নৌ-পৰিবহন মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav

ৰাজহুৱা ব্যক্তিগত অংশীদাৰীত্বৰে নিৰ্মাণ, পৰিচালনা আৰু স্থানান্তৰৰ ক্ষেত্ৰত কান্দলাৰ কচ্ছ উপসাগৰৰ টুনা টেক্ৰাৰ ওচৰত বহুমুখী কাৰ্গো বাৰ্থ (পাত্ৰ/তৰলৰ বাহিৰে) নিৰ্মাণত কেবিনেটৰ অনুমোদন

Posted On: 12 OCT 2022 4:18PM by PIB Guwahati

মাননীয় প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ অধ্যক্ষতাত অৰ্থনৈতিক বিষয়ৰ কেবিনেট কমিটিয়ে ৰাজহুৱা ব্যক্তিগত অংশীদাৰীত্ব (পি) পদ্ধতিৰ অধীনত কান্দলাৰ কচ্ছ উপসাগৰত টুনা টেক্ৰাৰ পৰা বহুমুখী কাৰ্গো (কণ্টেইনাৰ/লিকুইডৰ বাহিৰে) বাৰ্থ অফ টুনা টেক্ৰা বিকাশত অনুমোদন জনাইছে।

মুঠ আনুমানিক ২২৫০.৬৪ কোটি টকাৰ ব্যয় [বহুমুখী কাৰ্গো বাৰ্থৰ বিকাশ (বাৰ্থৰ কাষত ড্ৰেজিং কাম, বৃত্ত ঘূৰোৱা আৰু চেনেলৰ কাষচাপি যোৱাসহ)ৰ বাবে ৰেহাইদাতাই ১৭১৯.২২ কোটি টকা ৰখীয়া বহন কৰিব আৰু ৫৩১.৪২ কোটি টকা ৰেহাই কৰ্তৃপক্ষ (দীনদয়াল বন্দৰ কৰ্তৃপক্ষ)ই সাধাৰণ ব্যৱহাৰকাৰী প্ৰৱেশ চেনেলৰ মূলধন ড্ৰেজিং আৰু উমৈহতীয়া ব্যৱহাৰকাৰী পথ নিৰ্মাণৰ দিশত বহন কৰিব।].

প্ৰকল্পটো আৰম্ভ কৰাৰ ক্ষেত্ৰত, ই বহুমুখী কাৰ্গো (পাত্ৰ/তৰলৰ বাহিৰে) ট্ৰেফিকৰ ভৱিষ্যত বৃদ্ধি পূৰণ কৰিব। ২০২৬ চনৰ ভিতৰত আনুমানিক যান-বাহনৰ ব্যৱধান হ'ব ২.৮৫ এমএমটিপিএ আৰু ২০৩০ চনলৈ ই হ'ব ২৭.৪৯ এমএমটিপিএ। কান্দলাৰ কচ্ছ উপসাগৰত বহুমুখী কাৰ্গো (পাত্ৰ/তৰলৰ বাহিৰে) বাৰ্থ অফ টিউন টেক্ৰাৰ বিকাশে ইয়াক এক কৌশলগত সুবিধা প্ৰদান কৰিব কিয়নো ই হ'ব ভাৰত (জম্মু আৰু কাশ্মীৰ, উত্তৰ প্ৰদেশ, মধ্য প্ৰদেশ আৰু ৰাজস্থান ৰাজ্য) ৰ উত্তৰ অংশৰ বিশাল ভিতৰুৱা অঞ্চলত সেৱা আগবঢ়োৱা নিকটতম কন্টেইনাৰ টাৰ্মিনেল। কান্দলাৰ ব্যৱসায়িক সম্ভাৱনা বৃদ্ধি কৰাৰ উপৰিও, প্ৰকল্পটোৱে অৰ্থনীতিবৃদ্ধি কৰিব আৰু নিযুক্তি সৃষ্টি কৰিব।

প্ৰকল্পটো নিৰ্বাচিত ৰেহাইদাতা (Concessionaire) ই BOT ভিত্তিত বিকশিত কৰিব।  অৱশ্যে, দীনদয়াল বন্দৰ কৰ্তৃপক্ষই উমৈহতীয়া ব্যৱহাৰকাৰীসুবিধা বিকশিত কৰিব।

সবিশেষ:

  1. প্ৰস্তাৱিত প্ৰকল্পটো এক আন্তৰ্জাতিক প্ৰতিযোগিতামূলক নিবিদা প্ৰক্ৰিয়াৰ জৰিয়তে বাছনি কৰা ব্যক্তিগত বিকাশক/বিল্ড অপাৰেটৰ এণ্ড ট্ৰেন্সফাৰ (বিওটি) অপাৰেটৰৰ দ্বাৰা বি.ও.টি. আধাৰত বিকশিত কৰাৰ প্ৰস্তাৱ দিয়া হৈছে। ৰেহাই চুক্তি (চিএ) ৰেহাই দায়বদ্ধতা (বিওটি অপাৰেটৰ) আৰু ৰেহাই প্ৰাধিকৰণ (দীনদয়াল বন্দৰ)ৰ দ্বাৰা সম্পাদন কৰিবলগা 30 (ত্ৰিশ) বছৰৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত কাৰ্গোচলাচলৰ বাবে প্ৰকল্পটোৰ ডিজাইন, অভিযান্ত্ৰিক, বিত্তীয়, ক্ৰয়, ৰূপায়ণ আয়োগ, পৰিচালনা, ব্যৱস্থাপনা আৰু তত্বাৱধানৰ বাবে দায়বদ্ধ হ'ব। উমৈহতীয়া সহায়ক আন্তঃগাঁথনি যেনে উমৈহতীয়া প্ৰৱেশ চেনেল আৰু উমৈহতীয়া পথৰ বাবে ৰেহাই কৰ্তৃপক্ষ দায়বদ্ধ হ'ব।
  2. প্ৰকল্পটোত ১,৭১৯.২২ কোটি টকা ব্যয়েৰে সংশ্লিষ্ট সুবিধাসমূহৰ সৈতে এটা সময়ত চাৰিখন জাহাজ পৰিচালনা কৰাৰ বাবে এটা অফশ্বৰ বাৰ্থিং গাঁথনি নিৰ্মাণ কৰা হৈছে আৰু প্ৰতি বছৰে ১৮.৩৩ নিযুত টন পৰিচালনা ক্ষমতা অন্তৰ্ভুক্ত আছে।
  1. আৰম্ভণিতে, প্ৰকল্পটোৱে ১,০০,০০০ ডেডৱেট টানেলৰ (ডিডব্লিউটি) ১৫ মিটাৰ খচৰা জাহাজ সম্পূৰ্ণ কৰিব আৰু সেই অনুসৰি, চেনেলটো ১৫ মিটাৰ খচৰাৰে ৰেহাই কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা ড্ৰেজ কৰা হ'ব আৰু ৰক্ষণাবেক্ষণ কৰা হ'ব। ৰেহাইৰ সময়ছোৱাত, ৰেহাইপ্ৰাপ্ত ব্যক্তিজনৰ বাৰ্থৰ পকেট গভীৰ আৰু বহল কৰি আৰু বৃত্ত ঘূৰাই ১৮ মিটাৰ লৈকে জাহাজ চম্ভালিবলৈ স্বাধীনতা আছে; আৰু সেই অনুসৰি, খচৰা প্ৰৱেশাধিকাৰ চেনেলটো ব্যয় ভাগ-বতৰাৰ ক্ষেত্ৰত ৰেহাই কৰ্তৃপক্ষ আৰু ৰেহাইদাতাৰ মাজত পাৰস্পৰিক চুক্তিৰ আধাৰত সম্প্ৰসাৰিত কৰিব পাৰি আৰু আন যিকোনো দিশসাপেক্ষে খচৰাত বৃদ্ধিৰ প্ৰস্তাৱৰ সময়ত নিৰ্ধাৰিত ব্যয় ভাগ-বতৰা কৰাৰ প্ৰণালী সাপেক্ষে সম্প্ৰসাৰিত কৰিব পাৰি। ৰেহাইপ্ৰাপ্ত লোকসকলক উপলব্ধ কৰিবলগা প্ৰৱেশাধিকাৰ চেনেলৰ খচৰাউচ্চ জোৱাৰৰ গড় তাৰতম্য অনুসৰি সৰ্বাধিক খচৰা হিচাপে বিবেচনা কৰা হ'ব।

পটভূমি

দীনদয়াল বন্দৰ ভাৰতৰ বাৰটা মুখ্য বন্দৰৰ ভিতৰত এটা আৰু গুজৰাট ৰাজ্যৰ কচ্ছ উপসাগৰত ভাৰতৰ পশ্চিম উপকূলত অৱস্থিত। ই মুখ্যতঃ উত্তৰ ভাৰতত সেৱা আগবঢ়ায়, যাৰ ভিতৰত আছে জম্মু আৰু কাশ্মীৰ, উত্তৰ প্ৰদেশ, মধ্য প্ৰদেশ আৰু ৰাজস্থানৰ স্থলবেষ্টিত ৰাজ্য।

***

DS/RD


(Release ID: 1867333) Visitor Counter : 118