প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ কাৰ্যালয়

স্বাগত পদক্ষেপৰ ২০সংখ্যক বৰ্ষপূৰ্তি উপলক্ষে আয়োজিত অনুষ্ঠানত প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ ভাষণ

“গুজৰাটত স্বাগত পদক্ষেপে জনসাধাৰণৰ অভিযোগ নিষ্পত্তি প্ৰযুক্তি কিদৰে ফলপ্ৰসূ ৰূপত ব্যৱহাৰ কৰিছে, সেয়া প্ৰদৰ্শন কৰিছে”

“মই স্পষ্ট আছিলোঁ যে মই চকীখনৰ পৰিসীমাৰ দাস হৈ নাথাকো। মই জনতাৰ মাজত থাকিম আৰু তেওঁলোকৰ হৈয়ে থাকিম”

“স্বাগত পদক্ষেপ সহজ জীৱন আৰু শাসনৰ প্ৰসাৰ ধাৰণাৰ পক্ষপাতি”

“মোৰ বাবে আটাইতকৈ ডাঙৰ পুৰস্কাৰ হ’ল আমি স্বাগতৰ জৰিয়তে গুজৰাটৰ জনসাধাৰণৰ সেৱা কৰিব পাৰিলোঁ”

“আমি প্ৰমাণ কৰিলোঁ যে শাসন ব্যৱস্থা কেৱল পুৰণি নিয়ম আৰু আইনৰ মাজত সীমাবদ্ধ নহয় কিন্তু শাসন ব্যৱস্থা উদ্ভাৱন আৰু নতুন ধাৰণাৰ বাবেই হয়”

“স্বাগত হৈ পৰিল শাসন ব্যৱস্থাৰ বহু সমাধানৰ প্ৰেৰণা। বহু ৰাজ্যই এই ধৰণৰ ব্যৱস্থাৰ ওপৰত কাম কৰি আছে”
“প্ৰগতিয়ে বিগত ৯ বছৰত দেশৰ দ্ৰুত উন্নয়নত ডাঙৰ ভূমিকা পালন কৰিছে। এই ধাৰণাটোও স্বাগত ধাৰণাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি গঢ় লৈ উঠিছে”

Posted On: 27 APR 2023 5:25PM by PIB Guwahati

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আজি ভিডিঅ’ কনফাৰেন্সিঙৰ জৰিয়তে গুজৰাটত প্ৰযুক্তিৰ ব্যৱহাৰৰ জৰিয়তে অভিযোগৰ ওপৰত ৰাজ্যজুৰি মনোযোগ বৃদ্ধি কৰা স্বাগত পদক্ষেপৰ ২০সংখ্যক বৰ্ষপূৰ্তিৰ এক কাৰ্যসূচীত ভাষণ আগবঢ়ায়৷ গুজৰাট চৰকাৰে এই পদক্ষেপৰ ২০ বছৰ সফলতাৰে সম্পূৰ্ণ কৰাৰ বাবে স্বাগত সপ্তাহ উদযাপন কৰিছে।

অনুষ্ঠানত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এই পদক্ষেপৰ পূৰ্বৰ হিতাধিকাৰীসকলৰ সৈতেও মত বিনিময় কৰে।

 

এই উপলক্ষে সমবেত ৰাইজত উদ্দেশ্যি আগবঢ়োৱা ভাষণত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সন্তুষ্টি প্ৰকাশ কৰে যে স্বাগত আৰম্ভ কৰাৰ আঁৰৰ উদ্দেশ্যত সফলতাৰে উপনীত হৈছে য’ত নাগৰিকে কেৱল নিজৰ সমস্যাৰ সমাধান বিচাৰি পোৱাই নহয়, সমগ্ৰ শ শ জনগোষ্ঠীৰ সমস্যাও উত্থাপন কৰে। “চৰকাৰৰ মনোভাৱ বন্ধুত্বপূৰ্ণ হ’ব লাগে আৰু সাধাৰণ নাগৰিকে তেওঁলোকৰ সৈতে তেওঁলোকৰ সমস্যাসমূহ সহজেই ভাগ-বতৰা কৰিব পাৰে”, প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে স্বাগত পদক্ষেপ কাৰ্যকৰী কৰা ২০ বছৰ সম্পূৰ্ণ হোৱা বুলি মন্তব্য কৰি হিতাধিকাৰীসকলৰ সৈতে মত বিনিময় কৰাৰ সময়ত তেওঁৰ অতীতৰ অভিজ্ঞতাসমূহ স্মৰণ কৰে। নাগৰিকসকলৰ প্ৰচেষ্টা আৰু নিষ্ঠাই স্বাগত পদক্ষেপক অতি সফল কৰি তোলা বুলি উল্লেখ কৰি এই দিশত অৱদান আগবঢ়োৱা সকলোকে অভিনন্দন জ্ঞাপন কৰে।

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে যিকোনো আঁচনি কল্পনা কৰাৰ সময়ত আঁচনিখনৰ উদ্দেশ্য আৰু দূৰদৰ্শিতাৰ দ্বাৰা নিৰ্ধাৰিত হয়। তেওঁ স্মৰণ কৰে যে ২০০৩ চনত যেতিয়া এই পদক্ষেপ আৰম্ভ হৈছিল তেতিয়া মুখ্যমন্ত্ৰী হিচাপে তেওঁৰ বয়স বেছি নাছিল আৰু তেৱোঁ ক্ষমতাই সকলো সলনি কৰে বুলি সাধাৰণ প্ৰচলিত কথাষাৰৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া হৈছিল। তেওঁ কয় যে মই স্পষ্টকৈ কৈছিলো যে মই চকীখনৰ পৰিসীমাৰ দাস নহও আৰু মানুহৰ মাজত থাকিম আৰু তেওঁলোকৰ হৈয়ে থাকিম। এই সংকল্পৰ পৰাই প্ৰযুক্তিৰ ব্যৱহাৰৰ জৰিয়তে জনসাধাৰণৰ অভিযোগসমূহৰ সমাধানৰ প্ৰক্ৰিয়া (স্বাগত)ৰ উন্মেষ ঘটিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে স্বাগতৰ অস্তিত্বৰ মূল ধাৰণাটো হ’ল গণতান্ত্ৰিক প্ৰতিষ্ঠানত সাধাৰণ নাগৰিকৰ ধাৰণাক আদৰণি জনোৱা, সেয়া আইন প্ৰণয়ন হওক বা সংকল্পই হওক। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে স্বাগত সহজ জীৱন-যাপন আৰু প্ৰশাসনে সামৰি লোৱা(ৰীচ অফ গৱৰ্ণেন্স)ৰ ধাৰণাৰ দ্বাৰা প্ৰতিষ্ঠিত৷

তেওঁ কয় যে গুজৰাটৰ সুশাসনৰ আৰ্হিটোৱে পৰম আন্তৰিকতা আৰু নিষ্ঠাৰে চৰকাৰে কৰা প্ৰচেষ্টাৰ বাবেই বিশ্বত ইয়াৰ বাবে এক নিৰ্দিষ্ট স্থান খোদিত কৰিছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ই-স্বচ্ছতা আৰু ই-জবাবদিহিতাক আদৰণি জনাই আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় দূৰসংযোগ সংস্থাক সুশাসনৰ এক প্ৰধান উদাহৰণ হিচাপে উল্লেখ কৰে। তেওঁ লগতে উল্লেখ কৰে যে স্বাগত পদক্ষেপক ৰাষ্ট্ৰসংঘই ব্যাপক প্ৰশংসা কৰাৰ লগতে তেওঁক জনসেৱাৰ সন্মানীয় বঁটাৰে সন্মানিত কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে আঙুলিয়াই দিয়ে যে কংগ্ৰেছৰ শাসনকালত স্বাগতৰ পদক্ষেপৰ সফলতাৰ বাবেই ২০১১ চনত গুজৰাটে ভাৰত চৰকাৰৰ পৰাও স্বৰ্ণ পুৰষ্কাৰ লাভ কৰিছিল।

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে স্বাগত পদক্ষেপৰ জৰিয়তে আমি গুজৰাটৰ জনসাধাৰণৰ সেৱা কৰিব পৰাটো মোৰ বাবে আটাইতকৈ ডাঙৰ পুৰষ্কাৰ। তেওঁ কয় যে আমি এটা ফলপ্ৰসূ ব্যৱস্থা প্ৰস্তুত কৰিছো। ব্লক আৰু তহচিল পৰ্যায়ত ৰাজহুৱা শুনানিৰ প্ৰথম ব্যৱস্থা গঢ়ি তোলা হৈছিল। ইয়াৰ পিছত জিলা পৰ্যায়ত জিলা দণ্ডাধীশৰ হাতত দায়িত্ব অৰ্পণ কৰা হয়। একে সময়তে ৰাজ্যিক পৰ্যায়ত তেওঁ দায়িত্ব কান্ধত তুলি লৈছিল। বিভিন্ন পদক্ষেপ আৰু আঁচনিৰ প্ৰভাৱ আৰু প্ৰসাৰ আৰু ৰূপায়ণকাৰী সংস্থা আৰু চূড়ান্ত হিতাধিকাৰীৰ মাজৰ সম্পৰ্ক বুজিবলৈ ই তেওঁক বহুত সহায় কৰিছিল বুলিও তেওঁ কয়। স্বাগতে নাগৰিকক সবলীকৰণ কৰি বিশ্বাসযোগ্যতা অৰ্জন কৰিছিল।

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে স্বাগত কাৰ্যসূচী সপ্তাহত এবাৰহে আয়োজন কৰা হৈছিল যদিও ইয়াৰ সৈতে জড়িত কামবোৰ গোটেই মাহটো সম্পন্ন হৈছিল, কিয়নো শ শ অভিযোগ উত্থাপন হৈছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে আনতকৈ অধিক অভিযোগ দাখিল কৰা নিৰ্দিষ্ট বিভাগ, বিষয়া বা খণ্ড আছে নেকি সেইটো বুজিবলৈ বিশ্লেষণ চলাব বুলিও উল্লেখ কৰে৷ শ্ৰী মোদীয়ে কয় যে প্ৰয়োজন সাপেক্ষে নীতিসমূহো সংশোধন কৰা, ইয়াক গভীৰভাৱে বিশ্লেষণ কৰা হৈছিল, ইয়াৰ ফলত সাধাৰণ নাগৰিকসকলৰ মাজত আস্থা গঢ় লৈছিল। তেওঁ মন্তব্য কৰে যে এখন সমাজত সুশাসনৰ পৰিমাপ ৰাজহুৱা অভিযোগ নিষ্পত্তি ব্যৱস্থাৰ মানদণ্ডৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল আৰু এয়াই গণতন্ত্ৰৰ প্ৰকৃত পৰীক্ষা।

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে স্বাগতে চৰকাৰত প্ৰতিষ্ঠা কৰা দিশ মানি চলাৰ পুৰণি ধাৰণা সলনি কৰিলে। তেওঁ কয়, “আমি প্ৰমাণ কৰিলোঁ যে শাসন ব্যৱস্থা কেৱল পুৰণি নিয়ম-নীতিৰ মাজতে সীমাবদ্ধ নহয়, কিন্তু শাসন ব্যৱস্থা উদ্ভাৱন আৰু নতুন ধাৰণাৰে হয়।” শ্ৰী মোদীয়ে কয় যে ২০০৩ চনত ই-গভৰ্নেন্সক তেতিয়াৰ চৰকাৰসমূহে বিশেষ অগ্ৰাধিকাৰ দিয়া নাছিল। কাগজৰ কাম আৰু ভৌতিক ফাইলৰ বাবে বহুত পলম আৰু চাপৰ সৃষ্টি হৈছিল। ভিডিঅ’ কনফাৰেন্সিঙৰ বিষয়ে অধিকাংশ লোকে জনা নাছিল। ‘এই পৰিস্থিতিত গুজৰাটে ভৱিষ্যতৰ ধাৰণাৰে কাম কৰিছিল। আৰু আজি স্বাগতৰ দৰে ব্যৱস্থা এটাই শাসন ব্যৱস্থাৰ বহু সমাধানৰ প্ৰেৰণা হৈ পৰিছে। বহু ৰাজ্যই এনে ব্যৱস্থাৰ ওপৰত কাম কৰি আছে। কেন্দ্ৰত আমি চৰকাৰৰ কাম-কাজৰ পৰ্যালোচনাৰ বাবে প্ৰগতি নামৰ ব্যৱস্থা এটাও গঢ় দিছো। বিগত ৯ বছৰত দেশৰ দ্ৰুত বিকাশত প্ৰগতিৰ ডাঙৰ ভূমিকা আছে। এই ধাৰণাটোও আদৰণি জনোৱাৰ ধাৰণাটোৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি গঢ় লৈ উঠিছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে জনাইছে যে তেওঁ প্ৰগতিৰ জৰিয়তে প্ৰায় ১৬ লাখ কোটি টকাৰ বিভিন্ন প্ৰকল্পৰ পৰ্যালোচনা কৰিছে আৰু ইয়াৰ ফলত বহু প্ৰকল্প ত্বৰান্বিত হৈছে।

ভাষণৰ সামৰণিত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে শ শ ডাল থকা প্ৰকাণ্ড গছত এটা বীজ অংকুৰিত হোৱাৰ উপমা দি স্বাগতৰ ধাৰণাই শাসন ব্যৱস্থাৰ হাজাৰ হাজাৰ নতুন উদ্ভাৱনৰ বাট মুকলি কৰিব বুলি বিশ্বাস কৰে। চৰকাৰৰ এই পদক্ষেপক এনেদৰে উদযাপন কৰাত তেওঁ আনন্দ প্ৰকাশ কৰে যে ই তেওঁলোকৰ মাজত নতুন জীৱন আৰু শক্তিৰ সঞ্চাৰ কৰে। ই জনমুখী শাসন ব্যৱস্থাৰ আৰ্হি হৈ জনসাধাৰণৰ সেৱা আগবঢ়াই যাব বুলি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়।

 

পটভূমি

২০০৩ চনৰ এপ্ৰিল মাহত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে গুজৰাটৰ মুখ্যমন্ত্ৰী হৈ থকাৰ সময়ত SWAGAT (State Wide Attention on Grievances by Application of Technology) পদক্ষেপ আৰম্ভ কৰিছিল। নিজৰ ৰাজ্যৰ জনসাধাৰণৰ সমস্যা সমাধান কৰাটো মুখ্যমন্ত্ৰীৰ সৰ্বোচ্চ দায়িত্ব বুলি বিশ্বাস কৰিয়েই তেওঁ এই কাৰ্যসূচী আৰম্ভ হৈছিল। এই সংকল্পৰ লগতে জীৱন-যাপনৰ সহজতা বৃদ্ধিৰ বাবে প্ৰযুক্তিৰ সম্ভাৱনাৰ আগতীয়া উপলব্ধি কৰি তেতিয়াৰ মুখ্যমন্ত্ৰী মোদীয়ে প্ৰথমবাৰৰ বাবে প্ৰযুক্তিভিত্তিক অভিযোগ নিষ্পত্তি কাৰ্যসূচী আৰম্ভ কৰে।

এই কাৰ্যসূচীৰ মূল উদ্দেশ্য আছিল নাগৰিক আৰু চৰকাৰৰ মাজত প্ৰযুক্তি ব্যৱহাৰ কৰি তেওঁলোকৰ দৈনন্দিন অভিযোগসমূহ দ্ৰুত, কাৰ্যক্ষম আৰু নিৰ্দিষ্ট সময়ত সমাধান কৰি সেতু হিচাপে কাম কৰা। সময়ৰ লগে লগে স্বাগত মানুহৰ জীৱনত এক পৰিৱৰ্তনশীল প্ৰভাৱ কঢ়িয়াই আনিলে আৰু কাগজবিহীন, স্বচ্ছ আৰু চাপমুক্তভাৱে কষ্ট লাঘৱৰ এক ফলপ্ৰসূ আহিলা হৈ পৰিল।

স্বাগতৰ স্বকীয়তা হ’ল ই সাধাৰণ মানুহক তেওঁলোকৰ অভিযোগ পোনপটীয়াকৈ মুখ্যমন্ত্ৰীৰ ওচৰত গৈ পোৱাত সহায় কৰে। প্ৰতি মাহৰ চতুৰ্থ বৃহস্পতিবাৰে এই কাৰ্যসূচী অনুষ্ঠিত হয়, য’ত মুখ্যমন্ত্ৰীয়ে অভিযোগ নিৰাময়ৰ বাবে নাগৰিকৰ সৈতে মত বিনিময় কৰে। অভিযোগৰ শীঘ্ৰে সমাধানৰ জৰিয়তে জনতা আৰু চৰকাৰৰ মাজৰ ব্যৱধান দূৰ কৰাত ই সহায়ক হৈ আহিছে। এই কাৰ্যসূচীৰ অধীনত প্ৰতিজন আবেদনকাৰীক সিদ্ধান্তৰ বিষয়ে অৱগত কৰাটো নিশ্চিত কৰা হয়। সকলো আবেদনৰ কাৰ্য্যবিধি অনলাইনত উপলব্ধ। আজিলৈকে দাখিল কৰা ৯৯%তকৈ অধিক অভিযোগ নিষ্পত্তি কৰা হৈছে।

স্বাগত অনলাইন কাৰ্যসূচীৰ চাৰিটা উপাদান আছে-ৰাজ্যিক স্বাগত, জিলা স্বাগত, তালুকা স্বাগত আৰু গ্ৰাম স্বাগত। ৰাজ্যিক স্বাগতৰ সময়ত মুখ্যমন্ত্ৰীয়ে নিজেই ৰাজহুৱা শুনানিত অংশ লয়। জিলা উপায়ুক্তগৰাকীয়ে জিলা স্বাগতৰ দায়িত্বত থকাৰ বিপৰীতে মামলাতদাৰ আৰু এজন প্ৰথম শ্ৰেণীৰ বিষয়াই তালুকা স্বাগতৰ নেতৃত্ব দিয়ে। গ্ৰাম স্বাগতত প্ৰতি মাহৰ ১ তাৰিখৰ পৰা ১০ তাৰিখলৈ নাগৰিকে তালাতি/মন্ত্ৰীলৈ আবেদন দাখিল কৰে। এইবোৰ প্ৰতিকাৰৰ বাবে তালুকা স্বাগত কাৰ্যসূচীত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে। ইয়াৰ উপৰিও নাগৰিকৰ বাবে লোক ফৰিয়াদ কাৰ্যসূচীও কাৰ্যকৰী হৈ আছে য’ত তেওঁলোকে স্বাগত ইউনিটত অভিযোগ দাখিল কৰে।

স্বাগত অনলাইন কাৰ্যসূচীক বছৰ বছৰ ধৰি বিভিন্ন বঁটা প্ৰদান কৰি অহা হৈছে, য’ত ২০১০ চনত জনসেৱাত স্বচ্ছতা, জবাবদিহিতা আৰু সঁহাৰিৰ উন্নতিৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ লোকসেৱা বঁটাও প্ৰদান কৰা হৈছে।

*****



(Release ID: 1920903) Visitor Counter : 102