তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav
iffi banner

তাচকেণ্টৰ পৰা বেলগ্ৰেডলৈ: ৫৫ তম ভাৰতীয় আন্তৰ্জাতিক চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত সীমা আৰু সংস্কৃতি অতিক্ৰমী কাহিনী উদযাপন কৰা হয়

চিনেমা উইদাউট বৰ্ডাৰ: উজবেকিস্তান আৰু ছাৰ্বিয়াই ৫৫ তম আইএফএফআইত চলচ্চিত্ৰত মানৱ সংযোগৰ প্ৰচাৰ কৰে

চিনেমা হৈছে বিভাজন দূৰ কৰাৰ বাবে এক সমৃদ্ধ ভাষা: ছাৰ্বিয়ান চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা বৰিছ গাটছ

আমাৰ বৰ্ণনাৰ মূল বিষয় হৈছে মানৱ সম্পৰ্কৰ সততা: উজবেক চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা জামছেদ নাৰ্জিকুলভ

“দ্য ফিউচাৰ ইজ নাও”: পৰিচালকসকলে এক উন্নত ভৱিষ্যত গঢ়াত চিনেমাৰ ভূমিকাৰ কথা উল্লেখ কৰে

#IFFIWood, ২২ নবেম্বৰ, ২০২৪

৫৫ তম ভাৰতীয় আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত (আইএফএফআই) গৌৰৱেৰে উজবেকিস্তান, এষ্টোনিয়া আৰু ছাৰ্বিয়াৰ তিনিখন ব্যতিক্ৰমী চলচ্চিত্ৰ প্ৰদৰ্শন কৰা হৈছে। দূৰদৰ্শী পৰিচালক আৰু প্ৰযোজকৰ দ্বাৰা প্ৰস্তুত কৰা এই চলচ্চিত্ৰসমূহে স্থিতিস্থাপকতা, আত্ম-আৱিষ্কাৰ, আৰু অদম্য মানৱ আত্মাৰ বিষয়বস্তু অন্বেষণ কৰে, যি দৰ্শকসকলক বিভিন্ন সাংস্কৃতিক দৃশ্যপটৰ মাজেৰ যাত্ৰালৈ আমন্ত্ৰণ জনায়।

মুখ্য বিষয়সমূহৰ ভিতৰত আছে খৰাং পীড়িত উজবেক গাঁৱত নিৰ্মাণ কৰা এক মাৰ্মিক কাহিনী দ্য চং চুষ্টক্সোটিন। আন্তৰ্জাতিক ভাৱে প্ৰশংসিত খুচনোৰা ৰোজমাটোভাৰ দ্বাৰা পৰিচালিত এই চলচ্চিত্ৰখনত প্ৰকৃতিৰ ক্ৰোধ আৰু সামাজিক হতাশাৰ বিৰুদ্ধে এটা সম্প্ৰদায়ৰ যুঁজ ৰচনা কৰা হৈছে। কাজান আন্তৰ্জাতিক মুছলিম চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত “ফৰ হিউমেনিজম” বঁটাৰে সন্মানিত, ৰোজমাটোভাই মানৱতাবাদী কাহিনী কোৱাৰ প্ৰতি তেওঁৰ অটল প্ৰতিশ্ৰুতি প্ৰদৰ্শন কৰি এক আকৰ্ষণীয় দ্বিতীয় ফিচাৰ প্ৰদৰ্শন কৰিছে।

প্ৰদৰ্শনীটোত যোগ দিছে হাউচ, জামছিদ নাৰ্জিকুলভৰ দ্বাৰা পৰিচালিত উজবেকিস্তানৰ এক চলমান আখ্যান। কাহিনীটোৱে এগৰাকী শোকাতুৰ বিধৱাক অনুসৰণ কৰে যিয়ে তেওঁৰ একমাত্ৰ পুত্ৰক এক বেপৰোৱা অনলাইন প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন কৰে। তেওঁৰ ন্যায়ৰ অনুসৰণে তেওঁক এখন শান্ত গাওঁৰ পৰা এখন বিশাল মহানগৰৰ বিশৃংখলতালৈ লৈ যায়, য’ত তেওঁ তেওঁৰ শক্তি আৰু মূল্যবোধ পুনৰ আৱিষ্কাৰ কৰাৰ সময়ত কঠোৰ বাস্তৱতাৰ সন্মুখীন হয়। এই প্ৰথম ফিচাৰখনে নাৰ্জিকুলভৰ ব্যক্তিগত ট্ৰেজেডীক পৰিৱৰ্তনশীল আত্ম-আৱিষ্কাৰৰ সৈতে মিশ্ৰণ কৰি সূক্ষ্ম কাহিনী কোৱাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে।

এষ্টোনিয়া আৰু ছাৰ্বিয়াৰ পৰা এজন প্ৰখ্যাত ৰাছিয়ান পৰীক্ষামূলক চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা বৰিছ গাটছৰ দ্বাৰা পৰিচালিত দিফ লাভাৰছ্ আহিছে। ইষ্টানবুলত নিৰ্মাণ কৰা এক সমসাময়িক কাহিনীৰে চলচ্চিত্ৰখনে চনিয়া, এগৰাকী ইউক্ৰেনীয় আৰু দানিয়া নামৰ এগৰাকী ৰাছিয়ানক অনুসৰণ কৰে, য’ত তেওঁলোকে এখন বিদেশী চহৰত জীয়াই থকাৰ প্ৰত্যাহ্বানবোৰ কঢ়িয়াই, অংশীদাৰী সংগ্ৰাম আৰু আকাংক্ষাৰ সৈতে যুঁজে। তেওঁলোকৰ যাত্ৰাত পৰিচয়, স্থিতিস্থাপকতা আৰু অশান্ত অতীতৰ মাজত এক অংশীদাৰী ভৱিষ্যতৰ অনুসৰণৰ বিষয়বস্তু অন্বেষণ কৰা হৈছে। এই আন্তৰ্জাতিক প্ৰিমিয়াৰত গাটছে দৰিদ্ৰতা, বৰ্ণবাদ আৰু মাৰাত্মক ৰোগৰ দৰে গুৰুত্বপূৰ্ণ বিষয়বোৰৰ প্ৰতি তেওঁৰ নিৰ্ভীক দৃষ্টিভংগী প্ৰদৰ্শন কৰি ছবিখনত তেওঁৰ চিন্তাৰ গভীৰতা কঢ়িয়াই আনিছে।

সংবাদমেল সম্বোধন কৰি বৰিছ গাটছে চিনেমাৰ তাৎপৰ্যক এক শক্তিশালী ভাষা হিচাপে উল্লেখ কৰে যাৰ যুদ্ধপীড়িত দৃশ্যপটতো বিভাজন দূৰ কৰাৰ ক্ষমতা আছে।

পুৰস্কাৰ প্ৰাপ্ত চলচ্চিত্ৰ পৰিচালক কৰিমে দৰ্শকৰ প্ৰশ্নৰ উত্তৰ দি সীমাৰ সিপাৰে মানুহক একত্ৰিত কৰিবলৈ আৰু পাৰ্থক্য নিৰাময় কৰিবলৈ আৰু ভাগ বতৰা কৰা কাহিনীৰ জৰিয়তে মানৱতাক ওচৰলৈ অনাৰ বাবে চিনেমাৰ ভূমিকাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।

পৰিচালকসকলে “এক ভাল ভৱিষ্যত” গঢ়াত চিনেমাৰ ভূমিকাৰ ওপৰতো গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।

একেলগে, এই চলচ্চিত্ৰবোৰে সীমা অতিক্ৰম কৰি, সংস্কৃতিক সংযোগ কৰি, আৰু মানৱ অৱস্থাৰ জটিলতাবোৰ নিৰিক্ষণ কৰি চিনেমাৰ সাৰ্বজনীন শক্তি প্ৰদৰ্শন কৰে। এইসমূহৰ অনন্য কাহিনী কোৱা, গভীৰ বৰ্ণনা, আৰু শৈল্পিক উজ্জ্বলতাৰ সৈতে, এইসমূহে আইএফএফআই ২০২৪-ত দৰ্শকৰ ওপৰত এক অসাধাৰণ ছাপ পেলোৱাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়ে।

 

 

****

PIB IFFI CAST AND CREW | Rajith/Supriya/Ashwani/Darshana | IFFI 55 - 44/AA

iffi reel

(Release ID: 2080412)