প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ কাৰ্যালয়
প্ৰগতি ময়দান ইণ্টিগ্ৰেটেড ট্ৰেঞ্জিট কৰিডৰৰ উদ্বোধনী অনুষ্ঠানত প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ ভাষণৰ পাঠ
Posted On:
19 JUN 2022 4:50PM by PIB Guwahati
কেন্দ্ৰীয় কেবিনেটত মোৰ সহকৰ্মী শ্ৰী পীয়ুষ গোৱেলজী, হৰদীপ সিং পুৰীজী, শ্ৰী সোমপ্ৰকাশ জী, অনুপ্ৰিয়া পেটেলজী, অন্যান্য জনপ্ৰতিনিধি, অতিথি, আৰু অন্যান্য সুধীবৃন্দ।
মই দিল্লীৰ জনসাধাৰণ, নয়ডা-গাজিয়াবাদৰ জনসাধাৰণ, এনচিআৰৰ লোকসকলক আৰু সমগ্ৰ দেশৰ পৰা দিল্লীলৈ অহাৰ সুযোগ পোৱা লোকসকলক অভিনন্দন জনাইছো। আজি দিল্লীয়ে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পৰা আধুনিক আন্তঃগাঁথনিৰ এক অতি সুন্দৰ উপহাৰ লাভ কৰিছে।
এইমাত্ৰ যেতিয়া মই সুৰংগটোৰ মাজেৰে পাৰ হৈ আছিলো, বহুতো কথা মনলৈ আহিছিল। ইমান কম সময়ৰ ভিতৰত এই সমন্বিত পৰিবহন কৰিডৰটো প্ৰস্তুত কৰাটো একেবাৰে সহজ নাছিল। যিবোৰ ৰাস্তাৰ চাৰিওফালে এই কৰিডৰটো নিৰ্মাণ কৰা হৈছে সেইবোৰ দিল্লীৰ অন্যতম ব্যস্ত পথ। প্ৰতিদিনে, লাখ লাখ গাড়ী পাৰ হৈ যায়। আৰু, নিৰ্মাণ কৰা সুৰংগটোৰ ওপৰত, ইয়াৰ মাজেৰে সাতটা ৰেললাইন পাৰ হৈ গৈছে। এই সকলো অসুবিধাৰ মাজত, কৰোনা ভাবুকিৰ সন্মুখীন হৈছিল, তেওঁ নতুন পৰিস্থিতিৰ সৃষ্টি কৰিছিল। আৰু আমাৰ দেশত এনে যিকোনো কাম কৰক য'ত ন্যায়পালিকাৰ দুৱাৰত টোকৰ মাৰিবলৈও মানুহৰ অভাৱ নাই। সকলোতে ভৰি আছে।
দেশখনক আগুৱাই নিয়াত বহুতো সমস্যা আছে। এই প্ৰকল্পটোও একেটা অসুবিধাৰ মাজেৰে গৈছিল। কিন্তু এয়া হৈছে নতুন ভাৰত। তেওঁ সমস্যাবোৰসমাধান কৰে, নতুন সংকল্প লয় আৰু সেই সংকল্পবোৰ প্ৰমাণ কৰিবলৈ প্ৰচেষ্টা কৰে। আমাৰ অভিযন্তা, আমাৰ কৰ্মী সকল কোন, মই তেওঁলোক সকলোকে বহুত অভিনন্দন জনাইছো। তেওঁ এই প্ৰকল্পটো যি উৎসাহেৰে এই প্ৰকল্পটো কৰিছে সেই উৎসাহেৰে আৰু অতি সমন্বিত প্ৰচেষ্টাৰ ৰূপত আৰু প্ৰকল্প ব্যৱস্থাপনাৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ উদাহৰণ উপস্থাপন কৰি সম্পূৰ্ণ কৰিছে। মই মোৰ সকলো কৰ্মী ভাই-ভনীক অভিনন্দন জনাইছো যিসকলে ঘাম ওলাইছে, মই তেওঁলোক সকলোকে অন্তৰৰ পৰা অভিনন্দন জনাইছো।
বন্ধুসকল,
এই ইণ্টিগ্ৰেটেড ট্ৰেঞ্জিট কৰিডৰ একবিংশ শতিকাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ সৈতে খাপ খোৱাকৈ প্ৰগতি ময়দান প্ৰদৰ্শনী স্থানপৰিৱৰ্তনৰ অভিযানৰ অংশ। দশকৰ আগতে, প্ৰগতি ময়দান ভাৰতীয়, ভাৰতৰ সামগ্ৰী, আমাৰ সংস্কৃতিৰ শক্তিলৈ ভাৰতৰ প্ৰগতি প্ৰদৰ্শন কৰিবলৈ নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল। কিন্তু তাৰ পিছত ভাৰতযথেষ্ট পৰিৱৰ্তন হৈছে, ভাৰতৰ শক্তি সলনি হৈছে, আমাৰ প্ৰয়োজনীয়তাও বহুগুণে বৃদ্ধি পাইছে, কিন্তু দুৰ্ভাগ্যজনক যে প্ৰগতি ময়দানৰ বিশেষ অগ্ৰগতি হোৱা নাই, অন্যথা এই প্ৰগতি ময়দানপ্ৰথমে আগবাঢ়িব লাগিছিল, সেইটোৱেই হেৰুৱাইছে। ডেৰ দশক আগতে, ইয়াত কাগজত সুবিধাবোৰ সম্প্ৰসাৰিত কৰাৰ পৰিকল্পনা আছিল, এতিয়া এইটো ফেশ্বন, ঘোষণা কৰক, কাগজত দেখুৱাওক, দিয়া জ্বলাই দিয়ক, লেচ কাটিব, বাতৰি কাকতত শিৰোনাম লওক আৰু আপুনি মোৰ কামত মোৰ কাম কৰিছে, এইটোৱেই চলিছিল।
দেশৰ ৰাজধানীত বিশ্বমানৰ কাৰ্যসূচীৰ বাবে অত্যাধুনিক সুবিধা থাকিব লাগে, প্ৰদৰ্শনী গৃহ থাকিব লাগে, এতিয়া এই কথা মনত ৰাখি, ভাৰত চৰকাৰে আজি দেশৰ বিভিন্ন প্ৰান্তত এই বিষয়বোৰ মনত ৰাখি নিৰন্তৰ কাম কৰি আছে। এই দিল্লীতো দ্বাৰকাত নিৰ্মাণ কৰা আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সন্মিলন আৰু এক্সপো কেন্দ্ৰ আৰু প্ৰগতি ময়দানত পুনৰ্বিকাশ প্ৰকল্পই নিজৰ মাজত এক উদাহৰণ স্থাপন কৰিবলৈ গৈ আছে।
যোৱা বছৰ মই ইয়াত ৪টা প্ৰদৰ্শনী গৃহ উদ্বোধন কৰাৰ সুযোগ পাইছিলো আৰু আজি সংযোগৰ এই আধুনিক সুবিধাউদ্বোধন কৰা হৈছে। কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে চলোৱা এই আধুনিক নিৰ্মাণসমূহে দেশৰ ৰাজধানীৰ ছবি সলনি কৰি ইয়াক অধিক আধুনিক কৰি তুলিছে। আৰু এই ছবিখন কেৱল পৰিৱৰ্তনৰ বাবে নহয়, এই ছবিখন সলনি কৰা হৈছে কিয়নো ই ভাগ্য সলনি কৰাৰ এক মাধ্যমও হ'ব পাৰে।
বন্ধুসকল,
দিল্লীত, কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ গুৰুত্ব আধুনিক আন্তঃগাঁথনি, আধুনিকীকৰণ, প্ৰত্যক্ষ ফলাফল আৰু ইয়াৰ আঁৰৰ স্পষ্ট উদ্দেশ্য হৈছে জীৱনধাৰণৰ সহজতাৰ ওপৰত। সাধাৰণ মানুহৰ অসুবিধা হ্ৰাস কৰক, তেওঁৰ জীৱনৰ সুবিধাবোৰ বৃদ্ধি কৰক, সহজতা, সৰলতা, প্ৰাকৃতিকতা... এইবোৰ প্ৰণালীৰ জৰিয়তে তেওঁৰ বাবে উপলব্ধ হ'ব লাগে আৰু একে সময়তে, যেতিয়াই আমি এতিয়া বিকাশ কৰোঁ, ই পৰিৱেশ সচেতন পৰিকল্পনা হ'ব লাগে। আপুনি পৰিৱেশৰ প্ৰতি সংবেদনশীল হ'ব লাগিব। জলবায়ুৰ বিষয়ে চিন্তা কৰিব লাগিব; তেওঁলোকে এই সকলোবোৰ বস্তু একেলগে লৈ আগবাঢ়ি আছে।
যোৱা বছৰ, মই প্ৰতিৰক্ষা কমপ্লেক্সটো উৎসৰ্গা কৰাৰ সুযোগো পাইছিলো। এইটো আমাৰ দেশৰ দুৰ্ভাগ্য যে বহুতো ভাল কাম, ভাল উদ্দেশ্যৰ বাবে কৰা কাম, সেইবোৰ এনে ৰাজনীতিৰ ৰঙত আবদ্ধ হৈ পৰে আৰু সংবাদ মাধ্যমৰ এটা বাধ্যবাধকতাও আছে যে টিআৰপিৰ বাবে, ইয়াক ইয়ালৈ টানি নিব লাগিব। মই আপোনাক এই উদাহৰণটো দিওঁ, যাতে আপুনি বুজি পাব কি ঘটিছিল। যিসকলে দিল্লীৰ সৈতে পৰিচিত তেওঁলোকে ভালদৰে জানে যে দ্বিতীয় বিশ্বযুদ্ধৰ পিছত, অৰ্থাৎ আপুনি কিমান বছৰ অনুমান কৰিব পাৰে, প্ৰতিৰক্ষা সম্পৰ্কীয় সকলো গুৰুত্বপূৰ্ণ কাম। ৰাষ্ট্ৰপতি ভৱনৰ সেই অঞ্চলত আমাৰ কিছু জুপুৰি আছিল। এটা ছোট জুড়ি রমনে রয়েছে, তুমি নিশ্চয়ই দেখেছ। সকলো কাম ইয়াত চলিছিল, সেইবোৰ জৰাজীৰ্ণ আছিল আৰু এটা ডাঙৰ ভূমিত বিয়পি পৰিছিল। তাৰ পিছত, বহুতো চৰকাৰ আছিল। তুমি জানো কি হৈছিল, মই ক'ব নিবিচাৰো।
আমাৰ চৰকাৰে কেজি মাৰ্গ আৰু আফ্ৰিকা এভিনিউত পৰিৱেশ-অনুকূল ভৱন নিৰ্মাণ কৰিছিল আৰু এইবোৰেই ৮০ বছৰ ধৰি বস্তিসদৃশ পৰিস্থিতিত আছিল, এতিয়া আমি সেইবোৰ তাৰ পৰা তুলি লৈছো আৰু এক ভাল পৰিৱেশত সেনাৰ বাবে ব্যৱস্থা স্থাপন কৰিছো। এই দশকপুৰণি কাৰ্যালয় ৰ পৰিৱৰ্তনৰ বাবে, তেওঁলোকে এনে এক পৰিৱেশ লাভ কৰিছে, সেনাৰ লোকসকলে কাম কৰিবলৈ পোৱা সুবিধা, আধুনিক প্ৰযুক্তি ব্যৱহাৰ কৰাৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় আন্তঃগাঁথনি, ইয়াক সেই সকলোবোৰ কথা মনত ৰাখি প্ৰস্তুত কৰা হৈছে আৰু সমগ্ৰ নিৰ্মাণপৰিৱেশ-অনুকূল হৈ আছে।
আৰু ইয়াত ফলাফল কি, কাৰ্যালয়ত এই সকলোবোৰ আৰু যদি তেওঁলোকৰ কামৰ পৰিৱেশ তাত ভাল হয়, তেন্তে ফলাফলো বহুত বেছি। কিন্তু এই কাৰ্যালয়সমূহ, বহু একৰ মাটি, ইমান বৃহৎ মূল্যৰ ভূমি স্থানান্তৰৰ ফলত, ই মুক্ত হৈ পৰিছে আৰু য'ত জনসাধাৰণৰ বাবে সুবিধাৰ কামও চলি আছে। মই সুখী যে কেন্দ্ৰীয় ভিষ্টা আৰু দেশৰ নতুন সংসদ ভৱনৰ কামও এতিয়া দ্ৰুত গতিত চলি আছে। আগন্তুক দিনত ভাৰতৰ ৰাজধানীৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা হ'ব, প্ৰতিজন ভাৰতীয়ই গৌৰৱেৰে এইকথা ক'ব, এয়া মোৰ দৃঢ় বিশ্বাস।
বন্ধুসকল,
আমাৰ চৰকাৰে নিৰ্মাণ কৰা এই একত্ৰিত পৰিবহন কৰিডৰ, ই হৈছে আধুনিক আন্তঃগাঁথনি আৰু পৰিৱেশৰ দৃষ্টিভংগী, এয়া হৈছে সমন্বয়। প্ৰগতি ময়দানৰ চাৰিওফালৰ এই গোটেই অঞ্চলটো দিল্লীৰ অন্যতম ব্যস্ত অঞ্চল। বহু বছৰ ধৰি, ইয়াত থকা লোকসকলে গুৰুতৰ যান-বাহনসমস্যাৰ সৈতে মোকাবিলা কৰিব লগা হৈছে। আমি সকলোৱে ভালদৰে জানো যে আইটিঅ' চাৰিআলিত কিমান সমস্যা হৈছে।
আৰু যেতিয়া মোৰ কাৰ্যসূচী বোৰ নিৰ্মাণ কৰা হয়, মই ৫০ বাৰ ভাবো, মই মোৰ এছপিজি সকলক কওঁ যে হয় মোক ৰাতিপুৱা ৫ বজাত উলিয়াই নিয়া, যাতে জনসাধাৰণৰ সমস্যা নহয়, অথবা তাৰ পৰা ৰাতি পলমকৈ উলিয়াই আনা, অনুগ্ৰহ কৰি দিনত সেই পথটো নল'ব, মানুহবোৰ বিচলিত হয়। মই যিমান পাৰো আঁতৰি যাবলৈ চেষ্টা কৰোঁ। কিন্তু কেতিয়াবা ইয়াৰ মাজতো বাধ্যবাধকতা থাকে।
আজি এই নিৰ্মাণৰ ফলত ডেৰ কিলোমিটাৰতকৈও অধিক দীঘল এই সুৰংগটো নিৰ্মাণ কৰা হৈছে, এই সুৰংগটো নিৰ্মাণ কৰা হৈছে, ই পূব দিল্লী, নয়ডা আৰু গাজিয়াবাদৰ ফালৰ পৰা দৈনিক যাত্ৰা কৰা হাজাৰ হাজাৰ সহকৰ্মীক যথেষ্ট সকাহ দিব। এই সমন্বিত পৰিবহন কৰিডৰে দিল্লীৰ জনসাধাৰণৰ সময় ৰাহি কৰিব, ৰে'লসমূহৰ ইন্ধন ৰক্ষা কৰা হ'ব। এইমাত্ৰ মোক প্ৰেজেণ্টেচনটো দিয়াৰ সময়ত তেওঁ কয়, "৫৫ লাখ লিটাৰ পেট্ৰ'ল ৰাহি হ'ব, অৰ্থাৎ তেওঁলোকে নাগৰিকৰ পকেটত ধন ৰাহি কৰিব।"
যদি মই কাৰোবাক ১০০ টকা দিয়াৰ কথা ঘোষণা কৰো, সেয়া মোৰ দেশত শিৰোনাম হৈ পৰে। কিন্তু যদি মই এনে ব্যৱস্থা কৰোঁ যাৰ বাবে তেওঁ দুশ টকা ৰাহি কৰে, তেন্তে ই বাতৰি নহয়। তেতিয়া এই কাম মহান নহয় কাৰণ ইয়াত ৰাজনৈতিক মাইলেজ নাই। কিন্তু দেশৰ বাবে ভাল কৰাৰ বাবে, আমি স্থিৰ প্ৰণালী বিকশিত কৰি সাধাৰণ মানুহৰ বোজা সুগম আৰু হ্ৰাস কৰাৰ দিশত কাম কৰি আছো।
এতিয়া যান-জঁট ৰক্ষা হ'ব, দিল্লীৰ পৰিৱেশ ৰক্ষা হ'ব। আমি কওঁ যে সময় হৈছে টকা, অতি সাধাৰণভাৱে। এতিয়া, এই সুৰংগটো নিৰ্মাণৰ বাবে, সময় ৰাহি হ'ব, তাৰ পিছত কিমান টকা ৰাহি হ'ব, তেতিয়া এইটোও ভাবিব লাগে। এই কথাৰ বাবে সময় হৈছে ধন ঠিক আছে, কিন্তু ইয়াত ভাৰত চৰকাৰৰ সুবিধাৰ সৈতে, সময় ৰাহি হয়, তাৰ পিছত ধন ৰাহি হয়, কোনেও ইয়াক ক'বলৈ সাজু নহয়। অৰ্থাৎ আমি যিধৰণে চিন্তা কৰোঁ, আমাৰ পুৰণি অভ্যাসবোৰে পুৰণি শ্লোকবোৰত বস্তুবোৰ ৰখাৰ সলনি ওলাই আহিব লাগিব।
অনুমান কৰা হৈছে যে এই কৰিডৰৰ ফলত যিমান অধিক প্ৰদূষণ হ্ৰাস হ'ব, আমাৰ পীয়ুষ ভাতৃয়ে কোৱাৰ দৰে, এই সুৰংগটোৰ বাবে 5 লাখ গছৰ পৰা প্ৰাপ্ত সহায় প্ৰদান কৰা হ'ব। ইয়াৰ অৰ্থ এইটো নহয় যে আপুনি গছ ৰোপণ কৰিব নালাগে। আৰু মই সুখী যে এই প্ৰকল্পটোৰ সৈতে যমুনাৰ পাৰত গছ ৰোপণৰ কাৰ্যসূচীও অনুষ্ঠিত হৈছিল আৰু সেইটোৱেও কামটো সম্পূৰ্ণ কৰিছিল অৰ্থাৎ দুগুণ লাভালাভ লাভ কৰিছিল। অৰ্থাৎ আমাৰ চৰকাৰৰ দ্বাৰা নতুন গছ ৰোপণৰ সৈতে, আমি প্ৰদূষণৰ কাৰণ কিমান হ্ৰাস কৰিব পাৰোঁ, প্ৰযুক্তি ব্যৱহাৰ কৰি কিমান কৰিব পাৰোঁ তাৰ দিশত কাম কৰি আছো।
শেহতীয়াকৈ, ভাৰতে পেট্ৰ'লত ১০ শতাংশ ইথানল মিহলি কৰাৰ লক্ষ্য প্ৰাপ্ত কৰিছে। এইটো এটা ডাঙৰ সাফল্য। ভাৰতৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ১০% ইথানল বেতৰ দ্বাৰা নিৰ্মিত, আৱৰ্জনাৰ পৰা তৈয়াৰ কৰা ইথানলে আজি আমাৰ গাড়ী চলাই আছে, যাৰ ফলত আমাৰ গতি শক্তি শালীন হৈছে। আৰু আমি এই কামটো আমাৰ লক্ষ্যপূৰ্ণ সময়ৰ আগতেই কৰিছিলো, আমি ইয়াক কেইবামাহ আগতে সম্পূৰ্ণ কৰিছিলো। পেট্ৰ'লত ইথানল মিহলি হোৱাৰ এই অভিযানে আমাৰ প্ৰদূষণ হ্ৰাস কৰে, ই আমাৰ কৃষকৰ উপাৰ্জন বৃদ্ধি কৰাত সহায় কৰে কিয়নো নিহিত আৱৰ্জনা ইয়াৰ পৰা সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ ব্যৱহাৰলৈ আহি আছে।
বন্ধুসকল,
যোৱা 8 বছৰত, আমি দিল্লী-এনচিআৰৰ সমস্যাসমাধানৰ বাবে অভূতপূৰ্ব পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছো। যোৱা ৮ বছৰত, দিল্লী-এনচিআৰত মেট্ৰ' সেৱাৰ আৱৰণ ১৯৩ কিলোমিটাৰৰ পৰা প্ৰায় ৪০০ কিলোমিটাৰলৈ গৈছে, যি দুগুণতকৈও অধিক। যদি কিছুমান নাগৰিকে প্ৰতিজ্ঞা কৰে যে মই মোৰ ট্ৰেফিক তিমিৰ কমেও ১০ শতাংশৰ বাবে বাহন ব্যৱহাৰ কৰোঁ, মই মেট্ৰ'ৰ ১০ শতাংশ ব্যৱহাৰ কৰিম। মেট্ৰ'ত অলপ খৰধৰ হ'ব পাৰে, কিন্তু ইমান সৰু কৰ্তব্যই দিল্লীত আমাৰ জীৱনক কিমান সহায় কৰিব পাৰে আৰু এজন নাগৰিকৰ সৈতে এই কৰ্তব্যবোধ কিমান উপভোগ কৰিব পাৰিব সেয়াও অভিজ্ঞতাৰ বিষয়।
আৰু কেতিয়াবা ভ্ৰমণ কৰাটোও সাধাৰণ মানুহৰ মাজত গৈ এক বেলেগ আনন্দ। আনকি সেই পাঁচৰ পৰা দহ মিনিটত, তেওঁলোকৰ জীৱন বুজিপোৱাৰ অলপ সুযোগ আছে। অৰ্থাৎ, একাধিক লাভালাভ আছে। আৰু যদি মেট্ৰ'ত যাত্ৰীৰ সংখ্যা অলপ বেছি হয়, ই অৰ্থনৈতিকভাৱেও লাভজনক হ'ব। হ'ব। যদি আমি সকলোৱে এই বস্তুবোৰ একেলগে চলাওঁ তেন্তে ই কিমান ডাঙৰ লাভালাভ হ'ব। কিন্তু দিল্লী-এনচিআৰত মেট্ৰ'ৰ বৰ্ধিত নেটৱৰ্কৰ বাবে, হাজাৰ হাজাৰ বাহন এতিয়া ৰাস্তাত কম চলি আছে, সেইবোৰ অধিক হ'ব পাৰে আৰু ই প্ৰদূষণ হ্ৰাস কৰাত যথেষ্ট সহায় কৰিছে।
পূব আৰু পশ্চিম প্ৰান্তীয় এক্সপ্ৰেছৱেবোৰেও দিল্লীলৈ যথেষ্ট সকাহ আনিছে। হাজাৰ হাজাৰ ট্ৰাক পোনপটীয়াকৈ ওলাই যায়। দিল্লীৰ আন্তঃৰাজ্যিক সংযোগৰ ক্ষেত্ৰত অভূতপূৰ্ব পৰিমাণ, অভূতপূৰ্ব গতি আজি কামৰ বিশেষত্ব হৈ পৰিছে। এতিয়া, দিল্লী-মিৰাট এক্সপ্ৰেছৱেলৈ চাওক, দিল্লী-মিৰাটৰ মাজৰ দূৰত্ব মাত্ৰ এঘণ্টাত বৃদ্ধি কৰিছে। আগতে হৰিদ্বাৰ, ঋষিকেশলৈ যোৱাৰ অভ্যাস থকা আৰু ডেৰাডুনলৈ যোৱাৰ অভ্যাস থকা লোকসকলে আঠ-আঠ, ন-ন ঘণ্টা সময় লৈছিল। আজি, চাৰি ঘণ্টাৰ ভিতৰত, চাৰে চাৰি ঘণ্টাৰ ভিতৰত, তেওঁলোকে এতিয়া তাত উপস্থিত হয় আৰু দিল্লী এৰি যায়।
এতিয়া সময়ৰ শক্তি কি, মই মাত্ৰ কাশী ৰেল ষ্টেচনলৈ গৈছিলো। যদি মই তাত এজন সাংসদ, তেন্তে অলপ আৰু যদি মানুহে তাতো কষ্ট নাপায়, মই ৰাতি ডেৰ বজাত যাওঁ। গতিকে মই কাশী ৰেল ষ্টেচনলৈ গৈছিলো, মই কলো নাগৰিকসকলৰ বাবে ব্যৱস্থা টো কি চাম। সেয়েহে সকলোৱে চাই আছিল, তাৰ পিছত মই সেই লোকসকলক সুধিছিলো যিসকলে তাত ৰেলৰ কাম দেখিছিল যিবোৰ যান-বাহনৰ সন্দৰ্ভত, ৰেলৰ বিষয়ে। সেয়েহে তেওঁ মোক কৈছিল যে চাহেব, ইয়াত বন্দে ভাৰত ৰেল, ইয়াৰ চাহিদা যথেষ্ট। মই কৈছিলো এইটো অলপ ব্যয়বহুল আৰু... নহয়, ডাঙৰ ছাৰ, আজি দৰিদ্ৰ লোকসকলে বন্দে ভাৰতলৈ আটাইতকৈ বেছি যাব বিচাৰে, শ্ৰমিক শ্ৰেণীৰ লোকসকলে বন্দে ভাৰতলৈ যাব বিচাৰে। মই কৈছিলো কিয়... অলপ টিকটৰ টকা ইয়াত বেছি। তেওঁ ক'লে, চাৰ, আমিও আচৰিত হৈছিলোঁ। আমি সুধিছিলো বন্দে ভাৰতত ইমান সংৰক্ষণ কেনেকৈ আছে, ইমান ভিৰ কেনেকৈ আছে। গতিকে তেওঁ যাত্ৰীসকলক সুধিলে... "চাওক, ভাই, আপোনাৰ বন্দে ভাৰত ৰেলত, আমি আমাৰ লাগেজ ৰাখিবলৈ যথেষ্ট ঠাই পাওঁ। আৰু দৰিদ্ৰ মানুহজনে তেওঁৰ ঘৰৰ পৰা সকলো বোৰ তুলি লৈ আহে, তাৰ পিছত তেওঁ এটা ঠাই বিচাৰি পায়। আৰু দ্বিতীয়তে, তেওঁ কৈছিল যে যদি আমি আমাৰ তিনি-চাৰি ঘণ্টা সোনকালে পাওঁ, তেন্তে সেই ঘণ্টাত, যদি আমি লগে লগে যিকোনো কাম কৰিবলৈ পাওঁ, তেন্তে আমাৰ উপাৰ্জন আৰম্ভ হয়।
আপুনি দেখিছে সাধাৰণ মানুহৰ চিন্তাধাৰাত কিমান পৰিৱৰ্তন হৈছে। যদি তেওঁলোক পুৰণি ধাৰাৰ হয়, তেন্তে তেওঁলোকে বন্দে মাতৰমৰ দৰে ব্যয়বহুল ৰেল প্ৰৱৰ্তন কৰিবলৈ নিৰন্তৰ কাঠ। মানুহৰ চিন্তাধাৰাৰ সৈতে বিচ্ছিন্ন হোৱা লোকসকলে নতুন পৰিৱৰ্তনবুজি নাপায়। এইটো মোৰ বাবে সুখৰ বিষয় আছিল, ভাৰতৰ কমন মেন আছিল সক্ষম পৰিৱৰ্তন।
এতিয়া চাওক সাধাৰণ মানুহে কেনেদৰে ভাবে সেয়া কিমান সলনি হৈছে আৰু আমি পুৰণি চিন্তাৰে কৈ থাকিম, চাওক, বন্দে ভাৰতে ৰে’লখন লৈ আহিছে। তেওঁ এখন দামী ৰেল আনিছিল। যিসকল মানুহৰ চিন্তাধাৰাৰ সৈতে বিচ্ছিন্ন হৈ আছে তেওঁলোকে নাজানে কেনেকৈ পৰিৱৰ্তন আহি আছে। আৰু মোৰ বাবে, ভাৰতৰ সাধাৰণ মানুহে কেনেদৰে পৰিৱৰ্তন গ্ৰহণ কৰিছে সেয়া সুখৰ বিষয় আছিল।
এতিয়া আপুনি দেখিছে, দিল্লী-মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱে, দিল্লী-ডেৰাডুন এক্সপ্ৰেছৱে, দিল্লী-অমৃতসৰ এক্সপ্ৰেছৱে, দিল্লী-চণ্ডিগড় এক্সপ্ৰেছৱে, দিল্লী-জয়পুৰ এক্সপ্ৰেছৱে, কিমানটা প্ৰকল্পই ভাৰতৰ ৰাজধানীক বিশ্বৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ সংযোজিত ৰাজধানীহিচাপে গঢ়ি তোলাৰ সম্ভাৱনা আছে আৰু ইয়াক সম্পূৰ্ণ হ'লে নিৰ্মাণ কৰা হ'ব।
দেশৰ প্ৰথম আৰু স্বদেশী ভাৱে নিৰ্মিত দ্ৰুত দ্ৰুত ৰেল ব্যৱস্থাও দিল্লী আৰু মিৰাটৰ মাজত দ্ৰুতগতিত পৰিণত হৈছে। হাৰিয়ানা আৰু ৰাজস্থানক দিল্লীৰ সৈতে সংযোগ কৰিবলৈ একেধৰণৰ দ্ৰুত ৰেল ব্যৱস্থাও চলি আছে। যেতিয়া এই প্ৰকল্পবোৰ সাজু হ'ব, তেওঁলোকে দিল্লীক দেশৰ ৰাজধানী হিচাপে পৰিচয় অধিক শক্তিশালী কৰিব।
এইবোৰে দিল্লী-এনচিআৰত বাস কৰা পেছাদাৰীসকল, আমাৰ যুৱ, আমাৰ শিক্ষাৰ্থী, বিদ্যালয়লৈ যোৱা শিশু, কাৰ্যালয়লৈ যোৱা লোক, আমাৰ টেক্সি চালক, আমাৰ অংশীদাৰসকলে অটো চলাই থকা, আমাৰ ব্যৱসায়িক ভাতৃসকল, আমাৰ সৰু দোকানী, তেওঁলোক সকলোৱে অৰ্থাৎ সমাজৰ প্ৰতিটো শ্ৰেণীইয়াৰ পৰা যথেষ্ট লাভান্বিত হ'ব।
বন্ধুসকল,
আজি দেশখনে প্ৰধানমন্ত্ৰী গতিশক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেনৰ দৃষ্টিভংগী অনুসৰণ কৰি আছে, যাৰ ফলত আধুনিক মাল্টিমোডেল সংযোগৰ সিদ্ধান্ত প্ৰক্ৰিয়া অতি দ্ৰুতগতিত বৃদ্ধি পাইছে। মই এইমাত্ৰ ধৰ্মশালাত আছিলো, মই দেশৰ সকলো ৰাজ্যৰ মুখ্য সচিবসকলক লগ কৰিব লাগিছিল। এতিয়া এইটো মোৰ বাবে ইমান আনন্দদায়ক আচৰিত আছিল যেতিয়া ৰাজ্যসমূহৰ মুখ্য সচিবসকলে, তেওঁলোকে গতিৰ বৃহৎ শক্তি, তেওঁলোকে ইয়াক কেনেদৰে ব্যৱহাৰ কৰিছে আৰু আটাইতকৈ ডাঙৰ প্ৰকল্পটোৰ পৰিকল্পনা বুজি পাইছে, তেওঁলোকে মোক কৈছিল যে চাৰ, যি কামত আমাক ৬-৬ মাহ সময় লাগিছিল, এই গতিশীলতাৰ কাৰিকৰী প্ৰণালীৰ বাবে, সমন্বয়ৰ বাবে, প্ৰৱেশ পদ্ধতিৰ প্ৰকল্পৰ বাবে, ৬ দিনত ৬ মাহৰ কাম আৰম্ভ হৈছে। স্পীড পাৱাৰ মাষ্টাৰপ্লেন সকলোকে লগত লৈ যোৱা, সকলোকে আত্মবিশ্বাসত লোৱা, আৰু সকলোৰে প্ৰচেষ্টাৰ এক উৎকৃষ্ট উপায় হৈ পৰিছে।
কোনো প্ৰকল্প ওলমি থকা নাই, সকলো বিভাগে সমন্বয়ত কাম কৰিব লাগে, প্ৰতিটো বিভাগৰ ইজনে সিজনৰ সম্পূৰ্ণ জ্ঞান থাকিব লাগে, সকলোৱে জানে কি হ'ব, গতি এই চিন্তাধাৰাৰ দ্বাৰা নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। নগৰ উন্নয়নৰ বাবে ও এই প্ৰচেষ্টাৰ মনোভাৱ অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ।
স্বাধীনতাৰ অমৃত কালত, দেশৰ মেট্ৰ' চহৰসমূহৰ পৰিসৰ সম্প্ৰসাৰিত কৰা, স্তৰ-২, স্তৰ-৩ চহৰত উন্নত পৰিকল্পনাৰ সৈতে কাম কৰাটো প্ৰয়োজনীয় হৈ পৰিছে। অহা ২৫ বছৰত ভাৰতৰ দ্ৰুত বিকাশৰ বাবে আমি চহৰসমূহক সেউজীয়া, পৰিষ্কাৰ আৰু বন্ধুত্বপূৰ্ণ কৰি তুলিব লাগিব। কাম আৰু বাসস্থানৰ যিমান সম্ভৱ ওচৰত, গণ পৰিবহন নেটৱৰ্কৰ চাৰিওফালে, এইবোৰ হৈছে আমাৰ প্ৰাণীবোৰৰ প্ৰাথমিকতা। প্ৰথমবাৰৰ বাবে, যিকোনো চৰকাৰে ইমান বৃহৎ পৰিমাণত নগৰ পৰিকল্পনাক গুৰুত্ব প্ৰদান কৰিছে। আৰু ধৰি লওঁ যে কোনেও নগৰীকৰণ বন্ধ কৰিব নোৱাৰিব। এতিয়া নগৰায়নক সমস্যা হিচাপে বিবেচনা কৰাৰ পৰিৱৰ্তে, আমি নগৰায়নক এক সুযোগ হিচাপে পৰিকল্পনা কৰিম, তেতিয়া ইয়াৰ দেশৰ শক্তি বহুগুণে বৃদ্ধি কৰাৰ ক্ষমতা আছে। আৰু আমাৰ লক্ষ্য হৈছে নগৰায়নক এক সুযোগ হিচাপে বিবেচনা কৰা, চহৰবোৰত পৰিকল্পনা আৰম্ভ কৰা।
বন্ধুসকল,
নগৰীয়া দৰিদ্ৰৰ পৰা নগৰীয়া মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীলৈকে, সকলোৰে বাবে উন্নত সুবিধা প্ৰদান কৰাৰ বাবে আজি দ্ৰুত গতিত কাম কৰা হৈছে। যোৱা ৮ বছৰত, ১ কোটি ৭০ লাখতকৈও অধিক নগৰীয়া দৰিদ্ৰলোকক পকী ঘৰ দিয়াটো নিশ্চিত কৰা হৈছে। লাখ লাখ মধ্যবিত্ত পৰিয়ালকো তেওঁলোকৰ ঘৰৰ বাবে সহায় কৰা হৈছে। চহৰবোৰত, যদি আধুনিক ৰাজহুৱা পৰিবহনৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া হয়, তেনেহ'লে চিএনজি-আধাৰিত গতিশীলতাই বৈদ্যুতিক গতিশীলতা আন্তঃগাঁথনিৰ ওপৰত সমানে গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে। কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ ফেম আঁচনি ইয়াৰ এক সঠিক উদাহৰণ। এই আঁচনিৰ অধীনত, দিল্লীকে ধৰি দেশৰ ডজনডজন চহৰত নতুন বৈদ্যুতিক বাছৰ এটা বহর বিকশিত কৰা হৈছে। কেইদিনমান আগতে, দিল্লীতো এই আঁচনিৰ অধীনত কিছুমান নতুন বাছ চলাচল আৰম্ভ হৈছে। তেওঁলোকে দৰিদ্ৰ আৰু মধ্যবিত্ত দুয়োকে সুবিধা প্ৰদান কৰিব আৰু প্ৰদূষণৰ সমস্যাও হ্ৰাস কৰিব।
দেশবাসীৰ জীৱন সহজ কৰাৰ এই সংকল্প শক্তিশালী হৈ থাকিল, আৰু মই সুৰংগটো চাবলৈ মোৰ বাবে এখন মুকলি জীপৰ ব্যৱস্থা কৰিছিলো। সেয়েহে নিয়ম, আইন, অনুশাসনৰ বাবে মই ও কিছু সময়ৰ বাবে জীপখনত খোজ কাঢ়িছিলো, কিন্তু পিছত নামি গৈছিলো। এতিয়া ইয়ালৈ আহিবলৈ 10-15 মিনিট পলম হোৱাৰ কাৰণ হৈছে মই খোজ কাঢ়িবলৈ আৰম্ভ কৰিছিলো। গতিকে মই খোজ কাঢ়িলোঁ, মোৰ কাষত কামোৰাৰ সৈতে কৰা কলাৰ কামটো চাবলৈ মন গৈছিল। এটা বস্তু মই দেখিছিলো। মই ক'ব পাৰোঁ যে পীয়ুষজীয়ে ঋতুবোৰত ইয়াক বৰ্ণনা কৰিছে। যেতিয়া আমি কথাবোৰ আলোচনা কৰি আছিলো তেতিয়া ঠিক আছে। কিন্তু আলোচনাৰ সময়ত আমি কোৱা সকলো বোৰ কথা, মই মূল্য সংযোজন, নতুনত্ব, নতুনত্ব, ভাল অনুভৱ কৰিছিলো।
যিজনে ভিতৰৰ সুৰংগবোৰ চাবলৈ আহিছিল, মই ক'ব পাৰোঁ যে এখন ভাৰত হৈছে সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ ভাৰতৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ শিক্ষা কেন্দ্ৰ। মই নাজানো পৃথিৱীখন ক'ত থাকিব, কিন্তু এইটো চোৱাৰ পিছত, মই ক'ব পাৰোঁ, সম্ভৱতঃ, সুৰংগটোৰ ভিতৰত কৰবাত ইমান দীঘল আৰ্ট গেলেৰী নাথাকিব যিমান হৈ পৰিছে।
যদি ভাৰতক চকুৰে বুজিব লাগিব, যদি আপুনি ইয়াৰ বিবিধতা, ইয়াৰ উত্তেজনাৰ মুহূৰ্তবোৰ প্ৰাপ্ত কৰিব বিচাৰে, তেন্তে কোনোবাই এই সুৰংগটো দৰ্শন কৰি আহিব, আনকি তেওঁ বিদেশী হ'লেও, তেওঁ অনুভৱ কৰিব - ভাল নাগালেণ্ড এনেকুৱা, কেৰালা এনেকুৱা, জম্মু আৰু কাশ্মীৰ এনেকুৱা, অৰ্থাৎ, ই ইমান বোৰ বৈচিত্ৰ্যৰে পৰিপূৰ্ণ এক কলা আৰু সেয়াও এক হাতেৰে নিৰ্মিত কাম।
এই সকলোবোৰ চোৱাৰ পিছত, মই এতিয়ালৈকে দিয়া ভাষণৰ বিপৰীত টো অলপ পৰামৰ্শ দিব বিচাৰো। মই নাজানো বিশেষজ্ঞ মানুহে মোৰ পৰামৰ্শ কেনেদৰে ল'ব। মই পৰামৰ্শ দিওঁ, যি কি নহওক, দেওবাৰে, অলপ কম যান-বাহন আছে, দেওবাৰে, চাৰি-ছয় ঘণ্টা, মই সুৰংগটো নিৰ্মাণ কৰা কামৰ সলনি বিপৰীত কাম কৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিছোঁ। দেওবাৰে, তাত চাৰি-ছয় ঘণ্টাৰ বাবে কোনো বাহনপ্ৰৱেশ কৰিব নালাগে আৰু যদি সম্ভৱ হয়, বিদ্যালয়ৰ শিশুসকলক খোজকাঢ়ি এই আৰ্ট গেলেৰীটো দেখুৱাব লাগে, এক মহান সেৱা হ'ব।
আৰু মই বৈদেশিক পৰিক্ৰমা মন্ত্ৰালয়ক ক'ম যে প্ৰথমে, ইয়াত থকা ৰাষ্ট্ৰদূতসকল, তেওঁলোকৰ অভিযানসকলো, সকলো মিছনৰ লোকক লৈ যাওঁক আৰু এই সুৰংগৰ লোকসকলক লৈ যাওঁক আৰু এই সুৰংগটোত পদযাত্ৰা কৰক। আপুনি তালৈ যোৱাৰ লগে লগে, আপুনি জানিব যে এতিয়া এই গান্ধীজী আহিছে, আপুনি জানিব, হয়, এইটো ভগৱান কৃষ্ণৰ সৈতে সম্পৰ্কিত কিবা। ইয়ালৈ চাই আপুনি জানিব পাৰিব যে অসমৰ এই নৃত্যবোৰ দৃশ্যমান।
ইয়াৰ লগতে, ভাল প্ৰযুক্তিৰ বাবে ফটো পাইলটও থাকিব পাৰে আৰু ই ফোনৰ জৰিয়তে গাইডৰ প্ৰণালীও হ'ব পাৰে। আৰু কেতিয়াবা কম থাকিলেও, কম থাকিলেও, দহ পইচা কিয় আছে, কিন্তু যদি আপুনি টিকট দি মানুহ পঠিয়ায়, তেন্তে মানুহে ইয়াত অহা বন্ধ কৰিব আৰু ইয়াক সঠিক ধৰণে ব্যৱহাৰ কৰা হ'ব। তাত তেওঁৰ গণনাও হ'ব।
মই আপোনাক সঁচা কথা কওঁ, বন্ধুসকল, হয়তো মই ভাগ্যৱান নহওঁ কিয়নো এবাৰ আৰম্ভ হোৱাৰ পিছত, কোনেও মোক নামিবলৈ ওলাব নিদিয়ে, কিন্তু আজি এইটো খালী আছিল, সেয়েহে মই খোজকাঢ়ি আহিছিলো। প্ৰকৃততে, যিসকলে কলাৰ প্ৰতি আগ্ৰহী, তেওঁলোকৰ বাবে কলাৰ জৰিয়তে বস্তুবোৰ বুজিপোৱাত আগ্ৰহ আছে, তেওঁলোকৰ বাবে দিল্লীৰ বুকুত সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ সুযোগ প্ৰস্তুত কৰা হৈছে।
কিবা এটা পৰিকল্পনা কৰিবলৈ দিয়ক, এইটো বিশেষ আৰু যেতিয়া মই গুজৰাটত আছিলো, মই কেইদিনমানৰ বাবে এটা পৰীক্ষা কৰিছিলো, দীঘলীয়া, গতিকে আমাৰ কাম নহ'ল। আহমেদাবাদত এটা অতি যান-বাহনৰ পথ আছিল, সেয়েহে মই সিদ্ধান্ত লৈছিলো যে মাহটোত, ফালানা ৰ দিনত, আজি মই পাহৰি গৈছিলো, সেই ৰাস্তাত কোনো বাহনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব, সেই পথটো শিশুৰ বাবে হ'ব, প্ৰতিটো শিশুগুৰুত্বপূৰ্ণ। যদি সেই শিশুসকলে ইয়াত ক্ৰিকেট খেলে, তেন্তে অন্ততঃ এনে লাগিব যে এই চহৰখনত মোৰ কিছু গুৰুত্ব আছে, তেওঁ এইটো অনুভৱ কৰা উচিত। কিছুদিন তেওঁ বৰ আকৰ্ষণীয় আছিল। যি টো ৰাস্তা ভৰ্তি আছিল, শিশুসকলে তাত খেলিবলৈ সুযোগ পোৱাৰ বাবে, তাৰ পিছত তেওঁলোকৰ মন ভৰি পৰে।
মই বিশ্বাস কৰোঁ যে সপ্তাহত এদিন যেতিয়া যান-বাহনৰ পৰিমাণ কম হয়, হয়তো দেওবাৰে পাব, চাৰিৰ পৰা ছয় ঘণ্টা ইয়াক সম্পূৰ্ণৰূপে খোজ কাঢ়িবলৈ এটা ডাঙৰ অভিযান হিচাপে চলোৱা হ'ব আৰু ভিআইপি মানুহে খোজকাঢ়ি খোজ কাঢ়িব। মই ক'ম যে যেতিয়া সংসদ আৰম্ভ হ'ব, মই সকলো সাংসদক ক'ম যে যদি এই পৰিকল্পনা পৰিয়ালৰ সৈতে কৰা হয়, তেন্তে খোজকাঢ়ি খোজ কাঢ়িবলৈ আহক। আৰু ইয়াৰ পৰা আৰম্ভ কৰিবলৈ, সংবাদ মাধ্যমৰ লেখক, লেখক কলা সমালোচক, এদিন লেখকসকলৰ বাবে এক বিশেষ কাৰ্যসূচী কৰি কলা সমালোচকসকলক লওঁক। মই নিশ্চিত যে তেওঁলোকে কিবা ভাল লিখিব। এইটো সঠিকভাৱে সম্পন্ন কৰাটো এটা ভাল কাম। আহক আমি ইয়াক ব্যৱহাৰ কৰোঁ আহক।
বন্ধুসকল,
আমি দিল্লীৰ চাৰিওফালে সৃষ্টি হোৱা সংযোগৰ বিষয়ে নাভাবো, কেৱল যোৱা আৰু যোৱাৰ সুবিধাৰ বিষয়ে। দিল্লী-নয়ডা-গাজিয়াবাদ, এই লোকসকলে সাথ্যৰ সুবিধা লাভ কৰিছে। কিন্তু চহৰৰ বোজা হ্ৰাস কৰাৰ ইয়াৰ এটা ডাঙৰ সুবিধা আছে। যদি তেওঁ যাতায়তৰ সুবিধা পায়, তেওঁ ভাবে যে এতিয়া দিল্লীত ইমান ব্যয়বহুল জীৱন যাপন কৰাৰ পৰিৱৰ্তে, মই গাজিয়াবাদত থাকিম, মই মিৰাটত থাকিম, প্ৰয়োজন হ'লে মই যাম। আগৰটোৰ তুলনাত, মই আধা ঘণ্টাৰ ভিতৰত উপনীত হওঁ, অৰ্থাৎ দিল্লীৰ বোজা হ্ৰাস কৰাৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ কাম হৈছে প্ৰদান কৰা সংযোগ আৰু যাৰ ওপৰত ভাৰত চৰকাৰে ইমান টকা খৰচ কৰি আছে, ই দিল্লীৰ বোজা হ্ৰাস কৰাৰ এক মহান কাম কৰি আছে।
বন্ধুসকল,
মই আজি ইয়ালৈ আহিছোঁ, যদি আপোনাৰ ওচৰত অলপ সময় আছে, যদি আপুনি এতিয়া ট্ৰেফিক আৰম্ভ কৰা নাই, তেন্তে মই আপোনাক অনুৰোধ জনাইছো যে আপুনি অলপ খোজ কাঢ়িব লাগিব আৰু মই ক'বলৈ সাহস পাইছো, তাৰ পিছত ৰাইজক আৰু বিভাগটোক অনুপ্ৰাণিত কৰিম, মই চৰকাৰৰ সকলো বিষয়াক ক'ম, কেৱল ইয়াৰ বিষয়ে চিন্তা কৰক।
আপোনালোক সকলোকে বহুত ধন্যবাদ, বহুত শুভকামনা।
***
DS/VK/AK/RD
(Release ID: 1836436)
Visitor Counter : 211
Read this release in:
English
,
Urdu
,
Marathi
,
Hindi
,
Bengali
,
Manipuri
,
Punjabi
,
Gujarati
,
Odia
,
Tamil
,
Telugu
,
Kannada
,
Malayalam