কেবিনেট
চেন্নাই মেট্ৰ' ৰে'ল প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় পৰ্যায়ত কেবিনেটৰ অনুমোদন: (i) মাধৱৰামৰ পৰা ছিপকট, (ii) পোণামল্লী বাইপাছলৈ লাইট হাউছ আৰু (iii) মাধৱৰামৰ পৰা শোলিংগানালুৰলৈ তিনিটা কৰিড'ৰ
দ্বিতীয় পৰ্যায়ত ১১৮.৯ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ নতুন লাইনৰ সৈতে ১২৮ টা ষ্টেচন থাকিব যিয়ে চেন্নাইৰ মুঠ ১৭৩ কিলোমিটাৰ মেট্ৰ' ৰে'ল নেটৱৰ্ক সক্ষম কৰিব।
ইয়াৰ ফলত ৬৩,২৪৬ কোটি টকা ব্যয় হ'ব।
২১টা স্থানত যাত্ৰী-বান্ধৱ মাল্টি-ম'ডেল একত্ৰীকৰণ
চেন্নাইৰ উত্তৰ-দক্ষিণ আৰু পূব-পশ্চিমৰ মাজত সংযোগ স্থাপনৰ বাবে অনুমোদিত কৰিড'ৰ
Posted On:
03 OCT 2024 8:23PM by PIB Guwahati
প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ অধ্যক্ষতাত অনুষ্ঠিত কেন্দ্ৰীয় কেবিনেটে চেন্নাই মেট্ৰ' ৰেল প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ বাবে গৃহ আৰু নগৰ পৰিক্ৰমা মন্ত্ৰালয়ৰ প্ৰস্তাৱত অনুমোদন জনাইছে। অনুমোদিত লাইনৰ মুঠ দৈৰ্ঘ্য হ'ব ১১৮.৯ কিলোমিটাৰ আৰু ১২৮টা ষ্টেচন।
এই প্ৰকল্প সম্পূৰ্ণ কৰাৰ বাবে ৬৩,২৪৬ কোটি টকা ব্যয় হ'ব আৰু ২০২৭ চনৰ ভিতৰত সম্পূৰ্ণ কৰাৰ পৰিকল্পনা কৰা হৈছে। দ্বিতীয় পৰ্যায় সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিলে চেন্নাই চহৰত মুঠ ১৭৩ কিলোমিটাৰ মেট্ৰ' ৰে'ল নেটৱৰ্ক থাকিব। দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ প্ৰকল্পত নিম্নলিখিত তিনিটা কৰিডৰ আছেঃ
কৰিড'ৰ-১ঃ মাধৱৰামৰ পৰা ছিপকটলৈ ৪৫.৮ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ ৫০ টা ষ্টেশ্যন।
কৰিডৰ-২ঃ লাইট হাউছৰ পৰা পুণমল্ল বাইপাছলৈ ২৬.১ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ ৩০ টা ষ্টেচন আৰু
কৰিডৰ-৩ঃ মাধৱৰামৰ পৰা শোলিংগানালুৰলৈ ৪৭ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ ৪৮ টা ষ্টেচনৰ সৈতে।
দ্বিতীয় পৰ্যায় সম্পূৰ্ণ হৈ উঠিলে চেন্নাই চহৰত মুঠ ১৭৩ কিলোমিটাৰ মেট্ৰ' ৰে'ল নেটৱৰ্ক থাকিব।
লাভালাভ আৰু বিকাশক উৎসাহিত কৰা:
চেন্নাই মেট্ৰ' ৰে'ল প্ৰকল্পৰ দ্বিতীয় পৰ্যায়ত চহৰখনৰ আন্তঃগাঁথনিৰ উন্নয়নত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ অগ্ৰগতিৰ প্ৰতিনিধিত্ব কৰিছে। দ্বিতীয় পৰ্যায়ত মহানগৰীৰ মেট্ৰ' ৰেল নেটৱৰ্কৰ এক বৃহৎ সম্প্ৰসাৰণৰ কাম কৰা হ'ব।
উন্নত যোগাযোগ ব্যৱস্থা: দ্বিতীয় পৰ্যায়ত প্ৰায় ১১৮.৯ কিলোমিটাৰ নতুন মেট্ৰ' লাইন সংযোজন কৰা হ'ব। দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ কৰিড'ৰসমূহে চেন্নাইৰ উত্তৰ-দক্ষিণ আৰু পূব-পশ্চিমৰ সৈতে সংযোগ স্থাপন কৰিব আৰু মাধৱৰাম, পেৰাম্বুৰ, তিৰুমাইলাই, আডায়াৰ, শোলিংগানালুৰ, ছিপকট, কডাম্বকম, ভাডাপালানী, পোৰুৰ, ভিল্লীভাকাম, আন্না নগৰ, চেন্নাইৰ চেন্ট্ৰেল জ'ন, চেন্নাইৰ চেন্ট্ৰেল জ'ন, চেন্নাইৰ চেন্ট্ৰেল জ'ন, চেন্নাইৰ চেন্ট্ৰেল জ'ন, চেন্নাইৰ চেন্ট্ৰেল জ'ন আৰু চেন্নাইৰ চেন্ট্ৰেল জ'ন পাৰ হৈ যাব। থমাছ মাউন্টৰ এই পথটোৱে বৃহৎ সংখ্যক ঔদ্যোগিক, বাণিজ্যিক, আৱাসিক আৰু প্ৰতিষ্ঠানক সংযোগ কৰাৰ লগতে এই ক্লাষ্টাৰসমূহত নিয়োজিত শ্ৰমিকসকলৰ বাবে ফলপ্ৰসূ ৰাজহুৱা পৰিবহণ ব্যৱস্থা আৰু চহৰৰ বিভিন্ন অংশৰ সৈতে যোগাযোগ ব্যৱস্থাও আগবঢ়াইছে। ইয়ে দক্ষিণ চেন্নাই তথ্য প্ৰযুক্তি কৰিড'ৰৰ কেন্দ্ৰ হিচাপে কাম কৰা শোলিংগানালুৰৰ দৰে দ্ৰুত বিকাশশীল অঞ্চলসমূহৰ সৈতে সংযোগ স্থাপন কৰিব। ইলকটৰ জৰিয়তে শোলিংগানালুৰক সংযুক্ত কৰি, মেট্ৰ' কৰিড'ৰে তথ্য প্ৰযুক্তিৰ কৰ্মচাৰীসকলৰ পৰিবহণৰ প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণ কৰিব।
যান-জঁটৰ সমস্যা হ্ৰাস কৰা: চেন্নাই চহৰত মেট্ৰ' ৰে'ল নেটৱৰ্কৰ সম্প্ৰসাৰণৰ বাবে মেট্ৰ' ৰে'ল আৰু দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ ব্যৱস্থা গ্ৰহণৰ ফলত যান-জঁটৰ সমস্যা হ্ৰাস হ'ব বুলি আশা কৰা হৈছে। পথৰ যান-বাহন চলাচল হ্ৰাস হ'লে যান-বাহনসমূহৰ চলাচল সুচল হ'ব, যাত্ৰাৰ সময় হ্ৰাস হ'ব, সামগ্ৰিক পথ সুৰক্ষা বৃদ্ধি হ'ব ইত্যাদি।
পৰিৱেশৰ উপকাৰিতা: দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ মেট্ৰ' ৰে'ল প্ৰকল্পৰ সংযোজন আৰু চেন্নাই চহৰৰ সামগ্ৰিক মেট্ৰ' ৰে'ল নেটৱৰ্ক বৃদ্ধিৰ জৰিয়তে পৰম্পৰাগত জীৱাশ্ম ইন্ধনভিত্তিক পৰিবহণৰ তুলনাত কাৰ্বন নিৰ্গমন যথেষ্ট হ্ৰাস কৰিব পৰা যাব।
অৰ্থনৈতিক বিকাশ: যাত্ৰাৰ সময় হ্ৰাস কৰা আৰু চহৰৰ বিভিন্ন অংশলৈ উন্নত প্ৰৱেশে ব্যক্তিসকলক তেওঁলোকৰ কৰ্মক্ষেত্ৰত অধিক দক্ষতাৰে উপস্থিত হ'বলৈ প্ৰদান কৰি উৎপাদনশীলতা বৃদ্ধি কৰিব পাৰে। দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ নিৰ্মাণ আৰু ইয়াৰ পৰিচালনাই নিৰ্মাণ কৰ্মী, প্ৰশাসনিক কৰ্মচাৰী আৰু ৰক্ষণাবেক্ষণ কৰ্মচাৰীকে ধৰি বিভিন্ন খণ্ডত বহুতো নিয়োগ সৃষ্টি কৰিব। তদুপৰি, উন্নত যোগাযোগ ব্যৱস্থাই স্থানীয় ব্যৱসায়ক উৎসাহিত কৰিব পাৰে, বিশেষকৈ নতুন মেট্ৰ' ষ্টেশ্যনৰ কাষৰীয়া অঞ্চলত, যিয়ে পূৰ্বতে কম সুগম অঞ্চলত বিনিয়োগ আৰু বিকাশ আকৰ্ষণ কৰিব পাৰে।
সামাজিক প্ৰভাৱ: চেন্নাইত দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ মেট্ৰ' ৰে'ল নেটৱৰ্কৰ সম্প্ৰসাৰণে জন পৰিবহণৰ ক্ষেত্ৰত অধিক সমতা প্ৰদান কৰিব, বিভিন্ন আৰ্থ-সামাজিক গোটক উপকৃত কৰিব আৰু পৰিবহণৰ ক্ষেত্ৰত থকা বৈষম্য হ্ৰাস কৰিব, যিয়ে যাতায়াতৰ সময় হ্ৰাস কৰি আৰু অত্যাৱশ্যকীয় সেৱাসমূহৰ প্ৰৱেশাধিকাৰ উন্নত কৰি জীৱন ধাৰণৰ মান উন্নত কৰাত সহায় কৰিব।
দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ চেন্নাই মেট্ৰ' ৰে'ল প্ৰকল্পই চহৰখনৰ বাবে এক পৰিৱৰ্তনশীল বিকাশৰ সূচনা কৰিব। ই উন্নত যোগাযোগ ব্যৱস্থা, যান-জঁটৰ সমস্যা হ্ৰাস, পৰিৱেশৰ উপকাৰ, অৰ্থনৈতিক বিকাশ আৰু জীৱন ধাৰণৰ মান উন্নত কৰাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি প্ৰদান কৰে। চহৰৰ প্ৰধান প্ৰত্যাহ্বানৰ মোকাবিলা কৰি আৰু ভৱিষ্যতৰ সম্প্ৰসাৰণৰ বাবে ভেটি প্ৰদান কৰি দ্বিতীয় পৰ্যায়ত চহৰখনৰ বিকাশৰ গতিপথ আৰু বহনক্ষমতা নিৰ্ধাৰণত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিব।
(Release ID: 2179767)
Visitor Counter : 10
Read this release in:
Odia
,
Kannada
,
English
,
Urdu
,
हिन्दी
,
Marathi
,
Bengali
,
Manipuri
,
Punjabi
,
Gujarati
,
Tamil
,
Telugu
,
Malayalam