তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav

কেন্দ্ৰই ৰাজ্যসমূহক থলুৱাভাৱে গ্ল’বেল ফিল্ম প্ৰডাকচনৰ সুবিধাৰ বাবে ইণ্ডিয়া চিনে হাব পৰ্টেল ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ আহ্বান জনাইছে; লগতে পিছপৰা এলেকাত কম খৰচী চিনেমাৰ প্ৰচাৰৰ বাবে ৰোডমেপ উপস্থাপন কৰে

সুশৃংখলিত চলচ্চিত্ৰ অনুমতিয়ে ভাৰতীয় চলচ্চিত্ৰ খণ্ডত ব্যৱসায় কৰাৰ সহজতা বৃদ্ধি কৰে; এমঅ’এছ ড০ এল মুৰুগানে কয় যে তৃণমূল পৰ্যায়ৰ চিনেমাৰ পদক্ষেপে মহিলা আৰু স্থানীয় সম্প্ৰদায়কো সবলীকৰণ কৰে

আইএণ্ডবি মন্ত্ৰালয়ে ৰাজহুৱা যোগাযোগত কেন্দ্ৰ-ৰাজ্যৰ সমন্বয় শক্তিশালী কৰিবলৈ আৰু সংবাদ মাধ্যম আৰু মনোৰঞ্জন খণ্ডত সৃষ্টিশীল অৰ্থনীতিৰ প্ৰসাৰ ঘটাই ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয়শাসিত অঞ্চলৰ আইএণ্ডপিআৰ সচিবৰ সন্মিলনৰ আয়োজন কৰে

সাময়িকীসমূহৰ পঞ্জীয়ন আৰু অনুসৰণ প্ৰক্ৰিয়াৰ সুবিধাৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট কৰ্তৃপক্ষক অৱগত কৰি প্ৰেছ সেৱা পৰ্টেলৰ সম্পূৰ্ণ ৰূপায়ণ নিশ্চিত কৰিবলৈ কেন্দ্ৰই ৰাজ্যসমূহক আহ্বান জনাইছে

কেন্দ্ৰই ৰাজ্যসমূহক স্থান আৰু প্ৰতিভা প্ৰদৰ্শন কৰিবলৈ, ইভেণ্ট ক্লিয়াৰেন্স সুশৃংখলিত কৰিবলৈ আৰু মনোৰঞ্জনৰ আন্তঃগাঁথনি বৃদ্ধি কৰিবলৈ আৰু ক্ৰিয়েটিভ মাইণ্ডছ অৱ টুম’ৰ’ক প্ৰচাৰ কৰিবলৈ আইএফএফআই আৰু ৱেভছৰ সহায় ল’বলৈ উৎসাহিত কৰে

Posted On: 05 AUG 2025 6:39PM by PIB Guwahati

তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়ে ৫ আগষ্ট ২০২৫ত নতুন দিল্লীৰ বিজ্ঞান ভৱনত ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ তথ্য আৰু জনসংযোগ (আইএণ্ডপিআৰ) সচিবসকলৰ সৈতে এক উচ্চ পৰ্যায়ৰ সন্মিলন আয়োজন কৰে। কেন্দ্ৰীয় তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ ৰাজ্যিক মন্ত্ৰী ড° এল মুৰুগান, তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ সচিব শ্ৰী সঞ্জয় জাজু আৰু অন্যান্য উচ্চপদস্থ বিষয়াসকলে সন্মিলনত ভাষণ প্ৰদান কৰে। এই সন্মিলনৰ লক্ষ্য আছিল ৰাজহুৱা যোগাযোগৰ ক্ষেত্ৰত কেন্দ্ৰ-ৰাজ্যৰ সমন্বয় শক্তিশালী কৰা, প্ৰেছ সেৱা পৰ্টেল আৰু ইণ্ডিয়া চিনে হাবৰ পূৰ্ণাংগ ৰূপায়ণ আৰু কাৰ্যক্ষমতা নিশ্চিত কৰা, আৰু বিভিন্ন অঞ্চলত চলচ্চিত্ৰৰ আন্তঃগাঁথনি বিকাশ আৰু ভাৰতৰ সৃষ্টিশীল অৰ্থনীতিৰ প্ৰসাৰৰ বাবে সহযোগিতামূলক সুযোগসমূহ অন্বেষণ কৰা।

সংবাদ মাধ্যম সংস্কাৰ আৰু ভাৰতৰ সৃষ্টিশীল অৰ্থনীতি সম্প্ৰসাৰণ

সন্মিলনত ভাষণ দি কেন্দ্ৰীয় তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ ৰাজ্যিক মন্ত্ৰী ড০ এল মুৰুগানে কয় যে ভাৰতীয় চিনেমা হাব পৰ্টেলটোক এক ঐক্যবদ্ধ একক উইণ্ড’ ব্যৱস্থালৈ নতুন ৰূপ দিয়া হৈছে, যাৰ ফলত সমগ্ৰ ভাৰততে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ অনুমতি আৰু সেৱাৰ সুশৃংখলিত প্ৰৱেশৰ সুবিধা প্ৰদান কৰা হৈছে। জিআইএছৰ বৈশিষ্ট্য আৰু সাধাৰণ ৰূপৰ সৈতে ই ব্যৱসায় কৰাত সহজতাক সমৰ্থন কৰে আৰু প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ নেতৃত্বত হোৱা ভাৰতৰ চলচ্চিত্ৰ অনুকূল নীতিসমূহ প্ৰদৰ্শন কৰে।

কম খৰচী থিয়েটাৰৰ জৰিয়তে মহিলা আৰু স্থানীয় জনগোষ্ঠীক সবলীকৰণ কৰা তৃণমূল পৰ্যায়ৰ চিনেমাৰ পদক্ষেপৰ ওপৰতো মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে আলোকপাত কৰে। তেওঁ ৱেভছ ২০২৫ আৰু আইএফএফআই গোৱা আদি বৃহৎ বিশ্বব্যাপী অনুষ্ঠান, বিশ্ব প্ৰতিভাক আকৰ্ষণ, ভাৰতৰ সৃষ্টিশীল অৰ্থনীতিক উন্নীত কৰা, বিশ্বজুৰি সাংস্কৃতিক কূটনীতিৰ প্ৰসাৰ আৰু ক্ৰিয়েটিভ মাইণ্ডছ অৱ টুম’ৰ’ক সবল কৰাত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।

তেওঁ সদ্য আৰম্ভ হোৱা ইণ্ডিয়ান ইনষ্টিটিউট অৱ ক্ৰিয়েটিভ টেকন’লজি (আইআইচিটি)ৰ ওপৰত বিশেষ গুৰুত্ব আৰোপ কৰে, যাৰ লক্ষ্য হৈছে যুৱক-যুৱতীসকলক এনিমেচন, গেমিং, সংগীত আৰু অন্যান্য সৃষ্টিশীল ক্ষেত্ৰত দক্ষতা প্ৰদান কৰা। ইয়াৰ লগতে তেওঁ দেশৰ সৃষ্টিকৰ্তা অৰ্থনীতি বৃদ্ধিৰ বাবে ভাৰত চৰকাৰৰ প্ৰচেষ্টাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে।

সংবাদ মাধ্যমৰ উন্নতিৰ বাবে সহযোগিতামূলক শাসন

অনুষ্ঠানৰ সময়ত তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ সচিব শ্ৰী সঞ্জয় জাজুৱে ফলপ্ৰসূ যোগাযোগ আৰু সংবাদ মাধ্যমৰ বিকাশৰ ক্ষেত্ৰত কেন্দ্ৰ-ৰাজ্যৰ সহযোগিতাৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকাক গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। তেওঁ ডিজিটেল সৃষ্টিকৰ্তা, স্থানীয় ভাষাৰ সংবাদ মাধ্যমৰ উত্থান আৰু জিলা পৰ্যায়ৰ আইএণ্ডপিআৰ চেটআপসমূহক শক্তিশালী কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰতো আলোকপাত কৰে। তেওঁ সকলো ৰাজ্যকে মসৃণ প্ৰকাশ প্ৰক্ৰিয়াৰ বাবে প্ৰেছ সেৱা পৰ্টেলৰ সৈতে একত্ৰিত হ’বলৈ আহ্বান জনায় আৰু ৰাজ্যসমূহৰ সংবাদ মাধ্যম বিভাগসমূহৰ বিচ্ছিন্ন দায়িত্বক লৈ উদ্বেগ প্ৰকাশ কৰে।

শ্ৰী জাজুৱে চিনেমা আৰু বিষয়বস্তু সৃষ্টিৰ অৰ্থনৈতিক সম্ভাৱনাৰ ওপৰতো আলোকপাত কৰি মেট্ৰ’ৰ বাহিৰলৈও সম্প্ৰসাৰণ আৰু স্থানীয় প্ৰতিভাক সমৰ্থন কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। ইণ্ডিয়া চিনে হাবৰ দৰে পদক্ষেপ আৰম্ভ কৰা হৈছিল চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ প্ৰচাৰ আৰু সৃষ্টিকৰ্তাসকলক কন্টেন্টক মুদ্ৰাকৰণ কৰিবলৈ সক্ষম কৰিবলৈ। তেওঁ ৱেভছ শীৰ্ষ সন্মিলনক বিশ্বব্যাপী আন্দোলন বুলি অভিহিত কৰে আৰু সমগ্ৰ সংবাদ মাধ্যমৰ পৰিৱেশ তন্ত্ৰত আলোচনা আৰু সহযোগিতা গভীৰ কৰাৰ বাবে গোৱাত আইএফএফআইৰ সময়ত ৰেডিঅ’ কনক্লেভৰ পৰিকল্পনা ঘোষণা কৰে।

মূল গুৰুত্ব দিয়া ক্ষেত্ৰসমূহ:

সন্মিলনৰ অন্যতম প্ৰধান কেন্দ্ৰবিন্দু আছিল ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ সংশ্লিষ্ট বিষয়াসকলক প্ৰেছ সেৱা পৰ্টেল সন্দৰ্ভত সংবেদনশীল আৰু অনবৰ্ডিং কৰা। ভাৰতৰ প্ৰেছ ৰেজিষ্ট্ৰাৰ জেনেৰেলে প্ৰেছ এণ্ড ৰেজিষ্ট্ৰেচন অৱ পেৰিঅ’ডিকেলছ আইন (পিআৰপি আইন), ২০২৩ৰ অধীনত প্ৰস্তুত কৰা এই পৰ্টেলটো আছিল একক উইণ্ড’ৰ ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম যিয়ে সাময়িকীসমূহৰ সৈতে জড়িত পঞ্জীয়ন আৰু কম্প্লাইয়েন্স প্ৰক্ৰিয়াৰ সুবিধা প্ৰদান কৰিছিল।

আন এটা মূল উল্লেখযোগ্য দিশ আছিল ২০২৪ চনৰ ২৮ জুনত লাইভ হোৱা নৱীকৃত ইণ্ডিয়া চিনে হাব পৰ্টেলৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া। এই পৰ্টেলে এতিয়া সমগ্ৰ ভাৰতত চলচ্চিত্ৰ সম্পৰ্কীয় সুবিধাৰ বাবে একক-উইণ্ডো ব্যৱস্থা হিচাপে কাম কৰে, কেন্দ্ৰীয়, ৰাজ্যিক আৰু স্থানীয় পৰ্যায়ত চিত্ৰগ্ৰহণৰ অনুমতি, প্ৰৰোচনা, আৰু সম্পদ মেপিঙৰ সংহত প্ৰৱেশ প্ৰদান কৰে। ইতিমধ্যে সাতখন ৰাজ্য আৰু দুখন কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলে সম্পূৰ্ণ সংহতি সম্পূৰ্ণ কৰিছিল, আনহাতে একৈশখন ৰাজ্য আৰু ছখন কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলক সাধাৰণ আবেদন প্ৰ-পত্ৰৰ জৰিয়তে অনবৰ্ড কৰা হৈছিল।

ইণ্ডিয়া চিনে হাব পৰ্টেলে জিআইএছ-ভিত্তিক স্থান মেপিং, উদ্যোগৰ পেছাদাৰীসকলৰ পৰা ক্ৰাউডছ'ৰ্চ কন্টেন্ট, আৰু চিত্ৰগ্ৰহণ, অনা-চিত্ৰগ্ৰহণ, আৰু প্ৰৰোচনাৰ বাবে পৃথক কাৰ্য্যপ্ৰবাহ সমৰ্থন কৰিছিল। সন্মিলনত আবেদন প্ৰক্ৰিয়াকৰণ আৰু বিশ্বব্যাপী চিত্ৰগ্ৰহণৰ গন্তব্যস্থান হিচাপে ভাৰতৰ আবেদন উন্নত কৰাৰ বাবে পৰীক্ষিত তথ্য অৱদান আগবঢ়োৱাৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা হয়।

এই সন্মিলনত অনগ্ৰসৰ অঞ্চলত কম খৰচী চিনেমা হলৰ প্ৰচাৰৰ ক্ষেত্ৰতো আলোচনা কৰা হয়। ভাৰত বিশ্বজুৰি ছবিৰ অন্যতম সৰ্বোচ্চ প্ৰযোজক হোৱাৰ পিছতো চিনেমাৰ আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা অসমান হৈয়েই থাকিল। মন্ত্ৰালয়ে টায়াৰ-৩ আৰু টায়াৰ-৪ চহৰ, গ্ৰাম্য অঞ্চল, আৰু আকাংক্ষিত জিলাসমূহক সেৱা আগবঢ়াবলৈ মডিউলাৰ আৰু মোবাইল চিনেমা মডেলৰ বিকাশৰ প্ৰস্তাৱ আগবঢ়ায়।

জিআইএছ মেপিং ব্যৱহাৰ কৰি কম পৰ্দাৰ ঘনত্বৰ অঞ্চল কেনেকৈ চিনাক্ত কৰিব পাৰি, কেনেকৈ বৰ্তমানৰ ৰাজহুৱা আন্তঃগাঁথনি পুনৰ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি, একক উইণ্ড’ ব্যৱস্থাৰ জৰিয়তে অনুজ্ঞাপত্ৰ সুশৃংখলিত কৰিব পাৰি, আৰু সুলভ মূল্যৰ চিনেমাৰ আন্তঃগাঁথনিত ব্যক্তিগত বিনিয়োগ আকৰ্ষণ কৰিবলৈ কৰ আৰু ভূমি নীতিৰ প্ৰৰোচনা আগবঢ়াব পাৰি সেই বিষয়ে আলোচনা কৰা হয়।

ভাৰতীয় আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ (আইএফএফআই) আৰু ৱেভছ বজাৰৰ দৰে ডাঙৰ ডাঙৰ চলচ্চিত্ৰ আৰু কন্টেন্ট প্লেটফৰ্মত অংশগ্ৰহণো এই আলোচনাত স্থান লাভ কৰে। ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলসমূহক এই মঞ্চসমূহ ব্যৱহাৰ কৰি তেওঁলোকৰ চিত্ৰগ্ৰহণৰ স্থান প্ৰদৰ্শন কৰিবলৈ, আঞ্চলিক প্ৰৰোচনাৰ প্ৰচাৰ কৰিবলৈ, আৰু স্থানীয় প্ৰতিভাক সমৰ্থন কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰা হয়। ৫৫ সংখ্যক আইএফএফআইত ১১৪খন দেশৰ অংশগ্ৰহণ আছিল, আৰু ইয়াৰ লগত জড়িত ৱেভছ বজাৰত ৩০খন দেশৰ ২০০০ৰো অধিক উদ্যোগ প্ৰতিনিধিক আদৰণি জনোৱা হৈছিল। ৰাজ্যসমূহে নিৰ্দিষ্ট পেভিলিয়ন স্থাপন কৰি, ভাৰতীয় পেনোৰামাত প্ৰৱেশৰ সুবিধা প্ৰদান কৰি, আৰু বিশ্বব্যাপী প্ৰকাশৰ বাবে সৃষ্টিশীল প্ৰতিভাক মনোনীত কৰি এই সুযোগসমূহৰ লাভ উঠাব পাৰে।

আলোচনাৰ আন এটা ডাঙৰ বিষয় আছিল ভাৰতৰ লাইভ মনোৰঞ্জন অৰ্থনীতিৰ বিকাশ। সন্মিলনত ৰাজ্যসমূহৰ সৈতে ইভেণ্টৰ বাবে বৰ্তমানৰ ক্ৰীড়া আৰু সাংস্কৃতিক আন্তঃগাঁথনি ব্যৱহাৰ কৰা, ইণ্ডিয়া চিনে হাবত অনুমতিৰ কৰ্মপ্ৰবাহ একত্ৰিত কৰা, ন’ডেল বিষয়া নিযুক্তি, আৰু লাইভ মনোৰঞ্জনৰ আন্তঃগাঁথনিত বিনিয়োগৰ বাবে নীতিগত আৰু বিত্তীয় সহায় প্ৰদান সন্দৰ্ভত আলোচনা কৰা হয়।

এই উচ্চ পৰ্যায়ৰ মত-বিনিময়ৰ লক্ষ্য আছিল সংবাদ মাধ্যম, যোগাযোগ, আৰু সৃষ্টিশীল অৰ্থনীতিৰ বিকাশৰ ক্ষেত্ৰত সহযোগিতাক শক্তিশালী কৰা, যিয়ে ভাৰতৰ ডিজিটেলভাৱে শক্তিশালী আৰু সাংস্কৃতিকভাৱে সজীৱ সমাজ হিচাপে অগ্ৰগতিত অৰিহণা যোগায়।

 

*****

Dharmendra Tewari/ Navin Sreejith/AA


(Release ID: 2152819)