৈছে শিক্ষাক সংকীৰ্ণ চিন্তাধাৰাৰ ক্ষেত্ৰৰ পৰা বাহিৰ লৈ যোৱা আৰু ইয়াক একবিংশ শতিকাৰ আধুনিক ধাৰণাসমূহৰ সৈতে সংযুক্ত কৰা"
"ব্ৰিটিছসকলে সৃষ্টি কৰা শিক্ষা ব্যৱস্থা কেতিয়াও ভাৰতীয় লোকাচাৰৰ অংশ নাছিল"
"আমাৰ যুৱসকল দক্ষ, আত্মবিশ্বাসী, ব্যৱহাৰিক আৰু গণনামূলক হ'ব লাগে, শিক্ষা নীতিয়ে ইয়াৰ বাবে ভূমি প্ৰস্তুত কৰি আছে"
"আনকি মহিলাসকলৰ বাবেও, আগতে বন্ধ হৈ থকা খণ্ডবোৰৰ বাবে, আজি তেওঁলোকে প্ৰতিভাৰ উদাহৰণ দাঙি ধৰিছে।"
"ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতিয়ে আমাক অজস্ৰ সম্ভাৱনা উপলব্ধি কৰাৰ এক উপায় প্ৰদান কৰিছে"
Posted On:
07 JUL 2022 4:11PM by PIB Guwahati
প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আজি বাৰাণসীত ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি ৰূপায়ণৰ ক্ষেত্ৰত সৰ্বভাৰতীয় শিক্ষা সন্মিলন উদ্বোধন কৰে। উত্তৰ প্ৰদেশৰ ৰাজ্যপাল আনন্দীবেন পেটেল, উত্তৰ প্ৰদেশৰ মুখ্যমন্ত্ৰী যোগী আদিত্যনাথ, কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰী শ্ৰী ধৰ্মেন্দ্ৰ প্ৰধান, শ্ৰীমতী অন্নপূৰ্ণা দেৱী, ড০ সুভাষ সৰকাৰ, ড০ ৰাজকুমাৰ ৰঞ্জন সিং, ৰাজ্যিক মন্ত্ৰী, শিক্ষাবিদ আৰু অন্যান্য অংশীদাৰসকল উপস্থিত আছিল।
সমবেত লোকসকলক সম্বোধন কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে 'আমাৰ শিক্ষা ব্যৱস্থা আৰু যুৱ প্ৰজন্মই 'অমৃত কাল'ৰ প্ৰতিশ্ৰুতি উপলব্ধি কৰাৰ এক ডাঙৰ অংশ বহন কৰে। তেওঁ মহামানা মদন মোহন মালৱীয়ক নমস্কাৰ কৰি সমাগমৰ বাবে শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰিছিল। দিনটোৰ আৰম্ভণিতে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এলটি কলেজত অক্ষয় পাত্ৰ মধ্যাহ্ন ভোজন ৰন্ধনশালা উদ্বোধন কৰে। তেওঁ কয় যে তেওঁ যি উচ্চ পৰ্যায়ৰ শিক্ষাৰ্থীসকলৰ সৈতে বাৰ্তালাপ কৰিছিল সেয়া সেই প্ৰতিভাক ব্যৱহাৰ কৰাৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় প্ৰচেষ্টাৰ ইংগিত।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে "শিক্ষাৰ ওপৰত ৰাষ্ট্ৰীয় নীতিৰ মূল আধাৰ হৈছে শিক্ষাক সংকীৰ্ণ চিন্তাধাৰাৰ ক্ষেত্ৰৰ পৰা বাহিৰ লৈ যোৱা আৰু ইয়াক একবিংশ শতিকাৰ আধুনিক ধাৰণাসমূহৰ সৈতে সংযুক্ত কৰা।" প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে দেশত কেতিয়াও বুদ্ধিমত্তা আৰু প্ৰতিভাৰ অভাৱ হোৱা নাছিল, অৱশ্যে ব্ৰিটিছে সৃষ্টি কৰা শিক্ষা ব্যৱস্থা কেতিয়াও ভাৰতীয় নীতিৰ অংশ নাছিল। তেওঁ শিক্ষাৰ বহুমুখী ভাৰতীয় নীতিৰ বিষয়ে কৈছিল আৰু আধুনিক ভাৰতীয় শিক্ষা ব্যৱস্থাত সেই দিশটো চিহ্নিত কৰিবলৈ কৈছিল।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে জোৰ দি কয়, "আমি কেৱল যুৱসকলক ডিগ্ৰী ধাৰণ কৰি প্ৰস্তুত কৰাউচিত নহয়, দেশখনে যিমান মানৱ সম্পদৰ প্ৰয়োজন, আমাৰ শিক্ষা ব্যৱস্থা দেশক দিয়া উচিত। "এই প্ৰস্তাৱটো আমাৰ শিক্ষক আৰু শিক্ষানুষ্ঠানসমূহৰ দ্বাৰা নেতৃত্ব দিব লাগিব।" নতুন ভাৰত গঢ়ি তোলাৰ বাবে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এক নতুন ব্যৱস্থা আৰু আধুনিক প্ৰক্ৰিয়াগুৰুত্বপূৰ্ণ বুলি জোৰ দিয়ে। তেওঁ কৈছিল যে আগতে যিটো কল্পনাও কৰা হোৱা নাছিল সেয়া এতিয়া বাস্তৱ। "আমি কেৱল কৰোনাৰ ইমান ডাঙৰ মহামাৰীৰ পৰা ইমান দ্ৰুতগতিত পুনৰুদ্ধাৰ কৰাই নহয়, আজি ভাৰত হৈছে বিশ্বৰ দ্ৰুততম বিকাশশীল বৃহৎ অৰ্থনীতিসমূহৰ ভিতৰত অন্যতম। আজি আমি পৃথিৱীৰ তৃতীয় সৰ্ববৃহৎ ষ্টাৰ্টআপ পৰিস্থিতিতন্ত্ৰ।"
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে মহাকাশ প্ৰযুক্তিৰ দৰে ক্ষেত্ৰত, য'ত আগতে কেৱল চৰকাৰেসকলো কৰিছিল, এতিয়া ব্যক্তিগত খেলুৱৈৰ জৰিয়তে যুৱসকলৰ বাবে এক নতুন পৃথিৱী গঢ়ি তোলা হৈছে। দেশৰ কন্যাসকলৰ বাবে, মহিলাসকলৰ বাবেও, আগতে বন্ধ হৈ থকা খণ্ডবোৰৰ বাবে, আজি তেওঁলোকে খণ্ড কন্যাসকলৰ প্ৰতিভাৰ উদাহৰণ স্থাপন কৰিছে।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে নতুন নীতিত শিশুসকলক তেওঁলোকৰ প্ৰতিভা আৰু শিশুৰ পছন্দ অনুসৰি দক্ষ কৰাৰ ক্ষেত্ৰত সম্পূৰ্ণ মনোযোগ দিয়া হৈছে। "আমাৰ যুৱসকল দক্ষ, আত্মবিশ্বাসী, ব্যৱহাৰিক আৰু গণনামূলক হ'ব লাগে, শিক্ষা নীতিয়ে ইয়াৰ বাবে ভূমি প্ৰস্তুত কৰি আছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ভৱিষ্যতৰ বাবে এক নতুন চিন্তা প্ৰক্ৰিয়াৰে কাম কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। "আজিৰ শিশুৱে এক অতি উন্নত স্তৰৰ প্ৰতিভা প্ৰদৰ্শন কৰি আছে আৰু আমি তেওঁলোকক সহায় কৰাৰ লগতে তেওঁলোকৰ সুবিধা ল'বলৈ সাজু থাকিব লাগিব।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি প্ৰস্তুত কৰাৰ ক্ষেত্ৰত কৰা প্ৰচেষ্টাৰ প্ৰশংসা কৰে, অৱশ্যে, তেওঁ জোৰ দি কয় যে নীতি প্ৰস্তুত কৰাৰ পিছত গতি হ্ৰাস কৰা হোৱা নাই। নীতিটো ৰূপায়ণৰ ওপৰত নিৰন্তৰ আলোচনা আৰু কাম চলি আছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ব্যক্তিগতভাৱে নীতিৰূপায়ণৰ বিষয়ে কথা পাতিবলৈ কেইবাখনো আলোচনাচক্ৰ আৰু কাৰ্যসূচীত অংশগ্ৰহণ কৰে। ইয়াৰ ফলস্বৰূপে দেশৰ যুৱপ্ৰজন্ম দেশৰ উন্নয়নত সক্ৰিয় অংশীদাৰ হৈ পৰিছে।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে দেশৰ শিক্ষা আন্তঃগাঁথনিৰ ক্ষেত্ৰত গুৰুত্বপূৰ্ণ পৰিৱৰ্তনৰ কথাও কয়। দেশখনত বহুতো নতুন মহাবিদ্যালয়, বিশ্ববিদ্যালয়, আইআইটি আৰু আইআইএম মুকলি হৈছে। তেওঁ কয় যে ২০১৪ চনৰ পিছত চিকিৎসা মহাবিদ্যালয়ৰ সংখ্যা ৫৫ শতাংশ বৃদ্ধি পাইছে। বিশ্ববিদ্যালয়সমূহৰ বাবে উমৈহতীয়া প্ৰৱেশ পৰীক্ষাই বিশ্ববিদ্যালয়ৰ নামভৰ্তিৰ ক্ষেত্ৰত সহজতা আৰু সমতা আনিব। "ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতিয়ে এতিয়া মাতৃভাষাত অধ্যয়নৰ পথ মুকলি কৰি দিছে। একে ক্ৰমতে, সংস্কৃতৰ দৰে প্ৰাচীন ভাৰতীয় ভাষাও অনুসৰণ কৰা হৈছে।"
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে বিশ্বাস ব্যক্ত কৰে যে ভাৰত বিশ্ব শিক্ষাৰ এক মুখ্য কেন্দ্ৰ হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিব পাৰে। তেওঁ কৈছিল যে আন্তৰ্জাতিক মানদণ্ডঅনুসৰি ভাৰতীয় উচ্চ শিক্ষা প্ৰস্তুত কৰাৰ বাবে নিৰ্দেশনা জাৰী কৰা হৈছে। প্ৰতিষ্ঠানসমূহৰ আন্তৰ্জাতিক বিষয়ৰ বাবে ১৮০ খন বিশ্ববিদ্যালয়ত বিশেষ কাৰ্যালয় স্থাপন কৰা হৈছে। তেওঁ বিশেষজ্ঞসকলক ক্ষেত্ৰখনৰ আন্তৰ্জাতিক অনুশীলনৰ বিষয়ে অৱগত হ'বলৈ কৈছিল।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ব্যৱহাৰিক অভিজ্ঞতা আৰু ক্ষেত্ৰকৰ্মৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে আৰু 'লেব টু লেণ্ড' পদ্ধতিৰ আহ্বান জনায়। তেওঁ শিক্ষাবিদসকলক প্ৰমাণিত পৰীক্ষাৰ সৈতে তেওঁলোকৰ অভিজ্ঞতা প্ৰমাণিত কৰিবলৈ কৈছিল। তেওঁ প্ৰমাণ-আধাৰিত গৱেষণাৰ বাবে আহ্বান জনায়। তেওঁ ভাৰতৰ জনগাঁথনিগত লভ্যাংশৰ ওপৰত গৱেষণা আৰু ইয়াক ব্যৱহাৰ কৰাৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ উপায় বিচাৰি বিশ্বৰ বৃদ্ধ সমাজসমূহৰ বাবে সমাধান বিচাৰি উলিওৱাৰ বাবেও আহ্বান জনায়। একেদৰে, নমনীয় আন্তঃগাঁথনি হৈছে গৱেষণাৰ আন এক ক্ষেত্ৰ। অৱশেষত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়, "ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতিয়ে আমাক আগতে উপলব্ধ নোহোৱা অজস্ৰ সম্ভাৱনা উপলব্ধি কৰাৰ এক উপায় প্ৰদান কৰিছে। আমি ইয়াৰ সম্পূৰ্ণ ব্যৱহাৰ কৰিব লাগিব।"
অখিল ভাৰতীয় শিক্ষা সমাগম শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ে ৭ ৰ পৰা ৯ জুলাইলৈ শিক্ষা সন্মিলনৰ আয়োজন কৰিছে। ই বিশিষ্ট শিক্ষাবিদ, নীতি নিৰ্ধাৰক আৰু শৈক্ষিক নেতাসকলক তেওঁলোকৰ অভিজ্ঞতা ভাগ বতৰা কৰিবলৈ আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি (এনইপি) ২০২০-ৰ কাৰ্যকৰী ৰূপায়ণৰ ৰোডমেপ আলোচনা কৰাৰ বাবে এক মঞ্চ প্ৰদান কৰিব। সমগ্ৰ দেশৰ পৰা বিশ্ববিদ্যালয়সমূহৰ শৈক্ষিক, প্ৰশাসনিক আৰু প্ৰতিষ্ঠানগত খণ্ড (কেন্দ্ৰীয়, ৰাজ্যিক, বিবেচিত আৰু ব্যক্তিগত), আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় গুৰুত্বপূৰ্ণ প্ৰতিষ্ঠানসমূহৰ (আইআইটি, আইআইএম, এনআইটি, আইআইএছইআৰ) ৩০০ ৰো অধিক ব্যক্তিত্বৰ ক্ষমতা নিৰ্মাণৰ অংশ হিচাপে এই অনুষ্ঠানটো আয়োজন কৰা হৈছে। বিভিন্ন অংশীদাৰে তেওঁলোকৰ নিজ নিজ প্ৰতিষ্ঠানত এনইপি ৰূপায়ণৰ অগ্ৰগতিৰ বিৱৰণ উপস্থাপন কৰিব আৰু লগতে উল্লেখযোগ্য ৰূপায়ণ ৰণনীতি, সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ পদ্ধতি আৰু সফলতাৰ কাহিনী ভাগ বতৰা কৰিব।
তিনিদিনীয়া শিক্ষা বৈঠকত এনইপি ২০২০-ৰ অধীনত উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে চিনাক্ত কৰা নটা বিষয়ৰ ওপৰত পেনেল আলোচনা অনুষ্ঠিত হ'ব। এইবোৰ হৈছে বিষয় - বহুমুখী আৰু সামগ্ৰিক শিক্ষা; দক্ষতা বিকাশ আৰু নিয়োগযোগ্যতা; গৱেষণা, উদ্ভাৱন আৰু উদ্যোগ; মানদণ্ডৰ শিক্ষাৰ বাবে শিক্ষকসকলৰ ক্ষমতা নিৰ্মাণ; মানদণ্ড, ৰেংকিং আৰু স্বীকৃতি; ডিজিটেল সশক্তিকৰণ আৰু অনলাইন শিক্ষা; সমান আৰু সামগ্ৰিক শিক্ষা; ভাৰতীয় জ্ঞান প্ৰণালী; আৰু উচ্চ শিক্ষাৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয়কৰণ।
***
DS/SH/RD
(Release ID: 1841147)
Visitor Counter : 149
Read this release in:
Bengali
,
English
,
Urdu
,
Hindi
,
Marathi
,
Manipuri
,
Punjabi
,
Gujarati
,
Odia
,
Tamil
,
Telugu
,
Kannada
,
Malayalam