তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়

৫৪ তম আইএফএফআইৰ বাবে ফিল্ম বাজাৰে ইয়াৰ ১০ খন অনুমোদিত চলচ্চিত্ৰ ঘোষণা কৰিছে

এই বছৰ বাছনিত ছয়টা ভাষা আৰু একাধিক ধাৰাৰ চলচ্চিত্ৰ আছে

Posted On: 11 NOV 2023 1:36PM by PIB Guwahati

ফিল্ম বাজাৰ অনুমোদিত চলচ্চিত্ৰৰ বহু প্ৰতীক্ষিত তালিকা ঘোষণা কৰা হৈছে। এই বছৰ, বাছনিত কল্প-কাহিনী, ডকু-শ্বৰ্ট, তথ্যচিত্ৰ, এক ভৌতিক চলচ্চিত্ৰ, আৰু আনকি এক এনিমেটেড বৈশিষ্ট্যৰ এক বিবিধ মিশ্ৰণ আছে যি ভাৰত আৰু বিদেশত প্ৰবাসী, পিতৃতান্ত্ৰিকতা, নগৰীয় ক্ষোভ, চৰম দৰিদ্ৰতা, জলবায়ু সংকট, জাতীয়তাবাদ, আৰু ক্ৰীড়া/ফিটনেছ সম্পৰ্কীয় বিষয়বস্তুৰ সৈতে জড়িত। চলচ্চিত্ৰসমূহ ইংৰাজী, হিন্দী, বঙালী, মাৰোৱাৰী, কানাড়া আৰু মাওৰি (নিউজিলেণ্ড ভাষা)ত আছে আৰু বিষয়বোৰে এক আকৰ্ষণীয় মিশ্ৰণ কঢ়িয়াই আনিছে। চলচ্চিত্ৰসমূহৰ স্থিৰ অংশবোৰ এই লিংকত পোৱা যাব:

তালিকাখনত নিম্নলিখিত চলচ্চিত্ৰসমূহ অন্তৰ্ভুক্ত আছে:

ফিকচন শ্বৰ্টচ:

১. পুলকিত আৰোৰাৰ দ্বাৰা পৰিচালিত আনু (১৪ মিনিট) (ইংৰাজী/হিন্দী/মাওৰি): যেতিয়া শেহতীয়াকৈ এগৰাকী বিধৱা মহিলা নিউজিলেণ্ডৰ পৰা ভাৰতলৈ যায়, তেতিয়া তেওঁ প্ৰায় এবছৰ আগতে হেৰুওৱা সঙ্গীৰ স্মৃতিত লাগি থাকে। কিন্তু অদূৰ সংকটে তেওঁক এক অসাধাৰণ পৰিস্থিতি: কোৱাৰেন্টিনত এক সাধাৰণ ৰীতি-নীতিৰ সৈতে তেওঁৰ দুখৰ সন্মুখীন হ'বলৈ বাধ্য কৰে।

২. চন্দন সিং শ্বেখাৱতৰ দ্বাৰা পৰিচালিত ৰুটি কুঁন বানাচি বা ৰুটি কোনে বনাব (২৫ মিনিট)(মাৰোৱাৰী): ৰাজস্থানৰ এটা গ্ৰাম্য ঘৰৰ পৃষ্ঠভূমিত ৰচিত। 'হু ৱিল বেক দ্য়া ব্ৰেড?' সন্তোষৰ বিষয়ে এক চলচ্চিত্ৰ। ৰূপাৰ স্বামী আৰু ৰণজিতৰ এজন ডাঙৰ পুত্ৰ, সন্তোষ হৈছে পিতৃতান্ত্ৰিকতা আৰু পুৰুষত্বৰ পৰম্পৰাগত ধাৰণাত আৱদ্ধ এক চৰিত্ৰ। তেওঁক তেওঁৰ দেউতাকৰ দ্বাৰা তেওঁৰ বিফলতা আৰু অযোগ্যতাৰ কথা নিৰন্তৰ মনত পেলাই দিয়া হৈছে। মহিলাসকলক ঘৰুৱা কৰি ৰখাৰ তেওঁৰ দেউতাকৰ বিশ্বাস প্ৰণালীৰ বিপৰীতে, তেওঁ তেওঁৰ পত্নী ৰূপাক চৰকাৰী চাকৰিৰ বাবে পৰীক্ষাত শেষ সুযোগত সমৰ্থন কৰিব বিচাৰে। চলচ্চিত্ৰখনে শ শ বছৰৰ পিতৃতান্ত্ৰিকতাৰ ধাৰণা আৰু পিতৃ/পুত্ৰৰ সম্পৰ্কৰ জৰিয়তে ই কেনেদৰে এটা প্ৰজন্মৰ পৰা আন এটা প্ৰজন্মলৈ প্ৰচাৰ কৰে তাক অন্বেষণ কৰে। চলচ্চিত্ৰখন ৰাজস্থানৰ লগতে সমগ্ৰ সমাজৰ মহিলাসকলৰ দৈনন্দিন সংগ্ৰামৰ এক স্পষ্ট স্পষ্ট তাৎপৰ্য্যপূৰ্ণ, যিয়ে অসমতাৰ উদ্বেগ উত্থাপন কৰে, পুৰুষত্বৰ ভুল ধাৰণা আৰু বিভিন্ন শাখা য'ত পুৰুষ আৰু মহিলা দুয়ো পুৰুষতান্ত্ৰিক প্ৰথাৰ বাবে নিপীড়িত হয়।

৩. টিউজদে’জ ৱ’মেন (২৯ মিনিট), ইমাদ শ্বাহৰ দ্বাৰা পৰিচালিত (ইংৰাজী): এটা মনোৰম ৰাতিপুৱা। ষ্টোভত স্পেগেটি বুদবুদ, ৰেডিঅ'ত শাস্ত্ৰীয় সংগীত বজোৱা হয়, আৰু আমাৰ নায়কে পাত্ৰ এটা শান্তভাৱে লৰায়। মুহূৰ্তটো টেলিফোনৰ শব্দৰ দ্বাৰা ভাঙি গৈছে। যেতিয়া তেওঁ অৱশেষত ইয়াৰ উত্তৰ দিয়ে, তেওঁ এক কোমল, গধুৰ কণ্ঠস্বৰ শুনিছিল যাক তেওঁ চিনি নাপায়। তেওঁ কৈছিল যে তেওঁ তেখেত মাত্ৰ দহ মিনিট সময় বিচাৰে। বুজাবুজিৰ বাবে দহ মিনিট। বুজাবুজিলৈ আহিবলৈ? তেওঁ সুধিলে। আমাৰ অনুভূতিৰ। তেওঁ ফোনটো তলত ৰাখিব বিচাৰে কিন্তু কৰিব নোৱাৰে। তেওঁ সুধিলে আৰু জানিবলৈ চেষ্টা কৰিলে যে তেওঁ কোন, কিন্তু ৰহস্যময়ী মহিলাগৰাকীয়ে তাৰ সলনি ফোনটো ৰাখি দিয়ে, আৰু স্পেগেটি বেছিকৈ ৰন্ধা হৈ যায়। এই নিৰপেক্ষ কথোপকথনটোৱে এক অতিবাস্তৱিক দিনৰ আৰম্ভ কৰে য'ত তেওঁ কেৱল তেওঁৰ ডায়েৰীত লিখিব বিচাৰে, কিন্তু ফোনটো বাজি থাকে আৰু ৰহস্যময়ী, আকৰ্ষণীয় মহিলাসকলে তেওঁৰ ঘৰুৱা ৰুটিনত বাধা দিয়ে, আৰু তেওঁৰ জীৱনৰ বিষয়ে অদ্ভুত গভীৰ অন্তৰ্দৃষ্টি প্ৰদান কৰে। এই চলচ্চিত্ৰখনৰ জৰিয়তে আমি এনে এখন পৃথিৱী সৃষ্টি কৰাৰ আশা কৰিছো যিয়ে লিখনিৰ সুন্দৰ অদ্ভুততাক প্ৰতিফলিত কৰে আৰু ইয়াক ভাৰতীয় পৰিৱেশত প্ৰয়োগ কৰিব। এইটো হাৰুকি মুৰাকামিৰ তিনিটা চুটি গল্পৰ অভিযোজন, যি আমাৰ নায়কৰ জীৱনত এটা দিন গঠন কৰিবলৈ একেলগে লোৱা হৈছে। তেওঁ চাকৰি হেৰুৱাইছে আৰু চিন্তাশীল মেজাজত আছে। ভাষা আৰু সংগীতৰ সৈতে খেলিবলৈ আমাৰ প্ৰচেষ্টা হৈছে এই প্ৰিয় জাপানী লেখকৰ গতি, সুৰ আৰু কাহিনী কোৱাৰ শৈলীৰ এক চলচ্চিত্ৰ বিচাৰি উলিওৱাৰ এক প্ৰয়াস। চলচ্চিত্ৰখনে অৱশ্যে বিষয়বস্তুৰ ওপৰত এক প্ৰস্তাৱ হিচাপে অকলে থিয় হোৱাৰ আশা কৰে, আনহাতে নিৰন্তৰ অসন্মানজনক হৈ থাকে আৰু ইয়াক ভাৰতীয় প্ৰেক্ষাপটত স্থাপন কৰে।

৪. মনীষ চাইনীৰ দ্বাৰা পৰিচালিত গিধ (২৫ মিনিট)(হিন্দী): এজন বৃদ্ধ ব্যক্তিয়ে জীৱন নিৰ্বাহ কৰিবলৈ সংগ্ৰাম কৰে। তেওঁ তেওঁৰ পুত্ৰক মৃত্যুৰ পৰা বচাবলৈ ব্যৰ্থ হয়, তেওঁৰ পকেটত মাত্ৰ কেইটকামান থাকিলে তেওঁ ঔষধ বা খাদ্য আনিব পাৰে, কেতিয়াও দুয়োটা নহয়। বৃদ্ধ ভোকত থকা মানুহজনৰ দ্বাৰা কাম কৰা কঠিন, যিহেতু এজন সক্ষম শ্ৰমিকৰ দৰে দেখা নাযায়। যেতিয়ালৈকে তেওঁ জীয়াই থকাৰ এক সম্ভাৱনাহীন উপায় এটা নাপায় তেতিয়ালৈকে বস্তুবোৰ ভয়ংকৰ হয়। তেওঁ মাত্ৰ কেইটামান ভোজনৰ বাবে নিজৰ বিবেকক এৰাই চলিব লাগিব। এটা দুৰ্যোগ হয় আৰু বৃদ্ধজনে ইয়াৰ পৰা লাভান্বিত হ'ব পাৰে। অসহায়তা আৰু হতাশাই ভুল শুদ্ধ কি নাজানে কিন্তু শুদ্ধ আৰু ভুল বিষয়ভিত্তিক নহয় নে। এটা আভ্যন্তৰীণ কাজিয়া আৰম্ভ হয় আৰু সোনকালেই ভোক অপৰাধৰ সৈতে সংঘৰ্ষ হয়। তেওঁৰ প্লেটত থকা খাদ্যৰ বিনিময়ত, কিহৰ ওজন গধুৰ হ'ব, তেওঁৰ ভোক বা তেওঁৰ অপৰাধ? এজনৰ প্লেটত খাদ্য, আৰু কাপোৰ এই দুয়োটা হৈছে মানুহৰ আটাইতকৈ মৌলিক প্ৰয়োজনীয়তা। অৱশ্যে, কিছুমান দুৰ্ভগীয়াই তিনিওটা প্ৰয়োজনীয়তা দিনে দিনে পূৰণ কৰিবলৈ সংগ্ৰাম কৰে। এই কাহিনীটোৱে অস্তিত্বৰ সংগ্ৰামৰ সৈতে কাপোৰৰ প্ৰয়োজনীয়তা আৰু খাদ্যৰ প্ৰয়োজনীয়তাত একেলগ কৰিছে।

ডকু চৰ্টচ:

৫. নিশান্থ গুৰুমূৰ্তিৰ দ্বাৰা পৰিচালিত গোপী (১৪ মিনিট)(কানাড়া): গোপী সিদ্ধি এগৰাকী মধ্যবয়স্ক গল্পকাৰ যি নিজকে চিদ্দি সম্প্ৰদায়ৰ (দক্ষিণ ভাৰতত আফ্ৰিকান প্ৰবাসী) সৈতে পৰিচয় দিয়ে। কাহিনী কোৱাৰ মৌখিক ৰূপৰ দ্বাৰা অনুপ্ৰাণিত হৈ, গোপীয়ে তেওঁৰ কাহিনীবোৰ স্ব-প্ৰকাশ কৰিব বিচাৰে; অৱশ্যে, তেওঁ প্ৰথমে বিচ্ছিন্নতা, সামাজিক স্থিতি আৰু পাৰিপাৰ্শ্বিক বিপৰ্যয়ৰ সৈতে তেওঁৰ যুঁজৰ সন্মুখীন হ'ব লাগিব।

৬. হাওবান পবন কুমাৰৰ দ্বাৰা পৰিচালিত আইৰণ ৱমেন অৱ মণিপুৰ (২৬ মিনিট)(মণিপুৰী/ইংৰাজী): এই চলচ্চিত্ৰখন এই দেশৰ ক্ৰীড়া ব্যক্তিত্বসকলৰ প্ৰতি এক শ্ৰদ্ধাঞ্জলি যি ক্ৰীড়াক্ষেত্ৰত মহিলাৰ বিকাশত যথেষ্ট অৱদান আগবঢ়াইছে। মহিলা ভাৰোত্তোলনৰ পথপ্ৰদৰ্শক কুঞ্জৰানী দেৱী (পদ্মশ্ৰী বঁটা প্ৰাপ্ত, ২০১১), অনিতা চানু (ধ্যানচন্দ বঁটা প্ৰাপ্ত), আৰু মীৰাবাই চানু (পদ্মশ্ৰী বঁটা প্ৰাপ্ত, ২০১৮, আৰু টকিঅ' অলিম্পিক ২০২০ত ৰূপৰ পদক বিজয়ী) অনুপ্ৰেৰণামূলক কাহিনীয়ে সমগ্ৰ ভাৰতীয় খেলুৱৈ আৰু দেশক অনুপ্ৰাণিত কৰিছে।

ডকু মধ্য-দৈৰ্ঘ্য:

৭. তাচমিয়া আফৰিন মৌৰ দ্বাৰা পৰিচালিত হোৱেৰ মাই গ্ৰেণ্ডমাডাৰ লিভছ্ (৫১ মিনিট)(বঙালী): চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা মৌ তেওঁৰ প্ৰিয় নানুৰ ঘৰলৈ তেওঁক চিত্ৰগ্ৰহণ কৰিবলৈ যায়। তেওঁৰ ১০০ বছৰ পুৰণি ঘৰত, নানুৱে ২৭ বছৰ আগতে স্বামীৰ মৃত্যুৰ পিছৰ পৰা অকলে বাস কৰে। মৌৰ বাবে, নানুৰ ঘৰৰ অৰ্থ হৈছে জলাভূমি আৰু সেউজীয়া আৰু ৰাজকীয় পাৰিবাৰিক পুখুৰীৰে পৰিপূৰ্ণ এখন শান্তিপূৰ্ণ গাৱঁৰ স্মৃতি। সেই পুখুৰীটোত, প্ৰজন্মৰ পৰা, চুবুৰীয়া শিশুসকলে সাঁতুৰিবলৈ শিকি ডাঙৰ-দীঘল হৈছিল। নানুৰ আন এগৰাকী মাতৃনাতি ৰাওনাকে তেওঁৰ ঘৰৰ কাষত তেওঁৰ পৰিয়ালৰ সৈতে বাস কৰে। ৰাওনাকৰ ঘৰত, এতিয়াও এটা সৰু পুখুৰী আছে, কিন্তু ৰাওনাকৰ দেউতাকৰ ফালৰ পৰা বহুতো উত্তৰাধিকাৰীয়ে এই পুখুৰীটো বিক্ৰী কৰিব বিচাৰে। ৰাওনাকে তেওঁৰ দেউতাকৰ স্মৃতি থকা তেওঁলোকৰ নিজৰ পাৰিবাৰিক পুখুৰী বিক্ৰী কৰিব নিবিচাৰে। বিদ্ৰূপাত্মকভাৱে, তেওঁৰ নিজৰ ব্যৱসায় হৈছে জলাভূমি বা পুখুৰী ক্ৰয় কৰা, সেইবোৰ বালিৰে ভৰাই আৱাসিক ভূমি হিচাপে "বিকাশ" কৰা আৰু সেইবোৰ বিক্ৰী কৰা। সমগ্ৰ দেশতে "উন্নয়ন" চলি আছে, জলাশয়বোৰ ধ্বংস কৰি আৰু সেইবোৰত বাস কৰা সকলো প্ৰাণীক ধ্বংস কৰি পেলাইছে।

৮. শিৱম সিং ৰাজপুতৰ দ্বাৰা পৰিচালিত লাডাখ ৪৭০ (৩৮ মিনিট): ৰাজস্থানৰ আজমেৰৰ চুফিয়া ৰানাৰ, পাঁচটা গিনিছ ৱৰ্ল্ড ৰানিং ৰেকৰ্ড থকা এগৰাকী অতিদৌৰবিদে তেওঁৰ আটাইতকৈ উচ্চাকাংক্ষী প্ৰচেষ্টাৰ বাবে সাজু হৈছে - এক মাৰাথন যাক কোনেও কেতিয়াও হাতত লোৱা নাই। তেওঁ কাৰ্গিল যুদ্ধৰ সকলো ভাৰতীয় সেনা যুদ্ধ নায়কক সন্মান জনোৱাৰ বাবে ৭ দিনৰ ভিতৰত চিয়াচেন বেচ কেম্পৰ পৰা কাৰ্গিল যুদ্ধ স্মাৰকলৈ ১১,০০০ ফুটতকৈ ওখ স্থানত ৪৭০ কিলোমিটাৰ দৌৰিবলৈ পৰিকল্পনা কৰিছে। যেতিয়া তেওঁ ১৭৯৮০ ফুট পৰ্যন্ত ভূখণ্ডৰ মাজেৰে দৌৰে, চুফিয়াৰ প্ৰশিক্ষক, তেওঁৰ সংগী আৰু ভাৰতীয় সেনা সকলোৱে তেওঁক তেওঁৰ লক্ষ্য প্ৰাপ্ত কৰাত সহায় কৰিবলৈ কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰে। তেওঁ আৰু তেওঁৰ চুফী মানসিকতাই এই দৌৰটো নিজৰ বাবে এটা ধ্যানৰ অভিজ্ঞতা কৰি তোলে আৰু তেওঁ সমাপ্তি ৰেখা অতিক্ৰম কৰে।

ফিছাৰ:

৯. দ্য এক্সাইল (ভৌতিক) – (৮২ মিনিট), সন্মান ৰয়ৰ দ্বাৰা পৰিচালিত (বঙালী): চলচ্চিত্ৰখনত বংগৰ এখন গাঁৱৰ গৌৰাঙ্গ নামৰ এজন যুৱকৰ কাহিনী কোৱা হৈছে যিয়ে অলপতে তেওঁৰ পত্নীক হেৰুৱাইছে। এই ক্ষতি কেৱল পৰিয়ালটোৰ বাবেই ডাঙৰ নহয়, যি বছৰ ধৰি কেইবাটাও দুৰ্ঘটনাৰ মাজেৰে পাৰ হৈছে, কিন্তু ব্যক্তিগতভাৱে গৌৰাঙ্গৰ মনতো প্ৰভাৱ পেলাইছে কিয়নো তেওঁ তেওঁৰ পত্নীৰ মৃত্যুৰ কথা সহজভাৱে ল'ব পৰা নাই। অৱশেষত গৌৰাঙ্গই এটা যাত্ৰা আৰম্ভ কৰে, য'ত তেওঁ কেৱল নিজৰ মাজৰ দস্য়ুৰে সন্মুখীন নহয়, কিন্তু এই গ্ৰাম্য পৰিৱেশত আধাৰিত কিছুমান পৌৰাণিক কাহিনীও দেখিব পাৰে, যিবোৰ অতিপ্ৰাকৃতিক পৰিস্থিতিৰ সীমাত অৱস্থিত। চলচ্চিত্ৰখন ১৯৬০ৰ দশকৰ শেষৰ প্ৰতিষ্ঠিত কৰা হৈছে আৰু ইয়াত লোকচান, অন্ধবিশ্বাস, যৌন বিচ্যুতি, অতিপ্ৰাকৃতিক আৰু লগতে এখন সমাজত মহিলাৰ ভূমিকাৰ দৰে বিষয়বস্তুৰ সৈতে জড়িত যি সেই সময়ত হ্ৰাস হোৱা, বহু পুৰণি পৰম্পৰাগত বিশ্বাস প্ৰণালী আৰু উত্তৰ-আধুনিক চিন্তা আৰু ৰাজনীতিৰ সূচনাৰ এক ক্ৰছৰোডত আছিল।

১০. ৰিটাৰ্ণ অফ দা জাংগল (এনিমেচন) – (১০৫ মিনিট), বৈভৱ কুমাৰেশৰ দ্বাৰা পৰিচালিত (হিন্দী): ৯ বছৰীয়া মিহিৰ আৰু তেওঁৰ বন্ধুবৰ্গ বিদ্যালয়ৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ, নিকৃষ্ট উৎপীড়ক - ৰাহুল মালহোত্ৰাক পৰাজিত কৰাৰ কঠিন কামৰ সন্মুখীন হৈছে। তেওঁলোকক এই অসম্ভৱ যাত্ৰাৰ মাজেৰে যাত্ৰা কৰাত সহায় কৰিবলৈ, তেওঁলোকৰ চহৰৰ আটাইতকৈ কুল ককা – থাহা আৰু ভাৰতৰ প্ৰাচীন জংঘলৰ পৰা তেওঁৰ অনুপ্ৰেৰণাৰ চমৎকাৰ কাহিনী! একেলগে, তেওঁলোকে এক নিৰ্মম ডাইনোচৰ গঢ়ি তুলিব লাগিব, ক্ৰিকেটৰ এক ৰোমাঞ্চকৰ খেলত যুঁজ দিব লাগিব, আৰু বন্ধুত্ব, সহানুভূতি আৰু সংকল্পৰ শক্তি পুনৰ আৱিষ্কাৰ কৰিবলৈ ৰাজস্থানলৈ যাত্ৰা কৰিব লাগিব। ৰিটাৰ্ণ অফ দা জাংগল হৈছে সমসাময়িক ভাৰতীয় এনিমেচন – যিটো আগতে কেতিয়াও দেখা নাছিল! এক অনুপ্ৰেৰণাদায়ক পাৰিবাৰিক মনোৰঞ্জন – ই যথেষ্ট নষ্টালজিক, সম্পৰ্কিত আৰু স্থানীয়।

*****



(Release ID: 1976410) Visitor Counter : 73