তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়
#কিয় আইএফএফআই?
#IFFIWood, ৮ নৱেম্বৰ, ২০২২
আইএফএফআই কি, আমি কি কওঁ? হয়, নিশ্চয়, আমি আশা কৰোঁ যে আমাৰ হৃদয়ৰ, আপোনাৰ হৃদয়ৰ দুৱাৰত টুকুৰিয়াই থকা চিনেমামূলক উদযাপনৰ বিষয়ে আপুনিও সচেতন?
হয়, আইএফএফআই, অৰ্থাৎ ভাৰতৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ ৭০ বছৰৰ পূৰ্বে ১৯৫২চনত প্ৰতিষ্ঠা কৰা হয় আৰু প্ৰতিবছৰে নৱেম্বৰ মাহত এই অনুষ্ঠান আয়োজন কৰা হয়৷ ২০০৪ চনত প্ৰথমবাৰৰ বাবে গোৱাত অনুষ্ঠিত হোৱা এই উৎসৱে তাৰ পিছত চিত্ৰময় পৰ্যটন ৰাজ্যখনত ঘৰ বিচাৰি পাইছে, প্ৰতি বছৰে ইয়ালৈ ঘূৰি আহিছে। আৰু ২০১৪ চনত গোৱাক আইএফএফআইৰ স্থায়ী স্থান হিচাপে ঘোষণা কৰা হয়।
আশাকৰোঁ আপোনালোকে জানে যে আইএফএফআই চৰকাৰৰ বাহিৰে আন কোনোৱে পৰিচালনা নকৰে। হয়, প্ৰতিবছৰে ভাৰত চৰকাৰে আয়োজক ৰাজ্য গোৱা চৰকাৰৰ সহযোগত এই উৎসৱ অনুষ্ঠিত কৰে।
গতিকে, স্বাভাৱিকতে, প্ৰশ্নটো উত্থাপন হয়, যিদৰে আমি বিশ্বাস কৰোঁ যে ইতিমধ্যে আপোনাৰ মনত ই উদ্ভৱ হৈছে:
#কিয় আইএফএফআই? #WhyIFFI?
#কিয় আইএফএফআই?#WhyIFFI?
হয়, আমি কিয় আইএফএফআই পৰিচালনা কৰো? সেইটো কথাৰ বাবে আমি কিয় যিকোনো চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ পৰিচালনা কৰো? আৰু বিশেষকৈ চৰকাৰে নিজেই কিয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ অনুষ্ঠিত কৰে? আৰু হয়, পুনৰ কৈছো, চৰকাৰে বিশেষকৈ আইএফএফআই কিয় পৰিচালনা কৰে?
অৱশ্যে আমি এই প্ৰশ্নবোৰ অলংকাৰিকভাৱে সোধা নাই, আমি কোনো কাৰণতে পৰামৰ্শ দিয়া নাই, যিহেতু এইখিনি পঢ়ি থকা কিছুমান মানুহে সন্দেহ কৰাৰ সম্ভাৱনা আছে যে আমি আইএফএফআই অনুষ্ঠিত কৰা উচিত নহয়। বৰঞ্চ আমি এই প্ৰশ্নবোৰ শোধাৰ পূৰ্বে বিশ্বৰ সৰ্ববৃহৎ গণতন্ত্ৰ চৰকাৰে পৰিচালনা কৰা এই মহান আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱৰ আঁৰৰ মিছনটো একেলগে শিকিবলৈ, আৱিষ্কাৰ কৰিবলৈ আৰু পুনৰ আৱিষ্কাৰ কৰিবলৈ আমি কিয় কৰো, আমি কি কৰো তাৰ মূল কথা জানিব লাগিব।
আৰু প্ৰশ্নটো কেৱল আইএফএফআই পৰিচালনাৰ কথা নহয়। সঁচাকৈয়ে উৎসৱ পৰিচালনা কৰাটো নিজৰ বাবেই একো নহয়, নহয়নে?
গতিকে, ইয়াৰ ফলত স্বাভাৱিকতে জনসাধাৰণৰ অংশগ্ৰহণ, নিয়োজন আৰু অৱদানৰ সন্দৰ্ভত এই প্ৰশ্নবোৰৰ উদ্ৰেক হয়। জনসাধাৰণে কিয় আইএফএফআইত অংশগ্ৰহণ কৰে? তেওঁলোকে কিহৰ বাবে বাট চাই থাকে, উৎসৱৰ পৰা তেওঁলোকে কি অৰ্থ উলিয়ায়?
আৰু চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱৰ, আইএফএফআইৰ দৰ্শক কোন? তেওঁলোক কোন হ’ব লাগে? চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা, ছবিৰ ভ্ৰাতৃত্ববোধ, চলচ্চিত্ৰ প্ৰেমী আৰু চলচ্চিত্ৰৰ ৰসিক নেকি? নে আন কোনোবা? সাধাৰণ মানুহৰ বাবে নেকি, “ৰাস্তাৰ পুৰুষ-মহিলা”? নে কেৱল এটা বিশেষ শ্ৰেণীৰ দৰ্শকৰ বাবে?
আহক আমি আইএফএফআই ১ লৈ যাত্ৰা কৰোঁ: য'ৰ পৰা সকলো আৰম্ভ হৈছিল
এই নিৰ্দিষ্ট প্ৰশ্নবোৰৰ ওপৰত আমি চিন্তা কৰি যাওঁতে আহক আমি সদায় কৰিবলগীয়া দৰেই আৰম্ভণিলৈকে যাওঁ। আইএফএফআইৰ প্ৰথম সংস্কৰণৰ আয়োজক সমিতিৰ অধ্যক্ষ চি এম আগৰৱালাই কি ক’লে শুনো আহক।
‘ভাৰতত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ অনুষ্ঠিত কৰাৰ প্ৰস্তাৱ যেতিয়া প্ৰথমবাৰৰ বাবে উত্থাপন কৰা হৈছিল, তেতিয়া সঘনাই সোধা এটা প্ৰশ্ন আছিল যে এনে মহোৎসৱৰ উদ্দেশ্য কি, ই কি উদ্দেশ্য সাধন কৰিব? তাৰ উত্তৰ দুটা আছিল: প্ৰথমতে, এখন চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱে যিখন দেশত এই মহোৎসৱ অনুষ্ঠিত হয়, সেইখন দেশৰ চলচ্চিত্ৰ দৰ্শকে অংশগ্ৰহণকাৰী সকলো চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা দেশতে নিৰ্মিত শ্ৰেষ্ঠ ছবিসমূহ চাবলৈ সক্ষম কৰে; দ্বিতীয়তে, আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱে অংশগ্ৰহণকাৰী দেশসমূহৰ চলচ্চিত্ৰ উদ্যোগত নিয়োজিতসকলক তেওঁলোকৰ সকলোৰে সাধাৰণ চিন্তাৰ বিষয়সমূহ লগ আৰু আলোচনা কৰাৰ সুযোগ প্ৰদান কৰে, এই শিল্পৰ প্ৰকাৰৰ অগ্ৰগতিৰ টোকা তুলনা কৰাৰ আৰু কনচাৰ্টৰ পৰিকল্পনাৰ সুবিধা প্ৰদান কৰে ইয়াৰ ভৱিষ্যত উন্নয়নৰ বাবে।”
হয়, ঠিকেই কৈছে, এইবোৰ কথা এছিয়াৰ অন্যতম পুৰণি চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱৰ প্ৰথম সংস্কৰণৰ আয়োজকজনৰ, যিটো ১৯৫২ চনত প্ৰথমবাৰৰ বাবে পৰিচালনা কৰা হৈছিল, তেতিয়াৰ বম্বেত। ১৯৫২ চনৰ ২৪ জানুৱাৰীত দিয়া আদৰণি ভাষণৰ সময়ত তেওঁ এই কথা কৈছিল৷
অধ্যক্ষগৰাকীয়ে লগতে কৈছিল যে মানুহ হিচাপে ইজনে সিজনৰ সৈতে আমাৰ সম্পৰ্কত, আমাৰ সাংস্কৃতিক, শৈক্ষিক আৰু ৰাজনৈতিক ক্ষেত্ৰত চিনেমাৰ মাধ্যমৰ উচ্চ প্ৰভাৱৰ ওপৰত।
“এই মহোৎসৱত প্ৰদৰ্শিত হ’বলগীয়া ছবিসমূহৰ ভিতৰত কিছুমান ছবি আছে যিয়ে প্ৰদৰ্শন কৰিব যে মনোৰঞ্জনৰ নতুন ৰূপ হিচাপে আৰম্ভ হোৱা চলচ্চিত্ৰখনে মানৱ সম্পৰ্কৰ ক্ষেত্ৰখন, সাংস্কৃতিক, শৈক্ষিক আৰু ৰাজনৈতিক ক্ষেত্ৰখনত কিমান দূৰ প্ৰভাৱিত কৰিছে। বিশেষকৈ শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত ই নতুন নতুন দৃশ্যপট মুকলি কৰিছে, যাৰ গুৰুত্ব এতিয়াও সামান্যহে বুজিব পৰা যায়। সাংস্কৃতিক ক্ষেত্ৰত ই আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সংস্কৃতিৰ ভেটি স্থাপন কৰাত এক: উল্লেখযোগ্য ভূমিকা পালন কৰিছে। কিন্তু মানৱ সম্পৰ্কৰ কোনো ক্ষেত্ৰতে আন্তৰ্জাতিক সম্পৰ্কৰ ক্ষেত্ৰখনতকৈ চলচ্চিত্ৰৰ গুৰুত্ব বেছি নহয়; দেশসমূহৰ সাংস্কৃতিক আৰু বাণিজ্যিক সম্পৰ্কৰ ক্ষেত্ৰত ইয়াৰ ক্ষমতা-ভাল বা বেয়াৰ বাবে সকলোৰে বাবে স্পষ্ট। চলচ্চিত্ৰখন আৰু এখন দেশৰ জনসাধাৰণৰ সেইবোৰ, আন জাতিবোৰৰ প্ৰতি থকা জাতীয় মনোভাৱৰ মাজৰ সংযোগ কম স্পষ্ট হোৱা অনূচিত।”
অধ্যক্ষগৰাকীয়ে চিনেমাই বিভিন্ন দেশৰ জনসাধাৰণৰ মাজত পাৰস্পৰিক সদিচ্ছা আৰু বুজাবুজি গঢ়ি তোলাৰ শক্তিৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে আৰু ই কেনেকৈ “বিশ্বজুৰি সাহিত্যৰ আৰম্ভণি” কৰে।
“মানুহ আৰু ধাৰণাসমূহৰ আদান-প্ৰদানকে ধৰি চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ আৰু বিতৰণৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰকৃত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সহযোগিতাই পাৰস্পৰিক সদিচ্ছা আৰু বুজাবুজিৰ সৃষ্টি কৰিব পাৰে। আন দেশৰ মানুহে চাবলৈ বহিঃৰাজ্যলৈ পঠোৱা প্ৰতিখন চলচ্চিত্ৰই হৈছে উৎপাদক দেশৰ জনসাধাৰণে বিশ্বৰ জনসাধাৰণৰ ওচৰলৈ প্ৰেৰণ কৰা ৰাষ্ট্ৰদূত। ই এক সাৰ্বজনীন ভাষা কয় যিটো সকলোৱে বুজিব পাৰে। ভাষাৰ দ্বাৰা পৃথক হোৱা মানুহবোৰ পৰ্দাৰ পৰা শিকিবলৈ আগ্ৰহী যে তেওঁলোকে ৰেডিঅ’ বা প্ৰেছৰ পৰা আন দেশৰ সতীৰ্থসকলৰ বিষয়ে কি শিকিব নোৱাৰে। আৰু পৰ্দাৰ পৰা তেওঁলোকে যি শিকে সেয়া আন্তঃবৰ্ণীয় অনাস্থা আৰু ঘৃণা দূৰ কৰাত সহায় কৰে।”
যিহেতু ই এটা সাৰ্বজনীন ভাষা কয় চলচ্চিত্ৰই বিশ্বজোৰা সাহিত্যৰ আৰম্ভণি খৰে~এনে এক সাহিত্য যিয়ে মানৱ জাতিৰ সকলো বা প্ৰায় সংখ্যক কাৰ্যকলাপৰ অহৰহ ৰেকৰ্ডিং কৰি আছে। আমাৰ মনোৰঞ্জন আৰু তথ্যৰ বাবে ই অতীতক পুনৰুৎপাদন কৰে, বৰ্তমানক সজীৱ কৰি তোলে আৰু ভৱিষ্যতৰ সন্দৰ্ভত ই আমাক সক্ষম কৰে "মানুহৰ চকুৱে যিমানদূৰলৈকে দেখা পায়, ভৱিষ্যতৰ মাজত ডুব যাবলৈ, পৃথিৱীৰ দৃষ্টি আৰু হ'বলগীয়া সকলো আশ্চৰ্য্য প্ৰত্যক্ষ কৰক।"
ভাৰতৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱৰ প্ৰথম সংস্কৰণত প্ৰতিনিধিসকলক আদৰণি জনোৱাৰ সময়ত আয়োজকে লক্ষ্য কৰিছিল যে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱসমূহে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বিনিময়ৰ পৰিকল্পনা প্ৰস্তুত কৰাত গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা গ্ৰহণ কৰা উচিত, যাতে এখন দেশে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় দৰ্শকলৈ যিবোৰ ছবি প্ৰেৰণ কৰে সেইবোৰে ইয়াৰ জনসাধাৰণৰ জীৱনশৈলী আৰু সভ্যতাক আক্ৰমণ কৰা মহান সমস্যাসমূহৰ প্ৰতি তেওঁলোকৰ মনোভাৱক ভুলকৈ উপস্থাপন নকৰে।
এই মন্তব্যৰে অধ্যক্ষই ভাষণ সামৰে: সেই বৃহৎ উদ্দেশ্যলৈ ঘূৰি আহিবলৈ ভাৰত দৰে মহান দেশৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱক অনুপ্ৰাণিত কৰে।
“সামৰণিত মই আপোনালোকক সোঁৱৰাই দিছো যে বৰ্তমানৰ উৎসৱেই হৈছে প্ৰথমখন এনে মহোৎসৱ যি ভাৰতত বা প্ৰকৃততে এছিয়াত ইয়াৰ ধৰণৰ প্ৰতিযোগিতামূলক নহয় বৰঞ্চ প্ৰতিনিধিত্বমূলকহে। ইয়াত আমি প্ৰতিদ্বন্দ্বিতাত নহয়, ইজনে সিজনৰ কলা, দক্ষতা আৰু অগ্ৰগতিক চাবলৈ আৰু প্ৰশংসা কৰিবলৈ লগ পাওঁ; ইজনে সিজনক আৰু ইজনে সিজনৰ সমস্যা বুজিবলৈ; ইজনে সিজনৰ জীৱনশৈলীৰ বিষয়ে কিবা এটা শিকিবলৈ; আৰু বিশ্বৰ জনগোষ্ঠীসমূহৰ মাজত অধিক চহকী সাংস্কৃতিক জীৱন প্ৰসাৰিত কৰিব পাৰো।”
স্মৃতিৰ ৰোমণ্ঠন কৰি এই প্ৰেৰণাৰ গভীৰতালৈ যোৱাটোৱে আপোনাক কেনে অনুভৱ কৰে, আমাক জনাওক। এইটোৱে এটা কৰ্ড স্পৰ্শ কৰেনে, আপোনাক আইএফএফআই আৰু ছবি আৰু জীৱনৰ প্ৰেমত পৰাত সহায় কৰেনে, আকৌ এবাৰ? নকৰে? আমাক জনাওক আমি কেনেকৈ আইএফএফআইক ভালদৰে উদযাপন কৰিব পাৰো।
আৰু অৱশ্যেই, আমাক জনাওক - #WhyIFFI? আপুনি আমালৈ আপোনাৰ সঁহাৰি iffi-pib[at]nic[dot]in ত প্ৰেৰণ কৰিব পাৰে; ইয়াতকৈও ভাল, সেইবোৰ টুইট কৰি বিশ্ববাসীৰ সৈতে শ্বেয়াৰ কৰক (#WhyIFFI হেচটেগ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ নাপাহৰিব, যাতে আমি আপোনাৰ উত্তৰ নোপোৱাকৈ নাথাকো৷)
আৰু ৫৩সংখ্যক আইএফএফআইৰ সকলো প্ৰাসংগিক আপডেট উৎসৱৰ ৱেবছাইট www.iffigoa.org, পিআইবিৰ ৱেবছাইট (pib.gov.in), টুইটাৰ, ফেচবুক আৰু ইনষ্টাগ্ৰামত আইএফএফআইৰ ছ’চিয়েল মিডিয়া একাউণ্টতৰ লগতে পিআইবি গোৱাৰ মিডিয়া হেণ্ডেলটো লাভ কৰিব। চাই থাকক, আহক আমি চিনেমাৰ উদযাপনৰ কাপৰ পৰা প্ৰচুৰ পৰিমাণে পান কৰি যাওঁ...আৰু ইয়াৰ আনন্দও শ্বেয়াৰ কৰো৷
***
PIB IFFI CAST AND CREW | Dheep | IFFI 53 - 10
(Release ID: 1874714)
Visitor Counter : 193