গৃহ মন্ত্ৰালয়
নতুন দিল্লীত ‘জম্মু কাশ্মীৰ আৰু লাডাখ থ্ৰু দ্য এজেজ : এ ভিজুৱেল নেৰেটিভ অৱ কণ্টিনিউটিজ এণ্ড লিংকেজ’ শীৰ্ষক গ্ৰন্থখন উন্মোচন কেন্দ্ৰীয় গৃহ তথা সমবায় মন্ত্ৰী শ্ৰী অমিত শ্বাহৰ
গ্ৰন্থখনে দেশত প্ৰচলিত কাশ্মীৰ সম্পৰ্কীয় ৰহস্য ফাদিল কৰি ইতিহাসক সত্য আৰু প্ৰমাণৰ সৈতে উপস্থাপন কৰিছে
কাশ্মীৰৰ ঐতিহাসিক আৰু সাংস্কৃতিক ঐতিহ্যক পুনৰুজ্জীৱিত কৰাৰ বাবে মোদী চৰকাৰ প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ আৰু আমি হেৰুওৱাখিনি অতি সোনকালে পুনৰ উদ্ধাৰ কৰিম
মোদী চৰকাৰে কাশ্মীৰৰ সন্ত্ৰাসবাদৰ পৰিৱেশ সম্পূৰ্ণৰূপে পৰিৱৰ্তন সাধন কৰিছে, যাৰ ফলত অঞ্চলটোৰ শান্তি আৰু সুস্থিৰতা অধিক শক্তিশালী হৈছে
শাসকক সন্তুষ্ট কৰিবলৈ লিখা ইতিহাসৰ পৰা মুক্ত হোৱাৰ সময় আহি পৰিছে
প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীৰ নেতৃত্বত আজি দেশত দেশৰ চিন্তা আৰু মূল্যবোধৰ দ্বাৰা পৰিচালিত শাসন ব্যৱস্থা আছে
কাশ্মীৰ আছিল, কাশ্মীৰ আছে আৰু কাশ্মীৰ সদায় ভাৰতৰ অবিচ্ছেদ্য অংগ হৈ থাকিব, কোনো আইন বা অনুচ্ছেদে সেইটো সলনি কৰিব নোৱাৰে আৰু যিটো প্ৰবন্ধই এইটো সলনি কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছিল, সেইটোৱেই সময়ৰ পৰীক্ষাত বাচি থাকিব নোৱাৰিলে
দেশৰ এনে এটা সময় আছিল যেতিয়া দিল্লীৰ দৰিবাৰ পৰা বলিমাৰান আৰু লুটিয়নছৰ পৰা জিমখানালৈকে ঐতিহাসিক দৃষ্টিভংগীৰে চোৱা হৈছিল
দেশৰ চুকে-কোণে সিঁচৰতি হৈ থকা আমাৰ চহকী ঐতিহ্য যে হাজাৰ হাজাৰ বছৰ ধৰি কাশ্মীৰত সিচঁৰিত হৈ আছে, সেই কথা
Posted On:
02 JAN 2025 8:35PM by PIB Guwahati
কেন্দ্ৰীয় গৃহ তথা সমবায় মন্ত্ৰী শ্ৰী অমিত শ্বাহে আজি নতুন দিল্লীত ‘জম্মু কাশ্মীৰ আৰু লাডাখ থ্ৰু দ্য এজেজ: এ ভিজুৱেল নেৰেটিভ অৱ কণ্টিনিউটিজ এণ্ড লিংকেজ’ নামৰ গ্ৰন্থখন মুকলি কৰে। এই উপলক্ষে কেন্দ্ৰীয় শিক্ষামন্ত্ৰী শ্ৰী ধৰ্মেন্দ্ৰ প্ৰধান আৰু ভাৰতীয় ঐতিহাসিক গৱেষণা পৰিষদৰ অধ্যক্ষ তথা গ্ৰন্থখনৰ সম্পাদক অধ্যাপক ৰঘুবেন্দ্ৰ তনৱাৰকে ধৰি বহু বিশিষ্ট ব্যক্তি উপস্থিত থাকে।
এই উপলক্ষে ভাষণ প্ৰসংগত কেন্দ্ৰীয় গৃহ তথা সমবায় মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে এই কথাত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে যে নেচনেল বুক ট্ৰাষ্টে (এনবিটি) ইয়াৰ শেহতীয়া প্ৰকাশৰ জৰিয়তে তথ্য আৰু প্ৰমাণ দাঙি ধৰি ভাৰতৰ বিষয়ে দীৰ্ঘদিনীয়া ৰহস্যক ফলপ্ৰসূভাৱে ফাদিল কৰিছে, যাৰ ফলত ঐতিহাসিক সত্য প্ৰতিষ্ঠা হৈছে। তেওঁ কয় যে ভাৰত কেতিয়াও একত্ৰিত হোৱা নাই আৰু এই দেশৰ বাবে স্বাধীনতাৰ ধাৰণাটো অৰ্থহীন বুলি এটা জনৰৱ প্ৰচাৰ হৈ আছে—যিটো ভুল ধাৰণা বহুতে সত্য বুলি মানি ল’বলৈ আৰম্ভ কৰিছে। কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে আলোকপাত কৰে যে যদিও বেছিভাগ দেশৰ বাবে ভূ-ৰাজনীতিয়ে নিজৰ সীমা নিৰ্ধাৰণ কৰিছে, ভাৰতৰ ক্ষেত্ৰখন অনন্য য’ত এই দেশক ইয়াৰ ভূ-সাংস্কৃতিক বিস্তাৰৰ দ্বাৰা সংজ্ঞায়িত কৰা হৈছে আৰু যাৰ সীমা সাংস্কৃতিক ঐক্যৰ পৰা গঠিত। তেওঁ বিশদভাৱে কয় যে ভাৰতৰ সাৰমৰ্ম ইয়াৰ ভূ-সাংস্কৃতিক পৰিচয়ত নিহিত হৈ আছে, ইয়াৰ সাংস্কৃতিক বস্ত্ৰই কাশ্মীৰৰ পৰা কন্যাকুমাৰী আৰু বংগৰ পৰা গুজৰাটলৈকে দেশখনক বান্ধি ৰাখিছে। তেওঁ যুক্তি দিছিল যে ভাৰতক কেৱল ভূ-ৰাজনৈতিক সত্তা হিচাপে ব্যাখ্যা কৰিলে ইয়াৰ প্ৰকৃত স্বৰূপক উপেক্ষা কৰা হয়। বৰঞ্চ ভাৰতৰ গভীৰ বুজাবুজিৰ বাবে ভাৰতৰ ভূ-সাংস্কৃতিক পৰিচয়ৰ গভীৰভাৱে চোৱাৰ প্ৰয়োজন আছে। তেওঁ এই দৃষ্টিভংগীক বিশ্বৰ আগত প্ৰচাৰৰ ক্ষেত্ৰত ঐতিহাসিক গৱেষণা আৰু শৈক্ষিক প্ৰতিষ্ঠানৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে, কিয়নো দেশখনক সাংস্কৃতিকভাৱে একত্ৰিত কৰা উপাদানসমূহ বুজিবলৈ ই অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ।
শ্ৰী অমিত শ্বাহে জম্মু, কাশ্মীৰ আৰু লাডাখৰ ইতিহাসত প্ৰভাৱ পেলোৱা একেধৰণৰ বিকৃতিৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে। তেওঁ দৃঢ়তাৰে কয় যে তথ্যৰ হেতালি খেলি এই অঞ্চলসমূহৰ ইতিহাসৰ ব্যাখ্যা কৰাটো অসাৰেই নহয় বিভ্ৰান্তিকৰো। তেওঁ মন্তব্য কৰে যে এনে বিকৃতি কেৱল মাই’পিক দৃষ্টিশক্তি থকা ইতিহাসবিদসকলৰ ৰচনাৰ পৰাই উদ্ভৱ হ’ব পাৰে। ভাৰতৰ বিখ্যাত অতীতৰ কথা জনাসকলে কেতিয়াও এনে ভুল নকৰে৷ শ্ৰী শ্বাহে আঙুলিয়াই দিয়ে যে গ্ৰন্থখনে সাক্ষ্যৰ সৈতে প্ৰমাণ কৰিছে যে সমগ্ৰ ভাৰতত পোৱা সংস্কৃতি, ভাষা, লিপি, আধ্যাত্মিক দৰ্শন, শিল্প প্ৰকাৰ, তীৰ্থযাত্ৰা পৰম্পৰা, আৰু বাণিজ্যিক পদ্ধতিসমূহ কাশ্মীৰত কমেও হাজাৰ বছৰ ধৰি বিদ্যমান হৈ আছে। এই ঐতিহাসিক সত্যটো প্ৰতিষ্ঠা হ’লেই ভাৰতৰ সৈতে কাশ্মীৰৰ মিলনৰ ওপৰত প্ৰশ্ন উত্থাপন কৰাটো অপ্রাসংগিক হৈ পৰে বুলি তেওঁ গুৰুত্ব আৰোপ কৰে৷ শ্ৰী শ্বাহে লগতে কয় যে এই গ্ৰন্থখনে প্ৰমাণ কৰে যে দেশৰ প্ৰতিটো কোণত সিঁচৰতি হৈ থকা আমাৰ চহকী ঐতিহ্য কাশ্মীৰত হাজাৰ হাজাৰ বছৰ ধৰি বিদ্যমান হৈ আছে। গ্ৰন্থখনে ৮,০০০ বছৰ পুৰণি গ্ৰন্থৰ পৰা কাশ্মীৰৰ উল্লেখৰ ভিত্তিত দেশৰ ইতিহাসত ইয়াৰ অবিচ্ছেদ্য ভূমিকাক পুনৰ দৃঢ় কৰি তুলিছে। গৃহমন্ত্ৰীগৰাকীয়ে দৃঢ়তাৰে কয় যে কাশ্মীৰ সদায় ভাৰতৰ এক অবিচ্ছেদ্য অংগ হৈ আহিছে আৰু থাকিব। তেওঁ দৃঢ়তাৰে কয় যে কোনো আইনী ব্যৱস্থাই এই বন্ধন কেতিয়াও বিচ্ছিন্ন কৰিব নোৱাৰে আৰু বিগত সময়ত কাশ্মীৰক ভাৰতৰ পৰা পৃথক কৰাৰ চেষ্টা কৰা হৈছিল যদিও সময়ে নিজেই সেই প্ৰচেষ্টাসমূহ বাতিল কৰি পেলাইছে। তেওঁ কয় যে মোদী চৰকাৰ কাশ্মীৰৰ ঐতিহাসিক আৰু সাংস্কৃতিক ঐতিহ্যক পুনৰুজ্জীৱিত কৰাৰ বাবে প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ আৰু যি হেৰুৱাইছে আমি অতি সোনকালে পুনৰ উদ্ধাৰ কৰিম।
কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে কাশ্মীৰ, লাডাখ, শৈৱ ধৰ্ম আৰু বৌদ্ধ ধৰ্মৰ মাজৰ সম্পৰ্ক এই গ্ৰন্থ আৰু প্ৰদৰ্শনীত বাকপটুতাৰে বন্দী কৰা হৈছে। তেওঁ লিপি, জ্ঞান ব্যৱস্থা, আধ্যাত্মিকতা, সংস্কৃতি, আৰু ভাষাৰ নথিভুক্তকৰণৰ প্ৰশংসা কৰে, এই চহকী ঐতিহ্য উপস্থাপনৰ বাবে যি নিখুঁত প্ৰচেষ্টা চলোৱাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। বৌদ্ধ ধৰ্মৰ যাত্ৰাৰ বিষয়ে গ্ৰন্থখনত স্পষ্টভাৱে বৰ্ণনা কৰা হৈছে—নেপালৰ পৰা কাশী হৈ বিহাৰলৈ আৰু তাৰ পিছত কাশ্মীৰ হৈ আফগানিস্তানলৈ। তেওঁ আলোকপাত কৰে যে কাশ্মীৰ হৈছে ভগৱান বুদ্ধৰ পিছত উদ্ভৱ হোৱা বৌদ্ধ ধৰ্মৰ পৰিশোধিত নীতিৰ জন্মস্থান, লগতে আধুনিক বৌদ্ধ ধৰ্মক গঢ় দিয়া বহু শিক্ষাৰ ভেটি। গ্ৰন্থখনত ড্ৰাছ আৰু লাডাখৰ ভাস্কৰ্য্য, স্তুপৰ আলোচনা আৰু প্ৰতিচ্ছবি, আক্ৰমণকাৰীয়ে ধ্বংস কৰা মন্দিৰৰ ধ্বংসাৱশেষৰ চিত্ৰ, ৰাজতৰংগিনীত বৰ্ণনা কৰা জম্মু-কাশ্মীৰত সংস্কৃত ভাষাৰ ব্যৱহাৰৰ উল্লেখ আদিও সন্নিবিষ্ট কৰা হৈছে। কাশ্মীৰৰ ৮ হাজাৰ বছৰীয়া ইতিহাস সামৰি তেওঁ এই ব্যাপক প্ৰচেষ্টাক পবিত্ৰ গংগাক এটা পাত্ৰৰ ভিতৰত আবদ্ধ কৰি ৰখাৰ সৈতে তুলনা কৰিছিল। গৃহমন্ত্ৰীয়ে ইতিহাসৰ বিশাল আৰু কেতিয়াবা প্ৰত্যাহ্বানমূলক স্বৰূপৰ ওপৰত চিন্তা-চৰ্চা কৰে। তেওঁ লক্ষ্য কৰিছিল যে ১৫০ বছৰ ধৰি ইতিহাসৰ বিষয়ে কিছুমান মানুহৰ বুজাবুজি সংকীৰ্ণ ভূগোলতে আবদ্ধ হৈ আছিল—দাৰিবাৰ পৰা বলিমাৰান বা লুটিয়েনছৰ পৰা জিমখানালৈকে। তেওঁ দৃঢ়তাৰে কয় যে ইতিহাস দূৰৰ পৰা লিখিব নোৱাৰি কিন্তু জনসাধাৰণৰ সৈতে পোনপটীয়াকৈ জড়িত হোৱা আৰু তেওঁলোকৰ জীৱিত অভিজ্ঞতা বুজি পোৱাৰ প্ৰয়োজন।
শ্ৰী অমিত শ্বাহে দৃঢ়তাৰে কয় যে অতীতৰ শাসকসকলক সন্তুষ্ট কৰিবলৈ লিখা ইতিহাসৰ বাহিৰলৈ যোৱাৰ সময় আহি পৰিছে। তেওঁ ইতিহাসবিদসকলক ভাৰতৰ ইতিহাসক প্ৰমাণ, তথ্য আৰু ইয়াৰ চহকী, সহস্ৰাব্দ পুৰণি সংস্কৃতিৰ দৃষ্টিভংগী ব্যৱহাৰ কৰি আত্মবিশ্বাসেৰে নথিভুক্ত কৰিবলৈ আৰু বিশ্বৰ আগত গৌৰৱেৰে উপস্থাপন কৰিবলৈ আহ্বান জনায়। তেওঁ মন্তব্য কৰে যে আজি ভাৰতে নিজৰ ঐতিহ্যত শিপাই থকা মূল্যবোধ আৰু ধাৰণাসমূহ ৰক্ষাৰ বাবে দায়বদ্ধ চৰকাৰৰ সৈতে স্বতন্ত্ৰ জাতি হিচাপে থিয় দিছে। শ্ৰী শ্বাহে আলোকপাত কৰে যে কাশ্মীৰ আৰু লাডাখে ঐতিহাসিকভাৱে সভ্যতাৰ কেন্দ্ৰ হিচাপে কাম কৰি আহিছে, সৃষ্টি, সংৰক্ষণ, আৰু সাংস্কৃতিক প্ৰসাৰৰ পোষকতা কৰিছে। এই চহকী উত্তৰাধিকাৰৰ অসংখ্য উদাহৰণ কিতাপখনত বিতংভাৱে উল্লেখ কৰা হৈছে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে কাশ্মীৰ সদায় সৰ্বাংগীনতাৰ ভূমি, বৈচিত্ৰ্যপূৰ্ণ বিশ্বাসক আকোৱালি লোৱা আৰু লালন-পালন কৰা। বৌদ্ধ ধৰ্মই হওক, চুফী ধৰ্মই হওক বা শৈৱ ধৰ্মই হওক, প্ৰতিটো পৰম্পৰাই কাশ্মীৰীৰ মাটিত লাভৱান হোৱাৰ স্বাধীনতা লাভ কৰিছে। শ্ৰী শ্বাহে ইয়াৰ ঐতিহাসিক আৰু আধ্যাত্মিক তাৎপৰ্য্যৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি কাশ্মীৰক প্ৰায়ে কাশ্যপৰ ভূমি বুলি কোৱা হয় বুলিও আঙুলিয়াই দিয়ে।
কেন্দ্ৰীয় গৃহ তথা সমবায় মন্ত্ৰী ভাৰতৰ ভাষিক বৈচিত্ৰ্যক ভাৰতৰ অন্যতম বৃহৎ শক্তি হিচাপে আলোকপাত কৰে, যিটো বিশেষভাৱে কাশ্মীৰত স্পষ্ট হৈ পৰিছে। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে দুখন কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল গঠন কৰি আৰু তেওঁলোকৰ চৰকাৰী ভাষাক স্বীকৃতি দি আঞ্চলিক ভাষাসমূহক পুনৰুজ্জীৱিত কৰিছে। হিন্দী, ইংৰাজী, সংস্কৃত ভাষাই নিজৰ গুৰুত্ব অক্ষুণ্ণ ৰাখিছে যদিও প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে কাশ্মীৰী, বাল্টী, ডগৰি, লাডাখী আৰু জাংকৰী আদি ভাষাক শাসন ব্যৱস্থাত অন্তৰ্ভুক্ত কৰি অস্তিত্ব আৰু বৃদ্ধি নিশ্চিত কৰিছে। শ্ৰী শ্বাহে দৃঢ়তাৰে কয় যে এই প্ৰচেষ্টাই প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীৰ সংবেদনশীলতা আৰু জাতিটোৰ সাংস্কৃতিক আৰু ভাষিক ঐতিহ্য সংৰক্ষণৰ প্ৰতি বিশেষকৈ কম সংখ্যক জনসংখ্যাই কোৱা ভাষাৰ বাবে দায়বদ্ধতাক প্ৰতিফলিত কৰে। শ্ৰী শ্বাহে মন্তব্য কৰে যে কাশ্মীৰে দীৰ্ঘদিন ধৰি সম্প্ৰসাৰণবাদী উচ্চাকাংক্ষা থকা মৌলবাদী, আক্ৰমণকাৰী আৰু লুণ্ঠনকাৰীৰ আক্ৰমণত ক্ষতিগ্ৰস্ত হৈ আহিছে।
শ্ৰী অমিত শ্বাহে কয় যে ৩৭০ আৰু ৩৫এ অনুচ্ছেদ বাধা আছিল, যাৰ ফলত কাশ্মীৰ আমাৰ দেশৰ সৈতে সম্পূৰ্ণৰূপে একত্ৰিত হ’ব পৰা নাছিল। শ্ৰী শ্বাহে উল্লেখ কৰে যে প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীৰ দৃঢ় সংকল্পৰ ফলত ২০১৯ চনৰ ৫ আগষ্টত ৩৭০নং অনুচ্ছেদ বাতিল কৰা হয়। তেওঁ লগতে কয় যে ৩৭০নং অনুচ্ছেদ বিলুপ্ত কৰি মোদী জীয়ে স্বাধীনোত্তৰ ইতিহাসৰ এক কলংকিত অধ্যায়ৰ অন্ত পেলাই কাশ্মীৰৰ উন্নয়নৰ এক নতুন অধ্যায়ৰ সূচনা কৰে ভাৰতৰ বাকী অংশৰ সৈতে একেলগে।
কেন্দ্ৰীয় গৃহ তথা সমবায় মন্ত্ৰীয়ে কয় যে ৩৭০ অনুচ্ছেদে কাশ্মীৰ উপত্যকাৰ যুৱক-যুৱতীসকলৰ মনত বিচ্ছিন্নতাৰ বীজ সিঁচিছে। উল্লেখযোগ্য যে মুছলমান জনসংখ্যা থকা দেশৰ বহু ঠাইত কিয় সন্ত্ৰাসবাদৰ উদ্ভৱ হোৱা নাই বুলি তেওঁ প্ৰশ্ন উত্থাপন কৰে। তেওঁ আঙুলিয়াই দিয়ে যে গুজৰাট আৰু ৰাজস্থানৰ দৰে ৰাজ্যসমূহেও পাকিস্তানৰ সৈতে সীমান্ত ভাগ কৰে, তথাপিও তাত সন্ত্ৰাসবাদৰ উত্থান হোৱা নাছিল। তেওঁ কয় যে ৩৭০ অনুচ্ছেদে ভাৰত আৰু কাশ্মীৰৰ মাজৰ সংযোগ সাময়িক বুলি ভুল ধাৰণা সৃষ্টি কৰিছিল, যাৰ ফলত বিচ্ছিন্নতাবাদৰ বীজ সিঁচিছিল যি অৱশেষত সন্ত্ৰাসবাদলৈ পৰিণত হৈছিল। ৪০ হাজাৰৰো অধিক লোক সন্ত্ৰাসবাদৰ বলি হোৱা আৰু কাশ্মীৰৰ উন্নয়ন দশক দশক পিছুৱাই যোৱাৰ বাবে তেওঁ দুখ প্ৰকাশ কৰে। তেওঁ লগতে কয় যে বছৰ বছৰ ধৰি সন্ত্ৰাসবাদে অঞ্চলটোত বিধ্বংসী ৰূপ ধাৰণ কৰিছিল, আনহাতে জাতিটোৱে নিৰৱ দৰ্শক হিচাপে থিয় দিছিল।
শ্ৰী অমিত শ্বাহে আলোকপাত কৰে যে ৩৭০নং অনুচ্ছেদ বাতিলৰ পিছত কাশ্মীৰত সন্ত্ৰাসবাদী কাণ্ড ৭০ শতাংশতকৈ অধিক হ্ৰাস পাইছে, যিয়ে প্ৰমাণ কৰে যে ৩৭০ অনুচ্ছেদ সন্ত্ৰাসবাদৰ সুবিধা প্ৰদানকাৰী আছিল। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে ২০১৮ চনত কাশ্মীৰত ২১০০টা শিলগুটি নিক্ষেপৰ ঘটনা সংঘটিত হৈছিল, আনহাতে ২০২৩ চনত এনে এটাও ঘটনা সংঘটিত হোৱা নাছিল। তেওঁ আলোকপাত কৰে যে চৰপঞ্চ, ব্লক পঞ্চায়তৰ সদস্য, জিলা পঞ্চায়তৰ সদস্যকে ধৰি ২৫ হাজাৰৰো অধিক পঞ্চায়ত সদস্য নিৰ্বাচিত হৈছে আৰু তেওঁলোকে নিজৰ অঞ্চলৰ উন্নয়নৰ বাবে সক্ৰিয়ভাৱে কাম কৰি আছে, যাৰ ফলত কাশ্মীৰত গণতন্ত্ৰৰ শিপা শক্তিশালী হৈছে। শ্ৰী শ্বাহে আঙুলিয়াই দিয়ে যে ৩৩ বছৰত লোকসভা আৰু বিধানসভা নিৰ্বাচনত অভিলেখ সৃষ্টি হৈছে। তেওঁ লগতে কয় যে অঞ্চলটোত এতিয়া উদ্যোগ স্থাপন হৈছে আৰু যোৱা বছৰ ২ কোটি ১১ লাখ পৰ্যটকে কাশ্মীৰ ভ্ৰমণ কৰিছিল। কেৱল ২০২৩ চনত এই অঞ্চলত ৩২৪ খন ধাৰাবাহিক বা ছবিৰ দৃশ্যগ্ৰহণ কৰা হৈছিল। ৩৩ বছৰৰ পাছত প্ৰথমবাৰৰ বাবে কাশ্মীৰ উপত্যকাৰ থিয়েটাৰত নৈশ অনুষ্ঠান অনুষ্ঠিত হয়, তাজিয়াৰ বাবে শোভাযাত্ৰাৰ আয়োজন কৰা হয় আৰু শ্ৰীনগৰৰ লাল চ’কত কৃষ্ণ জন্মাষ্টমীৰ প্ৰতীকপট দেখা যায়। তেওঁ দৃঢ়তাৰে কয় যে এই সকলোবোৰ উন্নয়ন ৩৭০নং অনুচ্ছেদ বাতিল হোৱাৰ পাঁচ বছৰত পৰিলক্ষিত হৈছে।
কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰীয়ে কয় যে আজি কাশ্মীৰত বিশ্বৰ সৰ্ববৃহৎ ৰেলৱে আৰ্ক দলং, এছিয়াৰ সৰ্ববৃহৎ সুৰংগ, কেবল ষ্টেড ৰেল দলং আছে। তেওঁ আলোকপাত কৰে যে কাশ্মীৰত এতিয়া এটা আই আই টি, এটা আই আই এম, দুখন এইমছ, ৯খন চৰকাৰী চিকিৎসা মহাবিদ্যালয়, দুখন নাৰ্চিং ইনষ্টিটিউট, দুখন ৰাজ্যিক কেন্সাৰ ইনষ্টিটিউট’, আঠখন মহাবিদ্যালয় ইতিমধ্যে কাৰ্যক্ষম হৈ আছে, আনহাতে আৰু ২৪খন মহাবিদ্যালয় নিৰ্মাণৰ কাম চলি আছে। তেওঁ লগতে কয় যে ৫৯খন মহাবিদ্যালয়ক স্বীকৃতি দিয়া হৈছে আৰু ঘাইপথৰ সুৰংগ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে—এই সকলোবোৰ মোদী চৰকাৰৰ কাৰ্যকালত নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। শ্ৰী অমিত শ্বাহে পূৰ্বৰ চৰকাৰসমূহক প্ৰশ্ন কৰি কয় যে তেওঁলোকৰ ৭০ বছৰীয়া শাসনকালত এই উন্নয়নসমূহৰ ১০ শতাংশও কিয় সংঘটিত নহ’ল। তেওঁ লগতে কয় যে ইয়াৰ ব্যাখ্যা ৰাষ্ট্ৰ আৰু কাশ্মীৰৰ জনসাধাৰণ উভয়ৰে ওচৰত। তেওঁ লগতে উল্লেখ কৰে যে প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে জম্মু, কাশ্মীৰ আৰু লাডাখৰ বাবে ৮০,০০০ কোটি টকাৰ উন্নয়ন পেকেজ ৰূপায়ণ কৰিছিল। তদুপৰি এতিয়া অঞ্চলটোৰ প্ৰায় ৮৭ শতাংশ গাঁৱলৈ ৪জি আৰু ৫জি নেটৱৰ্ক সম্প্ৰসাৰিত কৰা হৈছে।
শ্ৰী অমিত শ্বাহে উল্লেখ কৰে যে মোদী চৰকাৰে সন্ত্ৰাসবাদক নিয়ন্ত্ৰণলৈ অনাই নহয় কাশ্মীৰ উপত্যকাত ইয়াৰ পৰিৱেশ সম্পূৰ্ণৰূপে তচনচ কৰি পেলাইছে। তেওঁ দৃঢ়তাৰে কয় যে চৰকাৰে এই ভূমিৰ বাবে সকলো কাম কৰিছে, যিয়ে দেশ আৰু বিশ্বৰ সভ্যতালৈ উল্লেখযোগ্য অৱদান আগবঢ়াইছে। শ্ৰী শ্বাহে কয় যে মোদী চৰকাৰৰ প্ৰচেষ্টাৰ বাবে কাশ্মীৰ পুনৰবাৰ ভাৰতৰ ভূ-সংস্কৃতি দেশৰ অবিচ্ছেদ্য অংগ হৈ পৰিছে আৰু দেশৰ বাকী অংশৰ লগতে উন্নয়নৰ পথত আগবাঢ়িছে, তাত গণতন্ত্ৰ দৃঢ়ভাৱে প্ৰতিষ্ঠিত হৈ আছে। কেৱল উন্নয়নেই নহয়, কাশ্মীৰৰ সাংস্কৃতিক উচ্চতা আৰু প্ৰাচীন গৌৰৱকে ধৰি যিখিনি হেৰুৱাইছে সেয়া অতি সোনকালে পুনৰ লাভ কৰা হ’ব বুলি তেওঁ আস্থা প্ৰকাশ কৰে। তেওঁ মন্তব্য কৰে যে কাশ্মীৰৰ জনসাধাৰণে ইতিহাসৰ সেই অমৰ অধ্যায়বোৰ ভূমিত সৃষ্টি আৰু উপলব্ধি কৰিব। গৃহমন্ত্ৰীয়ে লগতে ড° শ্যামা প্ৰসাদ মুকাৰ্জীৰ উদ্ধৃতি দি কয় যে জম্মু-কাশ্মীৰ কেৱল ভাৰতৰ অংগ নহয় বৰঞ্চ ভাৰতৰ আত্মাৰ এক অবিচ্ছেদ্য অংগ। শ্ৰী শ্বাহে দৃঢ়তাৰে কয় যে এতিয়া এই কথা দৃঢ়ভাৱে প্ৰতিষ্ঠিত হৈছে, আৰু কোনেও ইয়াক অস্বীকাৰ কৰিব নোৱাৰে।
*****
RK/VV/ASH/PR/PS
(Release ID: 2092077)
Visitor Counter : 35