আইএফএফআই ২০২৫ত চৰ্চা লাভ কৰিছে অসমীয়া চলচ্চিত্ৰই
কিংবদন্তিৰ পৰা লেন্সলৈ: মুনিন বৰুৱাৰ অদম্য মনোভাৱক উদযাপন কৰিলে 'ভায়মন দা'ই
ভূপেন হাজৰিকালৈ এক চিনেমেটিক শ্ৰদ্ধাঞ্জলিঃ প্ৰেম, হেৰুওৱাৰ বেদনা, হেঁপাহেৰে ভৰা এখন চিনেমা 'পত্ৰলেখা'
২০২৫ৰ আইএফএফআইত অসমীয়া চিনেমা জিলিকি উঠিল, কিয়নো 'ভাইমন দা' (ফিচাৰ ফিল্ম) আৰু 'পত্ৰলেখা' (নন-ফিচাৰ ছুটী ছবি) নামৰ দুখন সুন্দৰ তথা উল্লেখযোগ্য ছবিৰ সৈতে জড়িত দলটোৱে এক উষ্ম, আৱেগিক সংবাদমেলত দৰ্শকৰ সন্মুখত নিজৰ আন্তৰিক আৰু সৃষ্টিশীল যাত্ৰা প্ৰকাশ কৰে। অসমৰ সাংস্কৃতিক আত্মাত নিহিত থকা এই ছবি দুখন আছিল অসমীয়া চিনেমাৰ মৰমৰ ভাইমন দা ওৰফে মুনীন বৰুৱা আৰু কিংবদন্তী সংগীতকাৰ ড০ ভূপেন হাজৰিকাৰ সৈতে জড়িত। এই মুহূৰ্তটো কেৱল উৎসৱমুখৰেই নহয়, বৰং অসমৰ চিৰস্থায়ী সৃজনীশীলতাৰ উদযাপন আছিল।

ভাইমন দা: মুনিন বৰুৱাৰ প্ৰতি এক ঐতিহাসিক শ্ৰদ্ধাঞ্জলি আৰু অসমীয়া চলচ্চিত্ৰৰ ৯০ বছৰ
পৰিচালক শশাংক সমীৰে উপস্থাপন কৰিছে "ভাইমন দা" নামৰ আইকনিক অসমীয়া চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা মুনীন বৰুৱাৰ প্ৰথমখন বাণিজ্যিক বায়'পিক, যাক মৰমতে সকলোৱে ভাইমন দা নামেৰে মাতে। অসমীয়া চিনেমাৰ এক চিনাকি ব্যক্তি বৰুৱাৰ চিনেমাসমূহে অঞ্চলটোৰ মূলসুঁতিৰ কাহিনী কোৱাৰ পুনৰ সংজ্ঞা নিৰূপণ কৰি প্ৰজন্মৰ প্ৰজন্মৰ দৰ্শকৰ মাজত অমলিন চিন ৰাখিলে।
বিজু ফুকন, মৃদুলা বৰুৱা, জুবিন গাৰ্গ, যতীন বৰাৰ দৰে কিংবদন্তিয়ে অভিনয় কৰা ছবিখনত বৰুৱাৰ বিনম্ৰ আৰম্ভণিৰ পৰা চিনেমাৰ আয়ত্তলৈকে তেওঁৰ সংগ্ৰাম, সৃষ্টিশীল বিৱৰ্তন আৰু পৰ্দাৰ আঁৰৰ মুহূৰ্তবোৰ পুনৰ চৰ্চা কৰিছে। ভাইমন দাই তেওঁৰ আৱেগিক গভীৰতা আৰু আকৰ্ষণৰ লগতে তেওঁ নিৰ্মাণ কৰাত সহায় কৰা সোণালী ঐতিহ্যক সন্মান জনায়।
সংবাদমেলত সমীৰে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ প্ৰক্ৰিয়াৰ বিষয়ে উৎসাহেৰে কয়: "মুনিন বৰুৱাই অসমীয়া চলচ্চিত্ৰৰ বাবে গোটেই জীৱন উৎসৰ্গা কৰিছিল। তেওঁৰ আবেগ, তেওঁৰ সপোন আৰু তেওঁৰ ত্যাগই আমাৰ চলচ্চিত্ৰ সংস্কৃতি গঢ়ি তুলিছে। মই কেৱল তেওঁৰ যাত্ৰা নহয়, আমাৰ ৯০ বছৰীয়া চলচ্চিত্ৰ ইতিহাসৰ আবেগকো ধৰি ৰাখিবলৈ বিচাৰিছিলো।

“চলচ্চিত্ৰখন প্ৰায় পাঁচ বছৰৰ গৱেষণা আৰু বিকাশৰ ফল, ইয়াত ব্যাপক আৰ্কাইভৰ কাম, সাক্ষাৎকাৰ আৰু ৰাজ্যজোৰা ভ্ৰমণ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে। ১২০টা শ্বুটিং লোকেচন আৰু ৩৬০জন কলা-কুশলীক লৈ ভাইমন দা অসমীয়া চলচ্চিত্ৰৰ ইতিহাসৰ অন্যতম উচ্চাকাংক্ষী প্ৰযোজনা হিচাপে পৰিগণিত হৈছে। এয়া কেৱল এখন জীৱনী নহয়, এয়া অসমীয়া চলচ্চিত্ৰক জীয়াই ৰখা প্ৰতিগৰাকী শিল্পী, প্ৰযুক্তিবিদ আৰু দৰ্শকৰ প্ৰতি শ্ৰদ্ধাঞ্জলি। এই ছবিখন তেওঁলোকৰেই।,” সমীৰে লগতে কয় ।
পত্ৰলেখাঃ ভূপেন হাজৰিকাৰ চিত্তাকৰ্ষক গীতৰ দ্বাৰা অনুপ্ৰাণিত কাব্যিক চিন্তন
পৰিচালক আৰু লেখিকা নম্ৰতা দত্তই তেওঁৰ চিত্তাকৰ্ষক চুটি ছবি 'পত্ৰলেখা' উন্মোচন কৰে। এইখন ডঃ ভূপেন হাজৰিকাৰ এক চিত্তাকৰ্ষক গীতত চিনেমাত প্ৰাণ পাই উঠে, যিটো তৰপ, অস্পষ্ট স্নেহ আৰু অস্পষ্ট শব্দৰ বেদনাৰে ভৰি পৰিছে। গীতটোত যি প্ৰেমৰ একমাত্ৰ সংকেত আছিল স্মৃতি আৰু মৌনতাৰ মাজত থকা প্ৰেম, তাক দত্তই দুটা আত্মাক এক সূক্ষ্ম, আৱেগিকভাৱে ঘঁহি-পিহি গল্পলৈ ৰূপান্তৰিত কৰিছে, যি কেতিয়াবা পৰস্পৰৰ সৈতে জড়িত আছিল, কিন্তু এতিয়া পৰিস্থিতিৰ শান্ত প্ৰবাহেই তেওঁলোকক পৃথক কৰিছে।

পত্ৰলেখাত দৃশ্যমান ভাষা স্বয়ং কাহিনীকাৰ হৈ যায়।
দুপৰীয়াৰ উজ্জ্বল জিলিকনিত বন্দী হোৱা গাঁৱৰ দৃশ্যবোৰে এক স্পষ্ট গধুৰতাৰ ছায়া প্ৰদৰ্শন কৰে: গৰম, নিস্তব্ধতা, দায়িত্বৰ বোজা, যিয়ে মহিলাগৰাকীক ঘৰ আৰু অসুস্থ মাকৰ লগত বান্ধি ৰাখিছে। ইয়াৰ দুপৰীয়াৰ উজ্জ্বলতাৰ বিপৰীতে গধূলিৰ বিষাদ আৰু ৰাতিৰ চিন্তাশীল নিস্তব্ধতাত শ্বুট কৰা চহৰৰ দৃশ্যবোৰে মানুহজনৰ নিসংগতাক প্ৰতিফলিত কৰিছে।
ছাঁ আৰু পোহৰৰ এই প্ৰতিকূল প্ৰকৃতিৰ মাজেৰে দত্তই আকাংক্ষা, সময় পাৰ হৈ যোৱা আৰু দুগৰাকী ব্যক্তিক পৃথক কৰি দিয়াৰ বহুদিন পিছতো সংযুক্ত কৰি ৰখা সূক্ষ্ম সূত্ৰত এক স্পৰ্শকাতৰ প্ৰতিবিম্ব সৃষ্টি কৰিছে।
নিজৰ অনুপ্ৰেৰণাৰ বিষয়ে দত্তই কয়: "এই গীতৰ মাজত এক অদ্ভুত, অব্যক্ত বেদনা আছিল, এনেকুৱা এক প্ৰেম যি চিৰকালৰ বাবে থাকি গ’ল। সেই কাহিনীটোক আগুৱাই নিবলৈ, গীতৰ কথাত মাত্ৰ ইংগিত দিয়া কথাটোক ৰূপ দিবলৈ মই বাধ্য হৈছিলো।"
চিনেমাটোগ্ৰাফাৰ আৰু সহ-প্ৰযোজক উৎপল দত্তই ছবিখনৰ স্বকীয় চিত্ৰকল্পৰ বিষয়ে আলোচনা কৰি কয় যে, "তেওঁলোকৰ জীৱন বৰ্তমান সন্ধ্যাকালত উপনীত হৈছে, গধুৰ যদিও আশাবাদী। আমাৰ পোহৰে সেই আৱেগিক পৰিৱেশটো প্ৰতিফলিত কৰে।"
For more information, Click on:
IFFI Website: https://www.iffigoa.org/
PIB’s IFFI Microsite: https://www.pib.gov.in/iffi/56/
PIB IFFIWood Broadcast Channel: https://whatsapp.com/channel/0029VaEiBaML2AU6gnzWOm3F
X Handles: @IFFIGoa, @PIB_India, @PIB_Panaji
* * *

PIB IFFI CAST AND CREW | Ritu Shukla/Sayyid Rabeehashmi/Swadhin Shaktiprasad/Darshana Rane | IFFI 56 – 083/DB
रिलीज़ आईडी:
2195120
| Visitor Counter:
15