নৌ-পৰিবহন মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav

উত্তৰ-পূব হৈছে আত্মনিৰ্ভৰশীলতাৰ দিশত ভাৰতৰ ভিতৰতে পাৱাৰহাউচ: শ্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱাল

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে 'মোদী কি গেৰাণ্টি'ৰ সৈতে উত্তৰ-পূবৰ অৰ্থনৈতিক উত্থান সক্ষম কৰিছে: শ্ৰী সোণোৱাল

'মোদী কি গেৰাণ্টি'য়ে উত্তৰ-পূবক নিৰন্তৰ শান্তি, সামাজিক সুৰক্ষাৰ দ্বাৰা মানুহক মৰ্যাদা আৰু সমৃদ্ধ জীৱনৰ মানদণ্ডৰ সৈতে সৱলীকৰণ কৰি তুলিছে: শ্ৰী সোণোৱাল

Posted On: 13 DEC 2023 4:07PM by PIB Guwahati

কেন্দ্ৰীয় বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ তথা আয়ুষ মন্ত্ৰী শ্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱালে উত্তৰ-পূবক আত্মনিৰ্ভৰশীলতাৰ দিশত ভাৰতৰ ক্ৰুজৰ শক্তিশালী স্থান হিচাপে অভিহিত কৰে। আজি ২০১৪ চনৰ পৰা ‘উত্তৰ-পূব অঞ্চলৰ উন্নয়ন’ সন্দৰ্ভত এখন সংবাদমেল সম্বোধন কৰে কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে।

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে উত্তৰ-পূব ভাৰতক ভাৰত বিকাশৰ কাহিনীৰ শীৰ্ষস্থানলৈ অনাৰ বাবে চৰকাৰে পালন কৰা গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে, নিৰন্তৰ শান্তি আৰু নিৰাপত্তাৰ দিশত আন্তৰিক আৰু দৃঢ় প্ৰচেষ্টাৰে, সমাজৰ প্ৰান্তীয় শ্ৰেণীসমূহক উন্নত কৰাৰ বাবে মনোনিৱেশ কৰা দৃষ্টিভংগী, অভিনৱ নীতি পৰিকাঠামো যি বাণিজ্য আৰু ব্যৱসায়ৰ বাবে এক ইতিবাচক পৰিৱেশ কঢ়িয়াই আনিবলৈ সক্ষম কৰে যাৰ ফলত ২০১৪ চনৰ পৰা উত্তৰ-পূবৰ ঐতিহাসিক উত্থান ঘটিছে।

অনুষ্ঠানত ভাষণ প্ৰদান কৰি তেওঁ কয়, "প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীজীৰ গতিশীল নেতৃত্বত উত্তৰ-পূব হৈছে ভাৰতৰ পাৱাৰ হাউচ, আত্মনিৰ্ভৰশীলতাৰ দিশত আগত। যোৱা ৯ বছৰত উত্তৰ-পূবে অনুভৱ কৰা পৰিৱৰ্তনশীল সংযোগৰ পৰিপ্ৰেক্ষিতত, অঞ্চলটো এতিয়া বাণিজ্য আৰু ব্যৱসায়ৰ সম্ভাৱ্য হটস্পট হৈ পৰিছে। মোডীজীয়ে উত্তৰ-পূবৰ কৌশলগত গুৰুত্ব উপলব্ধি কৰে আৰু এছিয়ান, বিবিআইএন গোটৰ দেশসমূহৰ সৈতে প্ৰতিশ্ৰুতিপূৰ্ণ বাণিজ্যৰ সৈতে অৰ্থনৈতিক পুনৰুত্থানৰ পৰিৱেশ সক্ষম কৰে।

অঞ্চলটোত নিৰন্তৰ উন্নয়নৰ বাবে শান্তি প্ৰচেষ্টাৰ সন্দৰ্ভত ভাষণ প্ৰদান কৰি মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে কয়, "প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীজীয়ে সদায় উত্তৰ-পূবৰ ভাই-ভনীসকলক পৰম সন্মান আৰু ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাণৰ সমান অংশীদাৰ হিচাপে তেওঁলোকৰ বাবে গভীৰ স্বীকৃতিৰ অনুভূতিৰে সাক্ষাৎ কৰি আহিছে। মোডীজীৰ এই মানৱীয় দৃষ্টিভংগীৰ বাবে, বিদ্ৰোহ যথেষ্ট হ্ৰাস পাইছে যাৰ ফলত ২০২৩ চনত অসামৰিক লোকৰ হতাহতৰ সংখ্যা প্ৰায় ১০০% হ্ৰাস পাইছে। যোৱা ন বছৰত ৮,০০০ তকৈও অধিক বিদ্ৰোহীয়ে আত্মসমৰ্পণ কৰিছে। সশস্ত্ৰ বাহিনীৰ বিশেষ ক্ষমতা আইন (এএফএছপিএ) হ্ৰাস কৰাৰ এক সমন্বিত প্ৰচেষ্টাৰ ফলত ত্ৰিপুৰা আৰু মেঘালয়ৰ পৰা সম্পূৰ্ণৰূপে প্ৰত্যাহাৰ কৰা হৈছে, অসম, নাগালেণ্ড আৰু মণিপুৰত এই আইনৰ অধীনত এলেকা যথেষ্ট হ্ৰাস কৰা হৈছে। বড়োছ, নাগা, কাৰ্বি, ত্ৰিপুৰী আৰু ব্ৰু আদিবাসীৰ সৈতে ঐতিহাসিক শান্তি চুক্তিৰ জৰিয়তে অসন্তুষ্ট সম্প্ৰদায়সমূহক আলোচনাৰ জৰিয়তে মূলসুঁতিলৈ অনা হৈছে, যাৰ ফলত অঞ্চলটোৱে আশা কৰি থকা আৰু কেইবা দশক ধৰি আকাংক্ষা কৰি থকা নিৰন্তৰ শান্তিৰ সৃষ্টি হৈছে। এইটো 'মোডী কি গেৰাণ্টি' কিয়নো কেইবা দশক পুৰণি পাৰ্থক্যবোৰ সৌহাৰ্দ্যপূৰ্ণ সমাধান বিচাৰি সন্মান আৰু সন্মানৰ সৈতে সম্বোধন কৰা হৈছিল। এইটোৱে কেৱল অৰ্থনৈতিক কাৰ্যকলাপ বৃদ্ধি কৰাই নহয় কিন্তু লগতে নিযুক্তিৰ বাবে প্ৰব্ৰজন হ্ৰাস কৰিছে আৰু অধিক বিকাশত ইন্ধন যোগাইছে। আনটো ফলাফল হ'ল উত্তৰ-পূব আৰু অন্যান্য ৰাজ্যৰ মাজত ভ্ৰমণৰ সময় হ্ৰাস কৰা আৰু ৰে'ললাইন ইতিমধ্যে অসমৰ বাহিৰে অৰুণাচল প্ৰদেশ, ত্ৰিপুৰা, মণিপুৰ আৰু মেঘালয়ত উপস্থিত হৈছে। স্বাধীনতাৰ ৭৫ বছৰৰ পৰা, এইটো কেৱল নৰেন্দ্ৰ মোদীজীৰ নেতৃত্বৰ যোৱা ন বছৰত হে অঞ্চলটোৰ বাবে আৰু অধিক পৰিৱৰ্তনশীল পৰিবহন অনাটো সম্ভৱ হৈছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰী হোৱাৰ পিছত মোডীজীয়ে ৬৪ বাৰ উত্তৰ-পূব ভ্ৰমণ কৰিছে, যি হৈছে ভাৰতৰ যিকোনো প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ বাবে একমাত্ৰ উদাহৰণ আৰু সৰ্বাধিক। ই উত্তৰ-পূবৰ লোকসকলক মূলসুঁতিলৈ অনাৰ বাবে মোডীজীৰ প্ৰতিশ্ৰুতি প্ৰদৰ্শন কৰে আৰু তেওঁলোকক ২০৪৭ চনত আত্মনিৰ্ভৰশীল আত্মানিৰ্ভৰ ভাৰতৰ দিশত ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাণৰ প্ৰক্ৰিয়াত সক্ৰিয় সদস্য কৰি তোলে।"

২০২২ চনৰ অক্টোবৰ মাহত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ১০০% কেন্দ্ৰীয় পুঁজিৰে এনইআৰৰ বাবে নতুনকৈ আৰম্ভ কৰা পিএম-ডেভিন আঁচনিৰ মুঠ ব্যয় ২০২২-২৩ বৰ্ষৰ পৰা ২০২৫-২৬ বৰ্ষলৈ ৪ বছৰৰ বাবে মুঠ ₹৬,৬০০ কোটি ব্যয় হৈছে। ২০২২-২৩ বিত্তীয় বৰ্ষত, ₹১,৫০৩ কোটি অনুমোদনৰ বাবে ১১ টা প্ৰকল্প বাছনি কৰা হৈছে। এইটোৱে এই অঞ্চলটোৰ বাবে যথেষ্ট সুযোগ মুকলি কৰিছে।

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ দূৰদৰ্শী নেতৃত্বত আৰম্ভ কৰা 'এক্ট ইষ্ট পলিচী'ৰ দ্বাৰা, ভাৰত চৰকাৰৰ বিনিয়োগ আৰু উন্নয়নমূলক পদক্ষেপৰ জৰিয়তে গুৰুত্বপূৰ্ণ উন্নতি সাধন হৈছে।

মোদী চৰকাৰে জলপথৰ উন্নয়নত ₹১,০৪০ কোটি ব্যয় কৰিছে যাৰ ফলত এনইআৰত ২০ টা জলপথ পৰিচালনা কৰা হৈছে যিটো ২০১৪ চনলৈকে কেৱল 'এক' আছিল। যোৱা ৯ বছৰত লোৱা পদক্ষেপৰ সৈতে ইণ্ডো বাংলাদেশ প্ৰট'কল ৰুট (আইবিপিআৰ)ৰ জৰিয়তে পৰিচালনা কৰা কাৰ্গো ১৭০% লৈ বৃদ্ধি হৈছে। লগতে লক্ষণীয় যে এনইআৰত ₹২০৮ কোটি বিনিয়োগৰ সৈতে প্ৰথমখন জাহাজ মেৰামতি সুবিধা ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ কাষৰ পাণ্ডুত হুগলী-কোচিন শিপইয়ৰ্ড লিমিটেডৰ (এইচচিএছএল) জৰিয়তে বিকশিত কৰা হৈছে।

এই বছৰ, ব্ৰহ্মপুত্ৰত ক্ৰুজ পৰ্যটনৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ বিকাশ হিচাপে, এমভি গংগা বিলাসে ৫১ দিনত প্ৰায় ৩,২০০ কিলোমিটাৰ অতিক্ৰম কৰি বাৰাণসীৰ পৰা বাংলাদেশ হৈ ডিব্ৰুগড় লৈ যাত্ৰা কৰি বিশ্বৰ আটাইতকৈ দীঘল নদী ভ্ৰমণ পথটো সম্পূৰ্ণ কৰে। ইয়াৰ উপৰিও, কুৰুৱা, বাহাৰী, ধুবুৰী, গুইজান, ঘাগৰ আৰু মাতমোৰাত ₹৩১০ কোটি মূল্যৰ ৬টা ফেৰী টাৰ্মিনেলৰ বিকাশে যাত্ৰীসকলৰ পৰিবহনৰ প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণ কৰিব, যাৰ ফলত পৰিবহনৰ বৰ্তমানৰ বাধাসমূহ হ্ৰাস পাব।

বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ মন্ত্ৰালয়ে সাগৰমালা কাৰ্যসূচীৰ অধীনত উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহৰ উন্নয়নৰ বাবে ₹১,০০০ কোটিতকৈও অধিক মূল্যৰ প্ৰকল্প হাতত লৈছে। ইউপিএ (২০০৯-১৪)ৰ তুলনাত, এনইআৰৰ বাবে গড় বাৰ্ষিক বাজেট আৱণ্টনত ৩৭০% বৃদ্ধি হৈছে। ২০১৪ চনৰ আগতে, কেৱল গুৱাহাটী (অসম) উত্তৰ-পূব অঞ্চলৰ ৰেল নেটৱৰ্কৰ সৈতে সংযোগ কৰা হৈছিল। আজি 'মূলধন সংযোগ' প্ৰকল্পৰ অধীনত ইটানগৰ (অৰুণাচল প্ৰদেশ) আৰু আগৰতলা (ত্ৰিপুৰা) এতিয়া সংযোগ কৰা হৈছে।

এই যোৱা ৯ বছৰত, এন.ই.আৰ.-ত অগ্ৰণী পদক্ষেপ লোৱা হৈছে যাৰ ফলত এই অঞ্চলৰ লোকসকলে এই ক্ষেত্ৰত প্ৰথমবাৰৰ বাবে বহুতো সুবিধা লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে।

২০২২ চনত, প্ৰথম মালবাহী ৰেলখন মণিপুৰৰ তামেংলঙৰ ৰাণী গাইডিনলিউ ৰেল ষ্টেচন ত উপস্থিত হৈছিল। লগতে, প্ৰথম লীজত লোৱা পাৰ্চেল কাৰ্গো এক্সপ্ৰেছ ট্ৰেইন (পিচিইটি)য়ে অসমৰ গুৱাহাটীৰ আজাৰাৰ পৰা গোৱাৰ ভাস্কো-দা-গামালৈ যাত্ৰা কৰিছিল। ২০২৩ চনত, প্ৰথম বৈদ্যুতিক ৰেল খন মেঘালয়ত উপস্থিত হৈছিল। আমোদজনক ভাৱে, বাংলাদেশ আৰু ভাৰতৰ উত্তৰ-পূব ৰাজ্যসমূহক সংযোগ কৰা নতুনকৈ আৰম্ভ কৰা আগৰতলা- আখাউৰা ৰে'ল প্ৰকল্পই কলকাতা আৰু আগৰতলাৰ মাজৰ সময় যথেষ্ট হ্ৰাস কৰিব।

এনইআৰে যোৱা ৯ বছৰত বহুতো আন্তঃগাঁথনিগত বিকাশো দেখিছে। তেনে এটা হ'ল অসমৰ উত্তৰ আৰু দক্ষিণ পাৰত (দৈৰ্ঘ্য-৭৩ কিমি) লিংক লাইনৰ সৈতে বগীবিল নদীৰ ওপৰত বগীবিল ৰেল-কাম-ৰোড দলং নিৰ্মাণ ডিচেম্বৰ, ২০১৮ ত সম্পূৰ্ণ কৰা হৈছিল, যাৰ আনুমানিক ব্যয় আছিল ₹৫,৯২০ কোটি।

সাফল্যৰ কথা উল্লেখ কৰি কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে কয়, "২০১৪ চনৰ পৰা এনইআৰৰ ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথৰ দৈৰ্ঘ্য ১০,৯০৫ কিলোমিটাৰৰ পৰা ১৫,৭৩৫ কিলোমিটাৰলৈ বৃদ্ধি পাইছে যাৰ ফলত ৪৫% বৃদ্ধি হৈছে। ২০০৯-১৪ বৰ্ষত প্ৰায় ১৮১ টা পথ নিৰ্মাণ কাৰ্য সম্পন্ন কৰা হৈছিল যাৰ ফলত ২,৭৭৮ কিলোমিটাৰ পথ আৰু ২০১৪-১৯ বৰ্ষত প্ৰায় ৩৯৪ টা পথ নিৰ্মাণ কাৰ্য সম্পন্ন হৈছিল যাৰ ফলত ৫,৫২০ কিলোমিটাৰ পথ নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল।"

উত্তৰ-পূবৰ বিশেষ আন্তঃগাঁথনি উন্নয়ন আঁচনিৰ (এনইএছআইডিএছ) অধীনত উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহত উন্নয়নৰ বাবে ₹৩,৩৯২.৯৯ কোটি মূল্যৰ ১৪৫ টা প্ৰকল্প অনুমোদিত হৈছে।

এনইআৰত বিমানবন্দৰৰ সংখ্যাত অভিলেখ বৃদ্ধি হৈছে। ২০১৩ চনৰ ৯ টা বিমানবন্দৰৰ তুলনাত ২০২৩ চনত বিমানবন্দৰৰ সংখ্যা ১৭ টা লৈ বৃদ্ধি পাইছে, তেতিয়াৰ ১ টা বিমানবন্দৰৰ তুলনাত এতিয়া ৩ টা আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বিমানবন্দৰ আছে। যান-বাহনচলাচলও ১১৩% বৃদ্ধি পাইছে।

শক্তি মন্ত্ৰালয়ৰ অধীনত উত্তৰ-পূব অঞ্চল শক্তি প্ৰণালী উন্নয়ন প্ৰকল্পই শেহতীয়াকৈ অৰুণাচল প্ৰদেশৰ বাহিৰে এনইআৰ-ত বিভিন্ন প্ৰকল্প ৰূপায়ণৰ বাবে ইয়াৰ সংশোধিত প্ৰাককলন ₹৬,৭০০ কোটি লাভ কৰিছে, যাক জানুৱাৰী ২০২৪-ৰ ভিতৰত আৰম্ভ কৰাৰ লক্ষ্য ৰখা হৈছে।

আনুমানিক ₹9₹৯,২২৫ কোটি ব্যয়ত এটা উত্তৰ-পূব গেছ গ্ৰিড ধাৰণা কৰা হৈছে যি সমগ্ৰ ৮ খন ৰাজ্যৰ ১,৬৫৬ কিলোমিটাৰ আৱৰি আছে। অসমত ₹৩,২৫০ কোটি ব্যয়ত এটা জৈৱ শোধন প্ৰকল্পও স্থাপন কৰা হৈছে।

শিক্ষা খণ্ডত, মোডী চৰকাৰে ₹২১,১৫১ কোটি ব্যয় কৰিছে। ২০১৪ চনৰ পৰা চৰকাৰে ৮৪৩ খন বিদ্যালয় স্থাপন আৰু ২৫,৬৪,৬২৮ জন শিক্ষকক নিযুক্তি দিছে। কেৱল বিদ্যালয় পৰ্যায়তে নহয়, উচ্চ শিক্ষা পৰ্যায়ত চৰকাৰে ৮ খন নতুন চিকিৎসা মহাবিদ্যালয়, ২ খন নতুন আইআইআইটি (মণিপুৰ আৰু ত্ৰিপুৰা), ১ খন নতুন আইআইএমচি (মিজোৰাম), ১খন নতুন এইমছ (অসম), আৰু ১ খন নতুন ক্ৰীড়া বিশ্ববিদ্যালয় (মণিপুৰ) স্থাপন কৰিছে।

চৰকাৰে স্বাস্থ্য খণ্ডত ₹৩১,৭৯৪ কোটি টকা ব্যয় কৰিছে যাৰ ভিতৰত আছে ১৯ খন ৰাজ্যিক কৰ্কট প্ৰতিষ্ঠান আৰু ২০ টা তৃতীয় স্তৰৰ যত্ন কৰ্কট কেন্দ্ৰৰ অনুমোদন। উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ প্ৰথম সৰ্বভাৰতীয় চিকিৎসা বিজ্ঞান প্ৰতিষ্ঠান (এইমছ) এতিয়া গুৱাহাটীৰ ওচৰৰ চাংচাৰীত কাৰ্যক্ষম হৈ আছে।

২০১৪-১৫ বৰ্ষৰ পৰা বিভিন্ন প্ৰকল্পৰ বাবে ₹৩৭,০৯২ কোটি অনুমোদন জনোৱা হৈছে। ₹১৯,৯৯২ কোটি ব্যয়েৰে নিৰ্মাণ কৰা সোৱনশিৰি জলবিদ্যুত শক্তি প্ৰকল্পই (২০০০ মেগাৱাট) অঞ্চলটোত বৃহৎ উন্নয়ন আনিব বুলি আশা কৰা হৈছে। 'সৌভাগ্য যোজনা'ৰ অধীনত ৩০ লাখ পৰিয়ালকে ধৰি ৭৭ লাখ পৰিয়ালক বিদ্যুত প্ৰদান কৰা হৈছে। 'দীন দয়াল উপাধ্যায় গ্ৰাম জ্যোতি যোজনা'ৰ অধীনত প্ৰায় ৫,৭৯০ খন গাওঁত বিদ্যুৎ সংযোগ কৰা হৈছে।

এন.ই.আৰ.-ত টেলিকম সংযোগ উন্নত কৰাৰ বাবে, ২০১৪ চনৰ পৰা ₹ ৪,৩৬০ কোটি ব্যয় কৰা হৈছে। ভাৰত নেট প্ৰকল্পৰ জৰিয়তে ১২,৬৯০ ৰো অধিক গ্ৰাম পঞ্চায়ত সংযোগ কৰা হৈছে। অঞ্চলটোত ইণ্টাৰনেট সংযোগ বৃদ্ধি কৰিবলৈ বিএছএনএলে বাংলাদেশৰ পৰা ২০ জিবিপিএছ সংযোগ লৈছে। এতিয়া ১,০০০ ৪জি টাৱাৰ জৰিয়তে ৫,৬০০ গাঁও সংযুক্ত হৈ আছে।


(Release ID: 1986177)