প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ কাৰ্যালয়

বেংগালুৰুত উন্নয়নমূলক প্ৰকল্পৰ শুভাৰম্ভণিৰ সময়ত প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ ভাষণৰ পাঠ

Posted On: 20 JUN 2022 7:29PM by PIB Guwahati

करुनाड जनतेगे, नन्न प्रीतिय, नमस्कारगड़ु, बैंगलूरिनअ महा जनतेगे, विशेषवाद नमस्कारगड़ु, कर्नाटका राज्यद पालिगे, इंदु महत्वद दिनवागिदे।राज्यदल्लि, हलवारु मूलभूत सउकर्य, कल्पिसुव योजनेगड़न्नु, जारि-गोड़िसलु, ननगे बहड़, संतोष-वागुत्तिदे।

আজি আমি সকলোৱে পুনৰ এবাৰ কৰ্ণাটকৰ দ্ৰুত উন্নয়নৰ বাবে দ্বৈত ইঞ্জিন চৰকাৰে আপোনালোকক দিয়া আশ্বাসৰ সাক্ষী হৈছোঁ। আজি ২৭,০০০ কোটি টকাৰ অধিক মূল্যৰ প্ৰকল্প উদ্বোধন কৰা হৈছে আৰু আধাৰশিলা স্থাপন কৰা হৈছে। এই প্ৰকল্পবোৰে উচ্চ শিক্ষা, গৱেষণা, দক্ষতা বিকাশ, স্বাস্থ্য, যোগাযোগৰ দৰে বিভিন্ন দিশত আপোনাসৱক সেৱা আগবঢ়াবলৈ সাজু হৈছে। অৰ্থাৎ, এই জীৱন ধাৰণ সহজ কৰি তোলা আৰু ব্যৱসায় কৰা সহজ কৰি তোলাৰ বাবে এই প্ৰকল্পবোৰৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া হৈছে ।

ভাই-ভনীসকল,

মই ইয়ালৈ অহাৰ আগতে, ভাৰতীয় বিজ্ঞান প্ৰতিষ্ঠান আৰু আম্বেদকাৰ স্কুল অৱ ইকনমিক্স বিশ্ববিদ্যালয়ত শিক্ষা, গৱেষণা আৰু উদ্ভাৱনৰ বিষয়ে বুজাৰ বাবে তেওঁলোকৰ উৎসাহ অনুভৱ কৰিবলৈ আৰু আজি মই তেওঁলোকৰ মাজলৈ আহিছোঁ আৰু নতুন শক্তিৰ সৈতে ওলাই আহিছোঁ। মই এই কাৰ্যসূচীসমূহৰ সৈতে জড়িত দেশৰ ব্যক্তিগত খণ্ডকো সম্পূৰ্ণৰূপে প্ৰশংসা কৰিছোঁ। এতিয়া ইয়াত, আপোনাসৱৰ সৈতে যোগাযোগৰ সৈতে জড়িত উৎসৱলৈ আহি আৰু যি উৎসাহ আৰু আশাৰে সৈতে আপোনাসৱ পৰিপূৰ্ণ হৈ আছে, মই আপোনাসৱৰ সৈতে ইয়াক উদযাপন কৰি আছোঁ, আৰু আপোনাসৱ সকলোৱে জানে যে বেংগালুৰুত এয়া হৈছে অন্তিম অনুষ্ঠান আৰু তাৰ পিছত মই মহীশূৰলৈ যাম। তাতো, কৰ্ণাটকৰ একেই উন্নয়নমূলক যাত্ৰা ত্বৰান্বিত কৰাৰ অভিযান অব্যাহত থাকিব। অলপ আগতে কৰ্ণাটকত ৫টা ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ প্ৰকল্প আৰু ৭টা ৰে'লৱে প্ৰকল্পৰ আধাৰশিলা স্থাপন কৰা হৈছে। আমি কোংকন ৰেলৱেৰ ১০০ শতাংশ বৈদ্যুতিকৰণৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ মাইলৰ খুঁটিও প্ৰত্যক্ষ কৰিছোঁ। এই সকলোবোৰ প্ৰকল্পই কৰ্ণাটকৰ যুৱপ্ৰজন্ম, ইয়াত থকা মধ্যবিত্ত শ্ৰেণী, আমাৰ কৃষক ভাই-ভনী, আমাৰ শ্ৰমিক ভাই-ভনী, আমাৰ উদ্যোগীসকলক নতুন সুবিধা, নতুন সুযোগ প্ৰদান কৰিব। এই উন্নয়নমূলক প্ৰকল্পসমূহৰ বাবে সমগ্ৰ কৰ্ণাটকক বহুত অভিনন্দন। বহুতো শুভকামনা।

বন্ধুসকল,

বেংগালুৰু দেশৰ লাখ লাখ যুৱক-যুৱতীৰ বাবে সপোনৰ চহৰ হৈ পৰিছে। বেংগালুৰু হৈছে এক ভাৰত শ্ৰেষ্ঠ ভাৰতৰ ভাবনাৰ প্ৰতিফলন। বেংগালুৰুৰ উন্নয়ন হৈছে লাখ লাখ লোকৰ বিকাশ, আৰু সেয়েহে, যোৱা ৮ বছৰত, বেংগালুৰুৰ শক্তি অধিক বৃদ্ধি কৰাৰ বাবে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ নিৰন্তৰ প্ৰচেষ্টা অব্যাহত আছে। বাংগালুৰুত নিজৰ সপোন সম্পূৰ্ণ কৰাত নিয়োজিত প্ৰতিজন বন্ধুৰ জীৱন সহজ হ'ব লাগে, ভ্ৰমণৰ সময় কম হ'ব লাগে, আৰামদায়ক হ'ব লাগে, লজিষ্টিক ব্যয়ো হ্ৰাস কৰিব লাগে। ইয়াৰ বাবে, দ্বৈত ইঞ্জিনৰ চৰকাৰে নিৰন্তৰভাৱে কাম কৰিছে। এই প্ৰতিশ্ৰুতি আজিও আমি ইয়াত দেখিবলৈ পাইছোঁ।

বন্ধুসকল,

বাংগালুৰুক যান-জঁটৰ পৰা মুক্ত কৰাৰ বাবে দ্বৈত ইঞ্জিন চৰকাৰে ৰে'ল, পথ, মেট্ৰ', আণ্ডাৰপাছ, ফ্লাইঅভাৰ আদি সকলো সম্ভৱপৰ উপায়ৰ ওপৰত কাম কৰি আছে। আমাৰ চৰকাৰে বেংগালুৰুৰ উপনগৰীয় অঞ্চলসমূহক উন্নত যোগাযোগ ব্যৱস্থাৰ সৈতে সংযোগ কৰিবলৈও প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ। মোক কোৱা হৈছে যে বেংগালুৰুৰ ওচৰৰ অঞ্চলবোৰক ৰেলযোগে সংযোগ কৰিবলৈ ৮০ৰ দশকৰ পৰাই আলোচনা হৈ আহিছে। আলোচনাত চল্লিশ বছৰ, মোক কওঁক কি হৈ আছে। চল্লিশ বছৰ ধৰি আলোচনা চলি আছে। মই কৰ্ণাটকৰ ভাই-ভনীসকলক আশ্বাস দিবলৈ আহিছোঁ যে মই এই কামবোৰ কৰিবলৈ কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰি আপোনাসৱৰ সপোনবোৰ পূৰণ কৰিবলৈ চল্লিশ মাহ কাম কৰিম। আপোনাসৱে জানি আচৰিত হ'ব, ১৬ বছৰ ধৰি, এই প্ৰকল্পবোৰ ফাইলবোৰত আৱদ্ধ হৈ পৰি আছিল। মই সুখী যে দ্বৈত ইঞ্জিন চৰকাৰে কৰ্ণাটকৰ জনসাধাৰণৰ, বেংগালুৰুৰ জনসাধাৰণৰ প্ৰতিটো সপোন পূৰণ কৰিবলৈ কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰি আছে। বেংগালুৰু উপ-নগৰ ৰেলৱেৰ পৰা বেংগালুৰুৰ ক্ষমতা সম্প্ৰসাৰণত বহু লাভ হব। এই প্ৰকল্পটোৱে বেংগালুৰু চহৰত থকাৰ বাধ্যবাধকতা হ্ৰাস কৰিব। আৰু মই আপোনালোক বন্ধুসকলক কওঁ, ৪০বছৰ আগতে কি কৰা উচিত আছিল। ৪০ বছৰ আগতে সম্পূৰ্ণ হ'ব লগা কামটো, আজি ৪০ বছৰৰ পিছত মোৰ সেই কামটো কৰাৰ ভাগ্য আছে। যদি এই বস্তুবোৰ ৪০বছৰ আগতে সম্পূৰ্ণ হ'লহেঁতেন, বেংগালুৰুৰ ওপৰত চাপ বৃদ্ধি নহ'লহেঁতেন। বেংগালুৰু অধিক শক্তিৰে প্ৰাণৱন্ত হৈ উঠিলহেতেন। কিন্তু ৪০ বছৰ, এয়া কম সময় নহয়। বন্ধুসকল, আপোনাসৱে মোক এটা সুযোগ দিছে। মই এতিয়া সময় অপচয় কৰিব নিবিচাৰো। মই আপোনাসৱক সেৱা কৰিবলৈ প্ৰতি মুহূৰ্ত অতিবাহিত কৰোঁ।

বন্ধুসকল,

যেতিয়া চাৰিওফালৰ উপগ্ৰহীয় নগৰ, উপনগৰ আৰু গ্ৰাম্য অঞ্চলবোৰ ৰেল-আধাৰিত দ্ৰুত পৰিবহন প্ৰণালীৰ সৈতে সংযুক্ত হয়, তেতিয়া ইয়াৰ এক গুণক প্ৰভাৱ পৰে। উপ-নগৰীয়া ৰে'লৱেৰ দৰে, বেংগালুৰু ৰিং ৰোডেও চহৰখনৰ ভিৰ হ্ৰাস কৰিব। ই ৬টা ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ আৰু ৮টা ৰাজ্যিক ঘাইপথক সংযোগ কৰিব। অৰ্থাৎ কৰ্ণাটকৰ আন ঠাইলৈ যোৱা বহু সংখ্যক ৰে'ল বেংগালুৰু চহৰত প্ৰৱেশ কৰাৰ প্ৰয়োজন নহ'ব। আপোনাসৱে এইটোও জানে যে এইটো নীলমংগলা আৰু তুমাকুৰুৰ মাজৰ ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ, ইয়াৰ চাৰিওফালে বেছিভাগ উদ্যোগ আছে। এই পথত ব্যাপক যান-জঁটৰ সমস্যা দেখা যায়। এই ঘাইপথ আৰু টুমাকুৰু বাইপাছৰ ছয় লেনৰ ফলত এই সমগ্ৰ অঞ্চলত ভ্ৰমণ আৰু পৰিবহন সহজ হ'ব, যাৰ ফলত অৰ্থনৈতিক কাৰ্যকলাপ বৃদ্ধি হ'ব। ধৰ্মস্থলা মন্দিৰ, সূৰ্য মন্দিৰ আৰু যোগ জলপ্ৰপাতৰ দৰে বিশ্বাস আৰু পৰ্যটনৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ কেন্দ্ৰসমূহৰ সংযোগ উন্নত কৰাৰ বাবে কৰা কামবোৰো পৰ্যটনৰ বাবে এক নতুন সুযোগ হ'ব। আজিও কাম আৰম্ভ হৈছে।

ভাই-ভনীসকল,

যোৱা ৮ বছৰত, আমি ৰে'ল সংযোগৰ সম্পূৰ্ণ ৰূপান্তৰৰ ওপৰত কাম কৰিছোঁ। আজি, ৰে'লৱেত ভ্ৰমণ কৰাৰ অভিজ্ঞতা ৮বছৰ আগৰ তুলনাত বহুত বেলেগ। ভাৰতীয় ৰে'লৱে এতিয়া দ্ৰুত, পৰিষ্কাৰ, আধুনিক, সুৰক্ষিত আৰু নাগৰিক অনুকূল হৈ উঠিছে। আমি দেশৰ সেই অংশবোৰলৈ ৰেল পৰিবহন কৰিছোঁ য'ত ইয়াৰ বিষয়ে চিন্তা কৰাটোও কঠিন আছিল। কৰ্ণাটকতো, বিগত বছৰবোৰত ১২০০ৰো অধিক ৰে'ললাইন নতুনকৈ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে বা বহল কৰা হৈছে। ভাৰতীয় ৰে'লৱেই এতিয়া বিমান বন্দৰ আৰু বিমান ভ্ৰমণত উপলব্ধ সুবিধা, পৰিৱেশ প্ৰদান কৰিবলৈ চেষ্টা অব্যাহত ৰাখিছে। ভাৰতৰত্ন ছাৰ এম. বিশ্বেশ্বৰায়, তেওঁৰ নামেৰে নামাকৰণ কৰা বেংগালুৰুৰ আধুনিক ৰেল ষ্টেচনটোও ইয়াৰ প্ৰমাণ। মোক কোৱা হৈছে যে আজি বেংগালুৰুত মানুহে এই ষ্টেচনলৈ গলে, পৰ্যটন স্থলীলৈ গৈ আশ্চৰ্যকৰ বস্তু দেখাৰ দৰে চাই ৰয়। তেওঁলোকে সেই ৰেল ষ্টেচনৰ পৰিৱৰ্তনৰ পৰা দেশৰ পৰিৱৰ্তন বুজিব পাৰিব আৰু মানুহে মোক কৈছিল যে যুৱ প্ৰজন্মই তাত চেলফি ল'বলৈ থিয় হৈছে। এইটো কৰ্ণাটকৰ এনে ধৰণৰ প্ৰথম আধুনিক ৰেল ষ্টেচন আৰু দেশৰ তৃতীয় খন আধুনিক ৰেল ষ্টেচন। ই কেৱল সুবিধাসমূহৰ আধুনিকীকৰণ কৰাই নহয়, বেংগালুৰুলৈ অধিক ৰে'লৰ পথো মুকলি কৰা হৈছে। বেংগালুৰু কেণ্টনমেণ্ট আৰু যশৱন্তপুৰ জংচনৰ আধুনিকীকৰণৰ কামো আজিৰ পৰা আৰম্ভ হৈছে।

বন্ধুসকল,

একবিংশ শতিকাত, আমি কেৱল ৰে'ল, পথ, বন্দৰ, বিমান বন্দৰতে সীমাবদ্ধ থাকিব নোৱাৰো, কিন্তু পৰিবহনৰ এই মাধ্যমবোৰে ইজনক সিজনৰ সৈতে সংযোগ কৰক, ইজনে সিজনক সহযোগ কৰক, আমি এনে বহুমুখী সংযোগৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছোঁ। এই মাল্টিমডেল সংযোগে প্ৰধানমন্ত্ৰী গতিশক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেনৰ পৰা সহায় লাভ কৰিছে। বেংগালুৰুৰ ওচৰত নিৰ্মাণ হ'বলগীয়া মাল্টি মডেল লজিষ্টিক পাৰ্ক এই দৃষ্টিভংগীৰ অংশ। এই উদ্যানবোৰ বন্দৰ, বিমান বন্দৰ, ৰেলৱে আৰু পথ সুবিধাৰ সৈতে সংযোজিত কৰা হ'ব যাতে অন্তিম মাইলৰ বিতৰণ উন্নত হয় আৰু পৰিবহন ব্যয় হ্ৰাস হয়। গতিশক্তিৰে নিৰ্মাণ কৰা এনে প্ৰকল্পই হাজাৰ হাজাৰ যুৱকক চাকৰিও প্ৰদান কৰিব, লগতে আত্মনিৰ্ভৰশীল ভাৰতৰ সংকল্প সিদ্ধিকো গতি প্ৰদান কৰিব।

ভগ্নী আৰু ভাইসকল,

বেংগালুৰুৰ সফলতাৰ কাহিনীয়ে একবিংশ শতিকাৰ ভাৰতক এখন স্বাৱলম্বী ভাৰত হ'বলৈ অনুপ্ৰাণিত কৰে। এই চহৰখনে দেখুৱাইছে যে উদ্যোগ, উদ্ভাৱন, ব্যক্তিগত খণ্ড, দেশৰ যুৱপ্ৰজন্মক প্ৰকৃত সম্ভাৱনা প্ৰদৰ্শন কৰাৰ সুযোগ প্ৰদান কৰাটো কিমান ডাঙৰ প্ৰভাৱ। কৰোনাৰ সময়ত, বেংগালুৰুত বহি থকা আমাৰ যুৱক-যুৱতীসকলে সমগ্ৰ বিশ্বক চম্ভালিবলৈ সহায় কৰিছে। যদিহে চৰকাৰে সুবিধা প্ৰদান কৰাৰ লগতে নাগৰিকসকলৰ জীৱনত হস্তক্ষেপ কমকৈ কৰে তেতিয়াহলে ভাৰতীয় যুৱক-যুৱতীসকলে কি কৰিব পাৰে সেয়া বেংগালুৰুৱে দেখুৱাইছে। দেশখনক ক'ৰ পৰা কলৈ নিব পাৰিব? বেংগালুৰু হৈছে দেশৰ যুৱপ্ৰজন্মৰ সপোনৰ কাহিনী আৰু ইয়াৰ আঁৰত আছে উদ্যোগ, উদ্ভাৱন, জনসাধাৰণৰ লগতে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ সঠিক উপযোগিতা। বেংগালুৰুৱে সেই লোকসকলক তেওঁলোকৰ মানসিকতা সলনি কৰিবলৈ শিকায়। বেংগালুৰুৰ শক্তিলৈ চাওক, ই তেওঁলোকক তেওঁলোকৰ মানসিকতা সলনি কৰিবলৈও শিকায়। যি এতিয়াও ভাৰতৰ ব্যক্তিগত খণ্ড, ব্যক্তিগত উদ্যোগক অশ্লীল শব্দৰে সম্বোধন কৰে। এই লোকসকলে দেশৰ শক্তি আৰু ইয়াৰ কোটি কোটি লোকৰ শক্তিক   অৱমূল্যায়ন কৰে।

বন্ধুসকল,

একবিংশ শতিকাৰ ভাৰত হৈছে সম্পদ সৃষ্টিকৰ্তা, চাকৰি সৃষ্টিকৰ্তা, উদ্ভাৱক। বিশ্বৰ আটাইতকৈ কম বয়সীয়া দেশ হিচাপে ভাৰতৰ প্ৰকৃত শক্তি, এয়াও আমাৰ সম্পদ। এই শক্তিৰ প্ৰচাৰৰ বাবে যোৱা ৮বছৰত কৰা প্ৰচেষ্টাৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা হয়, কিন্তু অতি সীমিত পৰিসৰৰ ভিতৰত। কিন্তু বেংগালুৰু যিয়ে এই সংস্কৃতি জয় কৰিছে আৰু যেতিয়া মই এই স্থানলৈ আহিছোঁ, ইয়াৰ বিতং আলোচনা কৰাটো মোৰ দায়িত্ব বুলি বিবেচনা কৰোঁ।

ভাই-ভনীসকল,

ভাৰতত যদিহে কৃষিৰ পিছত সৰ্ববৃহৎ নিয়োগকৰ্তা আছে, তেন্তে ই হৈছে এমএছএমই খণ্ড, যি দেশৰ স্তৰ-২, স্তৰ-৩ চহৰৰ অৰ্থনীতিক এক ডাঙৰ সকাহ প্ৰদান কৰিছে। এমএচএমই খণ্ডত কোটি কোটি লোক জড়িত। কিন্তু এমএছএমইৰ সংজ্ঞা এনেদৰে নিৰূপন কৰা হৈছিল যে যদিহে তেওঁলোকে নিজকে সম্প্ৰসাৰিত কৰিব বিচাৰে, তেওঁলোক লোকচানৰ সন্মুখীন হ'লহেঁতেন। সেয়েহে তেওঁলোকে নিজৰ উদ্যোগটো ডাঙৰ কৰাৰ পৰিৱৰ্তে আন এটা সৰু উদ্যোগৰ দিশে আগবাঢ়ি গৈছিল। আমি এই সংজ্ঞা সলনি কৰিছোঁ, যাতে এমএছএমই বিকাশৰ দিশে আগবাঢ়ে, অধিক নিযুক্তি বৃদ্ধি কৰে। আনকি সৰু চৰকাৰী প্ৰকল্পতো বিশ্বব্যাপী নিবিদাই আমাৰ এমএছএমইৰ সুযোগ যথেষ্ট সীমিত কৰিছিল। আমি ২০০ কোটি টকালৈকে নিবিদাত বিদেশী সংস্থাৰ অংশগ্ৰহণ সমাপ্ত কৰিছিলোঁ। এয়াই হৈছে আত্মনিৰ্ভৰ ভাৰতৰ প্ৰতি আমাৰ আত্মবিশ্বাস। কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ সকলো বিভাগৰ বাবে এমএছএমইৰ পৰা ২৫ শতাংশ ক্ৰয় কৰিবলৈও নিৰ্দেশ দিয়া হৈছে। কেৱল এয়াই নহয়, আজি চৰকাৰী ই-বজাৰ হিচাপে, এমএছএমইক দেশৰ প্ৰতিটো চৰকাৰী বিভাগ, চৰকাৰী কোম্পানী, বিভাগৰ সৈতে পোনপটীয়াকৈ বাণিজ্য কৰাৰ এক সহজ মাধ্যম প্ৰদান কৰা হৈছে। আজি, ৪৫লাখৰো অধিক বিক্ৰেতাই জিইএমত তেওঁলোকৰ সামগ্ৰী আৰু তেওঁলোকৰ সেৱা প্ৰদান কৰি আছে।

ভাই-ভনীসকল,

ভাৰতৰ ষ্টাৰ্ট-আপ পৰিস্থিতিতন্ত্ৰৰ বিষয়েও আজিকালি যথেষ্ট আলোচনা কৰা হৈছে, যাৰ ভিতৰত বেংগালুৰু এক অতি ডাঙৰ কেন্দ্ৰ। যোৱা ৮ বছৰত দেশখনে কিমান কৰিছে সেয়া বুজিব পাৰিব যেতিয়া আমি অতীতৰ দশকবোৰ চাওঁ। যোৱা দশকবোৰত দেশখনত কিমান বিলিয়ন ডলাৰ কোম্পানী সৃষ্টি কৰা হৈছে, আপোনাসৱে আপোনাসৱৰ আঙুলিত গণিব পাৰে। কিন্তু যোৱা ৮বছৰত, ১০০বিলিয়ন ডলাৰৰ অধিক কোম্পানী থিয় হৈছে, প্ৰতি মাহে নতুন কোম্পানী সংযোজিত হৈছে। ৮বছৰত তৈয়াৰ কৰা এই ইউনিকৰ্ণবোৰৰ মূল্যাংকন আজি প্ৰায় ১৫০বিলিয়ন ডলাৰ, যি হৈছে প্ৰায় ১২ লাখ কোটি টকা। দেশখনত ষ্টাৰ্ট-আপ পৰিস্থিতিতন্ত্ৰ কেনেদৰে বৃদ্ধি পাইছে সেয়া জনাবলৈ মই আপোনাসৱক আৰু এটা তথ্য দিওঁ। ২০১৪ চনৰ পিছত প্ৰথম ১০,০০০ষ্টাৰ্ট-আপত উপনীত হ'বলৈ আমাক প্ৰায় ৮০০দিন লাগিছিল। আপোনাসৱে মোক সেৱা কৰিবলৈ দিল্লীত বহুৱাইছিল আৰু তাৰ পিছত মই কৰিছিলোঁ। কিন্তু শেহতীয়াকৈ এই পৰিস্থিতিতন্ত্ৰত যোগদান কৰা ১০,০০০ষ্টাৰ্ট-আপ ২০০দিনতকৈও কম সময়ৰ ভিতৰত সংযোগ কৰা হৈছে। তাৰ পিছত যোৱা ৮বছৰত, আমি কেইশমান ষ্টাৰ্ট-আপৰ পৰা আজি ৭০,০০০ অতিক্ৰম কৰিছোঁ।

 

 

ভাই-ভনীসকল,

ষ্টাৰ্ট-আপ আৰু উদ্ভাৱনৰ পথ আৰাম আৰু সুবিধাৰ নহয়। আৰু যোৱা ৮ বছৰত, দেশক এই পথত ত্বৰান্বিত কৰাৰ পথ সহজ নাছিল, ই সুবিধাজনক নাছিল। বহুতো সিদ্ধান্ত, বহুতো সংস্কাৰ তৎক্ষণাৎ অপ্ৰিয় যেন লাগিব পাৰে, কিন্তু সময়ৰ লগে লগে সেই সংস্কাৰৰ লাভালাভবোৰ দেশখনে আজি অনুভৱ কৰে। সংস্কাৰৰ পথেই আমাক নতুন লক্ষ্য, নতুন সংকল্পলৈ লৈ যায়। আমি যুৱকসকলৰ বাবে মহাকাশ আৰু প্ৰতিৰক্ষাৰ দৰে প্ৰতিটো খণ্ড মুকলি কৰি দিছো, যিবোৰ কেইবা দশক ধৰি কেৱল চৰকাৰৰ একচেটিয়া অধিকাৰ আছিল। আজি আমি ভাৰতৰ যুৱকসকলক ড্ৰোনৰ পৰা বিমানলৈকে প্ৰতিটো অত্যাধুনিক প্ৰযুক্তিত উৎসাহিত কৰিছোঁ। ইয়াত দেশৰ গৌৰৱ হৈছে ইছৰো, ডিআৰডিঅ'ৰ এক আধুনিক আন্তঃগাঁথনি আছে। আজি আমি দেশৰ যুৱসকলক চৰকাৰে সৃষ্টি কৰা এই বিশ্বমানৰ সুবিধাসমূহত তেওঁলোকৰ দৃষ্টিভংগী, তেওঁলোকৰ ধাৰণা পৰীক্ষা কৰিবলৈ কৈছো। কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে যুৱকসকলৰ বাবে প্ৰতিটো প্ৰয়োজনীয় মঞ্চ প্ৰদান কৰি আছে, আৰু ইয়াত দেশৰ যুৱপ্ৰজন্মই কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰি আছে। যিসমূহ চৰকাৰী কোম্পানী তেওঁলোকেও প্ৰতিযোগিতা কৰিব, দেশৰ যুৱপ্ৰজন্মৰ দ্বাৰা নিৰ্মিত কোম্পানীবোৰৰ সৈতে প্ৰতিযোগিতা কৰিব। তেতিয়াহে আমি পৃথিৱীৰ সৈতে প্ৰতিযোগিতা কৰিবলৈ সক্ষম হ'ম। মই স্পষ্টভাৱে বিশ্বাস কৰোঁ যে উদ্যোগ চৰকাৰীয়েই হওঁক বা ব্যক্তিগতই হওঁক, দুয়োটাই দেশৰ সম্পদ, সেয়েহে সকলোকে সমান সুযোগ দিয়া উচিত। এয়াই সকলোৰে প্ৰচেষ্টা। সকলোৰে প্ৰচেষ্টাৰ এই মন্ত্ৰ স্বাধীনতাৰ অমৃত কালত, অৰ্থাৎ অহা ২৫ বছৰত এক স্বাৱলম্বী ভাৰত গঢ়াৰ শক্তি। আকৌ এবাৰ, মই কৰ্ণাটকৰ সকলো লোকক এই উন্নয়নমূলক প্ৰকল্পসমূহৰ বাবে অভিনন্দন জনাইছোঁ, আৰু বংসবৰাজজীৰ নেতৃত্বত আমাৰ কৰ্ণাটকে যাতে আৰু দ্ৰুততাৰে আগবাঢ়ে তাৰ বাবে আপোনাসৱৰ সৈতে কান্ধত কান্ধ মিলাই কাম কৰিবলৈ  ভাৰত চৰকাৰে থিয় দিছে। আপোনালোক সকলোকে বহুত শুভকামনা জনোৱাৰ লগতে বহুত ধন্যবাদ জনাইছোঁ। নমস্কাৰ।

 

****************************

DS/TS/DK/AK/KG



(Release ID: 1839765) Visitor Counter : 120