প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ কাৰ্যালয়

কেন্দ্ৰীয় বাজেটৰ পিছত 'গীতিশক্তি ভিজন' শীৰ্ষক ৱেবিনাৰত প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ ভাষণৰ পাঠ

Posted On: 28 FEB 2022 12:04PM by PIB Guwahati

নমস্কাৰ!

এই বছৰৰ বাজেটে একবিংশ শতিকাৰ ভাৰতৰ বিকাশৰ গতি নিৰ্ধাৰণ কৰিছে। "আন্তঃগাঁথনি-আধাৰিত উন্নয়ন"ৰ এই দিশটোৱে আমাৰ অৰ্থনীতিৰ শক্তিত ব্যতিক্ৰমী ভাৱে যোগ দিব। এইটোৱে দেশত বহুতো নতুন নিযুক্তিৰ সুযোগ সৃষ্টি কৰিব।

বন্ধুসকল,

সাধাৰণতে, আমাৰ পুৰণি অভিজ্ঞতা আছে আৰু বেছিভাগ পৰম্পৰাহৈ পৰিণত হৈছে যে প্ৰয়োজন হ'লে, আন্তঃগাঁথনি প্ৰয়োজন অনুসৰি নিৰ্মাণ কৰিব লাগে। অৰ্থাৎ, এইটো টুকুৰা টুকুৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তা অনুসৰি আছিল। আৰু সেইক্ষেত্ৰতো কেন্দ্ৰ-ৰাজ্য, স্থানীয় সংস্থা আৰু ব্যক্তিগত খণ্ডৰ মাজত সমন্বয়ৰ অভাৱৰ বাবে দেশখনে যথেষ্ট ক্ষতিগ্ৰস্ত হৈছিল। যেনে ৰেলৰ কাম বা পথৰ কাম। এই দুয়োজনৰ মাজত সম্প্ৰীতিৰ অভাৱ আৰু সংঘাত আমি বহু ঠাইত দেখিছোঁ। আমাৰ ওচৰত এটা ৰাস্তা আছে যিটো কৰবাত এটা ৰাস্তা নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল, আৰু পিছদিনা ইয়াক পানীৰ পাইপ এটা দিবলৈ খন্দা হৈছিল। যেতিয়া ৰাস্তাটো পুনৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল, নৰ্দমা লাইনৰ সাধাৰণ মানুহে আহি ইয়াক খান্দি ছিল। এইটো ঘটে কাৰণ বিভিন্ন বিভাগৰ স্পষ্ট তথ্য নাই। প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ গতিশীলতাৰ বাবে, এতিয়া সকলোৱে সম্পূৰ্ণ তথ্যৰ মাজত তেওঁলোকৰ নিজা পৰিকল্পনা প্ৰস্তুত কৰিবলৈ সক্ষম হ'ব। ইয়াৰ ফলত দেশৰ সম্পদৰ সৰ্বোত্তম ব্যৱহাৰ হ'ব।

বন্ধুসকল,

আজি আমাৰ চৰকাৰে আন্তঃগাঁথনি উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত যি বৃহৎ পৰিমাণে কাম কৰি আছে, প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ গতিশীলতা, আমাৰ অন্যতম প্ৰয়োজনীয়তা। ২০১৩-১৪ বৰ্ষত ভাৰত চৰকাৰৰ প্ৰত্যক্ষ মূলধন ব্যয় আছিল প্ৰায় ২.৫ লাখ কোটি টকা যি ২০২২-২৩ বৰ্ষত ৭.৫ লাখ কোটি টকালৈ বৃদ্ধি পাইছে। সেয়া প্ৰায় চাৰিগুণ বৃদ্ধি। ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ, ৰে'লপথ, বায়ুপথ-জলপথ, অপ্টিকেল ফাইবাৰ সংযোগ, গেছৰ লোভ, নৱীকৰণযোগ্য শক্তি, প্ৰতিটো খণ্ডতে চৰকাৰে বিনিয়োগ বৃদ্ধি কৰিছে। এই ক্ষেত্ৰসমূহত, আমাৰ চৰকাৰে বহুত ডাঙৰ লক্ষ্যৰে আগবাঢ়ি ছে। প্ৰধানমন্ত্ৰী গতি-শক্তিৰ পৰা আমি অতি সমন্বিত ভাৱে আন্তঃগাঁথনি পৰিকল্পনা, ৰূপায়ণ আৰু নিৰীক্ষণক আগুৱাই নিব পাৰোঁ আৰু এক নতুন দিশত কাম কৰিব পাৰোঁ। এইটোৱে প্ৰকল্পসমূহৰ সময় আৰু ব্যয় অতিক্ৰম হ্ৰাস কৰিব।

বন্ধুসকল,

আপুনি সকলোৱে জানে যে আন্তঃগাঁথনি বিনিয়োগৰ এক বৃহৎ গুণক প্ৰভাৱ আছে। জীৱন ধাৰণৰ সহজতাৰ লগতে ব্যৱসায় কৰাৰ সহজতাও উন্নত কৰে। সকলো খণ্ডৰ অৰ্থনৈতিক উৎপাদনশীলতাক শক্তি প্ৰদান কৰে। আজি, যেতিয়া দেশখনে আন্তঃগাঁথনি উন্নয়নত অভূতপূৰ্ব গতি প্ৰদান কৰিছে, ই অৰ্থনৈতিক কাৰ্যকলাপও বৃদ্ধি কৰিব আৰু চাকৰি সৃষ্টিও সিমান বৃদ্ধি পাব।

বন্ধুসকল,

আমাৰ চৰকাৰে এই বছৰৰ বাজেটত ৰাজ্যসমূহক সহায় কৰিবলৈ এক লাখ কোটি টকাৰ ব্যৱস্থা কৰিছে, সহযোগিতামূলক ফেডাৰেলিজমৰ নীতি শক্তিশালী কৰি। ৰাজ্য চৰকাৰসমূহে এই পৰিমাণটো মাল্টিমোডেল আন্তঃগাঁথনি আৰু অন্যান্য উৎপাদনশীল সম্পদত ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ সক্ষম হ'ব। দেশৰ কঠিন পাহাৰীয়া অঞ্চলসমূহত যোগাযোগ উন্নত কৰাৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰীয় ৰ'পৱে উন্নয়ন কাৰ্যসূচী আৰম্ভ কৰা হৈছে। আমাৰ চৰকাৰউত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ সন্তুলিত বিকাশৰ বাবেও প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ। এই ৰাজ্যসমূহৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ কথা বিবেচনা কৰি, প্ৰধানমন্ত্ৰী ডেভাইন আঁচনিও 1500 কোটি টকা ব্যয়েৰে ঘোষণা কৰা হৈছে। আন্তঃগাঁথনি খণ্ডত চৰকাৰে কৰা বিনিয়োগৰ লগতে উৎপাদন সংযোজিত ইনচেণ্টিভ আঁচনিয়ে অনাগত বছৰবোৰত দেশৰ উন্নয়নক নতুন উচ্চতালৈ লৈ যাব। আন্তঃগাঁথনি সৃষ্টিৰ এই নতুন যুগত এই সকলো প্ৰচেষ্টাই আপোনাৰ বাবে নতুন অৰ্থনৈতিক সম্ভাৱনাৰ দুৱাৰ মুকলি কৰিব। মই কৰ্পোৰেট বিশ্ব, দেশৰ ব্যক্তিগত খণ্ডক চৰকাৰৰ সৈতে ধাপে ধাপে বিনিয়োগ কৰিবলৈ আৰু দেশৰ উন্নয়নত গৌৰৱান্বিত অৱদান আগবঢ়াবলৈ কম।

বন্ধুসকল,

আপুনি এইটোও জানে যে প্ৰধানমন্ত্ৰী গতি-শক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেনত এতিয়া 400 তকৈও অধিক ডাটা লেয়াৰ উপলব্ধ আছে। কেৱল বিদ্যমান আৰু পৰিকল্পিত আন্তঃগাঁথনিৰ বিষয়ে তথ্য প্ৰদান নকৰে, কিন্তু ইয়াত বনভূমি, উপলব্ধ ঔদ্যোগিক ইষ্টেটৰ দৰে তথ্যও আছে। মই পৰামৰ্শ দিওঁ যে ব্যক্তিগত খণ্ডই ইয়াক আপোনাৰ পৰিকল্পনাৰ বাবে যিমান সম্ভৱ ব্যৱহাৰ কৰিব। ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেনৰ সকলো প্ৰয়োজনীয় তথ্য এটা প্লেটফৰ্মত উপলব্ধ। এইটোৱে ডিপিআৰ পৰ্যায়ত প্ৰকল্প সংৰেখন আৰু বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ ক্লিয়াৰেন্স প্ৰাপ্ত কৰাটো সম্ভৱ কৰি তুলিব। আপোনাৰ অনুপালনৰ বোজা হ্ৰাস কৰাত সহায় কৰিব। মই ৰাজ্য চৰকাৰসমূহক তেওঁলোকৰ নিজা প্ৰকল্প আৰু অৰ্থনৈতিক ক্ষেত্ৰ স্থাপন কৰিবলৈ আৰু লগতে প্ৰধানমন্ত্ৰী-গাতি শক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেনৰ আধাৰ স্থাপন কৰিবলৈও কম।

বন্ধুসকল,

আজিও, ভাৰতত লজিষ্টিক ব্যয় জিডিপিৰ 13 ৰ পৰা 14 শতাংশ বুলি গণ্য কৰা হয়। এইটো আন দেশতকৈ বেছি। আন্তঃগাঁথনিদক্ষতা উন্নত কৰাৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰধানমন্ত্ৰী গাটি-শক্তিৰ এক বৃহৎ ভূমিকা আছে। দেশত লজিষ্টিক ব্যয় হ্ৰাস কৰাৰ বাবে, এই বাজেটত একত্ৰিত লজিষ্টিক ইণ্টাৰফেচ প্লেটফৰ্ম (ইউএলআইপি) সৃষ্টি কৰাৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে। আপুনি জানে যে বৰ্তমান, বিভিন্ন মন্ত্ৰালয়ৰ ডিজিটেল প্ৰণালীয়ে তেওঁলোকৰ প্ৰয়োজনীয়তা অনুসৰি কাম কৰি আছে। ইউলিপৰ জৰিয়তে, 6 টা মন্ত্ৰালয়ৰ 24 টা ডিজিটেল প্ৰণালী একত্ৰিত কৰা হৈছে। এটা ৰাষ্ট্ৰীয় একক উইণ্ডো লজিষ্টিক পৰ্টেল সৃষ্টি কৰিব যিলজিষ্টিক ব্যয় হ্ৰাস কৰাত সহায় কৰিব। প্ৰধানমন্ত্ৰী গাতি-শক্তিয়ে আমাৰ ৰপ্তানিত যথেষ্ট সহায় কৰিব, আমাৰ এমএছএমইসমূহ বিশ্বব্যাপী প্ৰতিযোগিতামূলক হ'বলৈ সক্ষম হ'ব। আমাৰ চৰকাৰে লজিষ্টিক দক্ষতা উন্নত কৰাৰ বাবে লজিষ্টিক বিভাগৰ ব্যৱস্থা কৰিছে আৰু চৰকাৰৰ সকলো বিভাগত উন্নত সমন্বয়ৰ বাবে সচিবৰ গোটক ক্ষমতা প্ৰদান কৰিছে। আপুনি প্ৰধানমন্ত্ৰী গীতি-শক্তিত প্ৰযুক্তিৰ ডাঙৰ ভূমিকা দেখিছে। আৰু মই আপোনালোকক অনুৰোধ কৰিম যে চৰকাৰেও এই বস্তুটো ইয়াৰ প্ৰকৃতিত আনিব লাগে, লগতে ব্যক্তিগত খণ্ডকো আনিব লাগে, আমি আমাৰ আন্তঃগাঁথনি প্ৰকল্পৰ বাবে আধুনিক প্ৰযুক্তিলৈ কেনেকৈ আনিম। মানদণ্ড আৰু ব্যয় কাৰ্যকৰী আৰু সময়ৰ ক্ষেত্ৰতো অতি উপযোগী হ'ব। আৰু এতিয়া আমি এইটোও চিন্তা কৰি আছোঁ, যিটো ভাৰতে বিশ্বত পোৱা এক নেতৃত্ব লৈছে, যিবোৰ দুৰ্যোগ ঘটিছে, প্ৰাকৃতিক দুৰ্যোগ, মানুহৰ ক্ষতিতকৈ দীঘলীয়া প্ৰভাৱ পেলোৱা আন্তঃগাঁথনি ধ্বংস হৈছে। দলংখনৰ দলংবোৰ শেষ হৈছে, পুনৰ নিৰ্মাণ কৰিবলৈ 20-20 বছৰ সময় লাগে। আৰু সেয়েহে দুৰ্যোগস্থিতিস্থাপকতাৰ আন্তঃগাঁথনি আজি অতি প্ৰয়োজনীয় হৈ পৰিছে। গতিকে প্ৰযুক্তি নাথাকিলে, আমি সেই দিশত কাম কৰিব নোৱাৰিম। আৰু সেয়েহে তেওঁকো আগুৱাই আনিম। লজিষ্টিক খণ্ডত কাম কৰা কোম্পানীবোৰৰ বিশ্বমানৰ জ্ঞান আৰু সঁজুলি আছে। সেইবোৰ ব্যৱহাৰ কৰি, আমি নিশ্চিত কৰিব লাগিব যে দেশত উপলব্ধ তথ্যবোৰ ভালদৰে ব্যৱহাৰ কৰা হয়।

বন্ধুসকল,

গাটি-শক্তিয়ে আন্তঃগাঁথনি সৃষ্টিৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰকৃত ৰাজহুৱা ব্যক্তিগত অংশীদাৰীত্ব নিশ্চিত কৰিব, আন্তঃগাঁথনি পৰিকল্পনাৰ পৰা উন্নয়ন আৰু ব্যৱহাৰপৰ্যায়লৈকে। ব্যক্তিগত খণ্ডই চৰকাৰী ব্যৱস্থাৰ সৈতে কেনেদৰে উন্নত ফলাফল প্ৰাপ্ত কৰিব পাৰে সেই বিষয়েও এই ৱেবিনাৰে চিন্তা-চৰ্চা কৰিব লাগে। আপুনি সকলো ৱেবিনাৰৰ সময়ত সকলো বিষয় গভীৰভাৱে আলোচনা কৰিব, মোৰ সম্পূৰ্ণ বিশ্বাস আছে। আন্তঃগাঁথনিৰ বাহিৰে, কোনবোৰ নিয়ম আৰু নীতি সলনি কৰিব লাগিব? এই সন্দৰ্ভত আপোনাৰ পৰামৰ্শবোৰো অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ হ'ব। দেশত আধুনিক আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণে ভাৰতৰ ভেটি শক্তিশালী কৰিব আৰু প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ ষ্টেমিনা ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেন ইয়াৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ মাধ্যম। মই এই ৱেবিনাৰক সকলো সফলতা কামনা কৰিছো আৰু আশা কৰোঁ যে আমি আপোনাৰ সকলো অভিজ্ঞতাৰ সুবিধা লাভ কৰিম।

মই আপোনাৰ মনোযোগ আকৰ্ষণ কৰিব বিচাৰো। আজিৰ আমাৰ ৱেবিনাৰ আমাৰ চৰকাৰৰ হৈ ভাষণ নহয়। আমি আপোনাৰ কথা শুনিব লাগিব। এতিয়া, বাজেটত কি ঘটিছে তাৰ পৰিপ্ৰেক্ষিতত আপুনিও ক'লে ভাল হ'ব। যদি কিছুমান পৰামৰ্শ আপোনাৰ হয়, আমি পৰৱৰ্তী বাজেট প্ৰস্তুত কৰোঁতে ভাবিম। সেই সময়ত, আপুনি মোক লিখিব লাগিব। এই মুহূৰ্তত, আমি সেই বাজেটৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিব লাগিব যাৰ বাবে সংসদই আমাক অনুমতি দিছে। আমি ইয়াক কেনেকৈ ভালদৰে কৰিম? আমাৰ ওচৰত মাৰ্চ মাহ বাকী আছে। নতুন বাজেট এপ্ৰিলৰ পৰা কাৰ্যকৰী হ'ব। আমি মাৰ্চৰ এই মাহটোৰ সৰ্বাধিক সদ্ব্যৱহাৰ কৰা উচিত আৰু প্ৰথম তাৰিখতে সকলোবোৰ মাটিত ৰখা আৰম্ভ কৰা উচিত। আমি এইটোৱেই কৰিব পাৰোঁ নেকি?

দ্বিতীয়তে, যদি আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণ কৰা হয়, তেন্তে এয়া স্বাভাৱিক যে এতিয়া পুৰণি দিনত, গোটেই পৃথিৱীখন নদীৰ ওচৰত বাস কৰিছিল। নদীখনৰ ওচৰত ডাঙৰ চহৰ বিকশিত কৰা হৈছিল য'ৰ পৰা আহিছিল বা সাগৰৰ ওচৰত। প্ৰণালীবোৰ বিকশিত হৈছিল। লাহে লাহে পৃথিৱীখন তাৰ পৰা ডাঙৰ ঘাইপথ থকা ঠাইলৈ বিকশিত হ'বলৈ ধৰিলে। আৰু এতিয়া দেখা গৈছে যে ক'ত – য'ত অপ্টিকেল ফাইবাৰ থাকিব – তাত পৃথিৱীখন বিকশিত হৈ থাকিব। সময় সলনি হৈছে। ইয়াৰ অৰ্থ হৈছে যে আন্তঃগাঁথনি কেৱল আন্তঃগাঁথনিবিচ্ছিন্ন নহয়। এনে হোৱাৰ লগে লগে, ইয়াৰ চাৰিওফালে এক সম্পূৰ্ণ নতুন পৰিৱেশ তন্ত্ৰ বিকশিত হয়। এই কথা মনত ৰাখি, এই গতিশীল মাষ্টাৰ প্লেনে আমাক যথেষ্ট উপকৃত কৰিব। আৰু সেয়েহে, বাজেটত আপোনাৰ যি আছে মই সেইটো বিচাৰিম। ইয়াক কেনেদৰে ভালদৰে প্ৰয়োগ কৰিব? চৰকাৰতো, ফুল ষ্টপৰ ভুল আছে, কোমা ইয়াত আৰু তাত আছে। গতিকে ফাইলবোৰ ছয়ৰ পৰা ছয় মাহ ৰখা হয়। তেনে ক্ষেত্ৰত, এক নতুন বাজেট আহে। আপোনাৰ লোকসকলৰ সৈতে আগতীয়াকৈ কথা পতাৰ সুবিধা টো হ'ব যে আপুনি জানে যে এই সমস্যাৰ সৃষ্টি কৰিব আৰু যদি আপুনি মনোযোগ আকৰ্ষণ কৰে, তেন্তে প্ৰণালীটোৱে এতিয়াৰ পৰা ইয়াৰ প্ৰতি ইতিবাচক সঁহাৰি দিব। আৰু সেয়েহে আপুনি ইয়াত ডাঙৰ কৈ অৰিহণা যোগায়। এইটো মোৰ প্ৰত্যাশা। আপোনালোক সকলোকে বহুত অভিনন্দন! বহুত ধন্যবাদ!

 

***

DS/VK/AK/RD



(Release ID: 1802560) Visitor Counter : 130