অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আৰচিএছ-উড়ানৰ অধীনত চাহাৰনপুৰ, ৰেৱা আৰু অম্বিকাপুৰ বিমানবন্দৰ উদ্বোধন কৰে

আৰচিএছ-উড়ানে ৰাষ্ট্ৰৰ সেৱাত ০৮ বছৰ উদযাপন কৰিছে

আৰচিএছ-উড়ানৰ অধীনত ইতিমধ্যে ১.৪৪ কোটি লোক উৰা মাৰিছে

এতিয়ালৈকে ৬০১ টা উড়ান পথ কাৰ্যকৰী হৈছে

আঞ্চলিক বিমান সংযোগৰ প্ৰচাৰৰ বাবে এনচিএপি ২০১৬-ৰ আৰচিএছ মুখ্য উপাদান

Posted On: 20 OCT 2024 6:17PM by PIB Guwahati

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আজি উত্তৰ প্ৰদেশৰ বাৰাণসীৰ পৰা আঞ্চলিক সংযোগ আঁচনি (আৰচিএছ) উড়ানৰ অধীনত বিকশিত তিনিটা বিমানবন্দৰ (উড়ে দেশ কা আম নাগৰিক) উদ্বোধন কৰে। এই বিমানবন্দৰবোৰ হৈছে: মধ্য প্ৰদেশৰ ৰেৱা, ছতিশগড়ৰ অম্বিকাপুৰ আৰু উত্তৰ প্ৰদেশৰ চাহাৰনপুৰ। আৰচিএছ-উড়ানৰ অধীনত বিমান চলাচল শীঘ্ৰেই এই বিমানবন্দৰৰ পৰা আৰম্ভ হ'ব।

ভাৰতত, বিশেষকৈ দূৰৱৰ্তী আৰু কম সেৱা প্ৰাপ্ত অঞ্চলসমূহত আন্তঃগাঁথনি আৰু সংযোগ উন্নত কৰাৰ বাবে চৰকাৰ সমৰ্থিত এক পদক্ষেপ আৰচিএছ-উড়ানে সাত বছৰ সম্পূৰ্ণ কৰে। ই হৈছে ভাৰতৰ ৰাষ্ট্ৰীয় অসামৰিক বিমান পৰিবহন নীতি (এনচিএপি) ২০১৬-ৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ উপাদান, যাক অসামৰিক বিমান পৰিবহন মন্ত্ৰালয়ে ২১ অক্টোবৰ, ২০১৬ তাৰিখে ১০ বছৰীয়া দৃষ্টিভংগীৰে আৰম্ভ কৰিছিল।

২৭ এপ্ৰিল, ২০১৭ তাৰিখে প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে চিমলাক দিল্লীৰ সৈতে সংযোগ কৰি প্ৰথমআৰচিএছ-উড়ান বিমান উদ্বোধন কৰে। এই আঁচনিখনে দেশৰ কম সেৱা প্ৰাপ্ত অঞ্চলসমূহত সেৱা বিহীন বিমান পথউন্নত কৰা আৰু সাধাৰণ নাগৰিকৰ আশা-আকাংক্ষা পূৰণৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে।

এতিয়ালৈকে, আৰচিএছ-উড়ানে ১৪৪ লাখৰো অধিক যাত্ৰীৰ ভ্ৰমণৰ সুবিধা প্ৰদান কৰিছে, যি বিমান ভ্ৰমণৰ সুগমতা বৃদ্ধিত ইয়াৰ সফলতা প্ৰদৰ্শন কৰিছে।

৭ বছৰৰ ভিতৰত, উড়ান আঁচনিৰ বিভিন্ন সংস্কৰণ মুকলি কৰা হৈছিল, নিম্নলিখিত ধৰণে:

  • ড়া.: পাঁচটা এয়াৰলাইন কোম্পানীক ৭০ টা বিমানবন্দৰলৈ ১২৮ টা বিমান পথ প্ৰদান কৰা হৈছিল (নতুনকৈ নিৰ্মাণ কৰা ৩৬ টা কাৰ্যকৰী বিমানবন্দৰ সহ)
  • ড়া.: ৭৩ টা কম সেৱা লাভ কৰা আৰু সেৱা বিহীন বিমানবন্দৰ ঘোষণা কৰা হৈছিল আৰু প্ৰথমবাৰৰ বাবে হেলিপেডবোৰো সংযোগ কৰা হৈছিল।
  • ড়া.: পৰ্যটন মন্ত্ৰালয়ৰ সৈতে সমন্বয় কৰি, পৰ্যটন পথসমূহ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছিল। ৱাটাৰ এৰোড্ৰামসংযোগৰ বাবে চিপ্লেনৰ উপৰিও, উত্তৰ-পূব অঞ্চলৰ কেইবাটাও পথ আঁচনিখনৰ পৰিধিৰ অধীনত আহিছিল।
  • ড়ান ৪.০: উত্তৰ-পূব অঞ্চল, পাহাৰীয়া ৰাজ্য আৰু দ্বীপপুঞ্জক গতি প্ৰদান কৰিছিল। হেলিকপ্টাৰ আৰু চিপ্লেনৰ পৰিচালনা অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে।

উড়ান সংস্কৰণ ৫ – ৫.০, ৫.১, ৫.২, ৫.৩ আৰু ৫.৪

চাৰিটা সফল পৰ্যায়ৰ নিলামৰ পিছত, অসামৰিক বিমান পৰিবহন মন্ত্ৰালয়ে অংশীদাৰসকলৰ মতামতৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি অসংখ্য উন্নতিৰ সৈতে আৰচিএছ-উড়ানৰ পঞ্চম সংস্কৰণ মুকলি কৰে।

উড়ান ৫.০ য'ত শ্ৰেণী-২ (২০-৮০ আসন) আৰু শ্ৰেণী-৩ (>৮০ আসন) বিমানৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া হৈছে। একেদৰে, ৬০০ কিলোমিটাৰ সীমা আঁতৰ কৰা হৈছে আৰু বিমানখনৰ আৰম্ভণি আৰু গন্তব্যস্থানৰ মাজৰ দূৰত্বৰ ওপৰত কোনো বাধা নাই। এই ৰাউণ্ডটোৱে সেই পথবোৰক অগ্ৰাধিকাৰ দিয়ে যিবোৰে পৰিচালনাৰ বাবে সাজু বা সোনকালে সাজু হ'ব পৰা বিমানবন্দৰবোৰক সংযোগ কৰিব, যাৰ ফলত পুৰস্কৃত পথবোৰ দ্ৰুতভাৱে কাৰ্যকৰী হ'ব। ফলস্বৰূপে, এয়াৰলাইনছে এতিয়া পথটো প্ৰদান কৰাৰ ৪ মাহৰ ভিতৰত কাম আৰম্ভ কৰিব লাগিব, আৰু তেওঁলোকে এই পৰিৱৰ্তনক স্বাগতম জনাইছে কিয়নো ই তেওঁলোকক তেওঁলোকৰ কাৰ্যকলাপৰ ভাল পৰিকল্পনা কৰাত সহায় কৰে।

ইয়াৰ পিছত সোনকালেই উড়ান ৫.১, আৰচিএছ-উড়ানৰ এই ৰাউণ্ডটো বিশেষভাৱে হেলিকপ্টাৰ অপাৰেটৰৰ বাবে অভিযানৰ পৰিসৰ বৃদ্ধি কৰি, ভিজিএফ বৃদ্ধি কৰি আৰু বিমান ভাড়াৰ কেপ হ্ৰাস কৰি হেলিকপ্টাৰ পথৰ বাবে ডিজাইন কৰা হৈছে। আঁচনিখনে এতিয়া পথবোৰত কাম কৰাৰ অনুমতি দিব যদিহে কমেও এটা উৎপত্তি বা গন্তব্য স্থান অগ্ৰাধিকাৰ ৰখা হয় আৰু কমেও এটা উৎপত্তি বা গন্তব্য স্থান হৈছে এক হেলিপোৰ্ট, যাৰ ফলত সংযোগৰ সম্ভাৱ্য পৰিসৰ বৃদ্ধি হয়। অপাৰেটৰসকলৰ বাবে সাৰ্থকতা উন্নত কৰাৰ বাবে ভিজিএফ কেপ বৃদ্ধি কৰা হৈছে আৰু যাত্ৰীসকলৰ বাবে উৰণ ক্ৰমান্বয়ে অধিক সুলভ কৰি তুলিবলৈ বিমান ভাড়াৰ সীমা হ্ৰাস কৰা হৈছে।

পিছত, দেশৰ দূৰৱৰ্তী আৰু আঞ্চলিক অঞ্চলসমূহলৈ সংযোগ অধিক বৃদ্ধি কৰা, অন্তিম মাইলসংযোগ প্ৰাপ্ত কৰা আৰু সৰু বিমানৰ জৰিয়তে পৰ্যটন খণ্ডক গতি প্ৰদান কৰাৰ বাবে উড়ান ৫.২-ৰ বাবে নিবিদা আৰম্ভ কৰা হয় (<২০ খন আসন)। এই আঁচনিয়ে ক্ষুদ্ৰ বিমান অপাৰেটৰসকলক অধিক কাৰ্যকৰী নমনীয়তা প্ৰদান কৰিব, তেওঁলোকক বাৰ্ষিক উদ্ধৃত আৰচিএছ আসনৰ সৰ্বাধিক ৪০% আৰু যিকোনো তিনিমাহত বাৰ্ষিক উদ্ধৃত আৰচিএছ আসনৰ নিম্নতম ১০% পৰিচালনা কৰিবলৈ অনুমতি দি।

অসামৰিক বিমান পৰিবহন মন্ত্ৰালয়ে কাৰ্যকাল সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ আগতে বন্ধ কৰা বা একাধিক কাৰণত বাতিল/সমাপ্ত কৰা পথবোৰ কাৰ্যকৰী কৰাৰ বাবে বিশেষ নিবিদা পৰ্যায় আৰম্ভ কৰে। এনে আগতে চিনাক্ত কৰা পথবোৰত পইণ্ট-টু-পইণ্ট বিমান সংযোগ অধিক বৃদ্ধি কৰাৰ বাবে, সকলো শ্ৰেণীৰ এয়াৰলাইন অপাৰেটৰৰ পৰা উড়ান ৫.৩ আৰু উড়ান ৫.৪-ৰ অধীনত নিবিদা আমন্ত্ৰণ কৰা হৈছিল। ফলস্বৰূপে, উড়ান ৫.৩ জানুৱাৰী ২০২৪-ত আৰম্ভ কৰা হৈছিল, আনহাতে উড়ান ৫.৪ চলি আছে।

বিমান উদ্যোগত বিকাশত ইন্ধন যোগোৱা

আৰচিএছ-উড়ানে অসামৰিক বিমান উদ্যোগৰ বিকাশত অৰিহণা যোগাই ছে কিয়নো যোৱা সাত বছৰত বহুতো নতুন আৰু সফল বিমান সেৱা আহিছে। আঁচনিখনে এয়াৰলাইন অপাৰেটৰসকলক এটা বহনক্ষম ব্যৱসায়িক আৰ্হি আৰম্ভ কৰা আৰু বিকশিত কৰাত সহায় কৰিছে। ইয়াৰ উপৰিও, ই সৰু আঞ্চলিক এয়াৰলাইন ফ্লাইবিগ, ষ্টাৰ এয়াৰ, ইণ্ডিয়াৱান এয়াৰ আৰু ফ্লাই৯১-ক তেওঁলোকৰ ব্যৱসায় বৃদ্ধি কৰাৰ সুযোগ প্ৰদান কৰিছে আৰু তেওঁলোকৰ সফল দৌৰ এই সত্যৰ প্ৰমাণ যে আঁচনিখনে এয়াৰলাইন ব্যৱসায়ৰ বাবে অনুকূল এক অমায়িক পৰিস্থিতিতন্ত্ৰ সৃষ্টি কৰিছে।

সকলো আকাৰৰ নতুন বিমানৰ চাহিদা

আঁচনিখনৰ বৰ্ধিত সম্প্ৰসাৰণে নতুন বিমানৰ চাহিদা বৃদ্ধি কৰিছে, একেসময়তে নিয়োজিত বিমানৰ বৰ্ণালী বহল কৰিছে। এই বৃদ্ধিত বিমানৰ এক বিস্তৃত পৰিসৰ অন্তৰ্ভুক্ত থাকে আৰু ইয়াত হেলিকপ্টাৰ, চিপ্লেন, ৩-চিট প্ৰ'পেলাৰ প্লেন, আৰু জেট প্লেন অন্তৰ্ভুক্ত থাকে। বৰ্তমান, এয়াৰবাছ ৩২০/৩২১, বোয়িং ৭৩৭, এটিআৰ ৪২ আৰু ৭২, ডিএইচচি কিউ৪০০, টুইন অটাৰ, এমব্ৰেয়াৰ ১৪৫ আৰু ১৭৫, টেকনাম পি২০০৬টি, চেচনা ২০৮বি গ্ৰেণ্ড কাৰাভান ইএক্স, ডৰ্ণিয়াৰ ২২৮, এয়াৰবাছ এইচ১৩০, আৰু বেল ৪০৭ সহ এক বৈচিত্ৰ্যপূৰ্ণ ফ্লীট সক্ৰিয়ভাৱে সেৱা আগবঢ়াই আছে। বিমানৰ বৰ্ধিত চাহিদা ভাৰতীয় কেৰিয়াৰৰ অৰ্ডাৰৰ দ্বাৰা প্ৰমাণিত হয়, যি পৰৱৰ্তী ১০-১৫ বছৰত বিতৰণৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত ১,০০০ বিমান অতিক্ৰম কৰে, যি ভাৰতৰ বিদ্যমান নৌবহরৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ বৃদ্ধি প্ৰতিনিধিত্ব কৰে, য'ত বৰ্তমান বিভিন্ন এয়াৰলাইনৰ দ্বাৰা পৰিচালিত প্ৰায় ৮০০ খন বিমান আছে।

পৰ্যটনৰ প্ৰচাৰ

আৰচিএছ-উড়ান কেৱল স্তৰ-২ আৰু স্তৰ-৩ চহৰলৈ অন্তিম মাইলসংযোগ আগবঢ়োৱাৰ বাবে সমৰ্পিত নহয়; ই বাঢ়ি অহা পৰ্যটন খণ্ডত এক বিশিষ্ট অৱদানকাৰী হিচাপেও থিয় দিছে। উড়ান ৩.০-য়ে উত্তৰ-পূব অঞ্চলৰ কেইবাটাও গন্তব্যস্থানক সংযোগ কৰা পৰ্যটন পথ প্ৰৱৰ্তন কৰে, আনহাতে উড়ান ৫.১ পৰ্যটন, আতিথ্য আৰু স্থানীয় অৰ্থনৈতিক বিকাশক উৎসাহিত কৰিবলৈ পাহাৰীয়া অঞ্চলত হেলিকপ্টাৰ সেৱা সম্প্ৰসাৰিত কৰাৰ বাবে সমৰ্পিত।

এই পদক্ষেপে খাজুৰাহো, দেওঘৰ, অমৃতসৰ আৰু কিষাণগড় (আজমেৰ)ৰ দৰে গন্তব্যস্থানসমূহক সফলতাৰে সংযোগ কৰিছে, যাৰ ধৰ্মীয় পৰ্যটনৰ ক্ষেত্ৰত যথেষ্ট প্ৰাসংগিকতা আছে। পাচিঘাট, জিৰো, হলংগানি আৰু তেজু বিমানবন্দৰৰ প্ৰৱৰ্তনৰ ফলত সমগ্ৰ উত্তৰ-পূব অঞ্চলৰ পৰ্যটন উদ্যোগযথেষ্ট উত্থানৰ সন্মুখীন হৈছে, যাৰ ফলত অধিক সুগমতা বৃদ্ধি পাইছে। এই আঁচনিয়ে ভাৰতীয় বিমান পৰিবহন মানচিত্ৰত আগাট্টি দ্বীপক আনি আন এক মাইলৰ খুঁটি অৰ্জন কৰে, যাৰ ফলত লক্ষদ্বীপত পৰ্যটন অধিক বৃদ্ধি পায়।

বিমান সংযোগ বৃদ্ধি

মুন্দ্ৰা (গুজৰাট)ৰ পৰা অৰুণাচল প্ৰদেশৰ তেজু আৰু হিমাচল প্ৰদেশৰ কুল্লুৰ পৰা তামিলনাডুৰ চালেমলৈকে, আৰচিএছ-উড়ানে দেশৰ বিভিন্ন প্ৰান্তত ৩৪ খন ৰাজ্য/ইউটি সংযোগ কৰিছে। উড়ানৰ অধীনত মুঠ ৮৬ টা এৰোড্ৰাম কাৰ্যকৰী কৰা হৈছে। দুটা হেলিপোৰ্টৰ উপৰিও উত্তৰ-পূব অঞ্চলত দহটা বিমানবন্দৰ কাৰ্যকৰী কৰা হৈছে। উড়ানৰ অধীনত কাৰ্যকৰী হোৱা বহুতো বিমানবন্দৰ যেনে দৰভাঙ্গা, প্ৰয়াগৰাজ, হুবলি, বেলগাম, কান্নুৰ আদি এই বিমানবন্দৰৰ পৰা বহুতো অনা-আৰচিএছ বাণিজ্যিক বিমানৰ সৈতে বহনক্ষম হৈ পৰিছে বা সোনকালেই হ'ব পাৰে।

******

PSF/DK/AA




(Release ID: 2066901) Visitor Counter : 23