কেবিনেট
৩১টা ষ্টেচনৰ সৈতে ৪৪.৬৫ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ বাংগালুৰু মেট্ৰ’ ৰে’ল প্ৰকল্প ফেজ-৩ প্ৰকল্পৰ দুটা কৰিডৰলৈ কেবিনেটৰ অনুমোদন
প্ৰকল্পটোৰ তৃতীয় পৰ্যায় সম্পূৰ্ণ কৰাৰ বাবে মুঠ খৰচ ১৫,৬১১ কোটি টকা আৰু ২০২৯ চনত কাৰ্যকৰী হোৱাৰ আশা কৰা হৈছে
কৰিডৰ-১ জে পি নগৰ চতুৰ্থ পৰ্যায়ৰ পৰা কেম্পাপুৰালৈ ৩২.১৫ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ আউটাৰ ৰিং ৰোড ৱেষ্টৰ কাষেৰে বিস্তৃত হ’ব, য’ত ২১টা ষ্টেচন থাকিব
কৰিডৰ-২ হোছাহাল্লীৰ পৰা কাদাবাগেৰেলৈ ১২.৫০ কিলোমিটাৰ দূৰত্বত মাগাডী পথৰ কাষেৰে চলিব আৰু ইয়াত ৯টা ষ্টেচন অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হ’ব
বেংগালুৰুত ২২০.২০ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ মেট্ৰ’ ৰে’ল নেটৱৰ্ক থাকিব
মেট্ৰ’ ৰে’ল নেটৱৰ্কে বিমানবন্দৰ আৰু আউটাৰ ৰিং ৰোড ইষ্টৰ সৈতে প্ৰত্যক্ষ সংযোগ প্ৰদান কৰিব, যাৰ ফলত এক অবিৰত ৰিঙৰ সৃষ্টি হ’ব যিয়ে প্ৰধান আই টি ক্লাষ্টাৰ আৰু চহৰৰ বিভিন্ন অংশক সংযোগ কৰিব
Posted On:
16 AUG 2024 8:08PM by PIB Guwahati
প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোডীৰ অধ্যক্ষতাত কেন্দ্ৰীয় কেবিনেটে আজি বাংগালুৰু মেট্ৰ’ ৰে’ল প্ৰকল্পৰ তৃতীয় পৰ্যায়ত অনুমোদন জনায়। এই পৰ্যায়ত মুঠ ৪৪.৬৫ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ দুটা উচ্চ কৰিডৰ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে আৰু ইয়াত ৩১টা ষ্টেচন আছে। কৰিডৰ-১ জে পি নগৰ চতুৰ্থ পৰ্যায়ৰ পৰা কেম্পাপুৰালৈকে ৩২.১৫ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ আউটাৰ ৰিং ৰোড পশ্চিমৰ কাষেৰে বিস্তৃত হ’ব, য’ত ২২টা ষ্টেচন থাকিব। কৰিডৰ-২ হোছাহাল্লীৰ পৰা কাদাবাগেৰেলৈকে মগধী পথৰ কাষেৰে ১২.৫০ কিলোমিটাৰ বিস্তৃত হ’ব, য’ত ৯টা ষ্টেচন থাকিব।
তৃতীয় পৰ্যায় কাৰ্যক্ষম হ’লে বেংগালুৰুত ২২০.২০ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ সক্ৰিয় মেট্ৰ’ ৰে’ল নেটৱৰ্ক থাকিব।
প্ৰকল্পটো সম্পূৰ্ণ কৰিবলৈ মুঠ ব্যয় হৈছে ১৫,৬১১ কোটি টকা।
প্ৰকল্পৰ সুবিধাসমূহ:
বাংগালুৰু মেট্ৰ’ ৰে’ল প্ৰকল্পৰ তৃতীয় পৰ্যায়ত চহৰখনৰ আন্তঃগাঁথনি উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত এক উল্লেখযোগ্য উত্তৰণ। এই পৰ্যায়ে মেট্ৰ’ ৰে’ল নেটৱৰ্কৰ এক বৃহৎ সম্প্ৰসাৰণ, সংযোগ বৃদ্ধি আৰু নগৰীয়া পৰিবহণ বৃদ্ধিৰ প্ৰতিনিধিত্ব কৰে।
বৰ্ধিত সংযোগ:
তৃতীয় পৰ্যায়ত প্ৰায় ৪৪.৬৫ কিলোমিটাৰ নতুন মেট্ৰ’ লাইন সংযোজন কৰা হ’ব, যাৰ ফলত বেংগালুৰুৰ পশ্চিম অংশৰ পূৰ্বতে কম সেৱা লাভ কৰা অঞ্চলসমূহলৈও কভাৰেজ সম্প্ৰসাৰিত হ’ব। এই সম্প্ৰসাৰণে পীনিয়া ঔদ্যোগিক এলেকা, বেনাৰঘাট্টা পথ আৰু আউটাৰ ৰিং ৰোডৰ আই টি খণ্ড, টুমকুৰ ৰোডৰ বস্ত্ৰ আৰু অভিযান্ত্ৰিক উৎপাদন ইউনিট আৰু অ’ আৰ আৰ, ভাৰত ইলেক্ট্ৰনিক্স লিমিটেড (বি ই এল), আৰু পি ই এছৰ দৰে প্ৰধান শিক্ষানুষ্ঠানকে ধৰি গুৰুত্বপূৰ্ণ চহৰ মণ্ডলসমূহক একত্ৰিত কৰিব বিশ্ববিদ্যালয়, আম্বেদকাৰ মহাবিদ্যালয়, পলিটেকনিক মহাবিদ্যালয়, কে এল ই মহাবিদ্যালয়, দয়ানন্দ সাগৰ বিশ্ববিদ্যালয়, আৰু আই টি আই। ইয়াৰ উপৰিও ফেজ-৩ কৰিডৰসমূহে চহৰৰ দক্ষিণ অংশ, আউটাৰ ৰিং ৰোড ৱেষ্ট, মাগাডী ৰোড, আৰু বিভিন্ন চুবুৰীৰ সৈতে সংযোগ বৃদ্ধি কৰিব। উন্নত শেষ মাইলৰ সংযোগে বাণিজ্যিক কেন্দ্ৰ, ঔদ্যোগিক কেন্দ্ৰ, শিক্ষানুষ্ঠান, আৰু স্বাস্থ্যসেৱাৰ সুবিধাসমূহৰ উন্নত প্ৰৱেশ প্ৰদান কৰিব, যাৰ ফলত বাসিন্দাসকলৰ বাবে সামগ্ৰিক নগৰীয়া সংযোগ যথেষ্ট বৃদ্ধি পাব।
যান-জঁটৰ সংখ্যা হ্ৰাস:
পথ পৰিবহণৰ এক কাৰ্যক্ষম বিকল্প হিচাপে কাম কৰা মেট্ৰ’ ৰেলে বেংগালুৰুৰ মেট্ৰ’ ৰে’ল নেটৱৰ্কত ফেজ-৩ সংযোজন কৰি যান-জঁটৰ সমস্যা দূৰ কৰিব বুলি আশা কৰা হৈছে। এই সম্প্ৰসাৰণে চহৰখনৰ আউটাৰ ৰিং ৰোড ৱেষ্ট, মাগাডি ৰোড, আৰু অন্যান্য প্ৰধান আৰ্ট্ৰিয়েল পথকে ধৰি প্ৰচণ্ড জনবহুল পথসমূহত যথেষ্ট প্ৰভাৱ পেলাব। পথ যাতায়ত হ্ৰাস কৰি তৃতীয় পৰ্যায়ে বাহনৰ চলাচল মসৃণ, যাত্ৰাৰ সময় কম, আৰু সামগ্ৰিকভাৱে পথ সুৰক্ষা উন্নত কৰাত অৰিহণা যোগাব।
পৰিৱেশৰ সুবিধা:
তৃতীয় পৰ্যায়ৰ মেট্ৰ’ ৰে’ল প্ৰকল্প সংযোজন আৰু বেংগালুৰুৰ মেট্ৰ’ ৰে’ল নেটৱৰ্ক সম্প্ৰসাৰণে পৰম্পৰাগত জীৱাশ্ম ইন্ধন ভিত্তিক পৰিবহণৰ তুলনাত কাৰ্বন নিৰ্গমন যথেষ্ট হ্ৰাস কৰিব বুলি আশা কৰা হৈছে।
অৰ্থনৈতিক বিকাশ:
ভ্ৰমণৰ সময় হ্ৰাস আৰু চহৰৰ বিভিন্ন অঞ্চলত উন্নত প্ৰৱেশে ব্যক্তিসকলক নিজৰ কৰ্মক্ষেত্ৰত অধিক কাৰ্যক্ষমভাৱে উপনীত হ’বলৈ সক্ষম কৰি উৎপাদনশীলতা বৃদ্ধি কৰাৰ সম্ভাৱনা আছে। তৃতীয় পৰ্যায়ৰ নিৰ্মাণ আৰু পৰিচালনাই নিৰ্মাণ, প্ৰশাসন, আৰু ৰক্ষণাবেক্ষণকে ধৰি বিভিন্ন খণ্ডত অসংখ্য চাকৰিৰ সুযোগ সৃষ্টি কৰিব। ইয়াৰ উপৰিও উন্নত সংযোগে স্থানীয় ব্যৱসায়, বিশেষকৈ নতুন মেট্ৰ’ ষ্টেচনৰ ওচৰৰ ব্যৱসায়সমূহক উন্নীত কৰিব আৰু পূৰ্বতে কম সুলভ অঞ্চলসমূহলৈ বিনিয়োগ আৰু উন্নয়ন আকৰ্ষণ কৰিব।
সামাজিক প্ৰভাৱ:
বেংগালুৰুত ফেজ-৩ মেট্ৰ’ ৰে’ল নেটৱৰ্ক সম্প্ৰসাৰণে ৰাজহুৱা পৰিবহণৰ অধিক সমতাপূৰ্ণ সুবিধা প্ৰদান কৰিব, যাৰ ফলত আৰ্থ-সামাজিক গোটৰ বিস্তৃত পৰিসৰ উপকৃত হ’ব আৰু পৰিবহণৰ বৈষম্য হ্ৰাস পাব। এই উন্নতিয়ে যাতায়তৰ সময় কম কৰি আৰু অত্যাৱশ্যকীয় সেৱাৰ সুবিধা বৃদ্ধি কৰি উচ্চমানৰ জীৱনত অৰিহণা যোগাব।
বহুমুখী সংহতি আৰু শেষ মাইলৰ সংযোগ:
১০টা মূল স্থানত মাল্টি-মডাল ইন্টিগ্ৰেচনৰ পৰিকল্পনা কৰা হৈছে: জে পি নগৰ চতুৰ্থ পৰ্যায়, জে পি নগৰ, কামক্য, মহীশূৰ ৰোড, সুমনাহল্লী, পীনিয়া, বি ই এল চাৰ্কল, হেব্বল, কেম্পাপুৰা, আৰু হোছাহল্লী। এই সংহতিয়ে বৰ্তমান আৰু নিৰ্মাণৰত মেট্ৰ’ ষ্টেচন, বিএমটিচি বাছ ষ্টেণ্ড, ভাৰতীয় ৰে’লৱে ষ্টেচন, আৰু প্ৰস্তাৱিত উপনগৰীয়া (কে-ৰাইড) ষ্টেচনৰ সৈতে নিৰৱচ্ছিন্ন আদান-প্ৰদান প্ৰদান কৰিব।
সকলো ফেজ-৩ ষ্টেচনতে নিৰ্দিষ্ট বাছ বে, পিক-আপ আৰু ড্ৰপ অফ এৰিয়া, পথচাৰীৰ পথ, আৰু আইপিটি/অটো ৰিক্সা ষ্টেণ্ডৰ সৈতে ডিজাইন কৰা হৈছে। বৰ্তমান কাৰ্যক্ষম মেট্ৰ’ ষ্টেচনত সেৱা আগবঢ়োৱা বিএমটিচি ফিডাৰ বাছসমূহ ফেজ-৩ ষ্টেচনলৈ সম্প্ৰসাৰিত কৰা হ’ব। ইয়াৰ উপৰিও ১১টা মূল ষ্টেচনত পাৰ্কিঙৰ সুবিধা উপলব্ধ হ’ব। বৰ্তমানৰ ফেজ-১ আৰু ফেজ-২ ষ্টেচনসমূহ নতুন ফেজ-৩ ষ্টেচনৰ সৈতে একত্ৰিত কৰা হৈছে। ফুট অভাৰব্ৰিজ (FoB) আৰু স্কাইৱাকৰ জৰিয়তে দুটা ৰেলৱে ষ্টেচন লটেগোলাহালি আৰু হেব্বাললৈ প্ৰত্যক্ষ সংযোগ প্ৰদান কৰা হ’ব। তৃতীয় পৰ্যায়ৰ ষ্টেচনসমূহত বাইক আৰু চাইকেল শ্বেয়াৰিঙৰ সুবিধাৰ ব্যৱস্থাও থাকিব।
***
MJPS/BM/SKS
(Release ID: 2046198)
Visitor Counter : 48
Read this release in:
Odia
,
Tamil
,
Kannada
,
English
,
Urdu
,
Hindi
,
Marathi
,
Bengali
,
Manipuri
,
Punjabi
,
Gujarati
,
Telugu
,
Malayalam