তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়
ৱাম!: ভাৰতৰ মাঙ্গা আৰু এনিমে বুম
Posted On:
07 APR 2025 9:54AM by PIB Guwahati
ৰেশম তলৱাৰে সদায় কণ্ঠস্বৰৰ শক্তিত বিশ্বাস কৰিছিল। এগৰাকী দৃষ্টিশক্তিহীন শিল্পী হিচাপে তেওঁ জানিছিল যে তেওঁৰ কণ্ঠস্বৰে শব্দতকৈ অধিক বহন কৰে। ই আৱেগ, অভিব্যক্তি আৰু চৰিত্ৰসমূহক জীৱন্ত কৰি তোলাৰ ক্ষমতা বহন কৰে। নিজৰ অক্ষমতাই তেওঁক সংজ্ঞায়িত হ’বলৈ দিয়া নাছিল। ইয়াৰ পৰিৱৰ্তে, তেওঁ কণ্ঠই অভিনয়ৰ বিশাল প্ৰতিযোগিতামূলক জগতখনত নিজৰ বাবে এক স্থান নিৰ্মাণ কৰিছিল। দিল্লীত ৱেভছ এনিমে এণ্ড মাঙ্গা কনটেষ্ট (ডব্লিউএএম!) ত ভইচ এক্টিং শাখাত জয়লাভ কৰি তেওঁৰ শিল্পকলাই যিকোনো বাধা অতিক্ৰম কৰিব পাৰে বুলি প্ৰমাণ কৰিলে আৰু তেওঁৰ যাত্ৰা উন্নত কৰিলে। ৰেডিঅ 'জ’কি, ভইচ-অ'ভাৰ আৰু অডিঅ 'সম্পাদনাৰ ক্ষেত্ৰত ৰেশমৰ দক্ষতাই ইতিমধ্যে তেওঁৰ সামৰ্থ্য প্ৰমাণ কৰিছিল, কিন্তু ৱাম!-এ তেওঁক এখন ডাঙৰ মঞ্চলৈ লৈ গ'ল। তেওঁৰ প্ৰতিভা এই উদ্যোগৰ মুৰব্বীসকলৰ সৈতে প্ৰতিধ্বনিত হৈছে, যি বহু দিন ধৰি বন্ধ হৈ থকা এখন দুৱাৰ মুকলি কৰিলে। এইটো তেওঁৰ এই কাহিনীয়ে ৱাম!ৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ বিষয়ে আলোকপাত কৰে। ই কেৱল প্ৰতিযোগিতা নহয়, ই এক আন্দোলন যিয়ে সৃষ্টিশীল উদ্যোগক জোকাৰি গৈছে।

মিডিয়া এণ্ড এণ্টাৰটেইনমেণ্ট এছ "চিয়েশ্যন অৱ ইণ্ডিয়া (এম.ই.এ.আই.) ৰ সহযোগত তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়ে আয়োজন কৰা এই গতিশীল পদক্ষেপৰ লক্ষ্য হৈছে সৃষ্টিকৰ্তাসকলক তেওঁলোকৰ প্ৰতিভা প্ৰদৰ্শন কৰিবলৈ এখন মঞ্চ প্ৰদান কৰি এনিমে আৰু মাঙ্গাৰ প্ৰতি ভাৰতৰ বৰ্ধিত উৎসাহৰ সদ্ব্যৱহাৰ কৰা। ৱাম-এ শিল্পীসকলক জনপ্ৰিয় জাপানী শৈলীৰ স্থানীয় অভিযোজন বিকশিত কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰে, ভাৰতীয় তথা গোলকীয় উভয় দৰ্শকৰ বাবে পৰিবেশন কৰে, প্ৰকাশ, বিতৰণ, আৰু উদ্যোগৰ প্ৰদৰ্শনৰ সুযোগৰ সৈতে শৈল্পিক অভিব্যক্তি বৃদ্ধি কৰে আৰু উদীয়মান প্ৰতিভাৰ প্ৰতিপালন কৰে। প্ৰতিযোগিতাখনৰ অন্তৰ্গত ১১ খন চহৰত ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ প্ৰতিযোগিতা অনুষ্ঠিত হ’ব, যি মুম্বাইত অনুষ্ঠিত হোৱা ৱৰ্ল্ড অডিঅ’ ভিজুৱেল এণ্টাৰটেইনমেণ্ট সন্মিলন (ডব্লিউ এ ভি ই এছ) ২০২৫ত এক বিশাল ৰাষ্ট্ৰীয় সমাৰোহেৰে সামৰণি পৰিব।
ৱাম! হৈছে বহলভিত্তিক ৱেভছ ২০২৫ৰ এক আধাৰশিলা, যিটো ১ মে'ৰ পৰা ৪ মে'লৈকে মুম্বাইৰ জিঅ’ ৱৰ্ল্ড চেণ্টাৰত অনুষ্ঠিত হ'বলগীয়া এক উচ্চাভিলাষী অনুষ্ঠান। ৱেভছৰ লক্ষ্য হৈছে ডাভোছ আৰু কাঁৰ দৰে প্ৰতিষ্ঠিত সমাৱেশৰ পৰা অনুপ্ৰেৰণা লৈ সংবাদ মাধ্যম আৰু মনোৰঞ্জনৰ ক্ষেত্ৰত ভাৰতক এক বিশ্ব শক্তি কেন্দ্ৰ হিচাপে স্থাপন কৰা। চলচ্চিত্ৰ, অ’টিটি প্লেটফৰ্ম, গেমিং, কমিক্স, ডিজিটেল মিডিয়া, এআই, আৰু বৰ্ধিত এভিজিচি-এক্সআৰ (এনিমেচন, ভিজুৱেল এফেক্টছ, গেমিং, কমিক্স, আৰু এক্সটেণ্ডেড ৰিয়েলিটি) খণ্ডক একেখন ছাদৰ তলত একত্ৰিত কৰা এইখন এনে ধৰণৰ প্ৰথমখন সন্মিলন। ভাৰতৰ সংবাদ মাধ্যম আৰু মনোৰঞ্জন উদ্যোগ ব্যাপক বিকাশৰ বাবে সাজু হোৱাৰ লগে লগে, ২০২৯ চনৰ ভিতৰত ৫০ বিলিয়ন ডলাৰৰ বজাৰৰ লক্ষ্য নিৰ্ধাৰণ কৰাৰ লগে লগে, ৱেভছ সেই অনুঘটক হিচাপে পৰিগণিত হ'ব যি ৰাষ্ট্ৰখনক বিশ্বৰ কাহিনী বৰ্ণনাৰ ক্ষেত্ৰত শীৰ্ষস্থানলৈ লৈ যাব।

ৱেভছৰ কেন্দ্ৰত আছে ক্ৰিয়েট ইন ইণ্ডিয়া চেলেঞ্জছ (চিআইচি), বিভিন্ন সৃষ্টিশীল ক্ষেত্ৰত প্ৰতিভাৰ সন্ধান আৰু প্ৰতিপালনৰ বাবে ডিজাইন কৰা প্ৰতিযোগিতাৰ এক শৃংখলা। চি আই চিৰ ছিজন ১-এ ইতিমধ্যে ৩৫খন দেশৰ ৫০০ৰো অধিক অংশগ্ৰহণকাৰীসহ ৭৭,০০০ৰো অধিক প্ৰৱেশক আকৰ্ষিত কৰি এক অভিলেখ সৃষ্টি কৰিছে। ইয়াৰ পৰা, ৭২৫ জনৰো অধিক শীৰ্ষ সৃষ্টিকৰ্তাই ৱেভছ ২০২৫-ৰ চূড়ান্ত প্ৰতিযোগিতাত একত্ৰিত হৈ তেওঁলোকৰ কাম প্ৰদৰ্শন কৰিব আৰু বিশ্বব্যাপী স্বীকৃতিৰ বাবে প্ৰতিদ্বন্দ্বিতা কৰিব। এই প্ৰত্যাহ্বানসমূহে দেশৰ ভাষিক আৰু সাংস্কৃতিক বৈচিত্ৰ্য প্ৰতিফলিত কৰি ভাৰতৰ আঞ্চলিক কাহিনী বৰ্ণনাৰ সমৃদ্ধ চিত্ৰকৰণক উদযাপন কৰে। ৱাম!!, চি আই চিৰ অধীনত এক উৎকৃষ্ট পদক্ষেপ হিচাপে, এনিমে আৰু মাঙ্গা ডমেইনবোৰ শূন্য হৈ পৰে, যি অপেচাদাৰী আৰু পেছাদাৰী দুয়োকে উজ্জ্বল কৰিবলৈ এখন মঞ্চ প্ৰদান কৰে। ই এনে এক আন্দোলন যিয়ে কেৱল লুকাই থকা ৰত্নবোৰ আৱিষ্কাৰ কৰাই নহয়, নতুন প্ৰতিভা আৰু সুযোগৰ মাজৰ ব্যৱধানো পূৰণ কৰে।
ভাৰতৰ লোকসকলৰ বাবে মাঙ্গা আৰু এনিমে কি সেয়া অন্বেষণ কৰিবলৈ ৱাম অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ। মাঙ্গা হৈছে জাপানত আৰম্ভ হোৱা এক প্ৰকাৰৰ কমিক কিতাপ বা গ্ৰাফিক উপন্যাস। এইখন আপুনি পঢ়িব পৰা কমিক্সৰ দৰে, কিন্তু ইয়াত সকলো ধৰণৰ কাহিনী সামৰি লোৱা হৈছে - ৰোমাঞ্চকৰ দুঃসাহসিক অভিযান, মিঠা প্ৰেম কাহিনী, ভয়ংকৰ আতংক বা যাদুকৰী কল্পনাৰ কথা ইয়াত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে। মাঙ্গাক বিশেষ কৰি তোলা বিষয়টো হ'ল ইয়াৰ চৰিত্ৰবোৰ প্ৰায়ে ডাঙৰ, জীৱন্ত চকু থাকে আৰু কাহিনীৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি চিত্ৰবোৰ অতি সৰল বা বিশদভাৱে বৰ্ণনা কৰা হয়। বেছিভাগ কিতাপৰ বিপৰীতে, আপুনি সোঁফালৰ পৰা বাওঁফালে মাঙ্গা পঢ়ে, আৰু ইয়াক সাধাৰণতে "টেংকবোন" নামৰ কিতাপসমূহত একত্ৰিত কৰাৰ পূৰ্বে আলোচনীসমূহত চুটি টুকুৰা হিচাপে আৰম্ভ কৰা হয়। আনহাতে, এনিমে হৈছে মাঙ্গাক জীৱন্ত কৰাৰ দৰে - ই হৈছে আপুনি পৰ্দাত চোৱা কাৰ্টুন সংস্কৰণ, য'ত একে ধৰণৰ কাহিনীত গতি আৰু কণ্ঠ যোগ কৰা হয়। সকলোৰে বাবে কিবা এটা আছেঃ 'ছোনেন' হৈছে সৰু ল'ৰাৰ বাবে উপযোগী ক্ৰিয়া আৰু বন্ধুত্বৰে পৰিপূৰ্ণ,' শ্বোজো হৈছে সৰু ছোৱালীৰ বাবে য’ত ৰোমান্সৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়ে,' ছেইনেন 'হৈছে গভীৰ ধাৰণা থকা প্ৰাপ্তবয়স্ক পুৰুষৰ বাবে, আৰু' জোচেই 'হৈছে দৈনন্দিন জীৱন বা প্ৰেমৰ কাহিনী থকা প্ৰাপ্তবয়স্ক মহিলাৰ বাবে যিয়ে বাস্তৱিকতা অনুভৱ কৰে।
ভাৰতত, মাঙ্গা আৰু এনিমে যোৱা দহ বছৰত অবিশ্বাস্যভাৱে জনপ্ৰিয় হৈ পৰিছে, তেওঁলোকক বিচাৰি পোৱাটো কিমান সহজ আৰু তেওঁলোকক ভাল পোৱা উৎসাহী অনুৰাগীসকলক ধন্যবাদ। দেশত প্ৰায় ১৮০ নিযুত এনিমে অনুৰাগী আছে, যাৰ ফলত ভাৰত চীনৰ ঠিক পাছতে বিশ্বৰ দ্বিতীয় সৰ্ববৃহৎ এনিমে বজাৰত পৰিণত হৈছে। এই অনুৰাগীসকলে বিশ্বব্যাপী এনিমেক আৰু অধিক জনপ্ৰিয় কৰি তোলাত এক বৃহৎ ভূমিকা পালন কৰিব বুলি আশা কৰা হৈছে, যাৰ ফলত ইয়াৰ ৬০ শতাংশ বৃদ্ধি হ'ব। "নাৰুটো", "ড্ৰেগন বল", "ৱান পাইচ", "এটেক অন টাইটান", আৰু "মাই হিৰো একাডেমিয়া" আদি ব্যাপক জনপ্ৰিয় হৈ পৰিছে, ই সমগ্ৰ ভাৰতত ব্যাপক অনুসৰণকাৰী লাভ কৰিছে।
২০২৩ চনত ভাৰতৰ এনিমেৰ বজাৰ মূল্য আছিল ১,৬৪২.৫ মিলিয়ন ডলাৰ, আৰু ২০৩২ চনৰ ভিতৰত ই ৫,০৩৬.০ মিলিয়ন ডলাৰলৈ বৃদ্ধি পাব। নেটফ্লিক্স, এমাজন প্ৰাইম ভিডিঅ', ক্ৰাঞ্চাইৰল, আৰু ডিজনি+হটষ্টাৰৰ দৰে প্লেটফৰ্মে মানুহৰ বাবে এনিমে চোৱাটো সহজ কৰি তুলিছে। আমাজন আৰু ফ্লিপকাৰ্টৰ দৰে ই-কমাৰ্চৰ বৃহৎ কোম্পানীসমূহে এই কমিক কিতাপসমূহ বিক্ৰী কৰাৰ লগতে কিছুমান বিশেষ দোকানো মুকলি হোৱাৰ লগে লগে মাঙ্গা বিচাৰি পোৱাটোও সহজ হৈ পৰিছে। এই উত্থান স্বত্বেও, ভাৰতে এনিমে আৰু মাঙ্গা উদ্যোগত দক্ষ প্ৰতিভাৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ অভাৱৰ সন্মুখীন হৈছে, যিটো ব্যৱধান ৱামে ঘৰুৱা সৃষ্টিকৰ্তাসকলক উৎসাহিত কৰি পূৰণ কৰিবলৈ সংকল্পবদ্ধ।

ৰেশমৰ বিজয় ৱামৰ পৰা ওলোৱা বহুতো আচৰিত কাহিনীৰ ভিতৰত এটা! ৱাম বাৰাণসীত মাঙ্গা (ছাত্ৰ শ্ৰেণী)ত বিচাৰকসকলক আচৰিত কৰা বাৰাণসীৰ ছানবিম বৰুণৰ হাইস্কুলৰ ছাত্ৰী এঞ্জেল যাদৱৰ কথাই লোৱা যাওক। তেওঁৰ শিল্পকৰ্মই কলকাতাৰ বৈভৱী ষ্টুডিঅ'ক ইমান প্ৰভাৱিত কৰিছিল যে তেওঁলোকে তেওঁক এটা চাকৰিৰ প্ৰস্তাৱ দিছিল, যি দেখুৱাই যে যুৱক-যুৱতীসকলেও এই ক্ষেত্ৰত এক ডাঙৰ প্ৰভাৱ পেলাব পাৰে। আন এটা সফলতা হৈছে ৰণদীপ সিং, এগৰাকী পেছাদাৰী মাঙ্গা শিল্পী যি ৱাম ভুৱনেশ্বৰত প্ৰৱেশ কৰিছিল! বিচাৰকসকলে তেওঁৰ কাম ভাল পাইছিল, ইয়াক ছপা কৰিব পৰাকৈ যথেষ্ট ভাল বুলি কৈছিল আৰু তেওঁ নিজৰ মাঙ্গাত কাম কৰি থকাৰ সময়তে, তেওঁ ইতিমধ্যে বৈভৱী ষ্টুডিঅ'ৰ পৰা দৰমহাসহ প্ৰকল্প লাভ কৰিছে। এই উদাহৰণবোৰে দেখুৱায় যে কেনেদৰে ৱাম!-এ জীৱন সলনি কৰে, মানুহক প্ৰকৃত কেৰিয়াৰ সৃষ্টি কৰাৰ প্ৰতি থকা তেওঁলোকৰ প্ৰেমক কেৰিয়াৰলৈ ৰূপান্তৰিত কৰাত সহায় কৰে।
ৱাম!ৰ বাবে সমৰ্থন ব্যক্তিগত বিজয়ৰ বাহিৰেও বহু দূৰলৈ সম্প্ৰসাৰিত হয়। ব’ব পিকচাৰ্ছৰ সঞ্চালক শ্ৰীকান্ত কোনাথমে ভৱিষ্যতৰ প্ৰতিটো ৱাম! অনুষ্ঠানত উপস্থিত থকাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিছে। টুনচুত্রাৰ নবীন মিৰাণ্ডাই বিজয়ীসকলক ৱেবটূন স্থানত বিতৰণ চুক্তি প্ৰদান কৰিছে, আনহাতে ইটিভি বাল ভাৰতৰ ৰাজেশ্বৰী ৰয়ে এনিমেত পিচ্চিঙৰ সুযোগ প্ৰদান কৰিছে। মধ্য ভাৰতৰ সৰ্ববৃহৎ এনিমেচন ষ্টুডিঅ 'ৰ প্ৰতিষ্ঠাপক নীলেশ পেটেলে বিজয়ীৰ বাবে নিযুক্তি আৰু চূড়ান্ত প্ৰতিযোগীসকলৰ বাবে ইন্টৰ্ণশ্বিপৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিছে। এই উদ্যোগৰ সমৰ্থন কেৱল মুখেৰে কোৱাই নহয়, ই এক জীৱনৰেখাও, যি নিশ্চিত কৰে যে ৱাম! অংশগ্ৰহণকাৰীসকলে কেৱল প্ৰতিযোগিতাত অংশগ্ৰহণ নকৰে বৰঞ্চ এক প্ৰতিযোগিতামূলক বিশ্ব বজাৰত সমৃদ্ধি লাভ কৰে।
ৱামক যিটোৱে পৃথক কৰে সেয়া হ’ল ইয়াৰ সৃজনশীলতাক গণতান্ত্ৰিক কৰাৰ ক্ষমতা। এইটো এনে এক মঞ্চ য'ত ৰেশমৰ দৰে দৃষ্টিশক্তিৰ প্ৰত্যাহ্বান থকা কণ্ঠ, এঞ্জেলৰ দৰে কিশোৰী মাঙ্গা শিল্পী বা ৰণদীপৰ দৰে অভিজ্ঞ পেছাদাৰীৰ সৈতে কান্ধত কান্ধ মিলাই থিয় দিব পাৰে। ৱেভছ ২০২৫ৰ অংশ হিচাপে ৱেম! এখন প্ৰতিযোগিতাতকৈ অধিক, ই এক বিপ্লৱ, ভাৰতৰ সৃষ্টিশীল প্ৰতিভা কেনেদৰে আৱিষ্কাৰ কৰা হয়, প্ৰতিপালন কৰা হয় আৰু উদযাপন কৰা হয় ই সেয়া পুনৰ গঠন কৰে।
এই সন্মিলনৰ সুবাদত বিশ্বই ভাৰতৰ কাহিনীকাৰ হিচাপে চাব যি লোককাহিনীৰ উত্তৰাধিকাৰত নিহিত হৈ আছে আৰু এতিয়া এনিমে আৰু মাঙ্গাৰ দৰে আধুনিক মাধ্যমসমূহক গ্ৰহণ কৰি কেন্দ্ৰীয় পৰ্যায়লৈ আহিব। ৰেশম আৰু আন আনসকলৰ বাবে, ৱাম! কেৱল এটা জয় নহয়, ই এক উত্তৰাধিকাৰৰ আৰম্ভণি, যি প্ৰতিটো পাৰ হৈ যোৱা বছৰৰ সৈতে অধিক উজ্জ্বল হৈ পৰাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়ে।
উৎস : তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়
****
Santosh Kumar/ Ritu Kataria/ Saurabh Kalia/MK
(Release ID: 2119720)
Visitor Counter : 41