PIB Headquarters
azadi ka amrit mahotsav

କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ୍ ୪.୦

प्रविष्टि तिथि: 01 DEC 2025 11:16AM by PIB Bhubaneshwar
  • କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ୍ ୪.୦ ଡିସେମ୍ବର ୨, ୨୦୨୫ ରେ ଆରମ୍ଭ ହେଉଛି, ଯାହା ତାମିଲନାଡୁ ଏବଂ କାଶୀ ମଧ୍ୟରେ ସାଂସ୍କୃତିକ ଏବଂ ସଭ୍ୟତାର ସମ୍ପର୍କକୁ ଆଗକୁ ବଢ଼ାଉଛି।
  • ସଂସ୍କରଣଟିର ବିଷୟବସ୍ତୁ ରହିଛି "ଆସନ୍ତୁ ତାମିଲ ଶିଖିବା - ତାମିଲ କର୍କଲମ୍", ଯାହା ତାମିଲ ଭାଷା ଶିକ୍ଷା ଏବଂ ଭାଷାଗତ ଏକତାକୁ ସଙ୍ଗମର କେନ୍ଦ୍ରରେ ରଖିଛି।
  • ପ୍ରମୁଖ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ତାମିଲ କର୍କଲମ୍ (ବାରାଣସୀ ସ୍କୁଲରେ ତାମିଲ ଶିକ୍ଷାଦାନ), ତାମିଲ କର୍ପୋମ୍ (କାଶୀ ଅଞ୍ଚଳର ୩୦୦ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ ତାମିଲ ଶିକ୍ଷା ଅଧ୍ୟୟନ ପର୍ଯ୍ୟଟନ), ଏବଂ ଋଷି ଅଗସ୍ତ୍ୟ ଯାନ ଅଭିଯାନ (ତେନକାସୀରୁ କାଶୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସଭ୍ୟତା ପଥକୁ ଖୋଜିବା) ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ।
  • ଏହି ବର୍ଷର ସଙ୍ଗମମ୍ ରାମେଶ୍ୱରମ୍ ରେ ଏକ ଭବ୍ୟ ବିଦାୟ ସମାରୋହ ସହିତ ଶେଷ ହେବ, ଯାହା ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ଭାବରେ କାଶୀରୁ ତାମିଲନାଡୁ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସାଂସ୍କୃତିକ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମକୁ ସମାପ୍ତ କରିବ।

୦୧.୧୨.୨୦୨୫ : କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ୍ ହେଉଛି ଏକ ଏପରି ସମ୍ପର୍କର ଉତ୍ସବ ଯାହା ଶତାବ୍ଦୀ ଧରି ଭାରତୀୟ କଳ୍ପନାରେ ରହିଆସିଛି। ଅଗଣିତ ତୀର୍ଥଯାତ୍ରୀ, ବିଦ୍ୱାନ ଏବଂ ସାଧକଙ୍କ ପାଇଁ, ତାମିଲନାଡୁ ଏବଂ କାଶୀ ମଧ୍ୟରେ ଯାତ୍ରା କେବେବି କେବଳ ଏକ ଭୌତିକ ମାର୍ଗ ନଥିଲା - ଏହା ଚିନ୍ତାଧାରା, ଦର୍ଶନ, ଭାଷା ଏବଂ ଜୀବନ୍ତ ପରମ୍ପରାର ଏକ ଆନ୍ଦୋଳନ ଥିଲା। ସଙ୍ଗମମ୍ ଏହି ଆତ୍ମାରୁ ଆସେ, ଏକ ବନ୍ଧନକୁ ଜୀବନ୍ତ କରିଥାଏ ଯାହା ପିଢ଼ି ପରେ ପିଢ଼ି ପାଇଁ ଭାରତର ସାଂସ୍କୃତିକ ଭୂଦୃଶ୍ୟକୁ ନୀରବରେ ଆକାର ଦେଇଆସିଛି।
ଆଜାଦୀ କା ଅମୃତ ମହୋତ୍ସବର ଦେଶବ୍ୟାପୀ ପାଳନ ସମୟରେ ଏହା ୨୦୨୨ ମସିହାରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା, - ଯେତେବେଳେ ଭାରତ ତାର ସ୍ୱାଧୀନତାର ୭୫ ବର୍ଷ ପୂରଣ କରୁଥିଲା ଏବଂ ଏହାର ସଭ୍ୟତାଗତ ଐତିହ୍ୟର ଗଭୀରତାକୁ ପୁନଃଆବିଷ୍କାର କରୁଥିଲା - ସଙ୍ଗମମ୍ ଦେଶକୁ ବାନ୍ଧି ରଖିଥିବା ସାଂସ୍କୃତିକ ନିରନ୍ତରତାକୁ ପୁନଃନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରିବାର ଏକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟମୂଳକ ପ୍ରୟାସ ଭାବରେ ଉଭା ହୋଇଥିଲା। ଅନ୍ତର୍ମୁଖୀ ଭାବରେ ଦେଖିବା ଏବଂ ଭାରତର କାଳଜୟୀ ଶକ୍ତିକୁ ପାଳନ କରିବାର ସେହି ମନୋଭାବରେ, କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ୍ ଏକ ପ୍ରାଚୀନ ସଂଯୋଗକୁ ଆଲୋକପାତ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ଜାତୀୟ ମଞ୍ଚ ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲା ଯାହା ଶତାବ୍ଦୀ ଧରି ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଚିନ୍ତାଧାରା, କଳାତ୍ମକ ପ୍ରକାଶ ଏବଂ ଜ୍ଞାନର ଆଦାନପ୍ରଦାନକୁ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ କରିଛି।
ଏହି ପ୍ରୟାସ ଏକ ଭାରତ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭାରତର ସାରକୁ ଜୀବନ୍ତ କରେ, ଲୋକମାନଙ୍କୁ ବାହାରେ ଥିବା ସଂସ୍କୃତିର ଗଭୀରତାକୁ ବୁଝିବା ଏବଂ ପ୍ରଶଂସା କରିବା ପାଇଁ ଉତ୍ସାହିତ କରେ। ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ, ଆଇଆଇଟି ମାଡ୍ରାସ ଏବଂ ବନାରସ ହିନ୍ଦୁ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ପ୍ରମୁଖ ଜ୍ଞାନ ଅଂଶୀଦାର ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛନ୍ତି, ଏବଂ ରେଳ, ସଂସ୍କୃତି, ପର୍ଯ୍ୟଟନ, ବୟନ ତଥା ଯୁବ ବ୍ୟାପାର, କ୍ରୀଡା, ଏବଂ ୟୁପି ସରକାରଙ୍କ ସମେତ ଦଶଟି ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ଅଂଶଗ୍ରହଣ, କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ ଦୁଇ ଅଞ୍ଚଳର ଛାତ୍ର, କାରିଗର, ବିଦ୍ୱାନ, ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ନେତା, ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ସାଂସ୍କୃତିକ ଅଭ୍ୟାସକାରୀଙ୍କୁ ଏକତ୍ରିତ କରେ, ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଚିନ୍ତାଧାରା, ସାଂସ୍କୃତିକ ଅଭ୍ୟାସ ଏବଂ ପାରମ୍ପରିକ ଜ୍ଞାନର ଆଦାନପ୍ରଦାନକୁ ସହଜ କରିଥାଏ। ସଙ୍ଗମର ପ୍ରତ୍ୟେକ ସଂସ୍କରଣରେ ତାମିଲନାଡୁର ଛାତ୍ର, ଶିକ୍ଷକ, କାରିଗର, ବିଦ୍ୱାନ, ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ନେତା ଏବଂ ସାଂସ୍କୃତିକ ଅଭ୍ୟାସକାରୀମାନେ ଏକ ସପ୍ତାହରୁ ଦଶ ଦିନ ପାଇଁ କାଶୀ ପରିଦର୍ଶନ କରୁଥିଲେ, ଏହି ସମୟରେ ସେମାନେ କାଶୀର ମନ୍ଦିର, ତାମିଲ ସଂଯୋଗ ଥିବା ସମସ୍ତ କେନ୍ଦ୍ର ଏବଂ ଅଯୋଧ୍ୟା ଓ ପ୍ରୟାଗରାଜ ପରି ପଡ଼ୋଶୀ ଅଞ୍ଚଳ ପରିଦର୍ଶନ କରିଥିଲେ। ସେମାନେ ସେମିନାର, ଆଲୋଚନା, ସାଂସ୍କୃତିକ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ, କ୍ରୀଡା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଏବଂ ପ୍ରଦର୍ଶନୀରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିଥିଲେ ଯେଉଁଥିରେ ସେମାନେ ସେମାନଙ୍କର କାଶୀ ପ୍ରତିପକ୍ଷଙ୍କ ସହିତ ଭାବବିନିମୟ କରିଥିଲେ।
କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ ୪.୦: 'ତାମିଲ କର୍କଲମ୍' - ଆସନ୍ତୁ ଆମେ ତାମିଲ ଶିଖିବା
କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ ୪.୦ ଏହି ବର୍ଦ୍ଧିତ ସାଂସ୍କୃତିକ ସଙ୍ଗମର ପରବର୍ତ୍ତୀ ଅଧ୍ୟାୟକୁ ଚିହ୍ନିତ କରେ, ଏହାର ପରିସର ଏବଂ ମହତ୍ବାକାଂକ୍ଷା ଉଭୟକୁ ବିସ୍ତାର କରେ। ୨ ଡିସେମ୍ବର ୨୦୨୫ ରେ ଆରମ୍ଭ ହେବାକୁ ଥିବା ଏହି ସଂସ୍କରଣରେ ପୂର୍ବ ସଙ୍ଗମର ସାରାଂଶ ବଜାୟ ରହିଛି, ଏବଂ ଭାଷାଗତ ଶିକ୍ଷା ଏବଂ ଶୈକ୍ଷିକ ଆଦାନପ୍ରଦାନ ଉପରେ ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଇଛି। ଏହି ଉତ୍ସବ ରାମେଶ୍ୱରମରେ ଏକ ବିଦାୟ ସମାରୋହରେ ଶେଷ ହେବ, ଯାହା ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ଭାବରେ ଉତ୍ତର ଭାରତର ପବିତ୍ର କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏରୁ ତାମିଲ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଐତିହ୍ୟର ସବୁଠାରୁ ସମ୍ମାନିତ ସ୍ଥାନ କାଶୀକୁ ଯାତ୍ରା ସମାପ୍ତ କରିବ। 
କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ ୪.୦ର ବିଷୟବସ୍ତୁ, "ଆସନ୍ତୁ ଆମେ ତାମିଲ ଶିଖିବା - ତାମିଲ କର୍କଲମ"ରେ ନିହିତ। ଏହି ସଂସ୍କରଣ ତାମିଲ ଭାଷା ଶିକ୍ଷାକୁ ଏହାର ଦୃଷ୍ଟିକୋଣର କେନ୍ଦ୍ରରେ ରଖେ, ଏହି ବିଶ୍ୱାସକୁ ଆଗକୁ ବଢ଼ାଏ ଯେ, ସମସ୍ତ ଭାରତୀୟ ଭାଷା ଏକ ସହଭାଗୀ ଭାରତୀୟ ଭାଷା ପରିବାରର। ବିଷୟବସ୍ତୁ ଏକ ସରଳ କିନ୍ତୁ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ବାର୍ତ୍ତା ପ୍ରଦାନ କରେ: ଭାଷାଗତ ବିବିଧତା ସାଂସ୍କୃତିକ ଏକତାକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରେ। ଏହି ବର୍ଷର ସଂସ୍କରଣ ଭାଷା-ଆଧାରିତ ସାଂସ୍କୃତିକ ଆଦାନପ୍ରଦାନ ଏବଂ ଯୁବ ସମ୍ପର୍କ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ସହିତ ଏକ ଦୃଢ଼ ଶିକ୍ଷାଗତ ଧ୍ୟାନ ମଧ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରେ। ଏହା ସାଂସ୍କୃତିକ ଏକତାର ଧାରଣାକୁ ପ୍ରତୀକବାଦରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱକୁ ନେଇଯାଏ, କାଶୀ ଅଞ୍ଚଳର ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ତାମିଲ ଭାଷାରେ ଶିକ୍ଷା ଦେବା ସହିତ ତାମିଲନାଡୁର ସମୃଦ୍ଧ ଐତିହ୍ୟକୁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବରେ ଅନୁଭବ କରିବାର ସୁଯୋଗ ସୃଷ୍ଟି କରେ। 
ଏହି ବିସ୍ତାରିତ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣକୁ ପାଳନ କରି, ତାମିଲନାଡୁର ସାତଟି ବ୍ୟାପକ ବର୍ଗର ୧୪୦୦ ରୁ ଅଧିକ ପ୍ରତିନିଧି - ଛାତ୍ର, ଶିକ୍ଷକ, ଲେଖକ ଏବଂ ଗଣମାଧ୍ୟମ ବୃତ୍ତିଗତ, କୃଷି ଏବଂ ଆନୁଷଙ୍ଗିକ କ୍ଷେତ୍ରର ବ୍ୟକ୍ତି, ବୃତ୍ତିଗତ ଏବଂ କାରିଗର, ମହିଳା ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ବିଦ୍ୱାନ - କାଶୀରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିବେ। ସେମାନଙ୍କ ଅଂଶଗ୍ରହଣ ନିଶ୍ଚିତ କରେ ଯେ ଏହାର ବିଷୟବସ୍ତୁ ସମାଜର ବିଭିନ୍ନ ବର୍ଗରେ ପହଞ୍ଚିବ, ଯାହା କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ ୪.୦ କୁ ଏହାର ପ୍ରଭାବରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଏବଂ ସୁଦୂରପ୍ରସାରୀ କରିଥାଏ।
କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ୍ ୪.୦: ପ୍ରମୁଖ ପଦକ୍ଷେପ
ଉତ୍ତର ପ୍ରଦେଶର ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ତାମିଲ ଶିକ୍ଷା - "ଆସନ୍ତୁ ତାମିଲ ଶିଖିବା - ତାମିଲ କର୍କଲମ୍"
ଏହି ସଂସ୍କରଣର ଏକ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପଦକ୍ଷେପ ହେଉଛି ତାମିଲ ଶିକ୍ଷାର ସଂରଚନାମୂଳକ ପରିଚୟ, ବିଶେଷକରି କାଶୀ ଅଞ୍ଚଳରେ।
ଡିବିଏଚପିଏସ୍ ପ୍ରଚାରକଙ୍କ ସମେତ ୫୦ ଜଣ ହିନ୍ଦୀ ଜାଣୁଥିବା ତାମିଲ ଶିକ୍ଷକଙ୍କୁ ୨ ଡିସେମ୍ବରରୁ ୧୫ ଡିସେମ୍ବର ୨୦୨୫ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବାରାଣସୀର ୫୦ଟି ସ୍କୁଲରେ ନିୟୋଜିତ କରାଯିବ।
ଉତ୍ତର ପ୍ରଦେଶରେ ପହଞ୍ଚିବା ପୂର୍ବରୁ ସେମାନେ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଶାସ୍ତ୍ରୀୟ ତାମିଲ ସଂସ୍ଥାନ (ସିଆଇସିଟି)ରେ ତାଲିମ ନେବେ।
ପ୍ରତ୍ୟେକ ଶିକ୍ଷକ ୩୦ ଜଣ ଛାତ୍ରଙ୍କ ବ୍ୟାଚ୍ ପାଇଁ ସ୍ୱଳ୍ପକାଳୀନ କଥିତ ତାମିଲ ମଡ୍ୟୁଲ୍ ପରିଚାଳନା କରିବେ, ଯେଉଁଥିରେ ମୌଳିକ କଥାବାର୍ତ୍ତା, ଉଚ୍ଚାରଣ ଏବଂ ବର୍ଣ୍ଣମାଳା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହେବ।
ମୋଟ ୧,୫୦୦ ଛାତ୍ର ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ତାମିଲ ଶିଖିବେ।
ବିଏଚୟୁ, ସିଆଇଆଇଏଲ୍ ମଇସୁର, ଆଇଆରସିଟିସି ଏବଂ ବାରାଣସୀ ପ୍ରଶାସନ ସମନ୍ୱୟ ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସକୁ ସମର୍ଥନ କରୁଛନ୍ତି।
ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ତାମିଲନାଡୁ ବାହାରେ ତାମିଲ ଶିକ୍ଷାକୁ ବିସ୍ତାର କରିବା ଏବଂ ଭାଷାଗତ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତିକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ଦିଗରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରେ।
ତାମିଲନାଡୁ ଗସ୍ତ ସମୟରେ ତାମିଲ ଶିଖିବା - ଅଧ୍ୟୟନ ପରିଦର୍ଶନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ
ଉତ୍ତର ପ୍ରଦେଶରେ ତାମିଲ ଶିକ୍ଷାଦାନକୁ ପରିପୂରକ କରିବା କାଶୀ ଅଞ୍ଚଳର ଯୁବକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ବଡ଼ ଧରଣର ଶିକ୍ଷାଗତ ସୁଯୋଗ।
ଉତ୍ତର ପ୍ରଦେଶର ୩୦୦ ଜଣ କଲେଜ ଛାତ୍ର ତାମିଲ ଭାଷା ଶିଖିବା ପାଇଁ ୧୦ଟି ବ୍ୟାଚରେ ତାମିଲନାଡୁ ଗସ୍ତ କରିବେ।
ସେମାନେ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଶାସ୍ତ୍ରୀୟ ତାମିଲ ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ (ସିଆଇସିଟି) ଚେନ୍ନାଇରେ ଏକ ଓରିଏଣ୍ଟେସନରେ ଯୋଗଦେବେ।  
ପ୍ରତ୍ୟେକ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଆତିଥ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରିବ, ବିଷୟ ସଂଯୋଜକ ପ୍ରଦାନ କରିବ ଏବଂ ଐତିହାସିକ ତାମିଲ-କାଶୀ ସଂଯୋଗ ସହିତ ଜଡିତ ସ୍ଥାନଗୁଡ଼ିକୁ ଅଧ୍ୟୟନ ପରିଦର୍ଶନ ଆୟୋଜନ କରିବ ଓ ସମସ୍ତ ଛାତ୍ର ଅଂଶଗ୍ରହଣ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପାଇବେ।
କେଟିଏସ୍ ୪.୦ ର ସବୁଠାରୁ ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ପଦକ୍ଷେପ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ହେଉଛି ସେଜ୍ ଅଗସ୍ତ୍ୟ ଭେଇକିଲ୍ ଏକ୍ସପିଡିଏସନ (ଏସଏଭିଇ), ଯାହା ତାମିଲ ଏବଂ ଭାରତୀୟ ପରମ୍ପରାରେ ଗଭୀର ଭାବରେ ସନ୍ନିହିତ ଏକ ସଭ୍ୟତା ପଥକୁ ପୁନର୍ବାର ଚିହ୍ନଟ କରେ।
ଏହି ଅଭିଯାନ ୨ ଡିସେମ୍ବର ୨୦୨୫ ରେ ତେଙ୍କାସି (ତାମିଲନାଡୁ) ରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇ ଏବଂ ୧୦ ଡିସେମ୍ବର ୨୦୨୫ ରେ କାଶୀରେ ପହଞ୍ଚିବ।
ଏହା ଋଷି ଅଗସ୍ତ୍ୟଙ୍କ ସହ ଜଡିତ କିମ୍ବଦନ୍ତୀ ପଥ ଅନୁସରଣ କରେ, ଯାହା ଭାରତୀୟ ଜ୍ଞାନ ପ୍ରଣାଳୀରେ ତାମିଲନାଡୁର ଅବଦାନକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ।
ଏହି ଯାତ୍ରା ପାଣ୍ଡିଆନ୍ ଶାସକ ପରାକ୍ରମୀ ପାଣ୍ଡିଆନଙ୍କ ଐତିହ୍ୟକୁ ମଧ୍ୟ ସମ୍ମାନିତ କରେ, ଯିଏ ସାଂସ୍କୃତିକ ଏକତାର ବାର୍ତ୍ତା ପ୍ରସାର କରିବା ପାଇଁ ଉତ୍ତର ଯାତ୍ରା କରିଥିଲେ ଏବଂ ଏକ ଶିବ ମନ୍ଦିର ନିର୍ମାଣ କରିଥିଲେ, ଯାହାକୁ ତେଙ୍କାସି ("ଦକ୍ଷିଣ କାଶୀ") ନାମରେ ନାମକରଣ କରିଥିଲେ। 
ଏହାର ମାର୍ଗରେ, ଏହି ଅଭିଯାନ ଚେର, ଚୋଳ, ପାଣ୍ଡ୍ୟା, ପଲ୍ଲବ, ଚାଲୁକ୍ୟ ଏବଂ ବିଜୟନଗର ସମୟର ସଭ୍ୟତା ସମ୍ପର୍କକୁ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ କରିଥାଏ।
ଏହା ଶାସ୍ତ୍ରୀୟ ତାମିଲ ସାହିତ୍ୟ, ସିଦ୍ଧ ଔଷଧ ଏବଂ ସହଭାଗୀ ଐତିହ୍ୟ ପରମ୍ପରା ବିଷୟରେ ସଚେତନତାକୁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରେ।
୧.୦ ରୁ ୪.୦ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ: କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମର ଯାତ୍ରା
୨୦୨୨ ମସିହାରେ ଏହାର ପ୍ରତିଷ୍ଠା ହେବା ପରଠାରୁ, କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ ତାମିଲନାଡୁ ଏବଂ କାଶୀ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ସଂରଚିତ ସାଂସ୍କୃତିକ ଏବଂ ଶିକ୍ଷାଗତ ସମ୍ପର୍କ ଭାବରେ ବିକଶିତ ହୋଇଛି। ପ୍ରତ୍ୟେକ ସଂସ୍କରଣ ପ୍ରତିନିଧିମଣ୍ଡଳ, ବିଷୟବସ୍ତୁ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ କେନ୍ଦ୍ରିତ କ୍ଷେତ୍ର, ଶୈକ୍ଷିକ ପାରସ୍ପରିକ କ୍ରିୟା ଏବଂ ଐତିହ୍ୟ ଅଭିଜ୍ଞତା ମାଧ୍ୟମରେ ଏହାର ପରିସରକୁ ବିସ୍ତାର କରିଛି, ଯାହା ଦୁଇ କ୍ଷେତ୍ର ମଧ୍ୟରେ ସଭ୍ୟତା ସମ୍ପର୍କକୁ ସ୍ଥିର ଭାବରେ ମଜବୁତ କରୁଛି।
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଉଦ୍ଘାଟିତ ୨୦୨୨ ମସିହାରେ କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମର ପ୍ରଥମ ସଂସ୍କରଣ ସାଂସ୍କୃତିକ ସେତୁର ମୂଳଦୁଆ ସ୍ଥାପନ କରିଥିଲା ଯାହା ପରବର୍ତ୍ତୀ ସଂସ୍କରଣ ମାଧ୍ୟମରେ ମଜବୁତ ହେବା ଜାରି ରଖିଛି। ୧୬ ନଭେମ୍ବରରୁ ୧୫ ଡିସେମ୍ବର ୨୦୨୨ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅନୁଷ୍ଠିତ ପ୍ରଥମ ସଂସ୍କରଣ ତାମିଲନାଡୁ ଏବଂ କାଶୀ ମଧ୍ୟରେ ସାଂସ୍କୃତିକ ବନ୍ଧନକୁ ଏକ ବିଶାଳ, ଆକାରରେ ସାଧାରଣ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣକୁ ଆଣିଥିଲା।
ମୁଖ୍ୟ ଆକର୍ଷଣ:
୧୨ଟି ବିବିଧ ଗୋଷ୍ଠୀର ୨,୫୦୦ରୁ ଅଧିକ ଅଂଶଗ୍ରହଣକାରୀ - ଛାତ୍ର, ଶିକ୍ଷକ, କାରିଗର, କୃଷକ, ଲେଖକ, ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ନେତା, ବୃତ୍ତିଗତ ଏବଂ ସାଂସ୍କୃତିକ ଅଭ୍ୟାସକାରୀ ସାମିଲ୍ ହୋଇଛନ୍ତି।
ବାରାଣସୀ, ପ୍ରୟାଗରାଜ ଏବଂ ଅଯୋଧ୍ୟାକୁ କଭର କରି ଆଠ ଦିନିଆ ପର୍ଯ୍ୟଟନ।
ପ୍ରମୁଖ ସାଂସ୍କୃତିକ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ସ୍ଥାନ ପରିଦର୍ଶନ: କାଶୀ ବିଶ୍ୱନାଥ ମନ୍ଦିର, କେଦାର ଘାଟ, ସାରନାଥ ଏବଂ କାଶୀରେ ତାମିଲ ଐତିହ୍ୟ ପକେଟ।
ମହାକବି ସୁବ୍ରମଣ୍ୟ ଭାରତୀଙ୍କ ପୈତୃକ ଘର ପରିଦର୍ଶନ ଏବଂ ସହରରେ ତାମିଲ-ଭାଷୀ ସମ୍ପ୍ରଦାୟଙ୍କ ସହିତ ଆଲୋଚନା।
ବିଏଚୟୁରେ ଦୈନିକ ସାଂସ୍କୃତିକ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଯେଉଁଥିରେ ତାମିଲନାଡୁ ଏବଂ ଉତ୍ତର ପ୍ରଦେଶର କଳାକାରମାନେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି।
ହସ୍ତତନ୍ତ, ହସ୍ତଶିଳ୍ପ, ଓଡିଓପି ଉତ୍ପାଦ, ପୁସ୍ତକ ଏବଂ ପାରମ୍ପରିକ ଖାଦ୍ୟ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ପ୍ରଦର୍ଶନୀ।
ଶୈକ୍ଷିକ ଅଧିବେଶନ, ବକ୍ତୃତା-ପ୍ରଦର୍ଶନ ଏବଂ ସାମୁଦାୟିକ ଆଲୋଚନା ଯାହା ତାମିଲନାଡୁ ଏବଂ କାଶୀ ମଧ୍ୟରେ ଐତିହାସିକ ଏବଂ ସାହିତ୍ୟିକ ସମ୍ପର୍କକୁ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରିଥିଲା।
ଏହାର ଚାରୋଟି ସଂସ୍କରଣରେ, କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ ଦେଖାଇଛି ଯେ, କିପରି ସାଂସ୍କୃତିକ ଆଦାନପ୍ରଦାନ ଜୀବନ୍ତ ଅଭିଜ୍ଞତାରେ ମୂଳ ହୋଇଯାଏ, ତାହା ପ୍ରକୃତରେ ପରିବର୍ତ୍ତନକାରୀ ହୋଇଯାଏ। ପ୍ରତ୍ୟେକ ସଂସ୍କରଣ ଏହି ଯାତ୍ରାରେ ଏକ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ପରିମାଣ ଯୋଡିଛି: କେଟିଏସ୍ ୧.୦ର ବୃହତ ପରିମାଣର ସାଂସ୍କୃତିକ ନିମଜ୍ଜନ, କେଟିଏସ୍ ୨.୦ର ବିସ୍ତାରିତ ଜନସାଧାରଣ ଅଂଶଗ୍ରହଣ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ସମ୍ପର୍କ, ଏବଂ କେଟିଏସ୍ ୩.୦ର ଜ୍ଞାନ-କେନ୍ଦ୍ରିକ, ଋଷି ଅଗସ୍ଥିୟର-କେନ୍ଦ୍ରିକ ଆଲୋଚନା। କେଟିଏସ୍ ୪.୦ ସହିତ, ସଙ୍ଗମମ ତାମିଲ ଭାଷା ଶିକ୍ଷାକୁ ଆଗରେ ରଖି ଏକ ନୂତନ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ପ୍ରବେଶ କରେ, ତାମିଲ କର୍କଲମ, ତାମିଲ କର୍ପୋମ ଏବଂ ସଂରଚିତ ଅଧ୍ୟୟନ ପର୍ଯ୍ୟଟନ ମାଧ୍ୟମରେ ଭାଷାଗତ ସମ୍ପର୍କକୁ ସକ୍ଷମ କରିଥାଏ।
ଏକତ୍ର, ଏହି ସଂସ୍କରଣଗୁଡ଼ିକ ଦର୍ଶାଏ ଯେ, କିପରି ସଙ୍ଗମମ ଏକ ସ୍ମାରକୀ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରୁ ଏକ ନିରନ୍ତର ସାଂସ୍କୃତିକ ପଥକୁ ଆଗକୁ ବଢ଼ିଛି। ପ୍ରତିନିଧିମାନେ କାଶୀର ଘାଟ ଏବଂ ମନ୍ଦିରରେ ତାମିଲ ଐତିହ୍ୟକୁ ପୁନଃଆବିଷ୍କାର କରନ୍ତି; ଉତ୍ତର ପ୍ରଦେଶର ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନେ ତାମିଲନାଡୁକୁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବରେ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି; ଶିକ୍ଷକମାନେ ନୂତନ ଶିକ୍ଷାର୍ଥୀମାନଙ୍କୁ ତାମିଲ ପରିଚୟ କରାନ୍ତି; ଏବଂ ଉଭୟ ଅଞ୍ଚଳର ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ସାହିତ୍ୟ, ହସ୍ତଶିଳ୍ପ, ଖାଦ୍ୟପେୟ ଏବଂ ଅଂଶୀଦାର ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ପରମ୍ପରା ମାଧ୍ୟମରେ ସଂଯୋଗ କରନ୍ତି।
ସାମଗ୍ରିକ ଭାବରେ, ଏହି ଯାତ୍ରା ଏକ ଭାରତ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭାରତର ମୂଳ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ, ଯେଉଁଠାରେ ପରସ୍ପରର ଭାଷା, ପରମ୍ପରା ଏବଂ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ସହିତ ପରିଚିତ ହୋଇ ଜାତୀୟ ଏକତାକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରାଯାଏ। ଅଗସ୍ତ୍ୟ ଅଭିଯାନ ଭଳି ପଦକ୍ଷେପ ମାଧ୍ୟମରେ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ପୁରୁଣା ବନ୍ଧନକୁ ପୁନଃଆବିଷ୍କାର କରିବା ଏବଂ ସ୍କୁଲ, ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଏବଂ ସାଂସ୍କୃତିକ ସ୍ଥାନରେ ଆଧୁନିକ ଶିକ୍ଷାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ବର୍ଷସାରା ସାଂସ୍କୃତିକ ଆଦାନପ୍ରଦାନ, ଭାଷା ବୁଝାମଣା ଏବଂ ଯୁବପିଢ଼ିଙ୍କ ସହ ଜଡିତତା ଉପରେ ଇବିଏସବିର ଗୁରୁତ୍ୱକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ।
ଯେତେବେଳେ କାଶୀ ତାମିଲ ସଙ୍ଗମମ୍ ୪.୦  ଏକ ନବୀକରଣ ଭାଷାଗତ ଏବଂ ଶିକ୍ଷାଗତ ଧ୍ୟାନ ସହିତ ପ୍ରକାଶିତ ହୁଏ, ଏହା ଏହି ଧାରଣାକୁ ଦୃଢ଼ କରେ ଯେ, ସାଂସ୍କୃତିକ ବୁଝାମଣା ସ୍ଥିର ପାରସ୍ପରିକ କ୍ରିୟା ମାଧ୍ୟମରେ ନିର୍ମିତ। ଐତିହ୍ୟକୁ ପୋଷଣ କରି, ଭାଷା ଶିକ୍ଷାକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରି ଏବଂ ଅର୍ଥପୂର୍ଣ୍ଣ ଲୋକ-ଲୋକ ସମ୍ପର୍କକୁ ସକ୍ଷମ କରି, ସଙ୍ଗମମ୍ ଆଜି ଏକ ସ୍ଥାୟୀ ସାଂସ୍କୃତିକ ନିରନ୍ତର ଭାବରେ ଠିଆ ହୋଇଛି - ତାମିଲନାଡୁ ଏବଂ କାଶୀ ମଧ୍ୟରେ କାଳଜୟୀ ସମ୍ପର୍କକୁ ଗଭୀର କରିବା ଏବଂ ସହଭାଗୀ ସଭ୍ୟତା ଅଭିଜ୍ଞତା ମାଧ୍ୟମରେ ଭାରତର ଏକତାକୁ ସମୃଦ୍ଧ କରୁଛି।

BS


(रिलीज़ आईडी: 2197299) आगंतुक पटल : 5
इस विज्ञप्ति को इन भाषाओं में पढ़ें: English , Urdu , हिन्दी , Gujarati , Tamil