গৃহ মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰী তথা সমবায় দপ্তৰৰ মন্ত্ৰী শ্ৰীযুত অমিত শ্বাহে ৰাজ্যসভাত ৰাষ্ট্ৰীয় গীত 'বন্দে মাতৰম'ৰ ১৫০ বছৰীয়া জয়ন্তী উপলক্ষ্যে আয়োজিত বিশেষ আলোচনাৰ শুভাৰম্ভ কৰে

স্বাধীনতা আন্দোলনৰ সময়ত বন্দে মাতৰম জাতিৰ প্ৰতি সমৰ্পণৰ মাধ্যম আছিল, আজিও তেনেই আছে, ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত উন্নত ভাৰত নিৰ্মাণৰ ক্ষেত্ৰতো তেনেকুৱাই হৈ থাকিব

ভাৰত মাতৃৰ প্ৰতি ভক্তি, নিষ্ঠা, কৰ্তব্যৰ অনুভূতি জাগ্ৰত কৰা এক অমৰ সৃষ্টি বন্দে মাতৰম

‘বন্দে মাতৰম’ৰ আলোচনাৰ জৰিয়তে ভৱিষ্যত প্ৰজন্মই ইয়াৰ তাৎপৰ্য্য বুজিব, আৰু ই জাতিটোৰ পুনৰ্গঠনৰ ভেটিও হৈ পৰিব

তেতিয়াৰ মূল ৰাজনৈতিক দলৰ নেতাই ‘বন্দে মাতৰম’ক বিভাজিত কৰি তুষ্টিকৰণ আৰম্ভ নকৰিলে দেশ বিভাজন নহ’লহেঁতেন৷

গান্ধীজীয়ে ‘বিশুদ্ধ আত্মাৰ পৰা অহা গীত’ বুলি অভিহিত কৰা ‘বন্দে মাতৰম’ক সেই সময়ৰ মূল ৰাজনৈতিক দলে দুটা ভাগত বিভক্ত কৰিছিল

বন্দে মাতৰমৰ ১০০ বছৰীয়া জয়ন্তীত তদানীন্তন প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ‘বন্দে মাতৰম’ ধ্বনি দিয়াসকলক কাৰাগাৰত ভৰাই জৰুৰীকালীন অৱস্থা জাপি দিছিল

বিৰোধী দলটোৰ অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল গুৰুদেৱ ঠাকুৰে বন্দে মাতৰম গাই, যেতিয়া লোকসভাত একেটা বন্দে মাতৰমৰ কথা আলোচনা হৈছিল, তেতিয়া সেই দলৰ সৈতে জড়িত বিশিষ্ট পৰিয়ালটোৰ সদস্যসকল অনুপস্থিত আছিল

বন্দে মাতৰমৰ প্ৰতি থকা অসন্মান আৰু অপমান স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ পৰাই প্ৰধান বিৰোধী দলটোৰ নেতৃত্বৰ শিৰাত চলি আহিছে আৰু আজিও চলি আছে

ইছলামিক আৰু বৃটিছৰ আগ্ৰাসনে যেতিয়া আমাৰ সংস্কৃতি আৰু ইতিহাস বিধ্বস্ত আৰু দুৰ্বল কৰি তুলিছিল, তেতিয়া বন্দে মাতৰম ৰচনা কৰি সাংস্কৃতিক জাতীয়তাবাদক পুনৰুজ্জীৱিত কৰি পুনৰ প্ৰতিষ্ঠা কৰা বংকিম চন্দ্ৰ চট্টোপাধ্যায়েই আছিল

আজিও বন্দে মাতৰম স্বাধীনতা, সংস্কৃতি, দেশপ্ৰেমৰ আটাইতকৈ শক্তিশালী একত্ৰীকৰণৰ চিঞৰ হৈয়েই আছে

স্বাধীনতা আন্দোলনৰ সময়ত বন্দে মাতৰম স্বাধীনতাৰ শ্লোগান হৈ পৰিল, এতিয়া ই এক উন্নত আৰু মহান ভাৰত গঢ়াৰ প্ৰেৰণাদায়ক মন্ত্ৰো হৈ পৰিব

‘বন্দে মাতৰম’ৰ বিজয়ী গীতৰ লগতে প্ৰতিজন শিশু, যুৱক-যুৱতী, কিশোৰ-কিশোৰীৰ হৃদয় আৰু মনত জাতিৰ প্ৰতি সমৰ্পণ আৰু ত্যাগৰ মূল্যবোধ ৰোপণ কৰাটো আমাৰ প্ৰত্যেকৰে কৰ্তব্য।

प्रविष्टि तिथि: 09 DEC 2025 6:54PM by PIB Guwahati

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰী তথা সমবায় দপ্তৰৰ  মন্ত্ৰী শ্ৰীযুত অমিত শ্বাহে ৰাজ্যসভাত জাতীয় গীত ‘বন্দে মাতৰম’ৰ ১৫০ বছৰীয়া জয়ন্তী উপলক্ষে এক বিশেষ আলোচনাৰ শুভাৰম্ভ কৰে।

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰী শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে বন্দে মাতৰমৰ বিষয়ে আলোচনা কৰাৰ লগতে ইয়াৰ প্ৰতি নিষ্ঠাবান হৈ থকাৰ প্ৰয়োজনীয়তা ইয়াৰ প্ৰথম ৰচনা হোৱাৰ সময়ত উপস্থিত আছিল, সমগ্ৰ স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ সময়ছোৱাত ৰৈ গৈছিল, আজিও চলি আছে, আৰু ২০৪৭ চনতো থাকিব যেতিয়া ভাৰতে প্ৰকৃততে এক মহান জাতি হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিব। ভাৰত মাতৃৰ প্ৰতি সমৰ্পণ, ভক্তি আৰু কৰ্তব্যৰ অনুভূতি জাগ্ৰত কৰা এক অমৰ সৃষ্টি বন্দে মাতৰম। বন্দে মাতৰমৰ মহিমামণ্ডিতক পশ্চিমবংগৰ আগন্তুক নিৰ্বাচনৰ সৈতে সংযোগ কৰি একাংশ লোকে তুচ্ছ-তাচ্ছিল্য কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছে বুলিও তেওঁ কয়। শ্ৰী শ্বাহে কৈছিল যে বন্দে মাতৰম কেতিয়াও কেৱল পশ্চিমবংগ বা ভাৰততে সীমাবদ্ধ নাছিল; পৃথিৱীৰ য'তেই স্বাধীনতাপ্ৰেমী আছিল, তেওঁলোকে গোপন সভাতো বন্দে মাতৰম গাইছিল। গৃহমন্ত্ৰীগৰাকীয়ে কয় যে আজিও যেতিয়া সীমান্তত থকা কোনো জোৱান বা আভ্যন্তৰীণ সুৰক্ষাৰ বাবে আৰক্ষীৰ জোৱানে সৰ্বোচ্চ বলিদান দিয়ে তেতিয়া তেওঁৰ ওঁঠত মন্ত্ৰটো হ’ল বন্দে মাতৰম।

শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে বন্দে মাতৰম গীতটো স্বাধীনতাৰ ঘোষণা, স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ প্ৰেৰণা, ভাৰত মাতৃক দাসত্বৰ শিকলিৰ পৰা মুক্ত কৰা শক্তি হৈ পৰিল। ভাৰতৰ শ্বহীদসকলক চূড়ান্ত ত্যাগ কৰাৰ সময়তো পুনৰ জন্ম ল’বলৈ আৰু পৰৱৰ্তী জন্মত ভাৰত মাতৃৰ বাবে পুনৰ নিজৰ প্ৰাণ আগবঢ়াবলৈ অনুপ্ৰাণিত কৰাটোৱেই হৈছে বন্দে মাতৰম। তেওঁ কয় যে আমাৰ প্ৰাচীন জাতিটোক যুগ যুগ ধৰি নিজৰ চিৰন্তন সংস্কৃতিৰ পথত আগবাঢ়ি যাবলৈ বহু মহান চিন্তাবিদ আৰু ঋষিয়ে বন্দে মাতৰমৰ পৰা প্ৰেৰণা লাভ কৰিছিল। শ্ৰী শ্বাহে আৰু কয় যে সংসদৰ দুয়োটা সদনত চলি থকা বন্দে মাতৰমৰ আলোচনা, মহিমামণ্ডিত, উদযাপনে আমাৰ শিশু, কিশোৰ-কিশোৰী, যুৱক-যুৱতী, আৰু আগন্তুক বহু প্ৰজন্মক ইয়াৰ গভীৰ তাৎপৰ্য বুজিবলৈ আৰু জাতিটোৰ পুনৰ্জন্ম আৰু পুনৰ্গঠনৰ ভেটি স্থাপন কৰাত সহায় কৰিব।

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে বাংকিম চন্দ্ৰ চট্টোপাধ্যায়ৰ দ্বাৰা ৰচিত বন্দে মাতৰম গীতটো প্ৰথমবাৰৰ বাবে ১৮৭৫ চনৰ ৭ নৱেম্বৰত ৰাজহুৱা কৰা হৈছিল।তেওঁ কয় যে ইয়াৰ সৃষ্টিৰ কিছু সময়ৰ পিছতে বন্দে মাতৰম দ্ৰুতগতিত দেশপ্ৰেম, ত্যাগ, আৰু জাতীয় চেতনাৰ প্ৰতীক হৈ পৰিল, আৰু ই আমাৰ স্বাধীনতা আন্দোলনৰ বাট মুকলি কৰি দিলে। বন্দে মাতৰমৰ যি পটভূমিত ৰচনা কৰা হৈছিল, সেই পটভূমি আমি সকলোৱে মনত ৰাখিব লাগিব। তেওঁ বুজাই দিলে যে ইয়াৰ সৃষ্টিৰ প্ৰেক্ষাপট আছিল শতিকাজুৰি চলি অহা ইছলামিক আক্ৰমণ যিয়ে দেশৰ সংস্কৃতি আৰু ইতিহাসক বিধ্বস্ত কৰি পেলাইছিল, তাৰ পিছত তেওঁলোকৰ শাসনকালত ব্ৰিটিছে আমাৰ ওপৰত নতুন সভ্যতা আৰু সংস্কৃতি জাপি দিয়াৰ প্ৰচেষ্টা। তেনে সময়তে বংকিম বাবুৱে লিখিছিল বন্দে মাতৰম। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে অতি সূক্ষ্মতাৰে বংকিম চন্দ্ৰ চট্টোপাধ্যায়ে আমাৰ প্ৰাচীন সভ্যতা, সাংস্কৃতিক জাতীয়তাবাদৰ ধাৰণা, আৰু মাতৃভূমিক ঐশ্বৰিক মাতৃ হিচাপে পূজা কৰাৰ আমাৰ চিৰন্তন পৰম্পৰা পুনৰুদ্ধাৰ আৰু পুনৰ দৃঢ় কৰিলে। তেতিয়াৰ চৰকাৰে ইয়াক দমন কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছিল, গোৱাৰ ওপৰত নিষেধাজ্ঞা আৰোপ কৰিছিল আৰু বন্দে মাতৰম উচ্চাৰণ কৰাসকলক কোবাই কোবাই কাৰাগাৰত পেলাই দিয়া হৈছিল। তথাপি এই সকলোবোৰ নিষেধাজ্ঞা অতিক্ৰম কৰি আৰু কোনো সংগঠিত প্ৰচাৰ নোহোৱাকৈ গীতটোৱে প্ৰতিটো হৃদয় চুই কাশ্মীৰৰ পৰা কন্যাকুমাৰীলৈকে বিয়পি পৰিল। তেওঁ লগতে কয় যে ভাৰতৰ সংস্কৃতিৰ প্ৰতি শ্ৰদ্ধা ৰখা সকলোৰে বাবে বন্দে মাতৰম কাৰ্যতঃ নৱজাগৰণৰ মন্ত্ৰ হৈ পৰিছে।

শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে দাসত্বৰ সময়ছোৱাত আমাৰ বহু মন্দিৰ, বিশ্ববিদ্যালয়, শিল্প কেন্দ্ৰ, কৃষি আৰু শিক্ষা ব্যৱস্থা ধ্বংস হৈছিল, তথাপিও কোনেও জনসাধাৰণৰ আত্মাৰ পৰা আমাৰ সংস্কৃতিৰ সাৰ মচি পেলাব পৰা নাছিল। ঠিক সেই মুহূৰ্ততে সেই আত্মাক জাগ্ৰত কৰি পুনৰ সংগঠিত কৰাৰ প্ৰয়োজন হৈছিল আৰু ঠিক তেতিয়াই বংকিম বাবুৱে বন্দে মাতৰাম ৰচনা কৰিছিল। ইংৰাজে বা নিজৰ সভ্যতাক মানি লোৱা সকলেও ইয়াক ৰোধ কৰিব নোৱাৰিলে। তেওঁ কয় যে বন্দে মাতৰমে নিজৰ ঐশ্বৰিক শক্তি পাহৰি যোৱা এটা জাতিক জাগ্ৰত কৰিলে। বন্দে মাতৰমে জাতিৰ আত্মাক পুনৰুজ্জীৱিত কৰাৰ কাম সম্পাদন কৰিছিল। মহৰ্ষি ঔৰবিন্দোৱে কৈছিল যে বন্দে মাতৰাম ভাৰতৰ পুনৰ্জন্মৰ মন্ত্ৰ, আৰু এই বক্তব্যই সঁচাকৈয়ে বন্দে মাতৰমৰ মহত্ত্ব প্ৰতিফলিত কৰিছে। শ্ৰী শ্বাহে লগতে কয় যে বন্দে মাতৰমৰ প্ৰতি শ্ৰী ঔৰবিন্দোৰ গভীৰ আৱেগ এই দেশৰ প্ৰতিটো শিশুৰ বাবে প্ৰেৰণাৰ উৎস হৈ পৰিল আৰু আমাৰ স্বাধীনতাৰ মন্ত্ৰলৈ পৰিণত হ’ল।

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰী আৰু সহযোগিতা মন্ত্ৰীয়ে কয় যে আমাৰ দেশ সমগ্ৰ বিশ্বতে অনন্য; ভাৰত একমাত্ৰ জাতি যাৰ সীমা নিজৰ সংস্কৃতিৰ দ্বাৰা নিৰ্ধাৰিত হৈছে, আৰু এই সংস্কৃতিয়েই ভাৰতক একত্ৰিত কৰি ৰাখিছে। ঔপনিৱেশিক বশৰ যুগত সাংস্কৃতিক জাতীয়তাবাদৰ ধাৰণাটো জাগ্ৰত কৰা বংকিম চন্দ্ৰ চট্টোপাধ্যায়েই। তেওঁ কয় যে আমাৰ দেশক বান্ধি ৰখা মন্ত্ৰটোৱেই হৈছে আমাৰ সংস্কৃতি, আৰু বন্দে মাতৰমৰ ক্লাৰিয়ান আহ্বানেই প্ৰথমবাৰৰ বাবে সাংস্কৃতিক জাতীয়তাবাদৰ নীতিক দৃঢ়ভাৱে প্ৰতিষ্ঠা কৰিছিল। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে আজি সমগ্ৰ দেশে সাংস্কৃতিক জাতীয়তাবাদৰ দৃষ্টিভংগীৰে আকোৱালি লৈ আগবাঢ়িছে। গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে ভাৰত কেৱল মাটিৰ টুকুৰা নহয়; ই আমাৰ মাতৃৰ মূৰ্তি, আৰু আমি ভক্তি গায়

 

শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে মাতৃভূমিয়ে আমাক আমাৰ পৰিচয় আৰু ভাষা প্ৰদান কৰে, এক সভ্য জীৱনশৈলীৰ ভিত্তি গঠন কৰে, আৰু আমাৰ জীৱনক উন্নীত কৰাৰ সুযোগ প্ৰদান কৰে। তেওঁ কয় যে মাতৃভূমিতকৈ ডাঙৰ একো হ’ব নোৱাৰে, আৰু এই চিৰন্তন আৱেগক পুনৰ সজীৱ কৰি তুলিলে বাংকিম চন্দ্ৰ চেটাৰ্জীয়ে। দাসত্বৰ অন্ধকাৰ যুগত বন্দে মাতৰমে দাসত্বৰ মানসিকতা ঢালিবলৈ সহায় কৰি মানুহৰ হৃদয়ত স্বৰাজ লাভৰ মনোভাৱ জাগ্ৰত কৰি বিজুলীৰ পোহৰৰ দৰে কাম কৰিছিল। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে স্বাধীনতা আন্দোলনৰ সময়ত আমাৰ সকলো স্বাধীনতা সংগ্ৰামীয়ে শ্বহীদক আকোৱালি লোৱাৰ সময়ত কোৱা শেষ কথাবোৰ আছিল ‘বন্দে মাতৰম’। তেওঁ কয় যে ১৯০৭ চনত কলিকতাত বন্দে মাতৰম নামৰ ইংৰাজী কাকত এখন আৰম্ভ হৈছিল, যাৰ সম্পাদক আছিল মহৰ্ষি অৰবিন্দ । ব্ৰিটিছ চৰকাৰে ইয়াক আটাইতকৈ বিপজ্জনক জাতীয়তাবাদী কাকত বুলি গণ্য কৰি শ্ৰী অৰোবিন্দোক দেশদ্ৰোহৰ অভিযোগ উত্থাপন কৰি শাস্তি প্ৰদান কৰে।

 

 

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে ১৮৯৬ চনত গুৰুদেৱ ঠাকুৰে কংগ্ৰেছৰ অধিৱেশনত প্ৰথমবাৰৰ বাবে ৰাজহুৱাভাৱে বন্দে মাতৰম গীত গাইছিল। ১৯০৫ চনত বাৰাণসী অধিৱেশনত মহাকবি সৰলা দেৱী চৌধুৰানীয়ে সম্পূৰ্ণ বন্দে মাতৰম গীত গাইছিল আৰু ১৯৪৭ চনৰ ১৫ আগষ্টত দেশ স্বাধীন হোৱাৰ সময়ত পুৱা ৬:৩০ বজাত চৰ্দাৰ পেটেলৰ অনুৰোধত পণ্ডিত ওমকৰ্ণাথ ঠাকুৰে অল ইণ্ডিয়া ৰেডিঅ’ত নিজৰ সুৰীয়া কণ্ঠত বন্দে মাতৰম গীত গাই সমগ্ৰ জাতিটোক গতিশীল কৰি তুলিছিল। তেওঁ কয় যে ১৯৫০ চনৰ ২৪ জানুৱাৰীত সংবিধান সভাৰ চূড়ান্ত বৈঠকত বন্দে মাতৰামক ৰাষ্ট্ৰীয় গীতৰ সমান সন্মান প্ৰদান কৰি ৰাষ্ট্ৰীয় গীত ঘোষণা কৰা হয়।

 

শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে বন্দে মাতৰমৰ বিষয়ে আলোচনা নকৰাৰ প্ৰৱণতা নতুন নহয়। ১৯২৫ চনত বন্দে মাতৰমৰ সোণালী জয়ন্তীত যদি তেতিয়াৰ মূল ৰাজনৈতিক দলৰ নেতাই ‘বন্দে মাতৰম’ক বিভাজিত কৰি তুষ্টিকৰণ আৰম্ভ নকৰিলেহেঁতেন তেন্তে দেশ বিভাজন নহ’লহেঁতেন। তেওঁ কয় যে ৫০ সংখ্যক মাইলৰ খুঁটিত বন্দে মাতৰম সীমিত আছিল, আৰু তাৰ পৰাই তুষ্টিকৰণৰ ৰাজনীতি আৰম্ভ হৈছিল, যাৰ ফলত পিছলৈ দেশ বিভাজন হৈছিল। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে যদি বন্দে মাতৰমক তুষ্টিকৰণ নীতিৰ অধীনত দুটা ভাগত বিভক্ত নহ’লহেঁতেন তেন্তে দেশ বিভাজন নহ’লহেঁতেন। তেওঁ কয় যে বন্দে মাতৰমৰ শতবৰ্ষত বন্দে মাতৰমৰ কথা কোৱা সকলোকে তদানীন্তন প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কাৰাগাৰত ভৰাই থৈছিল।

তেওঁ কয় যে সেই সময়ছোৱাত দেশত জৰুৰীকালীন অৱস্থা জাৰি কৰা হৈছিল, আৰু লাখ লাখ বিৰোধী সদস্য, সমাজকৰ্মী, স্বেচ্ছাসেৱী সংগঠনৰ সদস্যক কাৰাগাৰত ভৰোৱা হৈছিল। কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে জৰুৰীকালীন সময়ত বাতৰি কাকতৰ কাৰ্যালয়ত কোনো কাৰণ নোহোৱাকৈ তলা লগোৱা হৈছিল। আনকি কিশোৰ কুমাৰৰ কণ্ঠও অল ইণ্ডিয়া ৰেডিঅ’ত সম্প্ৰচাৰ কৰিবলৈ দিয়া হোৱা নাছিল, আৰু ডুৱেট গীত কেৱল লতাজীৰ কণ্ঠতহে বজাইছিল। বন্দে মাতৰমে যেতিয়া ১০০ বছৰ সম্পূৰ্ণ কৰিলে তেতিয়া সমগ্ৰ দেশখন কাৰ্যতঃ বন্দী হৈ পৰিল। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে, যি বিৰোধী দলৰ অধিৱেশন আৰম্ভ হৈছিল গুৰুদেৱ ঠাকুৰে বন্দে মাতৰম গাই, সেই একেটা বন্দে মাতৰমৰ বিষয়ে লোকসভাত আলোচনা হোৱাৰ সময়ত সেই দলৰ সৈতে জড়িত বিশিষ্ট পৰিয়ালটোৰ সদস্যসকল অনুপস্থিত আছিল। তেওঁ লগতে কয় যে বন্দে মাতৰমৰ প্ৰতি থকা অসন্মান আৰু অপমান স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ পৰাই প্ৰধান বিৰোধী দলটোৰ নেতৃত্বৰ শিৰাত চলি আহিছে আৰু আজিও চলি আছে।

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰী তথা সমবায় মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে কয় যে মূল বিৰোধী দলটোৰ এজন নেতাই লোকসভাত উল্লেখ কৰিছে যে আজি বন্দে মাতৰমৰ বিষয়ে আলোচনা কৰাৰ কোনো প্ৰয়োজন নাই। মহাত্মা গান্ধীয়ে যিটো গীতক জাতিৰ বিশুদ্ধতম আত্মাৰ সৈতে সংযুক্ত বুলি অভিহিত কৰিছিল, আৰু বিপিন চন্দ্ৰ পালে ৰাষ্ট্ৰধৰ্মত জাতীয় ভক্তি আৰু কৰ্তব্যৰ সংহত প্ৰকাশ বুলি অভিহিত কৰিছিল, সেই গীতটোও বিৰোধী দলটোৱে নিজেই বিভাজিত কৰিছিল। তেওঁ কয় যে বন্দে মাতৰমে আমাৰ স্বাধীনতা আন্দোলনক শক্তিশালী কৰাৰ ক্ষেত্ৰত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়তো ভূমিকা পালন কৰিছিল। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে ঔপনিৱেশিক শাসনৰ সময়ছোৱাত ১৯৩৬ চনৰ বাৰ্লিন অলিম্পিকতো আমাৰ হকী দলটোৱে গভীৰ আৱেগেৰে ভাণ্ডে মাতৰম গাইছিল, আৰু আমি সোণৰ পদক লাভ কৰিছিলোঁ।

 

 

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে তেওঁলোকৰ দলৰ ভেটিটোৱেই সাংস্কৃতিক জাতীয়তাবাদৰ নীতিৰ ওপৰত স্থাপন কৰা হৈছিল। তেওঁ কয় যে তেওঁলোকৰ দলটো এনেদৰে গঠন কৰা হৈছিল যাতে দেশখন পশ্চিমীয়া সংস্কৃতিৰ ভিত্তিত নহয়, বৰঞ্চ নিজৰ মৌলিক সংস্কৃতি আৰু মূল ধাৰণাসমূহৰ ওপৰত চলিব।

শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে এই সংসদত বন্দে মাতৰমৰ গায়ন-বায়ন বন্ধ হোৱাটো ৰেকৰ্ডত আছে। তেওঁ কয় যে ১৯৯২ চনত সাংসদ শ্ৰী ৰাম নাইকে সংসদত পুনৰ বন্দে মাতৰম গোৱাৰ দাবী জনাই অল্পকালীন আলোচনাৰ জৰিয়তে বিষয়টো উত্থাপন কৰিছিল। সেই সময়ত বিৰোধী দলৰ নেতা শ্ৰী লাল কৃষ্ণ আদৱানীয়ে লোকসভাৰ অধ্যক্ষক কঠোৰভাৱে কৈছিল যে এই মহান সদনত বন্দে মাতৰম গোৱা উচিত, কাৰণ ইয়াক সংবিধান সভাই গ্ৰহণ কৰিছে। তেতিয়াহে সৰ্বসন্মতিক্ৰমে ১৯৯২ চনত লোকসভাই বন্দে মাতৰমৰ গায়ন-বায়ন পুনৰ আৰম্ভ কৰে।

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰী আৰু সমবায়  মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে  কয় যে যেতিয়া তেওঁলোকে বন্দে মাতৰমৰ গায়ন-বায়নৰ আৰম্ভণি কৰিছিল, তেতিয়াও বিৰোধী মিত্ৰজোঁটৰ বহু সদস্যই কৈছিল যে তেওঁলোকে বন্দে মাতৰম গাই নাযায়। কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে তেওঁ পৰ্যবেক্ষণ কৰিছে যে, বন্দে মাতৰমৰ গায়ন আৰম্ভ হোৱাৰ আগতেই সদনত বহি থকা কিছুমান সদস্যই গীত আৰম্ভ হোৱাৰ লগে লগে থিয় হৈ ওলাই যায়। শ্ৰী শ্বাহে লগতে কয় যে তেওঁলোকৰ দলৰ এজনো সদস্য নাই যিয়ে বন্দে মাতৰমৰ গীত গোৱাৰ সময়ত থিয় নহয়।

শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে বাংকিম চন্দ্ৰ চট্টোপাধ্যায়ৰ ১৩০ সংখ্যক মৃত্যু বাৰ্ষিকীত চৰকাৰে ডাক বিভাগৰ জৰিয়তে ডাক ষ্টাম্প জাৰি কৰে, আৰু স্বাধীনতাৰ ৭৫ বছৰীয়া জয়ন্তীত হৰ ঘৰ তিৰঙা অভিযান আৰম্ভ কৰে। সেই সময়ত প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে জাতীয় পতাকা উত্তোলন কৰাৰ সময়ত বন্দে মাতৰম বুলি ক’বলৈ নাপাহৰিব বুলি জনসাধাৰণক আহ্বান জনাইছিল।

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে ভাৰত চৰকাৰেও বন্দে মাতৰমৰ ১৫০ বছৰীয়া জয়ন্তী উদযাপনৰ সিদ্ধান্ত লৈছে। তেওঁ কয় যে ২০২৫ চনৰ ১ অক্টোবৰত কেবিনেটে এটা প্ৰস্তাৱ গৃহীত কৰি আগন্তুক সমগ্ৰ বছৰটো বন্দে মাতৰমৰ প্ৰতি শ্ৰদ্ধাঞ্জলি হিচাপে উদযাপন কৰা হ’ব বুলি সিদ্ধান্ত গ্ৰহণ কৰে। ২০২৫ চনৰ ২৪ অক্টোবৰত ৰাষ্ট্ৰীয় আৰু আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত সমন্বয় কাৰ্যসূচীৰ কাঠামো চূড়ান্ত কৰা হয়। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে ২০২৫ চনৰ ৭ নৱেম্বৰত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে নতুন দিল্লীত ভাৰত মাতাক ফুলৰ শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জনাই এই অভিযানৰ শুভাৰম্ভ কৰে। নৱেম্বৰ মাহত ইয়াৰ প্ৰথম পৰ্যায় সম্পূৰ্ণ হৈছিল; দ্বিতীয় পৰ্যায় ২০২৬ চনৰ জানুৱাৰী মাহত, তৃতীয় পৰ্যায় ২০২৬ চনৰ আগষ্ট মাহত আৰু চতুৰ্থ পৰ্যায় ২০২৬ চনৰ নৱেম্বৰ মাহত হ’ব।তেওঁ লগতে কয় যে স্মৃতিচাৰণ ডাক টিকট আৰু মুদ্ৰাও জাৰি কৰা হৈছে।

শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে “বন্দে মাতৰম – নাদ একম ৰূপ এনেকম” শীৰ্ষক এক বিশেষ সাংস্কৃতিক উপস্থাপন ৭৫ জন সংগীতজ্ঞই ৰচনা কৰিছে, আৰু ভাৰত চৰকাৰৰ আহ্বানৰ প্ৰতি সঁহাৰি জনাই সমগ্ৰ দেশৰ মানুহে ৭ নৱেম্বৰত সামূহিকভাৱে বন্দে মাতৰম গীত গাইছিল। তেওঁ কয় যে বন্দে মাতৰমৰ ১৫০ বছৰ সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ উপলক্ষে এখন তথ্যচিত্ৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। লগতে প্ৰতিখন জিলা আৰু তহচিলত জনসাধাৰণক প্ৰদৰ্শন কৰা হ’ব বন্দে মাতাৰামৰ প্ৰদৰ্শনী। তদুপৰি এই প্ৰদৰ্শনীখন ডিজিটেলভাৱে কোটি কোটি লোকলৈ প্ৰেৰণ কৰা হ’ব।

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে চৰকাৰে অল ইণ্ডিয়া ৰেডিঅ’, দূৰদৰ্শন, আৰু এফ এম ৰেডিঅ’ চেনেলত বিশেষ অনুষ্ঠান আয়োজন কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছে। তেওঁ কয় যে প্ৰেছ ইনফৰ্মেশ্যন ব্যুৰো (পি আই বি)ৰ দ্বাৰা টায়াৰ-২ আৰু টিয়াৰ-৩ চহৰত আলোচনা আৰু সমাৱেশ অনুষ্ঠিত হ’ব। ভাৰতৰ সকলো দূতাবাসতে বন্দে মাতৰমৰ আধাৰত সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠানৰ আয়োজন কৰা হ’ব। বন্দে মাতাৰাম: চেলুট টু মাদাৰ আৰ্থৰ অধীনত বৃক্ষৰোপণৰ অভিযান চলি আছে। ঘাইপথৰ কাষত দেশপ্ৰেমমূলক মিউৰেল আৰু বন্দে মাতৰমৰ ইতিহাসৰ চিত্ৰণো প্ৰদৰ্শন কৰা হ’ব। ৰেল ষ্টেচন আৰু বিমানবন্দৰত এল ই ডি ডিছপ্লেৰ জৰিয়তে ৰাজহুৱা ঘোষণা কৰা হ’ব। ইয়াৰ উপৰিও বন্দে মাতৰম আৰু বংকিম চন্দ্ৰ চট্টোপাধ্যায়ৰ জীৱনৰ আধাৰত ২৫খন চুটি ছবি নিৰ্মাণৰ কাম আৰম্ভ হৈছে।

শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে যেতিয়া দেশৰ স্বাধীনতাৰ ৭৫ বছৰ সম্পূৰ্ণ হ’ল, তেতিয়া ক’ভিড সময় সত্ত্বেও সমগ্ৰ দেশৰ প্ৰতিখন গাওঁতে সম্পূৰ্ণ দুবছৰ ধৰি ‘আজাদী কা অমৃত মহোৎসৱ’ উদযাপন কৰা হৈছিল। অমৃত মহোৎসৱৰ জৰিয়তে আমি এই দেশৰ নৱপ্ৰজন্মক ১৮৫৭ চনৰ পৰা ১৯৪৭ চনলৈকে স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ সমগ্ৰ কাহিনীৰ সৈতে পৰিচিত কৰিলোঁ।তেওঁ কয় যে স্বাধীনতা আন্দোলনৰ অসংখ্য অগোৱা নায়ক—যাৰ নাম কেতিয়াও ইতিহাসত লিপিবদ্ধ হোৱা নাছিল—চিনাক্ত কৰা হৈছিল, তেওঁলোকৰ সবিশেষ অনুসন্ধান কৰা হৈছিল, তেওঁলোকৰ সন্মানত স্মৃতিসৌধ নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল, সমগ্ৰ দেশতে অগণন কাৰ্যসূচী আয়োজন কৰা হৈছিল, আৰু এ দেশপ্ৰেমৰ সতেজ ঢৌ সৃষ্টিৰ বাবে একত্ৰিত প্ৰচেষ্টা চলোৱা হৈছিল। তেওঁ লগতে কয় যে স্বাধীনতাৰ পিছত প্ৰথমবাৰৰ বাবে এনে বিস্তৃত কাৰ্যসূচী অনুষ্ঠিত কৰা হয়।

কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰী তথা সহযোগিতা মন্ত্ৰীয়ে কয় যে স্বাধীনতাৰ পিছৰ ৭৫ বছৰত ক্ষমতালৈ অহা প্ৰতিখন চৰকাৰে দেশখনক বহু আগুৱাই লৈ গৈছে। তেওঁ কয় যে আমি আমাৰ গণতন্ত্ৰক বহু পৰিমাণে শক্তিশালী কৰিছো, আৰু আজি আমাৰ গণতন্ত্ৰৰ শিপা অত্যন্ত শক্তিশালী হৈ পৰিছে। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে স্বাধীনতাৰ ৭৫তম বছৰৰ পৰা ১০০ বছৰলৈকে সময়ছোৱাক ‘অমৃত কাল’ বুলি নামকৰণ কৰিছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে দেশৰ যুৱক-যুৱতীসকলৰ সন্মুখত এটা সংকল্প দাঙি ধৰিছে- যে আমি ‘আজাদী কা অমৃত মহোৎসৱ’ৰ পৰা স্বাধীনতাৰ শতবাৰ্ষিকীলৈকে এই সময়ছোৱাক প্ৰত্যাহ্বানৰ এক পৰ্যায় হিচাপে গণ্য কৰিম। স্বাধীনতাৰ শতবাৰ্ষিকী উদযাপন হ’লে আমাৰ দেশখনে প্ৰতিটো ক্ষেত্ৰতে বিশ্বৰ ভিতৰতে প্ৰথম স্থান লাভ কৰিব। তেওঁ জোৰ দি কয় যে এয়া কেৱল পি এম মোডী বা কোনো বিশেষ ৰাজনৈতিক দলৰ সংকল্প নহয়। একাংশই হয়তো ইয়াক কেৱল ৰাজনৈতিক শ্লোগান বুলি উলাই কৰিব পাৰে, কিন্তু আচলতে ই ১৪০ কোটি ভাৰতীয়ৰ সামূহিক সংকল্প, আৰু সেয়া নিশ্চিতভাৱে পূৰণ হ’ব। গৃহমন্ত্ৰীয়ে আৰু কয় যে আমি অমৃত কাল পালন কৰি থকাৰ সময়তে বন্দে মাতৰমৰ ১৫০ সংখ্যক বছৰটো আহি পোৱাটো ঐশ্বৰিক কাকতলীয়াতকৈ কম নহয়। এই মাইলৰ খুঁটিৰ জৰিয়তে আমি পুনৰবাৰ সমগ্ৰ দেশতে দেশপ্ৰেমৰ শিখা জ্বলাই থাকিম ।

 

****

 

RK/BRK/PR/PS/DM


(रिलीज़ आईडी: 2201442) आगंतुक पटल : 3
इस विज्ञप्ति को इन भाषाओं में पढ़ें: Khasi , English , Urdu , Marathi , हिन्दी , Punjabi , Gujarati , Odia , Telugu , Kannada , Malayalam