প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ কাৰ্যালয়

ভিডিঅ’ কনফাৰেন্সিঙৰ জৰিয়তে হাওৰাক নিউ জলপাইগুৰি সংযোগ কৰা বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছৰ ফ্লেগ অফ কৰাৰ লগতে কলকাতা মেট্ৰ’ৰ পাৰ্পল লাইনৰ জোকা-তৰাতলা অংশ উদ্বোধন কৰাৰ সময়ত প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ ভাষণৰ লিখিত পাঠ

Posted On: 30 DEC 2022 3:21PM by PIB Guwahati

নমস্কাৰ,

পশ্চিম বংগৰ ৰাজ্যপাল চি ভি আনন্দ বসু, মুখ্যমন্ত্ৰী সন্মানীয় মমতা বেনাৰ্জী, মোৰ কেন্দ্ৰীয় কেবিনেট সহযোগী অশ্বিনী বৈষ্ণৱ, সুভাষ চৰকাৰ, নিসিথ প্ৰামানিক, জন বৰলা জী, বিৰোধী দলৰ নেতা সুবেন্দু অধিকাৰী, সাংসদ প্ৰসুন, মঞ্চত বহি থকা আন সহকৰ্মী আৰুভদ্ৰমহিলাসকল!

আজি আপোনালোক সকলোৰে সৈতে ভাৰ্চুৱেলী মুখামুখি হ’ব লগা হ’ল, মোৰ এক ব্যক্তিগত কাৰণত মই আপোনালোক সকলোৰে মাজলৈ আহিব পৰা নাই, ইয়াৰ বাবে মই আপোনালোকৰ ওচৰত ক্ষমা বিচাৰিছো। আজি কলকাতাৰ ঐতিহাসিক ভূমি বংগৰ পবিত্ৰ ভূমিক প্ৰণাম কৰাৰ সুযোগ পাইছো। বংগৰ প্ৰতিটো কোণতেস্বাধীনতা আন্দোলনৰ ইতিহাস সন্নিৱিষ্ট হৈ আছে। বন্দে মাতৰম ধ্বনি য’ৰ পৰা সৃষ্টি হৈছিল,তাৰ পৰাই বন্দে ভাৰত ৰে’ল গাড়ীৰ ফ্লেগ অফ কৰা হৈছে। আজি ৩০ ডিচেম্বৰ তাৰিখৰো ইতিহাসত নিজস্ব গুৰুত্ব আছে। ১৯৪৩ চনৰ ৩০ ডিচেম্বৰত সেইদিনা নেতাজী সুভাষে আন্দামানত ত্ৰিৰংগ উত্তোলন কৰি ভাৰতৰ স্বাধীনতাৰ পতাকা উত্তোলন কৰিছিল।

২০১৮ চনত এই ঘটনাৰ ৭৫ বছৰীয়া জয়ন্তীত মই আন্দামানলৈ গৈছিলো, যাৰ নামো নেতাজীৰ নামেৰে এটা দ্বীপ ৰখা হৈছে। আৰু এতিয়া এই সময়ত দেশে স্বাধীনতাৰ ৭৫ বছৰ উদযাপন কৰিছে, অমৃত মহোৎসৱ উদযাপন কৰিছে। এই অমৃত মহোৎসৱত দেশে ৪৭৫খন বন্দে ভাৰত ৰে’ল আৰম্ভ কৰাৰ সংকল্প লোৱা হৈছিল। আজি কলকাতাৰ পৰা ইয়াত হাওৰা-নিউ জলপাইগুৰি বন্দে ভাৰতৰ এখন ৰে’ল শুভাৰম্ভ হৈছে। ৰে’ল আৰু মেট্ৰ’ৰ সংযোগৰ সৈতে জড়িত অন্যান্য প্ৰকল্পসমূহো উদ্বোধন কৰা হৈছে। প্ৰায় ৫ হাজাৰ কোটি টকা ব্যয় সাপেক্ষে জোকা-বিবিডি বাগ মেট্ৰ’ প্ৰকল্পৰ কাম চলি আছে। ইয়াৰে জোকা-তৰাটলা মেট্ৰ’ পথটো সম্পূৰ্ণ হৈছে। ইয়াৰ ফলত মহানগৰীৰ জনসাধাৰণৰ জীৱন-যাপনৰ সূচলতা বৃদ্ধি পাব।

সতীৰ্থসকল,

কিছু সময়ৰ পাছত গংগানদীৰ পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্নতা আৰু খোৱাপানীৰ সৈতে জড়িত কেইবাটাও প্ৰকল্প পশ্চিম বংগক গতাই দিয়াৰ সুযোগ পাম। নমামি গংগা অভিযানৰ অধীনত পশ্চিম বংগত ২৫টাতকৈও অধিক নলা প্ৰকল্পৰ অনুমোদন লাভ কৰিছে। ইয়াৰে ১১টা প্ৰকল্প ইতিমধ্যে সম্পূৰ্ণ হৈছে আৰু আজি ৭টা প্ৰকল্প সম্পূৰ্ণ হৈ আছে। আজি ১.৫ হাজাৰ কোটি ব্যয় সাপেক্ষে ৫টা নতুন প্ৰকল্পৰ কামো আৰম্ভ হৈছে। ইয়াৰ মূল কথাটো হ’ল আদি গংগা নদীৰ পুনৰুজ্জীৱন। মোক কোৱা হৈছে যে বৰ্তমান সময়ত আদি গংগা নদীৰ অৱস্থা দুৰ্ভাগ্যজনকভাৱে অতি বেয়া। ৬০০ কোটিৰো অধিক মূল্যৰ আধুনিক আন্তঃগাঁথনি প্ৰস্তুত কৰি তাত পৰি থকা জাবৰ-জোঁথৰ আৰু নলা-নৰ্দমা পৰিষ্কাৰ কৰা হৈছে।

আমি প্ৰায়ে এজন ব্যক্তিৰ জীৱনত Preventive Healthcareৰ কথা কৈ থাকোঁ আৰু আমি কওঁ যে ৰুটিন এনেকুৱা হ’ব লাগে যাতে ৰোগটো একেবাৰেই নাহে। একেদৰে নদী পৰিষ্কাৰ কৰাৰ সমান্তৰালকৈ কেন্দ্রীয় চৰকাৰেও প্রতিৰোধৰ ওপৰতো যথেষ্ট গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে৷ আৰু এই প্ৰতিৰোধৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ আৰু আধুনিক উপায় হ’ল অধিকতকৈ অধিক আধুনিক নলা পৰিশোধন প্লাণ্ট থকা।

আগন্তুক ১০-১৫ বছৰৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি আজি দেশতেই আধুনিক নলা পৰিশোধন প্লাণ্ট স্থাপন কৰা হৈছে। স্বাধীনতাৰ সোণালী যুগত আমি আগন্তুক চিন্তা আৰু দৃষ্টিভংগীৰে দেশক আগুৱাই নিব লাগিব।

সতীৰ্থসকল,

এই একবিংশ শতিকাত ভাৰতৰ দ্ৰুত বিকাশৰ বাবে, ভাৰতীয় ৰেলৱেৰ দ্ৰুত বিকাশৰ বাবে, ভাৰতীয় ৰেলৱেৰ দ্ৰুত উন্নতিৰ বাবে এই সকলোবোৰ কথা অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ। সেইবাবেই আজি কেন্দ্রীয় চৰকাৰে ভাৰতীয় ৰে’লৱে আধুনিকীকৰণৰ বাবে, ৰে’লৰ আন্তঃগাঁথনি আধুনিকীকৰণৰ বাবে অভিলেখ বিনিয়োগ কৰিছে৷ আজি ভাৰতত ভাৰতীয় ৰেলৱেৰ সজীৱতাৰ বাবে দেশজোৰা অভিযান চলি আছে।

আজি দেশত বন্দে ভাৰত, তেজস, হমছফৰ আদি আধুনিক ৰেল নিৰ্মাণৰ কাম চলি আছে। আজি ভিষ্টা-ড’মৰ ডবাসমূহে ৰে’ল যাত্ৰীসকলক এক নতুন অভিজ্ঞতা প্ৰদান কৰিছে। আজি নিৰাপদ, আধুনিক প্ৰশিক্ষকৰ সংখ্যা অভিলেখ পৰিমাণে বৃদ্ধি পাইছে। আজি ৰেল ষ্টেচনটোও বিমানবন্দৰৰ দৰে উন্নয়ন কৰা হৈছে। নতুন জলপাইগুৰি ষ্টেচনো এই তালিকাত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে।

আজি ৰে’লপথ দুগুণ হোৱা, ৰে’লপথৰ বিদ্যুৎ সংযোগ এনে গতিৰে ঘটিছে যিটো আগতে কেতিয়াও হোৱা নাছিল। দেশত আহি থকা ইষ্টাৰ্ণ আৰু ৱেষ্টাৰ্ণ ডেডিকেটেড ফ্ৰেইট কৰিডৰে লজিষ্টিক খণ্ডত বৈপ্লৱিক পৰিৱৰ্তন আনিবলৈ গৈ আছে। নিৰাপত্তা হওক, পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্নতা হওক, দক্ষতা হওক, সমন্বয় হওক, সময়োপযোগী হওক, সুবিধা হওক, ভাৰতীয় ৰে’লৱে আজি এক নতুন পৰিচয় সৃষ্টিৰ বাবে আমাৰ সকলো প্ৰচেষ্টাৰ ফল দিছে।

যোৱা আঠ বছৰত ভাৰতীয় ৰেলৱেই আধুনিকতাৰ ভেটিৰ ওপৰত কাম কৰি আহিছে। এতিয়া আগন্তুক আঠ বছৰত ভাৰতীয় ৰেলৱেই আধুনিকতাৰ নতুন যাত্ৰাত নামি পৰা দেখিবলৈ পাম। ভাৰতৰ দৰে যুৱ দেশৰ বাবে ভাৰতীয় ৰে’লৱেও এটা ডেকা অৱতাৰ ল’বলৈ গৈ আছে। আৰু নিশ্চিতভাৱে ইয়াত ৪৭৫ খনতকৈও অধিক বন্দে ভাৰত ৰে’লে ডাঙৰ ভূমিকা পালন কৰিব।

সতীৰ্থসকল,

স্বাধীনতাৰ পিছৰ সাত দশকত ২০ হাজাৰ ৰুট কিলোমিটাৰ ৰেলপথৰ বিদ্যুৎ সংযোগ কৰা হৈছিল। আনহাতে, ২০১৪ চনত আমাৰ চৰকাৰ গঠনৰ পাছত যোৱা ৭-৮ বছৰত ৩২ হাজাৰতকৈও অধিক ৰুট কিলোমিটাৰ ৰে’ল লাইনত বিদ্যুৎ সংযোগ হৈছে। এয়া দেশৰ কামৰ গতি, ৰেলৱেৰ আধুনিকীকৰণৰ গতি। আৰু এই গতি ত্বৰান্বিত কৰিবলৈ এতিয়া বিশ্বৰ আটাইতকৈ শক্তিশালী বৈদ্যুতিক ইঞ্জিনসমূহো ভাৰতত দ্ৰুতগতিত নিৰ্মাণ কৰা হৈছে।

সতীৰ্থসকল,

আজিৰ ভাৰতৰ গতি আৰু পৰিসৰৰ আন এক সাক্ষ্য হ’ল আমাৰ মেট্ৰ’ ৰে’ল ব্যৱস্থা। কলকাতাৰ ৰাইজে জানে যে মেট্ৰ’ ৰে’ল দশক দশক ধৰি ৰাজহুৱা পৰিবহণৰ এক উৎকৃষ্ট পদ্ধতি হৈ আহিছে। ২০১৪ চনৰ আগতে দেশৰ মুঠ মেট্ৰ’ নেটৱৰ্ক আছিল ২৫০ কিলোমিটাৰতকৈও কম। আৰু ইয়াতো আটাইতকৈ বেছি অংশ আছিল দিল্লী-এনচিআৰৰ। কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰেও এই পৰিস্থিতি সলনি কৰিছে, ইয়াক সলনি কৰিবলৈ সকলো প্ৰচেষ্টা চলাইছে আৰু অতি দ্ৰুতগতিত সলনি কৰিছে।

যোৱা ৮ বছৰত আমি মেট্ৰ’ক ২ ডজনতকৈও অধিক চহৰলৈ সম্প্ৰসাৰণ কৰিছো। আজি দেশৰ বিভিন্ন চহৰত প্ৰায় ৮০০ কিলোমিটাৰ ট্ৰেকত চলি আছে মেট্ৰ’। ১০০০ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ নতুন মেট্ৰ’ পথৰ কাম দ্ৰুত গতিত চলি আছে। জোকা-বিবিডি বাগ মেট্ৰ’ প্ৰকল্প এই সংকল্পৰ এটা অংশ।

সতীৰ্থসকল,

যোৱা শতিকাত ভাৰতৰ আৰু দুটা ডাঙৰ প্ৰত্যাহ্বানৰ সৃষ্টি হৈছে, যিবোৰে দেশৰ উন্নয়নত অতি নেতিবাচক প্ৰভাৱ পেলাইছে। এটা প্ৰত্যাহ্বান হৈছে আন্তঃগাঁথনিৰ কামত বিভিন্ন সংস্থাৰ মাজত সমন্বয়ৰ অভাৱ। আৰু দ্বিতীয়টো প্ৰত্যাহ্বান আছিল যে বিভিন্ন পৰিবহণ পদ্ধতিৰ মাজত শূন্য সমন্বয় থাকিব লাগে। ইয়াৰ ফলত চৰকাৰৰ এটা বিভাগে আনটো বিভাগে ক’ৰ পৰা নতুন কাম আৰম্ভ কৰিবলৈ ওলাইছে সেই কথা নাজানিলে। ইয়াৰ বোজা দেশৰ সৎ কৰদাতাই বহন কৰিবলগীয়া হৈছিল।

চৰকাৰী ধনৰ অপচয়, প্ৰকল্পত পলম, দুৰ্নীতি আদি দেশৰ সৎ কৰদাতাই সদায় ঘৃণা কৰি আহিছে। যেতিয়া তেওঁ দেখে যে তেওঁৰ কষ্টোপাৰ্জিত ধনেৰে দিয়া কৰ দৰিদ্ৰ লোকৰ লাভ নহয় বৰঞ্চ এজন দুৰ্নীতিগ্ৰস্ত ব্যক্তি, তেতিয়া তেওঁৰ মন বেয়া হোৱাটো স্বাভাৱিক।

এই ধনৰ অপচয় ৰোধ কৰাৰ উদ্দেশ্যে বিভাগ আৰু চৰকাৰৰ সমন্বয় বৃদ্ধিৰ বাবে প্ৰধানমন্ত্ৰী গতিশক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেন ৰূপায়ণ কৰা হৈছে। এতিয়া বিভিন্ন ৰাজ্য চৰকাৰেই হওক, বিভিন্ন চৰকাৰী বিভাগেই হওক, নিৰ্মাণ সম্পৰ্কীয় সংস্থাই হওক, উদ্যোগৰ লোকেই হওক, সকলো একক মঞ্চতে আহি আছে।

প্ৰধানমন্ত্ৰী গতিশক্তিয়েও দেশৰ বিভিন্ন পৰিবহণ পদ্ধতি সংযোগ কৰি বহু মডাল সংযোগৰ কাম ক্ষিপ্ৰতাৰে কৰিছে। আজি দেশত অভিলেখ গতিৰে ঘাইপথ, বিমানবন্দৰ, জলপথ আৰু নতুন বন্দৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। আৰু ইয়াৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ কথাটো হ’ল এতিয়া তেওঁলোকক এনেদৰে প্ৰস্তুত কৰা হৈছে যে এটা পৰিবহণ পদ্ধতিয়ে আনটো পৰিবহণ পদ্ধতিক সমৰ্থন কৰে। অৰ্থাৎ ঘাইপথসমূহ ৰেল ষ্টেচনৰ সৈতে ভালদৰে সংযোগ কৰিব লাগে, ৰেল ষ্টেচন বিমানবন্দৰৰ সৈতে সংযোগ কৰিব লাগে, যাতায়তৰ সময়তো মানুহে নিৰৱচ্ছিন্ন সংযোগ লাভ কৰিব লাগে।

সতীৰ্থসকল,

একবিংশ শতিকাত দ্ৰুতগতিত আগবাঢ়ি যাবলৈ আমি দেশৰ সম্ভাৱনাৰ সঠিক ব্যৱহাৰ কৰিব লাগিব। লগতে জলপথৰ উদাহৰণ দেশবাসীক দিব বিচাৰিছো। ভাৰতবৰ্ষত বাণিজ্য আৰু পৰ্যটনৰ বাবে জলপথৰ ব্যাপক ব্যৱহাৰ হৈছিল। সেইবাবেই নদীৰ পাৰত ইমানবোৰ চহৰে বসতি স্থাপন কৰিলে, নদীৰ পাৰত ইমানবোৰ ঔদ্যোগিক বিকাশ ঘটিল। কিন্তু এই সামৰ্থ্য প্ৰথমে শ শ বছৰৰ দাসত্বৰ ফলত আৰু তাৰ পিছত স্বাধীনতাৰ পিছত চৰকাৰৰ উদাসীনতাই ধ্বংস কৰি পেলালে।

এতিয়া ভাৰতে এই জলশক্তি বৃদ্ধিৰ কাম কৰি আছে, দেশত ১০০ৰো অধিক জলপথ গঢ়ি তোলা হৈছে। আমি এই দিশত দ্ৰুতগতিত আগবাঢ়িছো ভাৰতৰ নদীসমূহত আধুনিক ক্ৰুজ চলাবলৈ, সেয়া ব্যৱসায় হওক বা পৰ্যটন হওক। কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে বাংলাদেশ চৰকাৰৰ সহযোগত গংগা আৰু ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ মাজত জলপথ সংযোগ স্থাপনৰ কামো কৰিছে।

আজি দেশবাসীক ইয়াৰ সৈতে জড়িত এক তথ্য দিব বিচাৰিছো। ২০২৩ চনৰ ১৩ জানুৱাৰীত বাৰাণসীৰ কাশীৰ পৰা ৩২০০ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ জলপথেৰে বাংলাদেশ হৈ ডিব্ৰুগড়ত উপস্থিত হ’ব এখন ক্ৰুজ। সমগ্ৰ বিশ্বতে এইখন হ’ব এক অভূতপূৰ্ব ক্ৰুজ। ইয়াৰ উপৰিও ভাৰতৰ ক্ৰুজ পৰ্যটনৰ ক্ৰমবৰ্ধমান প্ৰতিফলন হ’ব। পশ্চিম বংগৰ জনসাধাৰণকো ইয়াৰ সুবিধা নিশ্চিতভাৱে ল’বলৈ আহ্বান জনাম৷

আজি মই বিশেষভাৱে বংগবাসীক আৰু এটা কথাৰ বাবে প্ৰণাম জনাব বিচাৰিছো। দেশৰ মাটিৰ প্ৰতি বংগবাসীৰ যি মৰম আছে, সেই মৰম মই সদায় প্ৰশংসা কৰি আহিছো। দেশৰ বিভিন্ন প্ৰান্ত চিনি পাবলৈ, দেশৰ বিভিন্ন প্ৰান্ত ভ্ৰমণ কৰিবলৈ বংগবাসীয়ে যি উৎসাহ আছে, সেয়া আচৰিত।

বহুতে প্ৰথম সুযোগ পোৱাৰ লগে লগে আন কোনোবা দেশ ভ্ৰমণ কৰিবলৈ যায়, কিন্তু বংগবাসীয়ে সদায় নিজৰ দেশক অগ্ৰাধিকাৰ দিয়ে। পৰ্যটনতো বংগৰ জনসাধাৰণে নেচন ফাৰ্ষ্টৰ মনোভাৱ কঢ়িয়াই লৈ ফুৰে। আৰু আজি যেতিয়া দেশত সংযোগ বাঢ়িছে, ৰেলৱে-হাইৱে-ৱেই-ৱাটাৰৱে আধুনিক হৈ পৰিছে, তেতিয়া ইজ অৱ ট্ৰেভেলও সমানে বৃদ্ধি পাইছে। ইয়াৰ পৰা বংগবাসীয়েও ডাঙৰ লাভ লাভ কৰিছে।

সতীৰ্থসকল,

গুৰুদেৱ ঠাকুৰে ৰচনা কৰা কবিতাৰ বিখ্যাত শাৰীসমূহ হ'ল-

“হে আমাৰ দেশেৰ মাটি, তোমাৰ পৌৰে ঠেকাই মাথা”

অৰ্থাৎ, হে মোৰ দেশৰ মাটি, তোমাৰ আগত মই মূৰ দোৱাইছো। স্বাধীনতাৰ এই অমৃত কালত আমি মাতৃভূমিক সৰ্বোচ্চ কৰি ৰাখি একেলগে কাম কৰিব লাগিব। আজি সমগ্ৰ বিশ্বই অতি বিশ্বাসেৰে ভাৰতৰ ফালে চাই আছে। এই আস্থা অটুট ৰাখিবলৈ প্ৰতিজন ভাৰতীয়ই নিজৰ সকলো শক্তি প্ৰয়োগ কৰিব লাগিব। আমি প্ৰতিটো দিনেই জাতি গঠনৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰিব লাগিব, প্ৰতিটো মুহূৰ্ত জাতি গঠনৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰিব লাগিব। দেশৰ সেৱাৰ কামত আমি থমকি ৰ’ব নালাগে।

এই কথাৰে বংগক এনে বহু প্ৰকল্পৰ বাবে অভিনন্দন জনাইছো। আকৌ এবাৰ আপোনাক শুভেচ্ছা জনাইছো। আৰু মই মোৰ বক্তৃতাৰ সামৰণি মাৰো।

বহুত বহুত ধন্যবাদ !

***

DS/ST/NS/MS



(Release ID: 1888021) Visitor Counter : 99