প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ কাৰ্যালয়
azadi ka amrit mahotsav

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে পৰীক্ষা পে চৰ্চা ২০২৫ৰ সময়ত শিক্ষাৰ্থীসকলৰ সৈতে মত বিনিময় কৰে

ৰাষ্ট্ৰসংঘই ২০২৩ বৰ্ষক ‘আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বাজৰা বৰ্ষ’ হিচাপে ঘোষণা কৰে আৰু ভাৰতৰ এক প্ৰস্তাৱৰ ভিত্তিত ইয়াক সমগ্ৰ বিশ্বতে প্ৰচাৰ কৰেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

ঋতুভিত্তিক ফল খোৱাৰ লগতে খাদ্য ভালদৰে চোবাই খাব লাগিব, সঠিক সময়ত সঠিক খাদ্য খাব লাগিবঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

ৰোগ নোহোৱাৰ অৰ্থ এইটো নহয় যে আমি স্বাস্থ্যৱান, সুস্থতাৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়কঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

নিজৰ কামত মনোনিৱেশ কৰি চাপৰ বাবে নিজকে প্ৰস্তুত কৰিব লাগেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

আমি ভালৰ বাবে চেষ্টা অব্যাহত ৰাখিব লাগে, নিজৰ যুঁজত যুঁজিব লাগে, নিজৰ ভিতৰত শান্তি বিচাৰিব লাগেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

উদাহৰণ হওক, সন্মান দাবী নকৰি নেতৃত্ব দিয়কঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

শিক্ষাৰ্থীসকল ৰবট নহয়, অধ্যয়ন সামগ্ৰিক বিকাশৰ বাবে, তেওঁলোকৰ নিজৰ আগ্ৰহ অন্বেষণ কৰাৰ স্বাধীনতা থাকিব লাগেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

পৰীক্ষাই সকলো নহয়, জ্ঞান আৰু পৰীক্ষা একে নহয়ঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

লিখাৰ অভ্যাস গঢ়ি তুলিব লাগেঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

প্ৰতিগৰাকী শিক্ষাৰ্থীৰ অনন্য প্ৰতিভাৰ আৱিষ্কাৰ আৰু প্ৰতিপালন কৰক, ইতিবাচকতা বিচাৰকঃ প্ৰধানমন্ত্ৰী

Posted On: 10 FEB 2025 3:14PM by PIB Guwahati

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আজি নতুন দিল্লীৰ সুন্দৰ নাৰ্চাৰীত পৰীক্ষা পে চৰ্চা (পি পি চি)ৰ অষ্টম সংস্কৰণৰ সময়ত শিক্ষাৰ্থীসকলৰ সৈতে মত বিনিময় কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সমগ্ৰ দেশৰ শিক্ষাৰ্থীসকলৰ সৈতে এক অনানুষ্ঠানিক বাৰ্তালাপত বিভিন্ন বিষয়ৰ ওপৰত আলোচনা কৰে। তেওঁ তিলৰ পৰা তৈয়াৰী মিঠাই বিতৰণ কৰে, যিটো পৰম্পৰাগতভাৱে শৰীৰ গৰম ৰাখিবলৈ শীতকালত পৰিবেশন কৰা হয়।

পুষ্টিকাৰকৰ পৰা সমৃদ্ধিশালী

পুষ্টি বিষয়ক বিষয়ত শ্ৰী মোদীয়ে মন্তব্য কৰে যে ৰাষ্ট্ৰসংঘই ২০২৩ বৰ্ষক ‘আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বাজৰা বৰ্ষ’ হিচাপে ঘোষণা কৰিছিল আৰু ভাৰতৰ এক প্ৰস্তাৱৰ ভিত্তিত ইয়াক সমগ্ৰ বিশ্বতে প্ৰচাৰ কৰা হৈছে। তেওঁ লগতে কয় যে ভাৰত চৰকাৰে পুষ্টি সম্পৰ্কে যথেষ্ট সজাগতা সৃষ্টি কৰিবলৈ দৃঢ়তাৰে আহ্বান জনাইছে, কিয়নো সঠিক পুষ্টিয়ে বহুতো ৰোগ প্ৰতিৰোধ কৰাত সহায় কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে বাজৰাক ভাৰতত ছুপাৰফুড হিচাপে জনা যায়। তেওঁ লগতে কয় যে ভাৰতত শস্য, ফলমূলৰ দৰে বেছিভাগ বস্তু আমাৰ ঐতিহ্যৰ সৈতে জড়িত, য’ত প্ৰতিটো নতুন শস্য বা ঋতু ঈশ্বৰৰ প্ৰতি উৎসৰ্গিত আৰু সমগ্ৰ ভাৰতৰ বেছিভাগ ঠাইত উৎসৱ উদযাপন কৰা হয়। তেওঁ লগতে উল্লেখ কৰে যে ভগৱানক আগবঢ়োৱা নৈবেদ্যসমূহ প্ৰসাদ হিচাপে বিতৰণ কৰা হয়। শ্ৰী মোদীয়ে শিশুসকলক ঋতুভিত্তিক ফল খাবলৈ আহ্বান জনায়। তেওঁ শিশুসকলক জাংক ফুড, তৈলাক্ত খাদ্য আৰু ময়দাৰ পৰা তৈয়াৰী খাদ্য সামগ্ৰী পৰিহাৰ কৰিবলৈ আহ্বান জনায়। সঠিকভাৱে খাদ্য কেনেকৈ খাব লাগে তাৰ গুৰুত্বৰ কথা উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে শিশুসকলক খাদ্য গিলাৰ আগতে কমেও ৩২ বাৰ চোবাই খাবলৈ উৎসাহিত কৰে। তেওঁ লগতে শিশুসকলক যেতিয়াই তেওঁলোকে পানী পান কৰে, তেতিয়াই এঢোক এঢোককৈ পান কৰি ইয়াৰ সোৱাদ ল’বলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে। সঠিক সময়ত সঠিক খাদ্য খোৱাৰ বিষয়ত শ্ৰী মোদীয়ে কৃষকসকলৰ উদাহৰণ দি কয় যে তেওঁলোকে পথাৰলৈ যোৱাৰ আগতে পুৱাৰ পুষ্টিকৰ আহাৰ গ্ৰহণ কৰে আৰু সূৰ্যাস্তৰ আগতে ৰাতিৰ আহাৰ সম্পূৰ্ণ কৰে। তেওঁ শিক্ষাৰ্থীসকলক একেধৰণৰ স্বাস্থ্যকৰ অভ্যাস অনুসৰণ কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰে।

পুষ্টি আৰু সুস্থতা

সুস্থতাৰ বিষয়ে আলোচনা কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে ৰোগ নোহোৱাৰ অৰ্থ এইটো নহয় যে আমি স্বাস্থ্যৱান। শিশুসকলক সুস্থতাৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিবলৈ তেওঁ আহ্বান জনায়। তেওঁ লগতে কয় যে শৰীৰৰ সুস্থতা নিশ্চিত কৰিবলৈ সঠিক পৰিমাণৰ টোপনি গুৰুত্বপূৰ্ণ। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে মানুহৰ সুস্থতাত টোপনিৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত বহুতো গৱেষণা চলি আছে। শ্ৰী মোদীয়ে মানৱ শৰীৰৰ বাবে সূৰ্যৰ পোহৰৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰি শিশুসকলক কেইমিনিটমানৰ বাবে পুৱাৰ সূৰ্যৰ পোহৰ লোৱাৰ দৈনন্দিন অভ্যাস গঢ়ি তুলিবলৈ উৎসাহিত কৰে। সূৰ্যোদয়ৰ ঠিক পাছতে গছৰ তলত থিয় হৈ গভীৰ উশাহ ল’বলৈও তেওঁ কয়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এই কথাৰ সাৰাংশ দাঙি ধৰি কয় যে এগৰাকী ব্যক্তিয়ে জীৱনত উন্নতি কৰিবলৈ হ’লে পুষ্টিৰ গুৰুত্ব হ’ল তেওঁ কি, কেতিয়া, কেনেকৈ আৰু কিয় খায়।

চাপ নিয়ন্ত্ৰণ

চাপ নিয়ন্ত্ৰণৰ বিষয়ত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে দশম বা দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ দৰে বিদ্যালয়ৰ পৰীক্ষাত উচ্চ নম্বৰ লাভ নকৰাৰ অৰ্থ হৈছে জীৱন ধ্বংস হোৱা- এই ধাৰণাটো আমাৰ সমাজে যেনেদৰে অন্তৰ্ভুক্ত কৰিছে সেয়া দুৰ্ভাগ্যজনক। তেওঁ কয় যে ইয়াৰ ফলত শিশুসকলৰ ওপৰত চাপ বৃদ্ধি পাইছে। ক্ৰিকেট খেলত বেটছমেনজনৰ বলৰ ওপৰত একাগ্ৰতাৰ কথা উল্লেখ কৰি শ্ৰী মোদীয়ে শিশুসকলক বেটছমেনজনৰ দৰে বাহিৰৰ চাপৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ আৰু কেৱল তেওঁলোকৰ অধ্যয়নত মনোনিৱেশ কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰে, যিয়ে তেওঁলোকক চাপ অতিক্ৰম কৰাত সহায় কৰিব।

নিজকে প্ৰত্যাহ্বান জনাওক

শিক্ষাৰ্থীসকলক ভালদৰে সাজু হ’বলৈ আৰু প্ৰতিবাৰেই নিজকে প্ৰত্যাহ্বান জনাই থাকিবলৈ আহ্বান জনাই প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে বহু লোকে নিজৰ বিৰুদ্ধে নিজৰ যুদ্ধ নিজে নকৰে। তেওঁ আত্ম-প্ৰতিফলনৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত মন্তব্য কৰি ব্যক্তিসকলক সঘনাই নিজকে প্ৰশ্ন কৰিবলৈ আহ্বান জনায় যে তেওঁলোকে কি হ’ব পাৰে, কি প্ৰাপ্ত কৰিব পাৰে আৰু কি কাৰ্যই তেওঁলোকক সন্তুষ্টি প্ৰদান কৰিব। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে বাতৰি কাকত বা টিভিৰ দৰে দৈনন্দিন বাহ্যিক প্ৰভাৱৰ দ্বাৰা এজন লোকৰ মনোযোগ প্ৰভাৱিত হোৱা উচিত নহয়, বৰঞ্চ সময়ৰ লগে লগে ইয়াক স্থিৰভাৱে গঢ়ি তুলিব লাগে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে বহু লোকে প্ৰায়ে তেওঁলোকৰ মনক নিৰ্দেশনা অবিহনে ঘূৰি ফুৰিবলৈ দিয়ে। তেওঁলোকৰ সিদ্ধান্তত অৰ্থহীন নহ’বলৈ শ্ৰী মোদীয়ে পৰামৰ্শ দিয়ে আৰু প্ৰত্যাহ্বানৰ মোকাবিলা কৰাত সহায় কৰিব পৰা কিবা এটাৰ ওপৰত স্থিৰতা বিচৰাৰ উদ্দেশ্যে তেওঁলোকৰ মন তৈয়াৰ কৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে।

নেতৃত্বৰ কলা

এজন শিক্ষাৰ্থীয়ে ফলপ্ৰসূ নেতৃত্বৰ পৰামৰ্শৰ বিষয়ে সোধা প্ৰশ্নৰ উত্তৰত শ্ৰী মোদীয়ে কয় যে বাহ্যিক চেহেৰাই এগৰাকী নেতাক সংজ্ঞায়িত নকৰে, কিন্তু এজন নেতা হ’ল যি আনৰ বাবে এক উদাহৰণ স্থাপন কৰি নেতৃত্ব দিয়ে। এই লক্ষ্যত উপনীত হ’বলৈ তেওঁ কয় যে ব্যক্তিসকলে নিজকে সলনি কৰিব লাগিব আৰু তেওঁলোকৰ আচৰণে এই পৰিবৰ্তনক প্ৰতিফলিত কৰিব লাগিব। ‘নেতৃত্ব আৰোপ কৰা নহয়, কিন্তু ইয়াক আপোনালোকৰ চাৰিওফালৰ লোকসকলে গ্ৰহণ কৰে’, প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়। তেওঁ মন্তব্য কৰে যে আনৰ ওচৰত প্ৰচাৰ কৰিলে গ্ৰহণযোগ্যতা লাভ কৰিব নোৱাৰে; এজনৰ আচৰণেই গ্ৰহণযোগ্য। তেওঁ এটা উদাহৰণ উল্লেখ কৰি কয় যে যদি কোনোৱে পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্নতাৰ ওপৰত ভাষণ দিয়ে কিন্তু ইয়াক অনুশীলন নকৰে, তেন্তে তেওঁলোক নেতা হ’ব নোৱাৰে। শ্ৰী মোদীয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে নেতৃত্বৰ বাবে দলীয় কৰ্ম আৰু ধৈৰ্য্য অপৰিহাৰ্য। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে কামবোৰ প্ৰদান কৰাৰ সময়ত দলৰ সদস্যসকলে সন্মুখীন হোৱা প্ৰত্যাহ্বানবোৰ বুজি পোৱাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ আৰু অসুবিধাসমূহৰ মাজেৰে তেওঁলোকক সহায় কৰিলে তেওঁলোকৰ নেতৃত্বৰ ওপৰত আস্থা আৰু বিশ্বাস গঢ়ি তুলিব। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এখন মেলাত পিতৃ-মাতৃৰ হাতত ধৰি থকা এটা শিশুৰ বিষয়ে এটা শৈশৱৰ কাহিনী ভাগ-বাটোৱাৰা কৰে। শিশুটোৱে পিতৃ-মাতৃয়ে হাতত ধৰি থকাটো পছন্দ কৰিছিল, য’ত নিৰাপত্তা আৰু বিশ্বাসৰ ভাৱনা নিহিত হৈ থাকে। এই বিশ্বাস নেতৃত্বৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ শক্তি বুলি তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।

কিতাপৰ বাহিৰত-৩৬০ বিকাশ

প্ৰধানমন্ত্ৰীগৰাকীয়ে শিক্ষাৰ্থীসকল ৰবট নহয় বুলি উল্লেখ কৰি কয় যে অধ্যয়নৰ সৈতে আগ্ৰহৰ ভাৰসাম্য ৰক্ষাৰ বিষয়ত শিক্ষা হৈছে সফলতাৰ একমাত্ৰ পথ। সামগ্ৰিক বিকাশৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰি তেওঁ কয় যে শিক্ষা কেৱল পৰৱৰ্তী শ্ৰেণীলৈ আগবাঢ়ি যোৱাৰ বাবে নহয়, বৰঞ্চ ব্যাপক ব্যক্তিগত বিকাশৰ বাবেও জৰুৰী। অতীতৰ কথা উল্লেখ কৰি তেওঁ কয় যে কেনেকৈ উদ্যান পালনৰ দৰে প্ৰাৰম্ভিক বিদ্যালয়ৰ পৰা পোৱা পাঠবোৰ অপ্ৰাসংগিক যেন লাগিছিল, কিন্তু সেইবোৰে সামগ্ৰিক বিকাশত অৰিহণা যোগায়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে অভিভাৱক আৰু শিক্ষকসকলক শিশুসকলক কঠোৰ শৈক্ষিক পৰিবেশত সীমাবদ্ধ নাৰাখিবলৈ আহ্বান জনায়, কিয়নো ই তেওঁলোকৰ বিকাশত বাধা দিয়ে। তেওঁ লগতে কয় যে শিশুসকলক এক মুক্ত পৰিবেশ আৰু তেওঁলোকে উপভোগ কৰা কাৰ্যকলাপৰ প্ৰয়োজন, যাৰ ফলত তেওঁলোকৰ অধ্যয়নৰ স্পৃহা বৃদ্ধি কৰে। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে পৰীক্ষাই জীৱনত সকলো নহয় আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলক কয় যে এই মানসিকতা গ্ৰহণ কৰিলে পৰিয়াল আৰু শিক্ষকসকলক সন্তুষ্ট কৰাত সহায়ক হ’ব। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এইটোও স্পষ্ট কৰি দিয়ে যে তেওঁ কিতাপ পঢ়াৰ বিৰুদ্ধে কথা কোৱা নাই; বৰঞ্চ তেওঁ যিমান পাৰি সিমান জ্ঞান আহৰণৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে। তেওঁ মন্তব্য কৰে যে পৰীক্ষাই সকলো নহয়, জ্ঞান আৰু পৰীক্ষা দুটা পৃথক বস্তু।

ইতিবাচক দিশৰ সন্ধান

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে মানুহে প্ৰায়ে তেওঁলোকক দিয়া পৰামৰ্শৰ ওপৰত প্ৰশ্ন উত্থাপন কৰে। এই মানসিকতাই আনজনক সহায় কৰাৰ ক্ষমতাত বাধা দিয়ে। ইয়াৰ পৰিবৰ্তে তেওঁ আনৰ ভাল গুণবোৰ চিনাক্ত কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়ে, যেনে- ভালদৰে গান গোৱা বা ভালদৰে পোছাক পিন্ধা, আৰু এই ইতিবাচক বৈশিষ্ট্যবোৰ আলোচনা কৰা। এই পদ্ধতিয়ে প্ৰকৃত আগ্ৰহ প্ৰদৰ্শন কৰে আৰু সম্পৰ্ক গঢ়ি তোলে। তেওঁ লগতে আনকো একেলগে অধ্যয়ন কৰিবলৈ আমন্ত্ৰণ জনাই সহায় আগবঢ়োৱাৰ পৰামৰ্শ দিয়ে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে লিখাৰ অভ্যাস গঢ়ি তোলাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰতো আলোকপাত কৰে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে যিসকলে লিখাৰ অভ্যাস গঢ়ি তোলে, সেইসকলে তেওঁলোকৰ চিন্তাধাৰাক ফলপ্ৰসূভাৱে ধৰি ৰাখিব।

আপোনাৰ বিশেষত্ব বিচাৰি উলিয়াওক

আহমেদাবাদৰ এটা ঘটনাৰ কথা স্মৰণ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে মনোযোগৰ অভাৱত এটি শিশুক বিদ্যালয়ৰ পৰা বহিষ্কাৰ কৰাৰ কথা আছিল, কিন্তু শিশুটিৱে এটা টিংকাৰিং পৰীক্ষাগাৰত উৎকৃষ্টতা অৰ্জন কৰে আৰু অনন্য প্ৰতিভা প্ৰদৰ্শন কৰি ৰবটিক্স প্ৰতিযোগিতাত জয়লাভ কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয় যে শিশুৰ অনন্য প্ৰতিভা আৰু শক্তিক চিনাক্ত কৰা তথা উৎসাহিত কৰাটো শিক্ষকৰ ভূমিকা। শ্ৰী মোদীয়ে আত্ম-প্ৰতিফলন আৰু সম্পৰ্কবোৰ বুজি পোৱাৰ বাবে এক পৰীক্ষাৰ প্ৰস্তাৱ দিয়ে। তেওঁ শৈশৱৰ ২৫-৩০ গৰাকী বন্ধুক মনত পেলাই তেওঁলোকৰ পিতৃ-মাতৃৰ নামকে ধৰি তেওঁলোকৰ সম্পূৰ্ণ নাম লিখিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে। এই অনুশীলনে প্ৰায়ে প্ৰকাশ কৰে যে আমি ঘনিষ্ঠ বন্ধু বুলি গণ্য কৰা লোকসকলৰ বিষয়ে আমি কিমান কম জানো। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মানুহৰ মাজত ইতিবাচক বৈশিষ্ট্য চিনাক্তকৰণ আৰু আনৰ মাজত ইতিবাচকতা বিচাৰি উলিওৱাৰ অভ্যাস গঢ়ি তোলাত উৎসাহিত কৰে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে এই অনুশীলন ব্যক্তিগত বিকাশৰ বাবে লাভজনক হ’ব।

নিজৰ সময় নিয়ন্ত্ৰণ কৰক, নিজৰ জীৱন নিয়ন্ত্ৰণ কৰক

সময় ব্যৱস্থাপনাৰ বিষয়ে এজন ছাত্ৰই সোধাত শ্ৰী মোদীয়ে বুজাই দিলে যে দিনটোত সকলোৰে হাতত ২৪ ঘণ্টা সময় থাকে, তথাপিও কিছুমান মানুহে বহুখিনি কাম কৰে আনহাতে কিছুমানে একোৱেই নোপোৱা যেন বুলি অনুভৱ কৰে। তেওঁ সময় ব্যৱস্থাপনাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি কয় যে বহুতে নিজৰ সময় কেনেকৈ ফলপ্ৰসূভাৱে ব্যৱহাৰ কৰিব লাগে সেই কথা বুজি নাপায়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সময় সচেতন হ’বলৈ, নিৰ্দিষ্ট কাম নিৰ্ধাৰণ কৰিবলৈ আৰু দৈনিক অগ্ৰগতিৰ পৰ্যালোচনা কৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে। তেওঁ লগতে প্ৰত্যাহ্বানমূলক বিষয়ৰ পৰা আঁতৰি থকাতকৈ প্ৰত্যাহ্বানমূলক বিষয়ত গুৰুত্ব দিয়াৰ গুৰুত্বৰ ওপৰতো গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। প্ৰথমে আপুনি জটিল অনুভৱ কৰা বিষয়টো কেনেকৈ বাছি ল’ব লাগে আৰু সাহসেৰে মুখামুখি হ’ব লাগে তাৰ তেওঁ এটা উদাহৰণ দাঙি ধৰে। এই প্ৰত্যাহ্বানসমূহ দৃঢ়তাৰে গ্ৰহণ কৰি বাধাসমূহ অতিক্ৰম কৰি সফলতা লাভ কৰিব পাৰি। পৰীক্ষাৰ সময়ত বিভিন্ন চিন্তা, সম্ভাৱনা আৰু প্ৰশ্নৰ ফলত সৃষ্টি হোৱা বিঘিনিৰ সন্দৰ্ভত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে প্ৰায়ে নিজকে সঠিকভাৱে চিনি নাপায় আৰু শেষত বন্ধু-বান্ধৱীৰ সৈতে আড্ডা মাৰি, পঢ়া-শুনা নকৰাৰ অজুহাত দেখুৱাই। সাধাৰণ অজুহাতসমূহৰ ভিতৰত অত্যধিক ভাগৰুৱা হোৱা বা মুডত নথকাটোও অন্তৰ্ভুক্ত বুলিও তেওঁ কয়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে আলোকপাত কৰে যে ফোনকে ধৰি এনে বিঘিনিয়ে একাগ্ৰতা আৰু শৈক্ষিক প্ৰদৰ্শনত বাধাৰ সৃষ্টি কৰে। বৰ্তমান সময়ত জীয়াই থাকক বুলি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে দৃঢ়তাৰে কয় যে আটাইতকৈ মূল্যৱান বস্তুটো হ’ল বৰ্তমানৰ মুহূৰ্তটো। এবাৰ পাৰ হৈ গ’লেই নোহোৱা হৈ যায়, কিন্তু সম্পূৰ্ণৰূপে জীয়াই থাকিলে ই জীৱনৰ এক অংশ হৈ পৰে। তেওঁ দৃঢ়তাৰে কয় যে মননশীল হোৱাটো আৰু সেই মুহূৰ্তটোৰ শলাগ লোৱাটো কিমান গুৰুত্বপূৰ্ণ, যিটো মৃদু বতাহজাকৰ দৰে অনুভৱ কৰা হয়।

ভাগ-বতৰা কৰাৰ শক্তি

নিজৰ অধ্যয়ন পৰিচালনা কৰাৰ সময়ত উদ্বেগ আৰু হতাশাৰ সৈতে মোকাবিলা কৰাৰ বিষয়ত শ্ৰী মোদীয়ে কয় যে হতাশাৰ সমস্যাটো প্ৰায়ে পৰিয়ালৰ পৰা বিচ্ছিন্ন হৈ ক্ৰমান্বয়ে সামাজিক যোগাযোগৰ পৰা আঁতৰি যোৱাৰ পৰাই আৰম্ভ হয়। তেওঁ আভ্যন্তৰীণ দ্বন্দ্ব বৃদ্ধি ৰোধ কৰিবলৈ মুকলিকৈ প্ৰকাশ কৰাত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে পৰম্পৰাগত পৰিয়ালৰ গাঁথনিৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে, য’ত পৰিয়ালৰ সদস্যৰ সৈতে মুকলি যোগাযোগে চাপ মুক্ত ভালভৰ দৰে কাম কৰে, যাৰ ফলত আৱেগিক পৰিৱেশ ৰোধ হয়। তেওঁ বৰ্ণনা কৰে যে তেওঁৰ শিক্ষকসকলে তেওঁৰ হাতৰ আখৰ উন্নত কৰাৰ বাবে কেনেদৰে কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰিছিল, যিয়ে তেওঁক গভীৰভাৱে চুই গৈছিল আৰু শিক্ষকসকলৰ প্ৰকৃত যত্নৰ প্ৰভাৱৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছিল। এই যত্ন আৰু মনোযোগে এজন ছাত্ৰৰ মংগল আৰু শৈক্ষিক প্ৰদৰ্শনত যথেষ্ট প্ৰভাৱ পেলাব পাৰে বুলি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়।

আপোনাৰ আগ্ৰহক অনুসৰণ কৰক

শিশুসকলৰ ওপৰত অভিভাৱকসকলে কিছুমান বিশেষ কেৰিয়াৰ বাছি লোৱাৰ হেঁচা দিয়া বিষয়টোও আলোকপাত কৰে মোদীয়ে। তেওঁ কয় যে অভিভাৱকৰ আশা প্ৰায়ে নিজৰ সন্তানক আনৰ সৈতে তুলনা কৰাৰ ফলত উদ্ভৱ হয়, যিয়ে তেওঁলোকৰ ইগো আৰু সামাজিক মৰ্যাদাক আঘাত কৰিব পাৰে। তেওঁ অভিভাৱকসকলক সকলোতে নিজৰ সন্তানক আৰ্হি হিচাপে দেখুৱাব নালাগে বৰঞ্চ তেওঁলোকৰ গুণক ভালপোৱা আৰু গ্ৰহণ কৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিব লাগে। স্কুলৰ পৰা বহিষ্কাৰ হোৱাৰ উপক্ৰম হোৱা সত্ত্বেও ৰবটিক্সত পাৰদৰ্শিতা প্ৰদৰ্শন কৰা শিশুৰ পূৰ্বৰ উদাহৰণ দি তেওঁ প্ৰতিটো শিশুৰ যে অনন্য প্ৰতিভা আছে সেই কথা সদৰি কৰে। তেওঁ ক্ৰিকেট কিংবদন্তি শচীন টেণ্ডুলকাৰৰ উদাহৰণো দাঙি ধৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে অভিভাৱকসকলক শৈক্ষিকভাৱে প্ৰৱল নহ’লেও সন্তানৰ শক্তিক চিনি পাবলৈ আৰু লালন-পালন কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰে। তেওঁ দক্ষতা বিকাশৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰী নহ’লে দক্ষতা বিকাশ বিভাগক বাছি ল’লেহেঁতেন বুলি উল্লেখ কৰে। সন্তানৰ সামৰ্থ্যৰ ওপৰত গুৰুত্ব দি পিতৃ-মাতৃয়ে হেঁচা লাঘৱ কৰিব পাৰে আৰু তেওঁলোকক আগবাঢ়ি যোৱাত সহায় কৰিব পাৰে।

বিৰতি লওক, প্ৰতিফলিত কৰক, পুনৰ আৰম্ভ কৰক

বিভিন্ন ধ্বনি চিনাক্তকৰণত মনোনিৱেশ কৰিলে একাগ্ৰতাত কেনেদৰে সহায়ক হ’ব পাৰে সেই বিষয়ে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ব্যাখ্যা কৰে। তেওঁ শ্বেয়াৰ কৰে যে প্ৰাণায়ামৰ দৰে শ্বাস-প্ৰশ্বাসৰ ব্যায়ামৰ অভ্যাস কৰিলে এক বেলেগ ধৰণৰ শক্তিৰ সৃষ্টি হ’ব পাৰে, যিয়ে উদ্বেগ নিয়ন্ত্ৰণত সহায় কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে দুয়োটা নাকৰ ফুটাৰে উশাহ-নিশাহৰ ভাৰসাম্য ৰক্ষাৰ কৌশল ব্যাখ্যা কৰে, যিয়ে কেইছেকেণ্ডমানৰ ভিতৰতে শৰীৰ নিয়ন্ত্ৰণত অনাত সহায় কৰিব পাৰে। তেওঁ বুজাই দিয়ে যে কেনেকৈ ধ্যান আৰু শ্বাস-প্ৰশ্বাস নিয়ন্ত্ৰণ শিকিলে মানসিক চাপ হ্ৰাস পাব পাৰে আৰু মনোনিৱেশ কৰাত সহায় কৰিব পাৰে।

আপোনাৰ সম্ভাৱনা উপলব্ধি কৰক, লক্ষ্যত উপনীত হওক

ইতিবাচক হৈ থকা আৰু সৰু সৰু জয়ত সুখ বিচাৰি পোৱাৰ ধাৰণাক উল্লেখ কৰি শ্ৰী মোদীয়ে আলোকপাত কৰে যে কেতিয়াবা নিজৰ চিন্তা বা আনৰ প্ৰভাৱৰ বাবে মানুহ নেতিবাচক হৈ পৰে। দশম শ্ৰেণীত ৯৫% লাভৰ লক্ষ্য ৰাখিও ৯৩% লাভ কৰা ছাত্ৰ এজনৰ সৈতে মত বিনিময় কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ইয়াক সফল বুলি গণ্য কৰি উচ্চ লক্ষ্য নিৰ্ধাৰণৰ বাবে ছাত্ৰজনক অভিনন্দন জনায়। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰে যে লক্ষ্যসমূহ অভিলাষী হোৱাৰ সমান্তৰালভাৱে বাস্তৱসন্মতো হ’ব লাগে। শ্ৰী মোদীয়ে কৃতিত্বক ইতিবাচক দৃষ্টিকোণৰ পৰা চোৱা, নিজৰ শক্তি বুজিবলৈ, লক্ষ্যৰ ওচৰ চাপিবলৈ কৰা প্ৰচেষ্টাৰ শলাগ ল’বলৈ উৎসাহিত কৰে।

প্ৰতিগৰাকী শিশুৱেই অনন্য

পৰীক্ষাৰ সময়ত সুস্বাস্থ্য বজাই ৰখা বিষয়ত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে প্ৰাথমিক বিষয়টো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ ওপৰত কম আৰু তেওঁলোকৰ পৰিয়ালৰ ওপৰত বেছি। তেওঁ আলোকপাত কৰে যে বহু অভিভাৱকে কলাৰ দৰে ক্ষেত্ৰত শিশুৰ আগ্ৰহ থকাৰ পিছতো অভিযান্ত্ৰিক বা চিকিৎসা বিজ্ঞানৰ দৰে নিৰ্দিষ্ট কেৰিয়াৰ গঢ়িবলৈ সন্তানক হেঁচা প্ৰয়োগ কৰে। এই অহৰহ হেঁচাত শিশুটিৰ জীৱনটো মানসিক চাপৰ সৃষ্টি হয়। তেওঁ অভিভাৱকসকলক তেওঁলোকৰ সন্তানৰ ক্ষমতা আৰু আগ্ৰহক বুজিবলৈ আৰু চিনি পাবলৈ, তেওঁলোকৰ অগ্ৰগতি নিৰীক্ষণ কৰিবলৈ আৰু সহায় আগবঢ়াবলৈ আহ্বান জনায়। উদাহৰণস্বৰূপে, যদি কোনো শিশুৱে খেলৰ প্ৰতি আগ্ৰহ প্ৰকাশ কৰে, তেন্তে অভিভাৱকে তেওঁলোকক ক্ৰীড়া অনুষ্ঠান চাবলৈ লৈ গৈ উৎসাহিত আৰু প্ৰেৰণা দিব লাগে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে শিক্ষকসকলকো সম্বোধন কৰি এনে পৰিৱেশ সৃষ্টি নকৰিবলৈ আহ্বান জনায় য’ত কেৱল শীৰ্ষ প্ৰদৰ্শন কৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়েহে মনোযোগ লাভ কৰে আনহাতে আনসকলে অৱহেলিত হয়। তেওঁ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক তুলনা নকৰা আৰু প্ৰতিগৰাকী শিশুৰ অনন্য ক্ষমতাক উৎসাহিত কৰাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত জোৰ দিয়ে। তেওঁ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক উন্নতিৰ বাবে চেষ্টা কৰি ভাল প্ৰদৰ্শন কৰিবলৈ সোঁৱৰাই দিয়ে, কিন্তু এইটোও স্বীকাৰ কৰে যে জীৱনত শিক্ষাই সৰ্বস্ব নহয়।

আত্ম-প্ৰেৰণা

আত্মপ্ৰেৰণা বিষয়ত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কেতিয়াও নিজকে পৃথক নকৰিবলৈ পৰামৰ্শ দি চিন্তা-চৰ্চা ভাগ-বতৰা কৰা আৰু পৰিয়াল বা জ্যেষ্ঠসকলৰ পৰা প্ৰেৰণা বিচৰাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। আত্মবিশ্বাস গঢ়ি তুলিবলৈ আৰু সাফল্যৰ ভাৱ উপভোগ কৰিবলৈ তেওঁ ১০ কিলোমিটাৰ চাইকেল চলোৱাৰ দৰে সৰু সৰু লক্ষ্যৰে নিজকে প্ৰত্যাহ্বান জনোৱাৰ পৰামৰ্শ আগবঢ়ায়। শ্ৰী মোদীয়ে আলোকপাত কৰে যে নিজৰ সৈতে কৰা এই সৰু সৰু পৰীক্ষাবোৰে ব্যক্তিগত সীমাবদ্ধতা অতিক্ৰম কৰি বৰ্তমানত জীয়াই থকাত সহায় কৰে, অতীতক অতীত হৈ থাকিবলৈ কয়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে তেওঁ জনসাধাৰণৰ পৰা, ১৪০ কোটি ভাৰতীয়ৰ পৰা প্ৰেৰণা লাভ কৰে। তেওঁ শ্বেয়াৰ কৰে যে তেওঁ "পৰীক্ষা পে চৰ্চা" ৰচনা কৰাৰ সময়তে নিজৰ গাঁৱৰ অজয়ৰ দৰে ব্যক্তিয়ে ইয়াক নিজৰ কবিতালৈ ৰূপান্তৰিত কৰিছে। ইয়াৰ ফলত তেওঁ এনে কাম অব্যাহত ৰখা উচিত বুলি অনুভৱ কৰে, কিয়নো আমাৰ চৌপাশে বহুতো প্ৰেৰণাৰ উৎস আছে। কথাবোৰ আভ্যন্তৰীণ কৰাৰ বিষয়ে সোধাত শ্ৰী মোদীয়ে পৰামৰ্শ দিয়ে যে কেৱল পৰামৰ্শৰ চিন্তা, যেনে সোনকালে সাৰ পোৱা, কাৰ্যকৰী অবিহনে যথেষ্ট নহয়। তেওঁ শিক্ষিত নীতিসমূহ ব্যৱহাৰিকভাৱে প্ৰয়োগ কৰা আৰু ব্যক্তিগত পৰীক্ষা-নিৰীক্ষাৰ জৰিয়তে নিজকে পৰিশোধন কৰাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত জোৰ দিয়ে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে দৃষ্টান্ত দেখুৱাইছিল যে নিজকে পৰীক্ষাগাৰ কৰি এই নীতিসমূহ পৰীক্ষা কৰি সঁচা অৰ্থত এই নীতিসমূহৰ আত্মসাৎ আৰু উপকৃত হ’ব পাৰে। শ্ৰী মোদীয়ে আলোকপাত কৰে যে বেছিভাগ মানুহেই নিজতকৈ আনৰ লগত প্ৰতিযোগিতা কৰে, প্ৰায়ে নিজকে কম সক্ষম লোকৰ লগত তুলনা কৰে, যাৰ ফলত হতাশাৰ সৃষ্টি হয়। তেওঁ দৃঢ়তাৰে কয় যে আত্মপ্ৰতিযোগিতাই অদম্য আত্মবিশ্বাস গঢ়ি তোলে, আনহাতে নিজকে আনৰ লগত তুলনা কৰিলে নিৰুৎসাহিত হ’ব পাৰে।

ইন্ধন হিচাপে বিফলতা

বিফলতাক কেনেকৈ অতিক্ৰম কৰিব পাৰি সেই বিষয়ত শ্ৰী মোদীয়ে মন্তব্য কৰে যে দশম বা দ্বাদশ শ্ৰেণীত ৩০-৪০% ছাত্ৰ-ছাত্ৰী বিফল হ’লেই জীৱনৰ অন্ত নপৰে। তেওঁ জীৱনত সফল হ’ম নে কেৱল শৈক্ষিক দিশত সফল হ’ম সেইটো সিদ্ধান্ত লোৱাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত জোৰ দিয়ে। তেওঁ ব্যৰ্থতাৰ পৰা নিজে শিক্ষা লোৱাৰ পৰামৰ্শ দিয়ে, ক্ৰিকেটক উদাহৰণ হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰে য’ত খেলুৱৈয়ে নিজৰ ভুল পৰ্যালোচনা কৰে আৰু উন্নতিৰ বাবে চেষ্টা কৰে। কেৱল পৰীক্ষাৰ দৃষ্টিৰে নহয়, জীৱনটোক সামগ্ৰিকভাৱে চোৱাৰ আহ্বান জনায় প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে। তেওঁ আলোকপাত কৰে যে বিভিন্ন ক্ষমতাসম্পন্ন ব্যক্তিসকলৰ প্ৰায়ে অসাধাৰণ শক্তি থাকে আৰু সকলোৰে অনন্য সামৰ্থ্য আছে। তেওঁ কেৱল শৈক্ষিক কৃতিত্বৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়াতকৈ এই শক্তিসমূহৰ ওপৰত কাম কৰাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে দীৰ্ঘম্যাদীভাৱে কেৱল শৈক্ষিক নম্বৰেই নহয়, মানুহৰ জীৱন আৰু সামৰ্থ্যই সফলতাৰ কথা কয়।

প্ৰযুক্তিৰ ব্যৱহাৰত নিয়ন্ত্ৰণ কৰা

প্ৰযুক্তিৰ ব্যাপক আৰু প্ৰভাৱশালী যুগত আমি সকলো সৌভাগ্যৱান বুলি দোঁহাৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে প্ৰযুক্তিৰ পৰা আঁতৰি থকাৰ প্ৰয়োজন নাই, বৰঞ্চ ইয়াৰ পৰিৱৰ্তে ব্যক্তিসকলে নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগে যে তেওঁলোকে নিজৰ সময় অনুৎপাদনশীল কামত ব্যয় কৰে নে নিজৰ স্বাৰ্থৰ গভীৰতালৈ ডুব যায়। এনে কৰিলে প্ৰযুক্তি ধ্বংসাত্মক নহয়, সৃষ্টিশীল শক্তি হৈ পৰিব। শ্ৰী মোদীয়ে আলোকপাত কৰে যে গৱেষক আৰু উদ্ভাৱকসকলে সমাজৰ উন্নতিৰ বাবে প্ৰযুক্তি বিকশিত কৰে। তেওঁ মানুহক প্ৰযুক্তি বুজিবলৈ আৰু অনুকূলভাৱে ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ আহ্বান জনায়।

যিকোনো কামত নিজৰ শ্ৰেষ্ঠখিনি কেনেকৈ দিব লাগে বুলি সোধাত শ্ৰী মোদীয়ে নিৰন্তৰ উন্নতিৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত জোৰ দি কয় যে নিজৰ শ্ৰেষ্ঠ কাম কৰাৰ প্ৰথম চৰ্ত হ’ল কালিৰ তুলনাত ভাল হ’বলৈ চেষ্টা কৰা।

পিতৃ-মাতৃক কেনেকৈ পতিয়ন নিয়াব?

পৰিয়ালৰ পৰামৰ্শ বা ব্যক্তিগত স্বাৰ্থ অনুসৰণ কৰাৰ মাজত যিকোনো এটা বাছি লোৱাৰ দ্বিধাবোধক সম্বোধন কৰি শ্ৰী মোদীয়ে মন্তব্য কৰে যে পৰিয়ালৰ পৰামৰ্শক স্বীকাৰ কৰাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ আৰু তাৰ পিছত তেওঁলোকৰ পৰামৰ্শ কেনেকৈ আগবাঢ়িব লাগে বুলি সুধি আৰু তেওঁলোকৰ সহায় বিচাৰি তেওঁলোকক বুজাই দিয়াটো গুৰুত্বপূৰ্ণ। প্ৰকৃত আগ্ৰহ প্ৰকাশ কৰি আৰু বিকল্প বিকল্পসমূহৰ বিষয়ে সন্মানজনকভাৱে আলোচনা কৰি পৰিয়ালসমূহে ক্ৰমান্বয়ে নিজৰ আকাংক্ষাক বুজিব পাৰে আৰু সমৰ্থন কৰিব পাৰে।

পৰীক্ষাৰ চাপৰ সৈতে মোকাবিলা কৰা

ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে সময়মতে পৰীক্ষাৰ কাগজ শেষ নকৰা, মানসিক চাপ আৰু হেঁচাত পৰাৰ সাধাৰণ বিষয়টো আলোচনা কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সংক্ষিপ্ত উত্তৰ লিখিবলৈ আৰু সময় ফলপ্ৰসূভাৱে পৰিচালনা কৰিবলৈ শিকিবলৈ পূৰ্বৰ পৰীক্ষাৰ কাগজৰ সৈতে পুংখানুপুংখ অনুশীলনৰ পৰামৰ্শ দিয়ে। তেওঁ অধিক কষ্টৰ প্ৰয়োজন হোৱা প্ৰশ্নত মনোনিৱেশ কৰা আৰু কঠিন বা নজনা প্ৰশ্নত বেছি সময় খৰচ নকৰাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে। তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰে যে নিয়মীয়া অনুশীলনে পৰীক্ষাৰ সময়ত সময় ভালদৰে ব্যৱস্থাপনা কৰাত সহায় কৰে।

প্ৰকৃতিৰ যত্ন লোৱা

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে জলবায়ু পৰিৱৰ্তনক সম্বোধন কৰি যুৱ প্ৰজন্মক ইয়াৰ প্ৰতি উদ্বিগ্নতাৰ বাবে প্ৰশংসা কৰে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে বিশ্বৰ বহু উন্নয়নৰ ফলত শোষণৰ সংস্কৃতিৰ সৃষ্টি হৈছে, য’ত মানুহে পৰিৱেশ সুৰক্ষাতকৈ ব্যক্তিগত লাভক অগ্ৰাধিকাৰ দিয়ে। শ্ৰী মোদীয়ে প্ৰকৃতিক সুৰক্ষা আৰু লালন-পালন কৰা জীৱনশৈলীক প্ৰসাৰিত কৰা মিচন লাইফ (Lifestyle for Environment)ৰ কথা উল্লেখ কৰে। তেওঁ ভাৰতৰ সাংস্কৃতিক প্ৰথাৰ বিষয়ে শ্বেয়াৰ কৰে। যেনে-মা ধৰিত্ৰীৰ ওচৰত ক্ষমা বিচৰা আৰু প্ৰকৃতিৰ প্ৰতি সন্মান প্ৰদৰ্শন কৰা গছ-গছনি আৰু নদীক পূজা কৰা। তেওঁ "এক পেড় মা কে নাম" অভিযানৰ ওপৰতো আলোকপাত কৰে, যিয়ে মানুহক মাতৃৰ স্মৃতিত গছ ৰোপণ কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰে। এই পদক্ষেপে মোহ আৰু মালিকীস্বত্বৰ ভাৱনাক লালন-পালন কৰে, যাৰ ফলত প্ৰকৃতিৰ সুৰক্ষা হয়।

নিজৰ সেউজ স্বৰ্গৰ বিকশিত কৰা

শ্ৰী মোদীয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক নিজাকৈ গছ ৰোপণ কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰি পানী দিয়াৰ বাবে ব্যৱহাৰিক পৰামৰ্শ আগবঢ়ায়। তেওঁ গছজোপাৰ কাষত পানীৰে ভৰা মাটিৰ পাত্ৰ এটা ৰাখি মাহত এবাৰ পুনৰ ভৰোৱাৰ পৰামৰ্শ দিয়ে। এই পদ্ধতিয়ে ন্যূনতম পানী ব্যৱহাৰ কৰি গছজোপা সোনকালে বৃদ্ধি কৰাত সহায় কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সকলোকে অভিনন্দন জনোৱাৰ লগতে অনুষ্ঠানত অংশগ্ৰহণৰ বাবে কৃতজ্ঞতা জ্ঞাপন কৰে।

***

MJPS/SR/MK/DB


(Release ID: 2101343) Visitor Counter : 25