প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ কাৰ্যালয়
অযোধ্যাত শ্ৰী ৰাম জন্মভূমি মন্দিৰৰ ধ্বজাৰোহণ উৎসৱত প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ ভাষণ
আজি সমগ্ৰ দেশ আৰু সমগ্ৰ বিশ্ব ভগৱান শ্ৰীৰামৰ আত্মাৰে ভৰি পৰিছেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
ধৰ্মধ্বজা কেৱল এখন পতাকা নহয়, ই ভাৰতীয় সভ্যতাৰ নৱজাগৰণৰ পতাকাঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
অযোধ্যাত আদৰ্শবোৰ আচৰণলৈ ৰূপান্তৰিত হয়ঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
ৰাম মন্দিৰৰ ঐশ্বৰিক প্ৰাংগণ ভাৰতৰ সামূহিক শক্তিৰ চেতনাৰ এক স্থান হৈ পৰিছেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
আমাৰ ৰামে পাৰ্থক্যৰ জৰিয়তে নহয়, আৱেগৰ জৰিয়তে সংযোগ কৰেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
আমি এক প্ৰাণৱন্ত সমাজ আৰু সমাগত দশক তথা শতিকাৰ কথা মনত ৰাখি দূৰদৰ্শিতাৰে কাম কৰিব লাগিবঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
ৰামে আদৰ্শ, ৰামে অনুশাসন আৰু ৰামে জীৱনৰ সৰ্বোচ্চ চৰিত্ৰক সূচায়ঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
ৰাম কেৱল এজন ব্যক্তি নহয়, ৰাম হৈছে এক মূল্য, এক অনুশাসন আৰু এক নিৰ্দেশনাঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
যদি ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত ভাৰত উন্নত হ’ব বিচাৰে আৰু সমাজ শক্তিশালী হ’ব বিচাৰে, তেন্তে আমি নিজৰ ভিতৰত ‘ৰাম’ জাগ্ৰত কৰিব লাগিবঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
ৰাষ্ট্ৰই আগবাঢ়ি যাবলৈ নিজৰ ঐতিহ্যৰ ওপৰত গৌৰৱ কৰিব লাগিবঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
আহিবলগীয়া দহ বছৰত ভাৰতক দাসত্বৰ মানসিকতাৰ পৰা মুক্ত কৰাটোৱেই লক্ষ্য হ’ব লাগিবঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
ভাৰত হৈছে গণতন্ত্ৰৰ মাতৃ আৰু গণতন্ত্ৰ আমাৰ ডি এন এত আছেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী
বিকশিত ভাৰতৰ দিশে যাত্ৰা ত্বৰান্বিত কৰিবলৈ আমাক এনে এখন ৰথৰ প্ৰয়োজন- যাৰ চকা হৈছে বীৰত্ব আৰু ধৈৰ্য্য, যাৰ পতাকা হৈছে সত্য আৰু সৰ্বোচ্চ আচৰণ, যাৰ ঘোঁৰা হৈছে শক্তি, বিচক্ষণতা, সংযম আৰু জনহিত আৰু যাৰ নিয়ন্ত্ৰণ হৈছে ক্ষমা, সহানুভূতি আৰু সমতা
प्रविष्टि तिथि:
25 NOV 2025 2:18PM by PIB Guwahati
দেশৰ সামাজিক-সাংস্কৃতিক আৰু আধ্যাত্মিক পৰিৱেশত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ মুহূৰ্ত হিচাপে চিহ্নিত কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আজি উত্তৰ প্ৰদেশৰ অযোধ্যাত পবিত্ৰ শ্ৰী ৰাম জন্মভূমি মন্দিৰৰ শিখৰত আনুষ্ঠানিকভাৱে গেৰুৱা পতাকা উত্তোলন কৰে। ধ্বজাৰোহণ উৎসৱ মন্দিৰৰ নিৰ্মাণ সম্পূৰ্ণ হোৱা আৰু সাংস্কৃতিক উদযাপন তথা ৰাষ্ট্ৰীয় একতাৰ এক নতুন অধ্যায়ৰ সূচনা কৰাৰ প্ৰতীক। এই উপলক্ষে এটা সমাবেশক সম্বোধন কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে আজি অযোধ্যা চহৰখনে ভাৰতৰ সাংস্কৃতিক চেতনাৰ আন এক শিখৰত উপনীত হৈছে। ‘আজি সমগ্ৰ ভাৰত আৰু সমগ্ৰ বিশ্ব ভগৱান শ্ৰীৰামৰ আত্মাৰে ভৰি পৰিছে’, শ্ৰী মোদীয়ে মন্তব্য কৰি কয় যে ৰামৰ প্ৰতিজন ভক্তৰ হৃদয়ত অনন্য সন্তুষ্টি, অসীম কৃতজ্ঞতা আৰু অপৰিসীম ঐশ্বৰিক আনন্দ আছে। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে বহু শতিকা পুৰণি আঘাতবোৰ আৰোগ্য হৈছে, বহু শতিকাৰ বেদনাৰ অন্ত পৰিছে আৰু বহু শতিকাৰ সংকল্পই আজি পূৰ্ণতা লাভ কৰিছে। তেওঁ ঘোষণা কৰে যে এইটোৱে এক যজ্ঞৰ পৰিণতি চিহ্নিত কৰে যাৰ জুই ৫০০ বছৰ ধৰি জ্বলিয়েই আছিল, এক যজ্ঞ যি কেতিয়াও বিশ্বাসত বিচলিত হোৱা নাছিল, এক মুহূৰ্তৰ বাবেও বিশ্বাস ভংগ কৰা নাছিল। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে আজি ভগৱান শ্ৰীৰামৰ গৰ্ভগৃহৰ অসীম শক্তি আৰু শ্ৰীৰামৰ পৰিয়ালৰ ঐশ্বৰিক গৌৰৱ এই ধৰ্মধ্বজাৰ ৰূপত ঐশ্বৰিক আৰু ভব্য মন্দিৰত সন্নিবিষ্ট কৰা হৈছে।
‘এই ধৰ্মধ্বজা কেৱল এখন পতাকা নহয়, বৰঞ্চ ভাৰতীয় সভ্যতাৰ নৱজাগৰণৰ পতাকা’, শ্ৰী মোদীয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে ইয়াৰ গেৰুৱা ৰং, ইয়াত খোদিত সৌৰ ৰাজবংশৰ গৌৰৱ, পবিত্ৰ ওম চিত্ৰিত আৰু খোদিত কোৱিদাৰ গছ ৰাম ৰাজ্যৰ মহানতাৰ প্ৰতীক। তেওঁ দৃঢ়তাৰে কয় যে এই পতাকা হৈছে সংকল্প, এই পতাকা হৈছে সফলতা, এই পতাকা হৈছে সংগ্ৰামৰ জৰিয়তে সৃষ্টিৰ কাহিনী, এই পতাকা হৈছে বহু শতিকা ধৰি আগুৱাই নিয়া সপোনৰ মূৰ্তি আৰু এই পতাকা হৈছে সাধুসকলৰ তপস্যা আৰু সমাজৰ অংশগ্ৰহণৰ অৰ্থপূৰ্ণ পৰিণতি।
আহিবলগীয়া শতিকা আৰু সহস্ৰাব্দ ধৰি এই ধৰ্মধ্বজাই ভগৱান ৰামৰ আদৰ্শ আৰু নীতি ঘোষণা কৰিব বুলি ঘোষণা কৰি শ্ৰী মোদীয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে এই জয় কেৱল সত্যৰহে, মিছাৰ নহয়। সত্য নিজেই ব্ৰহ্মাৰ ৰূপ আৰু কেৱল সত্যতে ধৰ্ম প্ৰতিষ্ঠিত হয় বুলি তেওঁ কয়। তেওঁ মন্তব্য কৰে যে এই ধৰ্মধ্বজাই প্ৰতিশ্ৰুতি পূৰণ কৰাৰ সংকল্পক অনুপ্ৰাণিত কৰিব। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে ই এই বাৰ্তা প্ৰেৰণ কৰিব যে বিশ্বত কৰ্ম আৰু কৰ্তব্যই প্ৰাথমিকতা বজাই ৰাখিব লাগিব। তেওঁ কয় যে ই বৈষম্য আৰু দুৰ্দশাৰ পৰা মুক্তি আৰু সমাজত শান্তি তথা সুখৰ উপস্থিতিৰ ইচ্ছা প্ৰকাশ কৰিব। তেওঁ কয় যে এই ধৰ্মধ্বজাই আমাক এই সংকল্পৰ প্ৰতি দায়বদ্ধ কৰিব যে আমি এনে এখন সমাজ গঢ়ি তুলিব লাগিব য’ত দৰিদ্ৰতা নাই আৰু কোনোৱেই দুখী বা অসহায় নহয়।
আমাৰ শাস্ত্ৰৰ কথা স্মৰণ কৰি শ্ৰী মোদীয়ে কয় যে যিসকলে কোনো কাৰণত মন্দিৰলৈ আহিব নোৱাৰে, কিন্তু ইয়াৰ পতাকাৰ সন্মুখত প্ৰণাম কৰে তেওঁলোকো সমানেই আশীৰ্বাদপুষ্ট হয়। তেওঁ কয় যে এই ধৰ্মধ্বজা মন্দিৰৰ উদ্দেশ্যৰ এক প্ৰতীক আৰু ই ভগৱান শ্ৰীৰামৰ আদেশ তথা অনুপ্ৰেৰণা যুগ যুগ ধৰি মানৱ জাতিক কঢ়িয়াই নিয়াৰ সময়ত দূৰৈৰ পৰা ৰাম লাল্লাৰ জন্মস্থানৰ দৃষ্টিভংগী প্ৰদান কৰিব। এই অবিস্মৰণীয় আৰু অনন্য অনুষ্ঠানত তেওঁ সমগ্ৰ বিশ্বৰ কোটি কোটি ৰাম ভক্তক আন্তৰিক শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰে। তেওঁ সকলো ভক্তক প্ৰণিপাত কৰে আৰু ৰাম মন্দিৰ নিৰ্মাণত অৰিহণা আগবঢ়োৱা প্ৰতিজন দাতাৰ প্ৰতি কৃতজ্ঞতা প্ৰকাশ কৰে। তেওঁ প্ৰতিজন শ্ৰমিক, প্ৰতিজন শিল্পী, প্ৰতিজন পৰিকল্পনাকাৰী আৰু মন্দিৰ নিৰ্মাণৰ সৈতে জড়িত প্ৰতিজন স্থপতিবিদক অভিবাদন জনায়।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে ‘অযোধ্যাত আদৰ্শবোৰ আচৰণলৈ ৰূপান্তৰিত হয়’, এই চহৰখনৰ পৰাই শ্ৰী ৰামে তেওঁৰ জীৱন যাত্ৰা আৰম্ভ কৰিছিল। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে অযোধ্যাই বিশ্বক দেখুৱাইছে যে সমাজৰ শক্তি আৰু ইয়াৰ মূল্যবোধৰ জৰিয়তে এজন ব্যক্তি কেনেকৈ পুৰুষোত্তমত পৰিণত হয়। তেওঁ স্মৰণ কৰে যে যেতিয়া শ্ৰী ৰামে নিৰ্বাসনৰ বাবে অযোধ্যা এৰিছিল, তেতিয়া তেওঁ যুৱৰাজ ৰাম আছিল, কিন্তু যেতিয়া তেওঁ উভতি আহিছিল, তেতিয়া তেওঁ ‘মৰ্য্যদা পুৰুষোত্তম’ হিচাপে উভতি আহিছিল। তেওঁ কয় যে শ্ৰী ৰামৰ মৰ্য্যদা পুৰুষোত্তম হোৱাত, মহৰ্ষি বশিষ্ঠৰ জ্ঞান, মহৰ্ষি বিশ্বামিত্ৰৰ দীক্ষা, মহৰ্ষি অগস্ত্যৰ নিৰ্দেশনা, নিষাদৰাজৰ বন্ধুত্ব, মাতৃ শবাৰীৰ মৰম আৰু হনুমানৰ ভক্তিয়ে সকলোৱে এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিছিল।
উন্নত ভাৰত নিৰ্মাণৰ বাবে সমাজৰ সামূহিক শক্তি অপৰিহাৰ্য বুলি গুৰুত্ব আৰোপ কৰি শ্ৰী মোদীয়ে আনন্দ প্ৰকাশ কৰে যে ৰাম মন্দিৰৰ ঐশ্বৰিক প্ৰাংগণ ভাৰতৰ সামূহিক শক্তিৰ চেতনাৰ স্থান হৈ পৰিছে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে ইয়াত সাতটা মন্দিৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে, যাৰ ভিতৰত আছে মাতা শবাৰীৰ মন্দিৰ, যি জনজাতীয় সম্প্ৰদায়ৰ প্ৰেম আৰু আতিথ্য পৰম্পৰাক প্ৰতিফলিত কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে নিষাদৰাজ মন্দিৰৰ কথাও উল্লেখ কৰে, যি বন্ধুত্বৰ সাক্ষী হিচাপে থিয় দিছে, যিয়ে উদ্দেশ্য আৰু ইয়াৰ ভাৱনাক পূজা কৰে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে এটা স্থানত মাতা অহল্যা, মহৰ্ষি বাল্মীকি, মহৰ্ষি বশিষ্ঠ, মহৰ্ষি বিশ্বামিত্ৰ, মহৰ্ষি অগস্ত্য আৰু সন্ত তুলসীদাস আছে, যাৰ উপস্থিতিয়ে ৰাম লাল্লাৰ কাষত ভক্তসকলক তেওঁলোকৰ দৰ্শন প্ৰাপ্ত কৰায়। তেওঁ জটায়ু জী আৰু কাঠবিড়ালীৰ প্ৰতিমূৰ্তিৰ কথা উল্লেখ কৰে, যিয়ে মহান সংকল্প প্ৰাপ্ত কৰাৰ ক্ষেত্ৰত সৰু সৰু প্ৰচেষ্টাৰ গুৰুত্ব প্ৰদৰ্শন কৰে। তেওঁ প্ৰতিজন নাগৰিকক আহ্বান জনায় যে যেতিয়াই তেওঁলোকে ৰাম মন্দিৰ দৰ্শন কৰে, তেওঁলোকেও সাতটা মন্দিৰ দৰ্শন কৰিব লাগিব। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে এই মন্দিৰসমূহে আমাৰ বিশ্বাস শক্তিশালী কৰাৰ লগতে বন্ধুত্ব, কৰ্তব্য আৰু সামাজিক সম্প্ৰীতিৰ মূল্যবোধকো শক্তিশালী কৰে।
‘আমাৰ ৰামে পাৰ্থক্যৰ জৰিয়তে নহয়, আবেগৰ জৰিয়তে সংযোগ স্থাপন কৰে’, শ্ৰী মোদীয়ে দৃঢ়তাৰে কয় যে শ্ৰী ৰামৰ বাবে এজন ব্যক্তিৰ ভক্তি বংশতকৈ অধিক গুৰুত্বপূৰ্ণ, মূল্যবোধ পূৰ্বপুৰুষতকৈ অধিক প্ৰিয় আৰু সহযোগিতা শক্তিতকৈ অধিক। তেওঁ মন্তব্য কৰে যে আজি আমি একেই মনোভাৱেৰে আগবাঢ়িছো। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে বিগত ১১ বছৰত মহিলা, দলিত, পিছপৰা শ্ৰেণী, জনজাতীয়, বঞ্চিত, কৃষক, শ্ৰমিক আৰু যুৱক-যুৱতীসকলক সমাজৰ প্ৰতিটো শ্ৰেণীৰ উন্নয়নৰ কেন্দ্ৰত ৰখা হৈছে। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে যেতিয়া দেশৰ প্ৰতিজন ব্যক্তি, প্ৰতিটো শ্ৰেণী আৰু প্ৰতিটো অঞ্চল শক্তিশালী হ’ব, তেতিয়া সকলোৰে প্ৰচেষ্টাই সংকল্প পূৰণ কৰাত অৰিহণা যোগাব আৰু এই সামূহিক প্ৰচেষ্টাৰ জৰিয়তে ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত এখন উন্নত ভাৰত নিৰ্মাণ কৰা হ’ব।
ৰাম লাল্লাৰ প্ৰাণ প্রতিষ্ঠাৰ ঐতিহাসিক দিনটোৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে দেশৰ সংকল্পক ভগৱান ৰামৰ সৈতে সংযোগ কৰাৰ কথা কয় আৰু অনাগত হাজাৰ বছৰৰ বাবে ভাৰতৰ ভেটি শক্তিশালী কৰিব লাগিব বুলি মনত পেলাই দিয়ে। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে যিসকলে কেৱল বৰ্তমানৰ বিষয়েহে ভাবে তেওঁলোকে ভৱিষ্যত প্ৰজন্মৰ প্ৰতি অন্যায় কৰে আৰু আমি কেৱল আজিৰ বিষয়েই নহয়, ভৱিষ্যত প্ৰজন্মৰ বিষয়েও চিন্তা কৰিব লাগিব, কিয়নো ৰাষ্ট্ৰখন বৰ্তমানেও আছে আৰু ভৱিষ্যতেও অব্যাহত থাকিব। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে এক প্ৰাণৱন্ত সমাজ হিচাপে আমি আহিবলগীয়া দশক আৰু শতিকাৰ কথা মনত ৰাখি দূৰদৰ্শিতাৰে কাম কৰিব লাগিব আৰু ইয়াৰ বাবে আমি ভগৱান ৰামৰ পৰা শিকিব লাগিব, তেওঁৰ ব্যক্তিত্ব বুজি পাব লাগিব, তেওঁৰ আচৰণক আহৰণ কৰিব লাগিব আৰু মনত ৰাখিব লাগিব যে ৰামে আদৰ্শ, অনুশাসন আৰু জীৱনৰ সৰ্বোচ্চ চৰিত্ৰক সূচায়। ৰাম হৈছে সত্য আৰু বীৰত্বৰ সংগম, ধৰ্মৰ পথত খোজ কাঢ়ি যোৱাৰ মূৰ্তি, জনসাধাৰণৰ সুখক সৰ্বোপৰি ৰখা, ধৈৰ্য্য আৰু ক্ষমাৰ সাগৰ, জ্ঞান আৰু প্রজ্ঞাৰ শীৰ্ষ, মৃদুতাৰ ভিতৰত দৃঢ়তা, কৃতজ্ঞতাৰ সৰ্বোচ্চ উদাহৰণ, মহান সংগ নিৰ্বাচক, মহান শক্তিৰ ভিতৰত নম্রতা, সত্যৰ অটল সংকল্প আৰু সতৰ্ক, শৃঙ্খলাবদ্ধ তথা আন্তৰিক মনৰ। তেওঁ লগতে কয় যে ৰামৰ এই গুণবোৰে আমাক এক শক্তিশালী, দূৰদৃষ্টিসম্পন্ন আৰু স্থায়ী ভাৰত গঢ়ি তোলাৰ ক্ষেত্ৰত পথ প্ৰদৰ্শন কৰিব লাগিব।
‘ৰাম কেৱল এজন ব্যক্তি নহয়, এক মূল্যবোধ, এক অনুশাসন আৰু এক নিৰ্দেশনা’, শ্ৰী মোদীয়ে দৃঢ়তাৰে ঘোষণা কৰি কয় যে যদি ভাৰত ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত বিকশিত হ’ব বিচাৰে আৰু সমাজ শক্তিশালী হ’ব বিচাৰে, তেন্তে আমাৰ প্ৰত্যেকৰে ভিতৰত ৰাম জাগ্ৰত হ’ব লাগিব, আমাৰ নিজৰ হৃদয়ত উৎসর্গীকৃত হ’ব লাগিব। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে এনে সংকল্প ল’বলৈ আজিৰ দিনটোতকৈ ভাল দিন আৰু হ’ব নোৱাৰে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে ২৫ নৱেম্বৰে আমাৰ ঐতিহ্যত আন এক অসাধাৰণ গৌৰৱৰ মুহূৰ্ত কঢ়িয়াই আনিছে, যি ধৰ্মধ্বজাত খোদিত কৰা কোৱিদাৰ গছৰ দ্বাৰা চিহ্নিত হৈছে। তেওঁ ব্যাখ্যা কৰে যে কোৱিদাৰ গছে মনত পেলাই দিয়ে যে যেতিয়া আমি নিজৰ শিপাৰ পৰা নিজকে বিচ্ছিন্ন কৰো, তেতিয়া আমাৰ গৌৰৱ ইতিহাসৰ পৃষ্ঠাবোৰত সমাধিস্থ হয়।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সেই ঘটনাৰ কথা স্মৰণ কৰে যেতিয়া ভৰতে তেওঁৰ সৈন্যবাহিনীৰ সৈতে চিত্ৰকুটত উপস্থিত হৈছিল আৰু লক্ষ্মণে দূৰৰ পৰা অযোধ্যাৰ সেনাবাহিনীক চিনাক্ত কৰিছিল। শ্ৰী মোদীয়ে বাল্মীকিৰ বৰ্ণনাৰ কথা উল্লেখ কৰি কয় যে লক্ষ্মণে ৰামক কৈছিল যে এডাল বৃক্ষৰ দৰে উজ্জ্বল, ওখ পতাকাখন অযোধ্যাৰ, যাক কোৱিদাৰৰ শুভ প্ৰতীক হিচাপে চিহ্নিত কৰা হৈছিল। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে আজি ৰাম মন্দিৰৰ প্ৰাংগণত পুনৰ এবাৰ কোৱিদাৰক ৰোপণ কৰি এয়া কেৱল এজোপা গছৰ ৰোপণেই নহয়, ই হৈছে স্মৃতি ঘূৰাই অনা, পৰিচয়ৰ পুনৰুত্থান আৰু এক গৌৰৱোজ্জ্বল সভ্যতাৰ নৱীকৰণ ঘোষণা। কোৱিদাৰে আমাক মনত পেলাই দিয়ে যে যেতিয়া আমি আমাৰ পৰিচয় পাহৰি যাওঁ, আমি নিজকে হেৰুৱাই পেলাওঁ, কিন্তু যেতিয়া পৰিচয় ঘূৰি আহে, ৰাষ্ট্ৰৰ আত্মবিশ্বাসো ঘূৰি আহে। তেওঁ উপসংহাৰ কৰি কয় যে দেশখনে আগবাঢ়ি যাবলৈ হ’লে নিজৰ ঐতিহ্যৰ বাবে গৌৰৱ অনুভৱ কৰিব লাগিব।
আমাৰ ঐতিহ্যৰ ওপৰত গৌৰৱ কৰাৰ লগতে দাসত্বৰ মানসিকতাৰ পৰা সম্পূৰ্ণ মুক্তিও সমানে প্ৰয়োজনীয় বুলি গুৰুত্বপূৰ্ণ বুলি গুৰুত্ব আৰোপ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীগৰাকীয়ে স্মৰণ কৰে যে ১৯০ বছৰ পূৰ্বে ১৮৩৫ চনত মেকাউলে নামৰ এজন ইংৰাজ সাংসদে ভাৰতক ইয়াৰ মূলৰ পৰা উৎখাত কৰাৰ বীজ ৰোপণ কৰিছিল আৰু মানসিক দাসত্বৰ ভেটি স্থাপন কৰিছিল। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে ২০৩৫ চনত সেই ঘটনাৰ দুশ বছৰ পাৰ হ’ব আৰু অনাগত দহ বছৰ ভাৰতক এই মানসিকতাৰ পৰা মুক্ত কৰাৰ বাবে উৎসৰ্গিত হ’ব লাগিব। তেওঁ দুখ প্ৰকাশ কৰি কয় যে আটাইতকৈ ডাঙৰ দুৰ্ভাগ্যটো হ’ল যে মেকাউলেৰ ধাৰণাসমূহে ব্যাপক প্ৰভাৱ পেলাইছিল-ভাৰতে স্বাধীনতা লাভ কৰিছিল, কিন্তু হীনমন্যতাৰ জটিলতাৰ পৰা মুক্তি লাভ কৰা নাছিল। তেওঁ লক্ষ্য কৰিছিল যে এক বিকৃতি ধৰা পৰিছিল, য’ত বিদেশী সকলো বস্তু উৎকৃষ্ট বুলি গণ্য কৰা হৈছিল, আনহাতে আমাৰ নিজৰ পৰম্পৰা আৰু ব্যৱস্থাসমূহক কেৱল ভুলৰ সৈতেহে দেখা গৈছিল।
শ্ৰী মোদীয়ে লগতে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে দাসত্বৰ মানসিকতাই এই ধাৰণাক শক্তিশালী কৰি আহিছে যে ভাৰতে বিদেশৰ পৰা গণতন্ত্ৰ ধাৰণ কৰিছিল আৰু আনকি সংবিধানখনো বিদেশী-অনুপ্ৰেৰিত আছিল, আনহাতে সত্যটো হ’ল যে ভাৰত গণতন্ত্রৰ মাতৃ আৰু গণতন্ত্ৰ আমাৰ ডি এন এত আছে। তেওঁ আঙুলিয়াই দিয়ে যে উত্তৰ তামিলনাডুৰ উত্তিৰামেৰুৰ এখন গাঁও, য’ত হাজাৰ বছৰ পুৰণি শিলালিপিত বৰ্ণনা কৰা হৈছে যে কেনেদৰে প্ৰশাসন গণতান্ত্ৰিকভাৱে পৰিচালনা কৰা হৈছিল আৰু আনকি সেই যুগত মানুহে কেনেদৰে তেওঁলোকৰ শাসকসকলক নিৰ্বাচিত কৰিছিল। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে যদিও মেগনা কাৰ্টাক ব্যাপকভাৱে প্ৰশংসা কৰা হৈছিল, ভগৱান বাসবান্নাৰ অনুভৱ মণ্টাপাৰ জ্ঞান সীমিত ৰখা হৈছিল। তেওঁ ব্যাখ্যা কৰে যে অনুভৱ মণ্টাপা হৈছে এনে এখন মঞ্চ, য’ত সামাজিক, ধৰ্মীয় আৰু অৰ্থনৈতিক বিষয়সমূহ ৰাজহুৱাভাৱে বিতৰ্ক কৰা হৈছিল আৰু সামূহিক সন্মতিৰ জৰিয়তে সিদ্ধান্ত লোৱা হৈছিল। তেওঁ দুখ প্ৰকাশ কৰি কয় যে দাসত্বৰ মানসিকতাৰ বাবে ভাৰতৰ প্ৰজন্মই তেওঁলোকৰ নিজৰ গণতান্ত্ৰিক পৰম্পৰাৰ বিষয়ে এই জ্ঞানৰ পৰা বঞ্চিত হৈছিল।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে লক্ষ্য কৰে যে দাসত্বৰ মানসিকতাই আমাৰ ব্যৱস্থাৰ প্ৰতিটো কোণত নিজৰ স্থান দখল কৰি লৈছে। তেওঁ মনত পেলাই দিয়ে যে বহু শতিকা ধৰি ভাৰতীয় নৌবাহিনীৰ পতাকাত এনে প্ৰতীক আছিল, য’ত ভাৰতৰ সভ্যতা, শক্তি বা ঐতিহ্যৰ সৈতে কোনো সম্পৰ্ক নাছিল। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে এতিয়া দাসত্বৰ প্ৰতিটো প্ৰতীক নৌবাহিনীৰ পতাকাৰ পৰা আঁতৰাই পেলোৱা হৈছে আৰু ছত্ৰপতি শিৱাজী মহাৰাজৰ উত্তৰাধিকাৰ প্ৰতিষ্ঠা কৰা হৈছে। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে এয়া কেৱল আৰ্হিৰ পৰিবৰ্তন নহয়, মানসিকতাৰ পৰিবৰ্তনৰ এক মুহূৰ্ত, এক ঘোষণা যে ভাৰতে এতিয়াৰ পৰা নিজৰ প্ৰতীকৰ জৰিয়তে নিজৰ শক্তি নিৰ্ধাৰণ কৰিব, আনৰ উত্তৰাধিকাৰৰ জৰিয়তে নহয়।
শ্ৰী মোদীয়ে লগতে কয় যে আজি অযোধ্যাতো সেই একেই পৰিবৰ্তন দৃশ্যমান হৈছে। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে দাসত্বৰ এই মানসিকতাই বহু বছৰ ধৰি ৰামত্বৰ গুৰুত্ব অস্বীকাৰ কৰিছিল। শ্ৰী মোদীয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে ভগৱান ৰাম নিজেই এক সম্পূৰ্ণ মূল্য ব্যৱস্থা-অৰছাৰ ৰাজা ৰামৰ পৰা ৰামেশ্বৰমৰ ভক্ত ৰামলৈ, শবাৰীৰ প্ৰভু ৰামৰ পৰা মিথিলাৰ পহুনা ৰাম জীলৈ। ৰাম প্ৰতিটো ঘৰত, প্ৰতিগৰাকী ভাৰতীয়ৰ হৃদয়ত আৰু ভাৰতৰ প্ৰতিটো কোণত বাস কৰে। তথাপিও তেওঁ দুখ প্ৰকাশ কৰি কয় যে দাসত্বৰ মানসিকতা ইমানেই প্ৰভাৱশালী হৈ পৰিছিল যে ভগৱান ৰামকো কাল্পনিক বুলি ঘোষণা কৰা হৈছিল।
যদি আমি অহা দহ বছৰৰ ভিতৰত নিজকে দাসত্বৰ মানসিকতাৰ পৰা সম্পূৰ্ণৰূপে মুক্ত কৰাৰ সংকল্প লওঁ, তেন্তে এনে এক আত্মবিশ্বাসৰ শিখা জ্বলিব যে ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত কোনো শক্তিয়ে বিকশিত ভাৰতৰ সপোন বাস্তৱায়িত হোৱাত বাধা দিব নোৱাৰিব। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে অনাগত হাজাৰ বছৰৰ বাবে ভাৰতৰ ভেটি তেতিয়াহে শক্তিশালী হ’ব, যেতিয়া পৰৱৰ্তী দশকৰ ভিতৰত মেকাউলেৰ মানসিক দাসত্বৰ প্ৰকল্প সম্পূৰ্ণৰূপে ধ্বংস কৰা হ’ব। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে অযোধ্যাত ৰাম লাল্লা মন্দিৰ ক্ষেত্ৰ ক্ৰমাগতভাৱে অধিক সুন্দৰ হৈ পৰিছে আৰু অযোধ্যাক সুন্দৰ কৰাৰ কাম অব্যাহত আছে। তেওঁ ঘোষণা কৰে যে অযোধ্যা আকৌ এবাৰ বিশ্বৰ বাবে এক উদাহৰণ হিচাপে কাম কৰিব পৰা চহৰ হৈ পৰিছে। তেওঁ প্ৰতিফলিত কৰিছিল যে ত্ৰেতা যুগত অযোধ্যাই মানৱতাক ইয়াৰ আচৰণ বিধি প্ৰদান কৰিছিল আৰু একবিংশ শতিকাত অযোধ্যাই মানৱতাক উন্নয়নৰ এক নতুন আৰ্হি প্ৰদান কৰিছে। তেওঁ লগতে কয় যে তেতিয়া অযোধ্যা অনুশাসনৰ কেন্দ্ৰ আছিল আৰু এতিয়া অযোধ্যা এখন উন্নত ভাৰতৰ মেৰুদণ্ড হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছে।
প্ৰধানমন্ত্ৰীগৰাকীয়ে কল্পনা কৰে যে ভৱিষ্যতে অযোধ্যাত পৰম্পৰা আৰু আধুনিকতাৰ সংগম হ’ব, য’ত সৰায়ুৰ পবিত্ৰ প্ৰবাহ আৰু উন্নয়নৰ ধাৰা একেলগে চলিব। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে অযোধ্যাই আধ্যাত্মিকতা আৰু কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তাৰ মাজৰ সম্প্রীতি প্ৰদৰ্শন কৰিব। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে ৰাম পথ, ভক্তি পথ আৰু জন্মভূমি পথে একেলগে এক নতুন অযোধ্যাৰ দৃষ্টিভংগী উপস্থাপন কৰে। তেওঁ অযোধ্যাক দেশৰ বাকী অংশৰ সৈতে সংযোগ কৰা বন্দে ভাৰত আৰু অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছ ৰে’লৰ সৈতে বিশাল বিমানবন্দৰ আৰু ভব্য ৰে’ল ষ্টেচনৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে অযোধ্যাৰ জনসাধাৰণক সুবিধা প্ৰদান আৰু তেওঁলোকৰ জীৱনত সমৃদ্ধি অনাৰ বাবে নিৰন্তৰ কাম কৰি থকা হৈছে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে প্রাণ প্রতিষ্ঠাৰ পাছৰে পৰা প্ৰায় ৪৫ কোটি ভক্ত দৰ্শনৰ বাবে আহিছে, যাৰ ফলত অযোধ্যা আৰু ইয়াৰ আশে-পাশে থকা অঞ্চলসমূহৰ জনসাধাৰণৰ উপাৰ্জন বৃদ্ধি পাইছে। তেওঁ কয় যে এসময়ত অযোধ্যা উন্নয়নৰ মাপকাঠীত পিছ পৰি আছিল, কিন্তু আজি ই উত্তৰ প্ৰদেশৰ এখন অন্যতম আগশাৰীৰ চহৰ হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছে।
একবিংশ শতিকাৰ আহিবলগীয়া যুগ অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ বুলি উল্লেখ কৰি শ্ৰী মোদীয়ে উল্লেখ কৰে যে স্বাধীনতাৰ পাছৰ ৭০ বছৰত ভাৰত বিশ্বৰ একাদশ সৰ্ববৃহৎ অৰ্থনীতিত পৰিণত হৈছিল, কিন্তু কেৱল যোৱা ১১ বছৰতে ভাৰত পঞ্চম সৰ্ববৃহৎ অৰ্থনীতিত পৰিণত হৈছে। তেওঁ কয় যে সেই দিনটো বেছি দূৰ নহয়, যেতিয়া ভাৰত বিশ্বৰ তৃতীয় সৰ্ববৃহৎ অৰ্থনীতি হ’ব। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে আগন্তুক সময় হৈছে এক নতুন সুযোগ আৰু নতুন সম্ভাৱনা আৰু এই গুৰুত্বপূৰ্ণ সময়ছোৱাত ভগৱান ৰামৰ চিন্তাই দেশক অনুপ্ৰাণিত কৰি থাকিব। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ব্যাখ্যা কৰে যে যেতিয়া ভগৱান শ্ৰী ৰামে ৰাৱণৰ বিৰুদ্ধে বিজয়ৰ বৃহৎ প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হৈছিল, তেতিয়া ৰথৰ চকা হিচাপে বীৰত্ব আৰু ধৈৰ্য্যৰ প্ৰয়োজন হৈছিল, ইয়াৰ পতাকা আছিল সত্য আৰু ভাল আচৰণ, ইয়াৰ ঘোঁৰাবোৰ আছিল শক্তি, প্রজ্ঞা, সংযম আৰু দয়া আৰু ইয়াৰ নিয়ন্ত্ৰণ আছিল ক্ষমা, সহানুভূতি তথা সমতা, যিয়ে ৰথখনক সঠিক দিশত আগুৱাই লৈ গৈছিল।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে উন্নত ভাৰতৰ যাত্ৰা ত্বৰান্বিত কৰিবলৈ এনে এখন ৰথৰ প্ৰয়োজন যাৰ চকাবোৰ হৈছে বীৰত্ব আৰু ধৈৰ্য্য অৰ্থাৎ প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হোৱাৰ সাহস আৰু ফলাফল লাভ নকৰালৈকে অটল হৈ থকাৰ অধ্যৱসায়। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে এই ৰথৰ পতাকা সত্য আৰু সৰ্বোচ্চ আচৰণ হ’ব লাগিব, যাৰ অৰ্থ হ’ল নীতি, অভিপ্ৰায় আৰু নৈতিকতাৰ সৈতে কেতিয়াও আপোচ কৰা উচিত নহয়। তেওঁ কয় যে এই ৰথৰ ঘোঁৰাবোৰ শক্তি, প্রজ্ঞা, অনুশাসন আৰু দয়াশীল হ’ব লাগিব অৰ্থাৎ শক্তি, বুদ্ধি, নিয়ন্ত্ৰণ আৰু আনৰ সেৱা কৰাৰ মনোভাৱ থাকিব লাগিব। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰে যে এই ৰথৰ নিয়ন্ত্ৰণ ক্ষমা, সহানুভূতি আৰু সমতা হ’ব লাগিব অৰ্থাৎ সফলতাৰ ক্ষেত্ৰত কোনো অহংকাৰ থাকিব নালাগিব আৰু বিফলতাৰ ক্ষেত্ৰতো আনৰ প্ৰতি সন্মান থাকিব নালাগে। শ্ৰী মোদীয়ে শ্ৰদ্ধাৰে কয় যে এই মুহূৰ্তটো কান্ধত কান্ধ মিলাই থিয় হোৱা, গতি বৃদ্ধি কৰা আৰু ৰাম ৰাজ্যৰ দ্বাৰা অনুপ্ৰাণিত ভাৰত নিৰ্মাণৰ এক মুহূৰ্ত। তেওঁ এই সিদ্ধান্তত উপনীত হয় যে এয়া তেতিয়াহে সম্ভৱ, যেতিয়া ব্যক্তিগত স্বাৰ্থতকৈ ৰাষ্ট্ৰীয় স্বাৰ্থ ঊৰ্ধ্বত থাকে। তেওঁ পুনৰবাৰ সকলোকে আন্তৰিক অভিনন্দন আৰু শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰে।
অনুষ্ঠানত আন আন বিশিষ্ট ব্যক্তিসকলৰ লগতে উত্তৰ প্ৰদেশৰ ৰাজ্যপাল শ্ৰীমতী আনন্দিবেন পেটেল, মুখ্যমন্ত্ৰী শ্ৰী যোগী আদিত্যনাথ, ৰাষ্ট্ৰীয় স্বয়ংসেৱক সংঘৰ মুৰব্বী ড০ মোহন ভাগৱতো উপস্থিত আছিল।
****
MJPS/SR/MK
(रिलीज़ आईडी: 2194223)
आगंतुक पटल : 6