ভাৰতীয় নিৰ্বাচন আয়োগ
প্ৰথম চাৰিটা পৰ্যায়ত ভোটদানৰ হাৰ ৬৬.৯৫%
~৪৫১ নিযুত লোকে এতিয়ালৈকে ভোটদান কৰিছে
আগন্তুক পৰ্যায়ত ভোটাৰসকলক ওলাই আহি বৃহৎ হাৰত ভোটদান কৰিবলৈ আহ্বান জনাইছে আয়োগে
বাকী ৩টা পৰ্যায়ত ভোটাৰসকলক অৱগত কৰোৱা, প্ৰেৰণা আৰু সুবিধা প্ৰদানত মনোনিৱেশ; ব্যৱস্থা বৃদ্ধি কৰিবলৈ ক’লে মুখ্য কাৰ্যবাহী বিষয়াই
ইচিআইয়ে কয়, “উচ্চ ভোটাৰৰ ভোটদান ভাৰতীয় ভোটাৰৰ পৰা সামগ্ৰিকভাৱে বিশ্বলৈ এক বাৰ্তা
ভোটাৰ প্ৰচাৰ অভিযানত যোগদান ৰাজহুৱা/ ব্যক্তিগত সংস্থা, চেলিব্ৰিটিসকলৰ
Posted On:
16 MAY 2024 1:28PM by PIB Guwahati
আচৰিত নহ’ব, যদি ক্ৰিকেট কিংবদন্তি তথা নিৰ্বাচন আয়োগৰ ৰাষ্ট্ৰীয় আইকন শচীন টেণ্ডুলকাৰৰ পৰা ফোন আহে, য’ত চলিত লোকসভা নিৰ্বাচনৰ সময়ত ভোটাৰক ভোটদান কৰিবলৈ আহ্বান জনোৱা হয়। ভোটাৰৰ ভোটদান বৃদ্ধিৰ বাবে কৰা প্ৰচাৰৰ অংশ হিচাপে ভাৰতৰ নিৰ্বাচন আয়োগে চলিত নিৰ্বাচনৰ সময়ত ভোটাৰসকলক তেওঁলোকৰ ভোটদানৰ বাবে আবেদন আৰু প্ৰেৰণা যোগাবলৈ এলানি পদক্ষেপ হাতত লৈছে। লোকসভা নিৰ্বাচন ২০২৪ত এতিয়ালৈকে ভোটগ্ৰহণ কেন্দ্ৰত ভোটাৰৰ সংখ্যা প্ৰায় ৬৬.৯৫%, কিয়নো চলিত সাধাৰণ নিৰ্বাচনৰ প্ৰথম চাৰিটা পৰ্যায়ত প্ৰায় ৪৫.১ কোটি লোকে ভোটদান কৰিছে।
ভাৰতৰ নিৰ্বাচন আয়োগে প্ৰতিজন যোগ্য ভোটাৰৰ ওচৰলৈ যাবলৈ নিজৰ লক্ষ্য নিৰ্ধাৰণ কৰা হস্তক্ষেপ বৃদ্ধি কৰিছে। মুখ্য নিৰ্বাচন আয়ুক্ত শ্ৰী ৰাজীৱ কুমাৰৰ নেতৃত্বত আয়োগে নিৰ্বাচন আয়ুক্ত শ্ৰী জ্ঞানেশ কুমাৰ আৰু শ্ৰী সুখবীৰ সিং সান্ধুৱে আৰু পঞ্চম,ষষ্ঠ আৰু সপ্তম পৰ্যায়ত ভোটগ্ৰহণ কৰিবলৈ যোৱা ৰাজ্যসমূহৰ চি ই অ’সকলক সকলো নিৰ্বাচকক সময়মতে ভোটাৰৰ তথ্যৰ স্লিপ বিতৰণ কৰাৰ লগতে আউটৰীচ্চ কাৰ্যকলাপ বৃদ্ধি কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়ে।
“আয়োগে দৃঢ়ভাৱে বিশ্বাস কৰে যে অংশীদাৰিত্ব আৰু সহযোগিতা ভোটাৰ সজাগতা কাৰ্যসূচীৰ অপৰিহাৰ্য স্তম্ভ। আয়োগৰ অনুৰোধত উল্লেখযোগ্য প্ৰসাৰতা থকা বিভিন্ন প্ৰতিষ্ঠান, প্ৰভাৱশালী আৰু চেলিব্ৰিটিসকলে প্ৰ’-ব’নো ভিত্তিত উৎসাহেৰে কাম কৰাটো দেখিবলৈ পাই সঁচাকৈয়ে উৎসাহিত হৈছে।’-এইদৰে কয় মুখ্য নিৰ্বাচন আয়ুক্ত শ্ৰী ৰাজীৱ কুমাৰে। তদুপৰি, তেওঁ লগতে কয় যে উচ্চ ভোটাৰৰ ভোটদান, ভাৰতীয় ভোটাৰৰ পৰা বিশ্বলৈ এক বাৰ্তা হ’ব, ভাৰতীয় গণতন্ত্ৰৰ শক্তিৰ বিষয়ে। তেওঁ সকলো ভোটাৰকে গণতন্ত্ৰৰ উৎসৱত অংশগ্ৰহণ কৰি, বন্ধৰ দিন নহয়, গৌৰৱৰ দিন হিচাপে ভোটদান দিৱস হিচাপে বিপুল সংখ্যক ভোটদান কৰিবলৈ আহ্বান জনায়।
অংশীদাৰসকলে চলাই থকা বিভিন্ন ভোটাৰ সজাগতা অভিযান আৰু অভিযানসমূহ হ’ল-
১) ভাৰত সঞ্চাৰ নিগম লিমিটেড, ভাৰতী এয়াৰটেল লিমিটেড, জিঅ’ টেলিকমিউনিকেচন, ভোডাফোন-আইডিয়া লিমিটেডৰ দৰে টেলিকম সেৱা প্ৰদানকাৰীয়ে নিজ নিজ সংসদীয় সমষ্টিৰ প্ৰতিজন মোবাইল ব্যৱহাৰকাৰীৰ সৈতে এছ এম এছ/ফ্লেছ এছ এম এছ, আউটবাউণ্ড ডায়েলিং কলৰ জৰিয়তে মোবাইল ব্যৱহাৰকাৰীলৈ যোগাযোগ কৰি আছে, যাতে RCS (Rich Communication Services) বাৰ্তা আৰু হোৱাটছএপ বাৰ্তা/সতৰ্কবাণী প্ৰেৰণ কৰিব পাৰে। এই কাৰ্য্যসূচীসমূহ নিৰ্বাচনৰ দুই/তিনিদিন আগতে আৰু আনকি ভোটদানৰ দিনাও, আঞ্চলিক ভাষাত, ভোটদানৰ আহ্বান জনাবলৈ সম্পন্ন কৰা হয়।
২) আইপিএল মেচৰ সময়ত ভোটাৰ সজাগতাঃ চলিত আইপিএলৰ বতৰত ভোটাৰ সজাগতামূলক কাম-কাজৰ বাবে ভাৰতৰ নিৰ্বাচন আয়োগে বিচিচিআইৰ সৈতে সহযোগিতা আগবঢ়াইছে। ক্ৰিকেট খেলৰ সময়ত বিভিন্ন ষ্টেডিয়ামত ভোটাৰ সজাগতা বাৰ্তা আৰু গীত বজাইছে। এই অভিযানৰ আটাইতকৈ উদ্ভাৱনীমূলক দিশটো হ’ল ক্ৰিকেট কিংবদন্তি শচীন টেণ্ডুলকাৰে, পূৰ্বতে ৰেকৰ্ডিং কৰা ভিডিঅ’ বাৰ্তাত, আইপিএলৰ বিভিন্ন স্থানত ভোটাৰৰ প্ৰতিশ্ৰুতি গ্ৰহণ কৰে। তদুপৰি, ভোটাৰ সজাগতা বাৰ্তাসমূহ ক্ৰিকেটৰ মন্তব্যৰ সৈতে সংযুক্ত কৰা হৈছে। আইপিএলৰ ১০টা দলৰ ক্ৰিকেটাৰসকলে তেওঁলোকৰ ৰেকৰ্ডিং কৰা ভোটাৰ সজাগতা বাৰ্তাৰে ভোটাৰসকলক লোকসভা নিৰ্বাচন ২০২৪ত অংশগ্ৰহণ কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰিছে।
৩) ভোটাৰসকলক সাধাৰণ নিৰ্বাচনৰ বিষয়ে অৱগত আৰু সজাগ কৰিবলৈ আৰু গণতন্ত্ৰৰ উৎসৱত অংশগ্ৰহণ কৰিবলৈ ঠেলি দিবলৈ ভাৰতৰ সকলো ফেচবুক ব্যৱহাৰকাৰীলৈ ভোটিং ডে এলাৰ্ট প্ৰেৰণ কৰা হৈছিল।
৪) ভোটগ্ৰহণৰ দিনা আৰম্ভ হৈছে হোৱাটছএপ ব্যক্তিগতকৃত বাৰ্তা। গুগল ইণ্ডিয়াই ভোটদানৰ দিনত গুগল ডুডলৰ আইকনিক বৈশিষ্ট্য আৰু ইউটিউব, গুগল পে আৰু অন্যান্য গুগল প্লেটফৰ্মত প্ৰকাশ পোৱা বেনাৰৰ জৰিয়তে অৰিহণা যোগাইছে।
৫) ভাৰতীয় খুচুৰা সংস্থাই ভোটাৰ সজাগতামূলক কাৰ্য্যকলাপৰ সৈতে সক্ৰিয়ভাৱে জড়িত হৈ আহিছে, তেওঁলোকৰ খুচুৰা নেটৱৰ্কৰ জৰিয়তে, য’ত খুচুৰা শৃংখলসমূহক উৎসৱ হিচাপে নিৰ্বাচন উদযাপন কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰা হয়।
৬) দেশৰ দৈৰ্ঘ্য আৰু বিস্তৃতিৰ বহল আৰু বৈচিত্ৰময় দৰ্শকৰ মাজলৈ যাবলৈ ভাৰতৰ নিৰ্বাচন আয়োগে ডাকঘৰ আৰু বেংকিং প্ৰতিষ্ঠানৰ বিশাল নেটৱৰ্ক ব্যৱহাৰ কৰিছিল।
ক। ডাক বিভাগৰ ১৬ লাখৰো অধিক ডাকঘৰ আৰু ১০০০ এটিএম আৰু ১০০০ ডিজিটেল স্ক্ৰীণ আছে
খ। ৰাজহুৱা আৰু ব্যক্তিগত খণ্ডৰ বেংকিং প্ৰতিষ্ঠানসমূহৰ ভিতৰত ১.৬৩ লাখৰো অধিক বেংক শাখা আৰু ২.২ লাখ এটিএম আছে।
৭) পেট্ৰলিয়াম আৰু প্ৰাকৃতিক গেছ মন্ত্ৰালয়ৰ সহযোগত সংসদীয় নিৰ্বাচনৰ প্ৰচাৰৰ ল’গ’ “চুনাও কা পৰ্ব, দেশ কা গৰ্ব” আইআৰচিটিচিৰ পৰ্টেল আৰু টিকটৰ সৈতে সংলগ্ন কৰা হৈছে।
৮) সকলো ৰে’ল ষ্টেচনতে ভোটাৰ সজাগতাৰ ঘোষণা ৰাজহুৱা সম্বোধন ব্যৱস্থাত একত্ৰিত কৰা হৈছে। ছুপাৰফাষ্ট ৰে’লৰ ডবাত ব্যৱহাৰ কৰা হয় এই ল’গ’ ষ্টীকাৰ।
৯) পেট্ৰলিয়াম আৰু প্ৰাকৃতিক গেছ মন্ত্ৰালয়ৰ সহযোগত প্ৰায় ১৬ হাজাৰ খুচুৰা বিপণীত ভোটাৰ সজাগতাৰ ওপৰত হৰ্ডিং স্থাপন কৰা হৈছে।
১০) অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰালয়ৰ সহযোগত বিমান সংস্থাসমূহে পৰৱৰ্তী নিৰ্বাচনত অংশগ্ৰহণৰ বাবে আবেদন বাৰ্তাৰ সৈতে বিমান যাত্ৰাৰ ঘোষণা কৰিছে। বিমানৰ আসনৰ পকেটত ৰখা হৈছে ভোটাৰ গাইড। তদুপৰি বহু বিমানবন্দৰত ভোটাৰ সজাগতা বাৰ্তা প্ৰদৰ্শনৰ বাবে স্থানৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে। ১০খন ডাঙৰ চহৰ অৰ্থাৎ দিল্লী, মুম্বাই, কলকাতা, বেংগালুৰু, হায়দৰাবাদ, আহমেদাবাদ, লক্ষ্ণৌ, পাটনা, চণ্ডীগড়, পুনেৰ বিমানবন্দৰত চেলফি-পইণ্ট স্থাপন কৰা হৈছে।
১১) জনসেৱা সজাগতা (পিএছএ) ছবিৰ অংশ হিচাপে সমগ্ৰ দেশৰ চিনেমা থিয়েটাৰসমূহে ইচিআই ভোটাৰ সজাগতামূলক ছবি আৰু ইচিআই গীত ম্যে ভাৰত হু, হম ভাৰত কে মতদাতা হ্যে নিয়মীয়াকৈ চলাই আছে।
১২) সাংসদ টিভিয়ে কঠিন ভূখণ্ডত নেভিগেট কৰি নিৰ্বাচনী যন্ত্ৰৰ দ্বাৰা দেশৰ দূৰৱৰ্তী চুকত স্থাপন কৰা ইউনিক ভোটগ্ৰহণ কেন্দ্ৰত চুটি ছবি নিৰ্মাণ কৰি সেই স্থানত ভোটদান নিশ্চিত কৰাৰ প্ৰত্যাহ্বানসমূহ প্ৰদৰ্শন কৰিছে।
১৩) আমুল, মাদাৰ ডেইৰী আৰু অন্যান্য গাখীৰ সমবায়সমূহে ‘চুনাও কা পৰ্ব, দেশ কা গৰ্ব’ বাৰ্তাৰে গাখীৰৰ পাউচত ব্ৰেণ্ডিং কৰি ছ’চিয়েল মিডিয়া প্লেটফৰ্মৰ জৰিয়তে ভোটাৰক উৎসাহিত কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে। আমুলে বাতৰি কাকতত আমুল গাৰ্ল টপিকেল বিজ্ঞাপনৰ জৰিয়তেও নিজৰ অনন্য বাৰ্তা প্ৰেৰণেৰে ভোটাৰক উৎসাহিত কৰিছে।
১৪) প্ৰসাৰ ভাৰতী: দূৰদৰ্শনে ভাৰতৰ মাননীয় ৰাষ্ট্ৰপতি, ভাৰতৰ উপ-ৰাষ্ট্ৰপতি, ভাৰতৰ মুখ্য ন্যায়াধীশ আদিৰ দৰে সাংবিধানিক কাৰ্যকৰ্তাসকলৰ আবেদনকে ধৰি বিভিন্ন চুটি ছবি প্ৰযোজনা কৰিছে। তদুপৰি, অনন্য ভোটগ্ৰহণ কেন্দ্ৰসমূহে ইয়াৰ দৃশ্য-শ্ৰাব্য নথিপত্ৰৰ বাবে আঞ্চলিক কেন্দ্ৰৰ দ্বাৰা সামৰি লোৱা হৈছে।
১৫) মিউজিক এপ স্পটিফাইয়ে ‘প্লে ইউৰ পাৰ্ট’ অভিযান চলাই আছে আৰু তেওঁলোকে প্ৰিন্ট বিজ্ঞাপন প্ৰকাশ কৰিছে আৰু তেওঁলোকৰ এপত নিৰ্বাচনৰ বাবে প্লেলিষ্টসমূহ কিউৰেট কৰিছে।
১৬) বাইক এপ ৰেপিডোৱে ভোটদানৰ বাবে বিনামূলীয়া যাত্ৰাৰে ভোটাৰক উৎসাহিত কৰি আহিছে।
১৭) পেমেণ্ট এপ ফোনপেই তেওঁলোকৰ এপত ভোটাৰ সজাগতা বাৰ্তা সংহত কৰিছে আৰু ভোটাৰক সক্ৰিয়ভাৱে উৎসাহিত কৰিছে।
১৮) গেলামালৰ এপ ব্লিংকিটে নিৰ্বাচনৰ বাবে নিজৰ ল'গ' সলনি কৰি "ইংক ইট" কৰিছিল, টেগলাইন হিচাপে মানুহক "বাহিৰলৈ ওলাই গৈ ভোট দিবলৈ" উৎসাহিত কৰা বাৰ্তা সন্নিবিষ্ট কৰিছিল।
১৯) ভোটাৰসকলৰ মাজত সজাগতা বৃদ্ধিৰ বাবে বুকমাইশ্ব’ৱে আৰম্ভ কৰিছে এক সংহত অভিযান, যাৰ নাম "আজ পিকচাৰ নাহি, বিগাৰ পিকচাৰ দেখো"।
২০)মেক মাই ট্ৰিপে ‘MyVoteWalaTrip’ শীৰ্ষক এটা অভিযান চলাই আছে, য’ত ভোটদানৰ বাবে যোৱা নাগৰিকসকলক ৰেহাই দিয়া হয়। ।
২১) জ’মাটো আৰু ছুইগিৰ দৰে খাদ্য বিতৰণ মঞ্চই নিজৰ মঞ্চ আৰু ছ’চিয়েল মিডিয়াৰ কাৰ্যকলাপৰ জৰিয়তে ভোটাৰ সজাগতা বাৰ্তা প্ৰচাৰ কৰি আছে।
২২) টাটা গ্ৰুপৰ বিস্তৃত গ্ৰাহকমুখী মোবাইল এপ হিচাপে কাম কৰা টাটা নিউ এপটোৱে ইয়াৰ হোমপেজত "কাষ্ট ইউৰ ভোট" এনিমেটেড বেনাৰটো বিশিষ্টভাৱে বৈশিষ্ট্যযুক্ত কৰে, বৰ্তমান অতিৰিক্ত পদক্ষেপ চলি আছে।
২৩) উবেৰ ইণ্ডিয়াই বহু চেনেল মেছেজিং (ইন-এপ, ইমেইল, পুছ নোটিফিকেচন)ৰ জৰিয়তে ভোটাৰৰ কাষ চাপিছে, ভোটগ্ৰহণ কেন্দ্ৰলৈ যাত্ৰাৰ বাবে ৰেহাই প্ৰদান কৰিছে আৰু ছ’চিয়েল মিডিয়া প্লেটফৰ্মত ভোটাৰ সজাগতা বাৰ্তা বৃদ্ধি কৰিছে।
২৪) ভোটাৰক উৎসাহিত কৰিবলৈ আৰ্বান কোম্পানীয়ে আৰম্ভ কৰিছে ‘মই ভোট দিলোঁ অভিযান’।
২৫) আউটবাউণ্ড কলৰ সময়ত ভোটাৰ সজাগতা বাৰ্তা প্ৰদৰ্শন কৰি ট্ৰুকলাৰে নিজৰ বিন্যাস বৃদ্ধি কৰিছে।
২৬) আন কিছুমান স্বতন্ত্ৰ পদক্ষেপ হ’ল Mankind Pharma #VotingVirgin অভিযান, কাপোৰৰ ব্ৰেণ্ড নীৰুৰ “Vote ki Taayari” TVC, Tinder ৰ “Every Single Vote Counts” অভিযান, Matrimonial চাইট যেনে Jeevansathi.com আদিৰ দ্বাৰা সৃষ্টিশীলভাৱে কিউৰেট কৰা ছ’চিয়েল মিডিয়া পোষ্ট আৰু জনপ্ৰিয় ব্ৰেণ্ড যেনে-শ্বপাৰ্ছ ষ্টপ, মেকমাইট্ৰিপ, ক্ৰ'মা আৰু বহুতো ব্ৰেণ্ডে ভোটদানৰ বাবে ৰেহাই প্ৰদান কৰিছে।
****
DK/RP/DB
(Release ID: 2020790)
Visitor Counter : 101
Read this release in:
English
,
Urdu
,
Marathi
,
Hindi
,
Manipuri
,
Bengali
,
Punjabi
,
Gujarati
,
Odia
,
Tamil
,
Kannada
,
Malayalam