ବେସାମରିକ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ
ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଫ୍ଲାଇଟ୍ ଏଆଇ-୧୭୧: ବ୍ଲାକ୍ ବକ୍ସରୁ ତଥ୍ୟ ପୁନରୁଦ୍ଧାର ଏବଂ ତଦନ୍ତ ଉପରେ ଷ୍ଟାଟସ ରିପୋର୍ଟ
Posted On:
26 JUN 2025 1:17PM by PIB Bhubaneshwar
ଆଇସିଏଓ ଚିକାଗୋ କନଭେନସନ୍ (୧୯୪୪)ର ଏକ ସ୍ୱାକ୍ଷରକାରୀ ଭାବରେ ଭାରତ ଆଇସିଏଓ ଅନୁବନ୍ଧ ୧୩ ଏବଂ ବିମାନ (ଦୁର୍ଘଟଣା ଏବଂ ଘଟଣାର ତଦନ୍ତ) ନିୟମ, ୨୦୧୭ ଅନୁଯାୟୀ ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣାର ତଦନ୍ତ କରେ। ବିମାନ ଦୁର୍ଘଟଣା ତଦନ୍ତ ବ୍ୟୁରୋ (ଏଏଆଇବି) ଏହିପରି ତଦନ୍ତ ପାଇଁ ନିଯୁକ୍ତ ପ୍ରାଧିକରଣ।
ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ ଫ୍ଲାଇଟ୍ ଏଆଇ-୧୭୧ ସହିତ ହୋଇଥିବା ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟଜନକ ଦୁର୍ଘଟଣା ପରେ, ଏଏଆଇବି ତୁରନ୍ତ ତଦନ୍ତ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲା ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ମାନଦଣ୍ଡ ଅନୁଯାୟୀ ୧୩ ଜୁନ୍ ୨୦୨୫ ରେ ଏକ ବହୁ-ବିଷୟକ ଦଳ ଗଠନ କରିଥିଲା। ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ପ୍ରୋଟୋକଲ୍ ଅନୁଯାୟୀ ଏପରି ତଦନ୍ତ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁସାରେ ଗଠିତ ଏହି ଦଳ ଏଏଆଇବିର ମହାନିର୍ଦ୍ଦେଶକଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱରେ ଗଠିତ ଏବଂ ଏଥିରେ ଜଣେ ବିମାନ ଡାକ୍ତରୀ ବିଶେଷଜ୍ଞ, ଜଣେ ଏଟିସି ଅଧିକାରୀ ଏବଂ ଜାତୀୟ ପରିବହନ ସୁରକ୍ଷା ବୋର୍ଡ (ଏନଟିଏସବି)ର ପ୍ରତିନିଧି ଅଛନ୍ତି, ଯାହାକି ଆମେରିକାର ଷ୍ଟେଟ ଅଫ ମାନୁଫାକଚର ଏଣ୍ଡ ଡିଜାଇନ ଅଧିନସ୍ଥ ଏକ ସରକାରୀ ତଦନ୍ତକାରୀ ସଂସ୍ଥା।
କଳାବକ୍ସର ପୁନରୁଦ୍ଧାର ଏବଂ ପରିଚାଳନା
ଉଭୟ କକପିଟ୍ ଭଏସ୍ ରେକର୍ଡର୍ (ସିଭିଆର) ଏବଂ ଫ୍ଲାଇଟ୍ ଡାଟା ରେକର୍ଡର୍ (ଏଫଡିଆର)ର ଉଦ୍ଧାର କରାଯାଇଥିଲା। ଏଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରଥମଟି ଜୁନ୍ ୧୩, ୨୦୨୫ରେ ଦୁର୍ଘଟଣାସ୍ଥଳ କୋଠାର ଛାତରୁ ଏବଂ ଦ୍ୱିତୀୟଟି ଜୁନ୍ ୧୬, ୨୦୨୫ରେ ଭଗ୍ନାବଶେଷରୁ ଉଦ୍ଧାର କରାଯାଇଥିଲା। ସେମାନଙ୍କର ନିରାପଦ ପରିଚାଳନା, ସଂରକ୍ଷଣ ଏବଂ ପରିବହନ ପାଇଁ ମାନକ କାର୍ଯ୍ୟ ପ୍ରଣାଳୀ ଜାରି କରାଯାଇଥିଲା। ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକୁ ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ୨୪ ଘଣ୍ଟା ପୋଲିସ ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ସିସିଟିଭି ନଜରରେ ରଖାଯାଇଥିଲା।
ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ, ୨୪ ଜୁନ୍ ୨୦୨୫ରେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସୁରକ୍ଷା ମଧ୍ୟରେ ଭାରତୀୟ ବାୟୁସେନା ବିମାନ ଦ୍ୱାରା ବ୍ଲାକବକ୍ସଗୁଡ଼ିକୁ ଅହମ୍ମଦାବାଦରୁ ଦିଲ୍ଲୀ ଅଣାଯାଇଥିଲା। ସମ୍ମୁଖ ବ୍ଲାକବକ୍ସକୁ ଜୁନ୍ ୨୪, ୨୦୨୫ରେ ଦିନ ୧ଟାରେ ଏଏଆଇବିର ମହାନିର୍ଦ୍ଦେଶକଙ୍କ ସହିତ ଏଏଆଇବି ଲାବ୍, ଦିଲ୍ଲୀକୁ ଅଣାଯାଇଥିଲା । ପଛ ବ୍ଲାକବକ୍ସକୁ ଏକ ଦ୍ୱିତୀୟ ଏଏଆଇବି ଦଳ ଦ୍ୱାରା ଅଣାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ୨୪ ଜୁନ୍ ୨୦୨୫ରେ ସନ୍ଧ୍ୟା ୧୭ଟା ୧୫ରେ ଦିଲ୍ଲୀର ଏଏଆଇବି ଲାବକୁ ଅଣାଯାଇଥିଲା।
ତଥ୍ୟ ନିଷ୍କର୍ଷଣ ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନର ସ୍ଥିତି
ଏଏଆଇବି ମହାନିର୍ଦ୍ଦେଶକଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱରେ ଏଏଆଇବି ଏବଂ ଏନଟିଏସବିର ବୈଷୟିକ ସଦସ୍ୟଙ୍କୁ ନେଇ ଗଠିତ ଏକ ଦଳ ୨୪ ଜୁନ୍ ୨୦୨୫ ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ତଥ୍ୟ ନିଷ୍କର୍ଷଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲା। ସମ୍ମୁଖ ବ୍ଲାକବକ୍ସରୁ ଦୁର୍ଘଟଣା ସୁରକ୍ଷା ମଡ୍ୟୁଲ୍ (ସିପିଏମ) ସୁରକ୍ଷିତ ଭାବରେ ବାହାର କରାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ମେମୋରୀ ମଡ୍ୟୁଲ୍କୁ ସଫଳତାର ସହ ପ୍ରାପ୍ତ କରାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ଏହାର ତଥ୍ୟ ୨୫ ଜୁନ୍ ୨୦୨୫ ରେ ଏଏଆଇବି ଲ୍ୟାବକୁ ଡାଉନଲୋଡ୍ କରାଯାଇଥିଲା।
ସିଭିଆର ଏବଂ ଏଫଡିଆର ତଥ୍ୟର ବିଶ୍ଳେଷଣ ଚାଲିଛି। ଏହି ପ୍ରୟାସଗୁଡ଼ିକର ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ଦୁର୍ଘଟଣା ପୂର୍ବ ଘଟଣାବଳୀର ପୁନଃପରିକଳ୍ପନା ଏବଂ ବିମାନ ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତରେ ଏପରି ଘଟଣାକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ଯୋଗଦାନକାରୀ କାରକଗୁଡ଼ିକର ଚିହ୍ନଟ ।
ସ୍ଥାନୀୟ ଆଇନ ଏବଂ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଦାୟିତ୍ବ ଅନୁଯାୟୀ ସମସ୍ତ ପଦକ୍ଷେପ ସମୟୋଚିତ ଭାବରେ ନିଆଯାଇଛି।
TKM
(Release ID: 2140003)