৫৬ সংখ্যক আইএফএফআইৰ বাবে ৫০০খন ছবিৰ পৰা ২০খন ছবিৰ বাছনি কৰি ইণ্ডিয়ান পেনোৰামা নন-ফিচাৰ জুৰীয়ে কঠিন কিন্তু উপভোগ্য অভিজ্ঞতা লাভ কৰিছিল
“আমি কন্টেন্টৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিলোঁ, যিটো আন সকলোতকৈ অধিক গুৰুত্বপূৰ্ণ,” ইণ্ডিয়ান পেনোৰামা নন-ফিচাৰৰ জুৰীৰ অধ্যক্ষ শ্ৰী ধৰম গুলাটিয়ে কয়
ছবি প্ৰদৰ্শনৰ বাবে বাছনি কৰাৰ প্ৰক্ৰিয়া সন্দৰ্ভত আইপি নন-ফিচাৰ জুৰীৰ সদস্য অশোক কাশ্যপে কয়, “আমি ভাৰতক নিৰ্বাচন কৰিছো”
৫৬ সংখ্যক আইএফএফআই নন-ফিচাৰ জুৰীয়ে প্ৰদৰ্শিত হোৱা ছবিৰ বৈচিত্ৰ্যক আলোকপাত কৰে
#IFFIWood, ২১ নবেম্বৰ ২০২৫
“৫০০খন জমা দিয়া ছবিৰ ভিতৰত ২০খন ছবি বাছনি কৰাটো সঁচাকৈয়ে কঠিন আছিল!” ৫৬ সংখ্যক ভাৰতীয় আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত ভাৰতীয় পেনোৰামা (আইপি) নন-ফিচাৰ জুৰীৰ অধ্যক্ষ শ্ৰী ধৰম গুলাটিয়ে এইদৰে কয়। তেওঁৰ এই মতামত প্ৰতিধ্বনিত কৰিলে সকলো জুৰী সদস্যই! অধ্যক্ষ শ্ৰী ধৰম গুলাটিয়ে সহযোগী জুৰী সদস্য অঞ্জলি পাঞ্জাবী, অশোক কাশ্যপ, ববি শৰ্মা বৰুৱা, ৰেখা গুপ্তা, এ কাৰ্তিক ৰাজা, আৰু জ্যোৎসনা গাৰ্গৰ সৈতে আজি গোৱাত এক সংবাদমেল সম্বোধন কৰে। লগতে তেওঁলোকে সৰ্বসন্মতিক্ৰমে কয় যে তেওঁলোকে সকলো ছবি চাই ভাল পাইছিল।
নন-ফিচাৰ্ছ জুৰীৰ অধ্যক্ষই কয় যে সকলো জুৰী-সদস্য “আমি যি ছবি বাছি লৈছো, সেইবোৰৰ বাবে একেখন পৃষ্ঠাতে” আছে। “মূলতঃ আমি কন্টেন্ট চাই আছিলো, যিটো আন সকলোতকৈ অধিক গুৰুত্বপূৰ্ণ”, তেওঁ লগতে কয়। তেওঁ যিসকল চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাৰ ছবি আইপি নন-ফিচাৰ্ছৰ বাবে নিৰ্বাচিত হোৱা নাই, তেওঁলোকক মুম্বাই আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ (এমআইএফএফ) আৰু অন্যান্য মহোৎসৱলৈ তেওঁলোকৰ ছবি প্ৰেৰণ কৰিবলৈ আহ্বান জনায়।
ছবি নিৰ্বাচন কৰাৰ সময়ত জুৰীয়েও অনুভৱ কৰিছিল যে তেওঁলোকে বিভিন্ন অঞ্চল আৰু বিভিন্ন ভাষাৰ ছবি বাছনি কৰিব লাগে বুলিও তেওঁ লগতে কয়।
আন জুৰী সদস্যসকলেও আইপিৰ নন-ফিচাৰ্ছ শিতানত প্ৰদৰ্শিত হোৱা ২০খন ছবি আৰু লগতে তেওঁলোকে আটাইতকৈ ভাল পোৱা প্ৰকল্পসমূহৰ বাছনি কৰাৰ অভিজ্ঞতাৰ ওপৰত নিজৰ মতামত প্ৰকাশ কৰে।
ধৰম গুলাটিয়ে ‘বেটলফীল্ড’ৰ কথা উল্লেখ কৰিছিল – মণিপুৰত শ্বুট কৰা এখন তথ্যচিত্ৰ, যিখন ছবি ১৯৪৪ চনত মণিপুৰত বিধ্বংসী ৰূপ ধাৰণ কৰা দ্বিতীয় বিশ্বযুদ্ধৰ অন্যতম ৰক্তাক্ত যুদ্ধ ইম্ফলৰ যুদ্ধৰ আধাৰত নিৰ্মিত।
জুৰীৰ সদস্য অঞ্জলি পাঞ্জাবীয়ে লক্ষ্য কৰিছিল যে ভাৰতীয় পেনোৰামা নন-ফিচাৰ শিতানটো চুটি কল্পকাহিনীৰ এক উল্লেখযোগ্য সম্পদ। তেওঁ লক্ষ্য কৰিছিল, “এই বছৰ আমি অবিশ্বাস্য বৈচিত্ৰ্যৰ ছবিৰ সাক্ষী হোৱাৰ সৌভাগ্য হৈছিলোঁ।” বৈশিষ্ট্যপূৰ্ণ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ আৰু পুঁজিৰ বাধাৰ বাহিৰত চুটি কল্পকাহিনীসমূহে আগবঢ়োৱা স্বাধীনতাক আলোকপাত কৰি তেওঁ লগতে কয় যে গল্প কোৱাৰ এই চহকী টেপেষ্ট্ৰীত প্ৰবীণ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা আৰু উদীয়মান ছাত্ৰ সৃষ্টিকৰ্তা উভয়েই অৰিহণা যোগাইছে। অঞ্জলিয়ে কল্পকাহিনী আৰু অকল্পকাহিনীৰ অনন্য মিশ্ৰণেৰে মুকলি নন-ফিচাৰ কাকোৰীৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে।
ববি শৰ্মা বৰুৱাই উত্তৰ-পূবৰ প্ৰতিনিধিত্বৰ প্ৰতি দৃষ্টি আকৰ্ষণ কৰি ছিকিমী ছবি শ্বাংগ্ৰিলা আৰু অসমীয়া প্ৰৱেশ পত্ৰলেখাৰ দৰে প্ৰকল্পৰ সৃষ্টিশীলতা আৰু সাংস্কৃতিক গভীৰতাৰ বাবে প্ৰশংসা কৰে।
ৰেখা গুপ্তাই কাকোৰী কাণ্ডৰ শতবাৰ্ষিকীৰ লগত সংগতি ৰাখি ভাৰতৰ স্বাধীনতা সংগ্ৰাম আৰু অখ্যাত নায়কৰ কাহিনী উদযাপন কৰা ৫০৫খন দাখিলৰ ভিতৰত একমাত্ৰ ছবি বুলি উল্লেখ কৰি কাকোৰীৰ তাৎপৰ্যৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে। ভৌগোলিক আৰু আধ্যাত্মিক দুয়োটা অন্বেষণকে প্ৰতিফলিত কৰি পবিত্ৰ আদি কৈলাশকে ধৰি ভাৰতৰ পৰা মানসৰোৱৰলৈ যোৱা পথৰ যাত্ৰাক সুন্দৰকৈ বন্দী কৰা আদি কৈলাশ ছবিখনকো আলোকপাত কৰে।
জ্যোৎসনা গাৰ্গে সকলোকে পিপ্লাণ্ট্ৰি চাবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে, য’ত ৰাজস্থানৰ ৰাজসামুণ্ড জিলাৰ এগৰাকী দূৰদৰ্শী গাওঁবুঢ়াৰ কাহিনীক উজ্জ্বল কৰি তোলা হৈছে যিয়ে নাৰী ভ্ৰুণহত্যা, জলস্তৰ ডুবাই দিয়া আৰু বনাঞ্চল ধ্বংসৰ সমাজিক সমস্যাৰ সমাধান অনন্যভাৱে মোকাবিলা কৰিছিল আৰু সমাধান উলিয়াইছিল। ‘নীলগিৰি’ৰ সুন্দৰ চিনেমেট’গ্ৰাফীৰ বাবেও তেওঁ শলাগ লয়।
এ কাৰ্তিক ৰাজা আত্মবিশ্বাসী যে দাখিল কৰা ছবিৰ ভিতৰত জুৰীয়ে ২০খন ভাল ছবি বাছনি কৰিছে।
অশোক কাশ্যপে জুৰীৰ কামৰ সাৰাংশ দাঙি ধৰি কয় যে “আমি বিষয়বস্তু, নিৰ্মাণ, উপস্থাপন, আৰু ভাষা চাব লগীয়া হৈছিল। সিদ্ধান্ত গ্ৰহণ কঠিন আছিল। আইএফএফআইৰ ভাৰতীয় পেনোৰামাই ভাৰতৰ সংস্কৃতিৰ বাবে থিয় দিছে। গতিকে, আমি ভাৰতক বাছি লৈছো”!

https://www.youtube.com/watch?v=6d-XKzcnN00
আইএফএফআইৰ বিষয়ে
১৯৫২ চনত জন্মগ্ৰহণ কৰা ভাৰতীয় আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ (আইএফএফআই) দক্ষিণ এছিয়াৰ আটাইতকৈ পুৰণি আৰু সৰ্ববৃহৎ চিনেমাৰ উদযাপন হিচাপে থিয় দিছে। ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ উন্নয়ন নিগম (এনএফডিচি), তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়, ভাৰত চৰকাৰ আৰু গোৱা মনোৰঞ্জন সমিতি (ইএছজি), গোৱা চৰকাৰৰ যৌথভাৱে আয়োজন কৰা এই মহোৎসৱটো এক বিশ্বব্যাপী চিনেমাৰ শক্তিশালী প্ৰতিষ্ঠানলৈ গঢ় লৈ উঠিছে—য’ত পুনৰুদ্ধাৰ কৰা ক্লাছিকসমূহে সাহসী পৰীক্ষা-নিৰীক্ষাৰ সৈতে সাক্ষাৎ কৰে, আৰু কিংবদন্তি পণ্ডিতসকলে নিৰ্ভীক প্ৰথমবাৰৰ বাবে অংশগ্ৰহণ কৰাসকলৰ সৈতে স্থান গ্ৰহণ কৰে। আইএফএফআইক সঁচাকৈয়ে জিলিকাই তোলা কথাটো হ’ল ইয়াৰ বৈদ্যুতিক মিশ্ৰণ—আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় প্ৰতিযোগিতা, সাংস্কৃতিক প্ৰদৰ্শনী, মাষ্টাৰক্লাছ, শ্ৰদ্ধাঞ্জলি, আৰু উচ্চ শক্তিৰ ৱেভছ ফিল্ম বজাৰ, য’ত ধাৰণা, চুক্তি আৰু সহযোগিতাই উৰণ লয়। ২০–২৮ নৱেম্বৰৰ পৰা গোৱাৰ বিস্ময়কৰ উপকূলীয় পটভূমিত মঞ্চস্থ কৰা ৫৬ সংখ্যক সংস্কৰণে ভাষা, ধাৰা, উদ্ভাৱন আৰু কণ্ঠৰ এক চকু কপালত তুলিব পৰা বৰ্ণালীৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিছে— বিশ্ব মঞ্চত ভাৰতৰ সৃষ্টিশীল উজ্জ্বলতাৰ এক নিমজ্জিত উদযাপন।
অধিক তথ্যৰ বাবে, ক্লিক কৰক:
আইএফএফআই ৱেবছাইট: https://www.iffigoa.org/
পিআইবিৰ আইএফএফআই মাইক্ৰ’ছাইট: https://www.pib.gov.in/iffi/56new/
পিআইবি আইএফএফআইউড সম্প্ৰচাৰ চেনেল: https://whatsapp.com/channel/0029VaEiBaML2AU6gnzWOm3F
এক্স হেণ্ডেলছ: @IFFIGoa, @PIB_India, @PIB_Panaji
******
PIB IFFI CAST AND CREW | Ritu Shukla/Sayyid Rabeehashmi/Sriyanka Chatterjee/Darshana Rane | IFFI 56 - 026/AA
Release ID:
2193335
| Visitor Counter:
4