পথ পৰিবহণ আৰু ঘাইপথ মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav

উত্তৰাখণ্ডত চিল্কিয়াৰা সুৰংগত আৱদ্ধ শ্ৰমিকসকলক অতি সোনকালে স্থানান্তৰ কৰাৰ বাবে সকলো সমন্বিত প্ৰচেষ্টা চলি আছে

Posted On: 13 NOV 2023 6:19PM by PIB Guwahati

উত্তৰাখণ্ডৰ চাৰধাম ঘাইপথ প্ৰকল্পৰ অংশ হিচাপে ৰেডি পাছ অঞ্চলৰ অন্তৰ্গত গঙ্গোত্ৰী আৰু যমুনোত্ৰী ঘাটি সংযোগ কৰিবলৈ পথ পৰিবহণ আৰু ঘাইপথ মন্ত্ৰালয়ে (এমঅ'আৰটিএইচ) চিল্কিয়াৰাত ৪.৫৩১ কিলোমিটাৰ দীঘল দু-লেনৰ দ্বি-দিশীয় সুৰংগ নিৰ্মাণ আৰম্ভ কৰিছে। মেচাৰ্ছ নেচনেল হাইৱেজ এণ্ড ইনফ্ৰাষ্ট্ৰাকচাৰ ডেভেলপমেণ্ট কৰ্পোৰেচন লিমিটেডে (এনএইচআইডিচিএল) এই প্ৰকল্পটোত কাম কৰি আছে। ৯ মাৰ্চ, ২০১৮ তাৰিখে, আঁচনিখন ৰূপায়ণৰ বাবে ১৩৮৩ কোটি টকাৰ টিপিচিৰ বাবে অনুমোদন জনোৱা হৈছিল। এই সুৰংগ নিৰ্মাণে তীৰ্থযাত্ৰীসকলক যথেষ্ট উপকৃত কৰিব কিয়নো ই সকলো বতৰৰ সংযোগ প্ৰদান কৰিব। ইয়াৰ ফলত ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ-১৩৪ (ধাৰাচু-বৰকোট-যমুনোত্ৰী পথ)ৰ ২৫.৬ কিলোমিটাৰ হিমস্খলন প্ৰৱণ দৈৰ্ঘ্য ৪.৫৩১ কিলোমিটাৰলৈ হ্ৰাস পাব। ফলস্বৰূপে, বৰ্তমান ভ্ৰমণৰ সময় ৫০ মিনিটৰ পৰিৱৰ্তে ৫ মিনিটলৈ হ্ৰাস কৰা হ'ব।

মেচাৰ্ছ এনএইচআইআইডিচিএল-এ ১৪ জুন ২০১৮ তাৰিখে মেচাৰ্ছ নৱযুগ ইঞ্জিনিয়াৰিং কোম্পানী লিমিটেডৰ সৈতে ইপিচি মোডত ৮৫৩.৭৯ কোটি টকাৰ চুক্তি স্বাক্ষৰ কৰিছিল। প্ৰকল্পটোৰ ৰূপায়ণ ৯ জুলাই ২০১৮ ত আৰম্ভ হৈছিল আৰু ২০২২ চনৰ ৮ জুলাইৰ ভিতৰত সম্পূৰ্ণ কৰাৰ লক্ষ্য ৰখা হৈছিল। কামত পলম হোৱাৰ বাবে ইয়াৰ বৰ্তমানৰ প্ৰগতি ৫৬ শতাংশ আৰু ১৪ মে, ২০২৪-ৰ ভিতৰত সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে। বৰ্তমান, প্ৰায় ৪০৬০ মিটাৰ অৰ্থাৎ ৯০ শতাংশ দৈৰ্ঘ্য সম্পূৰ্ণ হৈছে আৰু ৪৭৭ মিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ খনন কাৰ্য চলি আছে, লগতে হেডিং অংশৰ বেঞ্চিং আদিৰ অন্যান্য কাৰ্যকলাপ চলি আছে। হেডিঙবোৰ চিল্কিয়াৰাৰ ফালৰ পৰা ২৩৫০ মিটাৰ আৰু বদকোটৰ ফালৰ পৰা ১৭১০ মিটাৰ লৈকে কৰা হয়।

১২ নৱেম্বৰ, ২০২৩ তাৰিখে, পুৱা ০৫৩০ বজাত, যেতিয়া প্ৰায় ৪০ জন শ্ৰমিকে সুৰংগটোৰ ভিতৰত ২৬০ মিটাৰৰ পৰা ২৬৫ মিটাৰলৈ পুনৰ প্ৰফাইলিং কাম কৰি আছিল তেতিয়া চিল্কিয়াৰা পৰ্টেলৰ পৰা ২০৫ মিটাৰৰ পৰা ২৬০ মিটাৰ দূৰত্বত মাটি খহিছিল আৰু ঠিকাদাৰৰ প্ৰৱেশ পঞ্জীৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি ৪০ জন শ্ৰমিকেই আৱদ্ধ হৈ পৰিছিল।

ঘটনাটো তৎক্ষণাৎ ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ সকলো সংশ্লিষ্ট সংস্থাক জনোৱা হয় আৰু সুৰংগটোত আৱদ্ধ শ্ৰমিকসকলক পাইপেৰে অক্সিজেন/পানী/বিদ্যুৎ/সৰু পেক কৰা খাদ্য যোগান ধৰাৰ লগতে ৰাজ্যিক প্ৰশাসন, এছডিআৰএফ/এনডিআৰএফ, পথ পৰিবহন আৰু ঘাইপথ মন্ত্ৰালয়, ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ আৰু আন্তঃগাঁথনি উন্নয়ন নিগম লিমিটেড, ভাৰতীয় ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ প্ৰাধিকৰণ, সীমান্ত পথ সংগঠন আৰু অন্যান্য ৰাজ্যিক বিভাগৰ সমন্বিত প্ৰচেষ্টাৰ জৰিয়তে উদ্ধাৰ অভিযান আৰম্ভ কৰা হয়। ৱাকি টকীৰ জৰিয়তে আৱদ্ধ শ্ৰমিকসকলৰ সৈতে যোগাযোগো স্থাপন কৰা হয়। শ্ৰমিকসকলক শীঘ্ৰে স্থানান্তৰ/উদ্ধাৰৰ বাবে নিম্নলিখিত ব্যৱস্থাবোৰ লোৱা হৈছে:

  1. ৪০ মিটাৰ ধ্বস সুৰংগৰ বাবে শ্বটক্ৰেটিঙৰ জৰিয়তে খনন আৰম্ভ হৈছে
  2. অতিৰিক্ত শ্বটক্ৰিট মেচিন আৰভিএনএলৰ পৰা কৰ্মক্ষেত্ৰলৈ স্থানান্তৰিত কৰা হৈছে
  3. প্ৰকল্প কৰ্তৃপক্ষ অভিযন্তাৰ ভূতাত্ত্বিক বিশেষজ্ঞ, মেচাৰ্ছ নৱযুগৰ প্ৰকল্প ঠিকাদাৰ, আৰভিএনএলৰ ভূতাত্ত্বিক বিশেষজ্ঞ, এনএইচআইডিচিএলৰ সঞ্চালক (এএণ্ডএফ)/সঞ্চালক(টি)/কাৰ্যবাহী সঞ্চালক(পি), চিজিএম এনএইচএআই, জিলা উপায়ুক্ত আৰু এছপি এছডিআৰএফ উপস্থিত হৈ উদ্ধাৰ নিৰীক্ষণ কৰিছে।
  4. বিশেষজ্ঞসকলৰ মাজত আলোচনা আৰু স্থানটো পৰিদৰ্শন কৰাৰ পিছত নিম্নলিখিত দুটা পদক্ষেপ লোৱা হৈছে:
  1. শ্বটক্ৰেটৰ সৈতে, সেমেকা মাটি আঁতৰোৱাৰ কাম অব্যাহত আছিল - ২১ মিটাৰ মাটি আঁতৰ কৰা হৈছিল। অৱশ্যে, সামান্য আৱৰ্জনা পৰাত খনন কাৰ্য ১৪ মিটাৰলৈ হ্ৰাস হয়।
  2. আৱদ্ধ শ্ৰমিকসকলক স্থানান্তৰ কৰিবলৈ হাইড্ৰলিক জেকৰ সহায়ত ৯০০ মিমি ব্যাসৰ এমএছ ষ্টীল পাইপ এডাল ঠেলি দিয়া হৈছিল - জলসিঞ্চন বিভাগৰ বিশেষজ্ঞসকলৰ সৈতে আজি সন্ধিয়াৰ ভিতৰত শ্ৰমিক, সাহায্য সামগ্ৰী আৰু যন্ত্ৰপাতিৰ উপলব্ধতা চিনাক্ত আৰু সংগ্ৰহ কৰা হৈছে।
  1. আৱদ্ধ শ্ৰমিকসকলক অতি সোনকালে স্থানান্তৰ কৰাৰ বাবে সকলো সমন্বিত প্ৰচেষ্টা কৰা হৈছে।

 

*****

MJPS/AA


(Release ID: 1976761) Visitor Counter : 125