যেতিয়া চিনেমাই সেউজীয়া চিন্তা কৰে: চাৰিখন ৰাষ্ট্ৰই শিল্প, সংস্কৃতি আৰু জলবায়ুৰ ওপৰত চিন্তা কৰে
চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকলে বহনক্ষমতাই কাহিনী, চেট আৰু সৃষ্টিশীল পছন্দক কেনেকৈ গঢ় দিয়ে সেই বিষয়ে অন্বেষণ কৰে
পেনেল আলোচনাত সংস্কৃতি, বিবেক আৰু দায়িত্বশীল চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ ভৱিষ্যতৰ বিষয়ে গভীৰভাৱে আলোচনা কৰা হয়
#IFFIWood, ২১ নবেম্বৰ ২০২৫
৫৬ সংখ্যক ভাৰতীয় আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত অনুষ্ঠিত হোৱা পেনেল আলোচনা “ৰিল গ্ৰীণ: চাৰিখন চিনেমাৰ মাজেৰে বহনক্ষমতা আৰু কাহিনী কোৱা”ত ভাৰত, জাপান, স্পেইন, আৰু অষ্ট্ৰেলিয়াৰ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা আৰু প্ৰযোজকসকলক বহনক্ষম চিনেমাৰ ওপৰত বিশ্বব্যাপী দৃষ্টিভংগীৰ এক বিৰল সংগমৰ বাবে একত্ৰিত কৰা হয়। আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় প্ৰশংসিত সাংবাদিক আৰু চলচ্চিত্ৰ সমালোচক নমন ৰামচন্দ্ৰনে আঁত ধৰা এই অধিবেশনত পৰিৱেশৰ দায়বদ্ধতাই কেৱল উৎপাদন পদ্ধতিকে নহয়, কলা, সংস্কৃতি আৰু বিবেকক কেনেদৰে গঢ় দিব পাৰে, সেই আখ্যানসমূহকো গঢ় দিব পাৰে, সেই বিষয়ে অন্বেষণ কৰা হয়।
ভাৰতীয় চলচ্চিত্ৰ প্ৰযোজক তথা পৰিচালক নীল মাধব পাণ্ডাই চিনেমাৰ পৰিৱেশগত পদাংকৰ ওপৰত স্পষ্ট প্ৰতিফলনেৰে সুৰ নিৰ্ধাৰণ কৰে। তেওঁ দৰ্শকক সোঁৱৰাই দিয়ে যে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ কাৰ্বন প্ৰভাৱ যথেষ্ট আৰু সৰু ছবিত প্ৰায়ে সেউজ পদ্ধতি ৰূপায়ণৰ নমনীয়তা থাকে। “চিনেমা হৈছে এক গণমাধ্যম। আমাৰ মাত্ৰ এটা গ্ৰহ আছে। আমাৰ শক্তি সম্পদৰ আধা অংশ ইতিমধ্যে খৰচ হৈছে,” তেওঁ উদ্যোগটোক য’তেই সম্ভৱ বহনক্ষম ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিবলৈ আহ্বান জনায় কয়।

নীল মাধব পাণ্ডাই কোৱা কথাৰ বিপৰীতে জাপানৰ চলচ্চিত্ৰ প্ৰযোজক মিনা মোটেকিয়ে কম বাজেটৰ প্ৰডাকচনত সেউজ পদ্ধতি ৰূপায়ণৰ প্ৰত্যাহ্বানসমূহৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি লক্ষ্য কৰে যে বৃহৎ পৰিসৰৰ প্ৰকল্পসমূহে উদ্ভাৱনৰ বাবে ঠাই দিলেও সৰু প্ৰকল্পসমূহে প্ৰায়ে শক্তিৰ ব্যৱহাৰ, চেট ব্যৱস্থাপনা, আৰু লজিষ্টিকছৰ সৈতে সংগ্ৰাম কৰে। জাপানী চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ সংস্কৃতিৰ ক্ৰমান্বয়ে পৰিৱৰ্তনৰ কথা আঙুলিয়াই দি কয় “আমি য’তেই সম্ভৱ শক্তি ৰাহি কৰাৰ চেষ্টা কৰিছো।”
স্পেনিছ চলচ্চিত্ৰ প্ৰযোজক আন্না ছাউৰাই এই উদ্বেগসমূহৰ প্ৰতিধ্বনি দি কয় যে বহনক্ষমতা এক সৃষ্টিশীল দায়িত্ব। তেওঁ জোৰ দি কয় যে বিতৰণৰ পৰা আৰম্ভ কৰি অন-চেট পৰিচালনালৈকে সচেতন পছন্দই গল্প কোৱাৰ মানদণ্ডৰ লগত আপোচ নকৰাকৈ পৰিৱেশৰ প্ৰভাৱ হ্ৰাস কৰিব পাৰে। তেওঁ কয়, “আমি লোৱা প্ৰতিটো পদক্ষেপেই গুৰুত্বপূৰ্ণ, আনকি সৰু সৰু, চিন্তাশীল কাৰ্য্যইও সেউজ ভৱিষ্যতৰ সৃষ্টি কৰাত অৰিহণা যোগায়।”
অষ্ট্ৰেলিয়াৰ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা গাৰ্থ ডেভিছে কাহিনীয়ে নিজেই পৰিৱেশ সজাগতাক কেনেদৰে প্ৰভাৱিত কৰিব পাৰে সেই বিষয়ে চিন্তা কৰি কথোপকথনত এক আখ্যানমূলক মাত্ৰা যোগ কৰিছিল। তেওঁ কয়, “চিনেমাই মানুহক প্ৰকৃতিৰ সৈতে পুনৰ সংযোগ কৰে।” “নৱ প্ৰজন্মই পৰিৱৰ্তন বিচাৰে, আৰু গল্প কোৱাৰ আচৰণ আৰু মূল্যবোধ গঢ় দিয়াৰ ক্ষমতা আছে।”

আলোচনাত বিশ্বব্যাপী পদ্ধতি আৰু স্থানীয় প্ৰেক্ষাপটত ইয়াৰ সম্ভাৱ্য অভিযোজনৰ সন্ধান কৰা হৈছিল। গাৰ্থে বৰ্ণনা কৰিছে যে অষ্ট্ৰেলিয়াৰ প্ৰডাকচনসমূহে মানুহ, সংস্কৃতি আৰু পৰিৱেশক সন্মান কৰাত গুৰুত্ব দিয়ে, শ্বুটিং শেষ হোৱাৰ পিছত চিত্ৰগ্ৰহণৰ স্থানসমূহ যিদৰে আছিল বা তাতোকৈ ভালকৈ এৰি আহে। মিনাই জাপানৰ পৰম্পৰাগত আৰু আধুনিক পদ্ধতিৰ মিশ্ৰণৰ বিষয়ে কয়, ৰাজহুৱা পৰিবহণ আৰু স্থানীয় নিযুক্তিৰ পৰা আৰম্ভ কৰি সাৱধানে সম্পদ ব্যৱস্থাপনালৈকে। আন্না ছাউৰাই স্পেইনৰ সেউজ চলচ্চিত্ৰ প্ৰমাণীকৰণ ব্যৱস্থাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে, যিয়ে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ বহনক্ষমতাক মূল্যায়ন আৰু প্ৰমাণীকৰণ কৰে, দলসমূহক খাদ্য যোগান, সঁজুলি আৰু লজিষ্টিকছৰ ক্ষেত্ৰত পৰিৱেশ-বন্ধুত্বপূৰ্ণ পদ্ধতি গ্ৰহণ কৰিবলৈ পথ প্ৰদৰ্শন কৰে।
সমগ্ৰ অধিবেশনত পেনেলিষ্টসকলে নৱ প্ৰজন্মৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকাক গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। পৰিৱেশ সচেতন চেট সৃষ্টিৰ পৰা আৰম্ভ কৰি গল্পত বহনক্ষমতাৰ পোষকতা কৰালৈকে যুৱক-যুৱতীসকলক পৰিৱৰ্তনৰ মূল চালক হিচাপে স্বীকৃতি দিয়া হৈছিল। পেনেলিষ্টসকলে সীমান্ত আৰু প্ৰজন্মক সামৰি লোৱা বহনক্ষমতাৰ সংস্কৃতিক লালন-পালন কৰিবলৈ চেটত মেণ্টৰশ্বিপ, শিক্ষা আৰু অভ্যাসগত পদ্ধতিৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে।
আৱৰ্জনা কম কৰা, সাজ-পোছাক পুনৰ ব্যৱহাৰ কৰা, আৰু নিৰ্মিত চেটতকৈ প্ৰকৃত স্থানক পছন্দ কৰা আদি ব্যৱহাৰিক কৌশলৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা হৈছিল। পেনেলিষ্টসকলে চৰকাৰী আৰু প্ৰতিষ্ঠানিক সহায়ৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰতো গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। নীল মাধব পাণ্ডাই বহনক্ষম প্ৰচেষ্টাক স্বীকৃতি দিবলৈ প্ৰমাণীকৰণ ব্যৱস্থাৰ পৰামৰ্শ দিছিল, আনহাতে গাৰ্থ ডেভিছে উৎপাদন প্ৰৰোচনাক পৰিৱেশৰ জবাবদিহিতাৰ সৈতে সংযোগ কৰা নীতি প্ৰস্তাৱ কৰিছিল।

বিশ্ব সম্প্ৰদায়ৰ বাবে এক উৎসাহজনক টোকাত পেনেলিষ্টসকলে অন্য দেশৰ সৈতে অধিক সহযোগিতামূলক অধিবেশন, উত্তম পদ্ধতিসমূহ ভাগ-বতৰা কৰা, আৰু পৰিৱেশৰ প্ৰভাৱ হ্ৰাস কৰাৰ বাবে ফলপ্ৰসূ কৌশল গ্ৰহণ কৰাৰ পোষকতা কৰে। তেওঁলোকে প্ৰকাশ কৰে যে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সংলাপ আৰু জ্ঞান বিনিময়ে বিশ্বজুৰি চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকলক সৃষ্টিশীলতা বা কাহিনী কোৱাৰ লগত আপোচ নকৰাকৈ বহনক্ষমতাক আকোৱালি লোৱাত সহায় কৰিব।
পেনেল আলোচনাৰ শেষলৈকে স্পষ্ট হৈ পৰিছিল যে বহনক্ষমতা কেৱল কাৰিকৰী নিৰ্দেশনা নহয়, ই এক মানসিকতা। সমগ্ৰ ভাৰত, জাপান, স্পেইন আৰু অষ্ট্ৰেলিয়াত এই কথা-বতৰাই এই কথা আৰু অধিক শক্তিশালী কৰি তুলিলে যে পৰিৱেশ চেতনাই গল্প কোৱা, শিল্পকলা আৰু সাংস্কৃতিক দায়বদ্ধতাৰ সৈতে ছেদ কৰে। পেনেলে দৃঢ়তাৰে কয় যে চিনেমা প্ৰভাৱশালী আৰু দায়িত্বশীল দুয়োটা হ’ব পাৰে, দৰ্শক আৰু সৃষ্টিকৰ্তাক একেদৰেই অনুপ্ৰাণিত কৰিব পাৰে, আৰু পৰৱৰ্তী প্ৰজন্মৰ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকলক এখন সেউজীয়া, অধিক বিবেকবান পৃথিৱী কল্পনা কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰিব পাৰে।
আইএফএফআইৰ বিষয়ে
১৯৫২ চনত জন্মগ্ৰহণ কৰা ভাৰতীয় আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ (আইএফএফআই) দক্ষিণ এছিয়াৰ আটাইতকৈ পুৰণি আৰু সৰ্ববৃহৎ চিনেমাৰ উদযাপন হিচাপে থিয় দিছে। ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ উন্নয়ন নিগম (এনএফডিচি), তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়, ভাৰত চৰকাৰ আৰু গোৱা মনোৰঞ্জন সমিতি (ইএছজি), গোৱা চৰকাৰৰ যৌথভাৱে আয়োজন কৰা এই মহোৎসৱটো এক বিশ্বব্যাপী চিনেমাৰ শক্তিশালী প্ৰতিষ্ঠানলৈ গঢ় লৈ উঠিছে—য’ত পুনৰুদ্ধাৰ কৰা ক্লাছিকসমূহে সাহসী পৰীক্ষা-নিৰীক্ষাৰ সৈতে সাক্ষাৎ কৰে, আৰু কিংবদন্তি পণ্ডিতসকলে নিৰ্ভীক প্ৰথমবাৰৰ বাবে অংশগ্ৰহণ কৰাসকলৰ সৈতে স্থান গ্ৰহণ কৰে। আইএফএফআইক সঁচাকৈয়ে জিলিকাই তোলা কথাটো হ’ল ইয়াৰ বৈদ্যুতিক মিশ্ৰণ—আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় প্ৰতিযোগিতা, সাংস্কৃতিক প্ৰদৰ্শনী, মাষ্টাৰক্লাছ, শ্ৰদ্ধাঞ্জলি, আৰু উচ্চ শক্তিৰ ৱেভছ ফিল্ম বজাৰ, য’ত ধাৰণা, চুক্তি আৰু সহযোগিতাই উৰণ লয়। ২০–২৮ নৱেম্বৰৰ পৰা গোৱাৰ বিস্ময়কৰ উপকূলীয় পটভূমিত মঞ্চস্থ কৰা ৫৬ সংখ্যক সংস্কৰণে ভাষা, ধাৰা, উদ্ভাৱন আৰু কণ্ঠৰ এক চকু কপালত তুলিব পৰা বৰ্ণালীৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিছে— বিশ্ব মঞ্চত ভাৰতৰ সৃষ্টিশীল উজ্জ্বলতাৰ এক নিমজ্জিত উদযাপন।
অধিক তথ্যৰ বাবে, ক্লিক কৰক:
আইএফএফআই ৱেবছাইট: https://www.iffigoa.org/
পিআইবিৰ আইএফএফআই মাইক্ৰ’ছাইট: https://www.pib.gov.in/iffi/56new/
পিআইবি আইএফএফআইউড সম্প্ৰচাৰ চেনেল: https://whatsapp.com/channel/0029VaEiBaML2AU6gnzWOm3F
এক্স হেণ্ডেলছ: @IFFIGoa, @PIB_India, @PIB_Panaji
******
PIB IFFI CAST AND CREW | Ritu Shukla/Nikita Joshi/ Nikhitha A S/Darshana Rane | IFFI 56 - 027/AA
Release ID:
2193336
| Visitor Counter:
5