তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়
স্ন’ ফ্লাৱাৰ: দুখন দেশৰ মাজত সংস্কৃতি, পৰিয়াল আৰু পৰিচয়ৰ কাহিনী
নাতিশীতোষ্ণ আৰু গ্রীষ্মমণ্ডলীয় অঞ্চলত ফুটি উঠা এটা কাহিনী ‘স্ন’ ফ্লাৱাৰ’ত পৰিয়াল, প্রেম আৰু সা-সম্পত্তিৰ বিষয়বস্তু অন্বেষণ কৰা হৈছে
৫৫সংখ্যক ভাৰতৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত গালা প্ৰিমিয়াৰত স্ন’ ফ্লাৱাৰে সুকীয়া স্থান দখল কৰে। ছবিখনৰ কাৰিকৰী আৰু ব্যৱহাৰিক দিশৰ ওপৰত কাম কৰা অভিনেতা-অভিনেত্ৰী আৰু কলা-কুশলী ক্ৰমে গজেন্দ্ৰ বিট্টল আহিৰে, ছায়া কদম, বৈভৱ মংগল আৰু ছৰফৰাজ আলম ছাফুকে ধৰি ছবিখনৰ কাৰিকৰী আৰু ব্যৱহাৰিক দিশৰ সৈতে জড়িত একাংশই কালি গোৱাত সংবাদমেল সম্বোধন কৰে।
মাৰাঠী ভাষাৰ এই ছবিখন দুখন দেশৰ দুটা ভিন্ন সংস্কৃতি–ৰাছিয়া আৰু কংকনক সংযোগ কৰা এক মৰ্মস্পৰ্শী কাহিনী। বৰফাবৃত চাইবেৰিয়া আৰু ৰসাল সেউজীয়া কংকনৰ বিপৰীতমুখী পটভূমিত নিৰ্মিত ছবিখনত ভাৰতত বাস কৰা এগৰাকী আইতাক আৰু ৰাছিয়াত বাস কৰা নাতিনীয়েকৰ মাজৰ ‘দূৰত্ব’ চিত্ৰায়ণ কৰা হৈছে।
পৰিচালক গজেন্দ্ৰ বিট্টল আহিৰে স্ন’ ফ্লাৱাৰৰ আঁৰৰ সৃষ্টিশীল প্ৰক্ৰিয়াৰ বিষয়েও সবিশেষ শ্বেয়াৰ কৰে। দুটা বিপৰীত পৰিস্থিতিত চিত্ৰগ্ৰহণৰ প্ৰত্যাহ্বানসমূহৰ ওপৰতো আহিৰে আলোকপাত কৰে। সৰু দলটোৱে কঠিন পৰিস্থিতিত কাম কৰিবলগীয়া হৈছিল, কিয়নো চাইবেৰিয়াৰ খাণ্টি-মানছিস্কত তাপমাত্ৰা-১৪ ডিগ্ৰী চেলছিয়াছলৈ নামিছিল। এই প্ৰত্যাহ্বানসমূহৰ মাজতো কলা-কুশলী নিষ্ঠা আৰু শক্তিশালী দলীয় কামে তেওঁলোকক কাহিনীৰ আৱেগিক গভীৰতাক ধৰি ৰখা এখন ছবি নিৰ্মাণ কৰিবলৈ প্ৰেৰণা যোগাইছিল।
আহিৰে কয়, ‘আমি যেতিয়া ৰাছিয়াত উপস্থিত হৈছিলো তেতিয়া তাপমাত্ৰা মাইনাছ ১৪ ডিগ্ৰী আছিল। "তেওঁলোকে আমাৰ যত্ন লৈছিল–জোতা, কাপোৰ, জেকেট, আনকি চাবোন আৰু চেম্পুও যোগান ধৰিছিল। তেওঁলোকৰ সহায়ত আমি ভালদৰে কাম কৰিবলৈ সক্ষম হৈছিলো।" তেওঁ লগতে কয় যে ভাষাৰ বাধাৰ মাজতো(কলা-কুশলীৰ কোনোৱেই ইংৰাজী ক’ব নোৱাৰে আৰু ৰাছিয়াৰ কলা-কুশলীয়ে হিন্দী নাজানে)—দলটোৱে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ আৰু পাৰস্পৰিক সন্মানৰ সাৰ্বজনীন ভাষাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি ফলপ্ৰসূভাৱে যোগাযোগ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছিল। "আমাৰ সংস্কৃতি অনুসৰণ কৰি আমি প্ৰতিদিনে পুৱা প্ৰথম শ্বটৰ পূৰ্বে গণপতিৰ আৰতি কৰিছিলো। ৰাছিয়াৰ কলা-কুশলীসকলে প্ৰথম দুদিন অনুসৰণ কৰিছিল আৰু আপোনালোকে বিশ্বাস নকৰিব যে তেওঁলোকে তৃতীয় দিনাৰ পৰাই আৰতি কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছিল।
বৈভৱ মংগলে ৰাছিয়াক ইচ্ছাকৃতভাৱে স্থান হিচাপে কিয় বাছি লোৱা হৈছিল আৰু কংকনৰ সৈতে ইয়াৰ সাংস্কৃতিক বৈপৰীত্যৰ কথা আলোকপাত কৰে।। চাইবেৰিয়াৰ বৰফেৰে আবৃত প্ৰাকৃতিক দৃশ্যই কাহিনীটোৰ আৱেগিক আৰু ভৌগোলিক বিভাজনৰ বাবে এক আদৰ্শ পটভূমি প্ৰদান কৰে, কিয়নো বিষয়বস্তুৰ সৈতে ৰসাল, গ্রীষ্মমণ্ডলীয় কংকন অঞ্চল সম্পূৰ্ণ বিপৰীতমুখী।
ছবিখনৰ মুখ্য অভিনেত্ৰী ছায়া কদমে দুয়োখন দেশৰ মাজৰ পাৰ্থক্যক চিত্ৰিত কৰাৰ অভিজ্ঞতা ব্যক্ত কৰে। 'মই গজেন্দ্ৰৰ ডাঙৰ অনুৰাগী আৰু তেওঁৰ সৈতে কাম কৰি ৰাছিয়া আৰু ভাৰতৰ সাংস্কৃতিক পাৰ্থক্যক চিত্ৰায়ণ কৰাৰ সুযোগ পাইছিলোঁ।'
ছবিখনৰ মুখ্য অভিনেতা ছৰফৰাজ আলম ছাফুৱে চেটত অভিজ্ঞতা লাভ কৰা সহযোগিতামূলক মনোভাৱৰ ওপৰত আৰু অধিক গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। মস্কোত বাস কৰা ছাফুৱে সৰু দলটোৱে ন্যূনতম সঁজুলি আৰু আন্তঃগাঁথনিৰ সৈতে কাম কৰাৰ ক্ষমতাক প্ৰশংসা কৰে। ছাফুৱে কয়, "সীমিত সম্পদৰ সৈতেও আমি শ্বুটিং সফলতাৰে সম্পূৰ্ণ কৰিবলৈ সক্ষম হ'লোঁ। পৰিচালক গজেন্দ্ৰই মোক নিজৰ মনৰ কথা প্ৰকাশ কৰাৰ সুযোগ দিলে আৰু মই অভিনেতা-অভিনেত্ৰী আৰু কলা-কুশলীসকলৰ পৰা বহু কথা শিকিলোঁ।" এই ছবিখনে দুয়োখন দেশৰ মাজত সম্পৰ্ক বৃদ্ধি পাইছে বুলিও তেওঁ কয়। ছাফুৱে এই ছবিখনে ৰাছিয়া আৰু ভাৰতীয় চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকলৰ মাজত অধিক সহযোগিতাৰ বাবে অনুপ্ৰাণিত কৰিব বুলি আশা প্ৰকাশ কৰে।
কংকনৰ আচৰিত বিলৰ পৰা চাইবেৰিয়াৰ ঠাণ্ডা, বৰফাবৃত প্ৰাকৃতিক দৃশ্যলৈকে ছবিখনে চৰিত্ৰসমূহৰ আৱেগিক দিশসমূহক প্ৰতিফলিত কৰিছে।
সংবাদমেলত ছবি নিৰ্মাতাসকলে সংবাদ মাধ্যম আৰু দৰ্শকক আঞ্চলিক চিনেমাক সমৰ্থন কৰিবলৈ আহ্বান জনায়। আহিৰে কয় যে এই আঞ্চলিক ভাষাৰ ছবিখন প্ৰতিজন ভাৰতীয়ই চাব লাগে। "এইটো কেৱল দুটা সংস্কৃতিৰ মাজত আবদ্ধ হৈ পৰা ছোৱালী এজনীৰ কাহিনী নহয়, পৰিয়াল, প্ৰেম আৰু নিজৰ বুলি ভবাৰ সাৰ্বজনীন বিষয়বস্তুৰ কাহিনী।"
সংবাদমেলৰ আঁত ধৰে শ্ৰীমতী নিকিতা যোশীয়ে।
* * *
PIB IFFI CAST AND CREW | Rajith/Nikita/Dhanalakshmi/Darshana | IFFI 55 – 61/DB
(Release ID: 2076451)
Visitor Counter : 3