ବାଣିଜ୍ୟ ଓ ଶିଳ୍ପ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତିଙ୍କ ଅଧୀନରେ ନେଟୱାର୍କ ଯୋଜନା ଗୋଷ୍ଠୀର 95ତମ ବୈଠକରେ ପ୍ରମୁଖ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ
ନେଟୱାର୍କ ପ୍ଲାନିଂ ଗ୍ରୁପ୍ ମେଟ୍ରୋ ଟ୍ରେନ, ରାସ୍ତା ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପାର୍କ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରେ
Posted On:
12 JUN 2025 7:52PM by PIB Bhubaneshwar
ମେଟ୍ରୋ ଟ୍ରେନ ଏବଂ ସଡ଼କ, ପରିବହନ, ରାଜପଥ ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପାର୍କରେ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ଆଜି ନେଟୱାର୍କ ପ୍ଲାନିଂ ଗ୍ରୁପ୍ (NPG)ର 95ତମ ବୈଠକ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହୋଇଥିଲା। ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି ଜାତୀୟ ମାଷ୍ଟର ପ୍ଲାନ୍ (PMGS NMP) ସହିତ ସମନ୍ୱୟ ରଖି ମଲ୍ଟିମୋଡାଲ୍ ସଂଯୋଗ ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଦକ୍ଷତା ବୃଦ୍ଧି ଉପରେ ବୈଠକରେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରାଯାଇଥିଲା।
ନେଟୱାର୍କ ପ୍ଲାନିଂ ଗ୍ରୁପ୍ (NPG) ପାଞ୍ଚଟି ପ୍ରକଳ୍ପ (୧ ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ଏବଂ ୨ଟି ରାସ୍ତା ଏବଂ ୨ଟି ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ପାର୍କ)କୁ ସମନ୍ୱିତ ବହୁମୁଖୀ ଭିତ୍ତିଭୂମି, ପ୍ରତ୍ୟେକ ନାଗରିକ ପାଇଁ ସଂଯୋଗ, ଆର୍ଥିକ ଏବଂ ସାମାଜିକ କ୍ଷେତ୍ର ପାଇଁ ଆନ୍ତଃମୋଡାଲ ସମନ୍ୱୟର ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି ନୀତି ସହିତ ସମନ୍ୱିତ ବୋଲି ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିଥିଲା। ଏହି ପଦକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଦକ୍ଷତା ବୃଦ୍ଧି କରିବ, ଯାତ୍ରା ସମୟ ହ୍ରାସ କରିବ ଏବଂ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସାମାଜିକ-ଆର୍ଥିକ ଲାଭ ପ୍ରଦାନ କରିବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ଏବଂ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ପ୍ରଭାବ ନିମ୍ନରେ ବିସ୍ତୃତ ଭାବରେ ଦିଆଯାଇଛି:
ଗୃହ ଏବଂ ସହରାଞ୍ଚଳ ବ୍ୟାପାର ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoHUA)
ଅହମ୍ମଦାବାଦ ମେଟ୍ରୋ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ପର୍ଯ୍ୟାୟ-୨କ
ସର୍ଦ୍ଦାର ବଲ୍ଲଭଭାଇ ପଟେଲ ବିମାନବନ୍ଦର ସହିତ ମେଟ୍ରୋ ସଂଯୋଗ
ଗୃହ ଏବଂ ସହରାଞ୍ଚଳ ବ୍ୟାପାର ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoHUA) କୋଟେଶ୍ୱର ମେଟ୍ରୋ ଷ୍ଟେସନରୁ ସର୍ଦ୍ଦାର ବଲ୍ଲଭଭାଇ ପଟେଲ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦରକୁ ସିଧାସଳଖ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ମେଟ୍ରୋକୁ ୬ .୦୩୨ କିଲୋମିଟର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିସ୍ତାର କରିବାର ଯୋଜନା ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଛି । ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ସହର ସାରା ପ୍ରତିଦିନ ଯାତ୍ରୀ, ବିମାନବନ୍ଦର କର୍ମଚାରୀ ଏବଂ ବାସିନ୍ଦାଙ୍କ ପାଇଁ ବିମାନବନ୍ଦରକୁ ଦ୍ରୁତ ଏବଂ ସୁବିଧାଜନକ ପ୍ରବେଶ ପ୍ରଦାନ କରି ସହରାଞ୍ଚଳ ଗତିଶୀଳତାକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବାକୁ ସ୍ଥିର କରାଯାଇଛି। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ କେବଳ ବିମାନବନ୍ଦରକୁ ପହଞ୍ଚିବା ସୁବିଧାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବ ନାହିଁ ବରଂ ଅହମ୍ମଦାବାଦରେ ଏକ ଅଧିକ ସମନ୍ୱିତ ଏବଂ ଦକ୍ଷ ଆନ୍ତଃନଗର ଗତିଶୀଳତା ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ମଧ୍ୟ ଯୋଗଦାନ ଦେବ। ସହରର ଦୀର୍ଘକାଳୀନ ଗତିଶୀଳତା ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଥିବା ଏହି କରିଡରର ଲକ୍ଷ୍ୟ ଯାତ୍ରା ସମୟ ହ୍ରାସ କରିବା, ଭିଡ଼ କମ କରିବା ଏବଂ ସାର୍ବଜନୀନ ପରିବହନର ବ୍ୟବହାରକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା। ଯୋଜନା ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ସର୍ଦ୍ଦାର ବଲ୍ଲଭଭାଇ ପଟେଲ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦର ପ୍ରାଧିକରଣ (SVPIA), ଅହମ୍ମଦାବାଦ ମ୍ୟୁନିସିପାଲ କର୍ପୋରେସନ (AMC), ଅହମ୍ମଦାବାଦ ସହରାଞ୍ଚଳ ବିକାଶ ପ୍ରାଧିକରଣ (AUDA), ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ, ନଗର ଉନ୍ନୟନ ଏବଂ ସହରାଞ୍ଚଳ ଗୃହ ନିର୍ମାଣ ବିଭାଗ (UD&UHD), ଅହମ୍ମଦାବାଦ ଜନ୍ମମାର୍ଗ ଲିମିଟେଡ୍, AMTS, ସାବରମତୀ ନଦୀକୂଳ ବିକାଶ ନିଗମ ଲିମିଟେଡ୍ ଏବଂ ଗୋଲିମ୍ପିକ୍ ଦଳ ସମେତ ପ୍ରମୁଖ ଅଂଶୀଦାରମାନଙ୍କ ସହିତ ଘନିଷ୍ଠ ସହଯୋଗ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଥିଲା। ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେବା ପରେ, ପ୍ରସ୍ତାବିତ ମେଟ୍ରୋ ଲିଙ୍କ୍ ଅହମ୍ମଦାବାଦ ଏବଂ ଗାନ୍ଧୀନଗର ମଧ୍ୟରେ ଆନ୍ତଃନଗର ଏବଂ ଆନ୍ତଃନଗର ସଂଯୋଗୀକରଣକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବ, ସ୍ଥାୟୀ ସହର ବିକାଶକୁ ସମର୍ଥନ କରିବ ଏବଂ ଅଧିକ ସୁଗମ ଓ ଦକ୍ଷ ଯାତ୍ରା ଅଭିଜ୍ଞତା ପ୍ରଦାନ କରିବ।
ସଡ଼କ ପରିବହନ ଏବଂ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoRTH)
ପ୍ରସ୍ତାବିତ ବଧବନ ବନ୍ଦରକୁ ସଂଯୋଗ କରିବା ପାଇଁ NH ନମ୍ବର 248S ରେ ୮ -ଲେନ୍ ପ୍ରବେଶ-ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ରାଜପଥ ନିର୍ମାଣ।
ମହାରାଷ୍ଟ୍ରର ଆଗାମୀ ଭାଧବନ ବନ୍ଦର ସହିତ ସଂଯୋଗୀକରଣକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ପାଇଁ ସଡ଼କ ପରିବହନ ଏବଂ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoRTH) ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ନଂ. 248S ରେ ଏକ 8-ଲେନ୍ ପ୍ରବେଶ-ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ରାଜପଥ ନିର୍ମାଣ କରିବାକୁ ଏକ ଯୋଜନା ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଛି। ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପଦକ୍ଷେପର ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ଦକ୍ଷ କାର୍ଗୋ କ୍ଲିୟରାନ୍ସ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଏବଂ ବନ୍ଦରକୁ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ବିଶ୍ୱ ବାଣିଜ୍ୟ କେନ୍ଦ୍ର ଭାବରେ ବିକାଶ କରିବାରେ ସମର୍ଥନ କରିବା। ପ୍ରାୟ ୨୦ ମିଟର ପ୍ରାକୃତିକ ଡ୍ରାଫ୍ଟର ସୁଯୋଗ ନେଇ ଭାଧବନ ବନ୍ଦରକୁ ବଡ଼ କଣ୍ଟେନର ଜାହାଜ ପାଇଁ ବିକଶିତ କରାଯାଉଛି। ପ୍ରଥମ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ, ବନ୍ଦର ୧୫ ନିୟୁତ TEUs କଣ୍ଟେନର ହ୍ୟାଣ୍ଡଲିଂ କ୍ଷମତା ପ୍ରଦାନ କରିବ ଏବଂ ଦ୍ୱିତୀୟ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ହ୍ୟାଣ୍ଡଲିଂ କ୍ଷମତା ୨୩ .୨ ନିୟୁତ TEUs କୁ ବିସ୍ତାର କରାଯିବ। ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ, ବନ୍ଦରଟି ବିଶ୍ୱର ଶ୍ରେଷ୍ଠ ୧୦ କଣ୍ଟେନର ବନ୍ଦର ମଧ୍ୟରେ ସ୍ଥାନିତ ହେବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି। ଟ୍ରାଫିକ୍ ଆକଳନ ଅନୁଯାୟୀ, ପ୍ରସ୍ତାବିତ ବନ୍ଦର ପ୍ରବେଶ ରାସ୍ତା ୨୦୩୦ ସୁଦ୍ଧା ପ୍ରାୟ ୫୭,୩୨୯ ଯାତ୍ରୀବାହୀ କାର ୟୁନିଟ୍ (PCU) ପରିଚାଳନା କରିବ। କାର୍ଗୋର ଦକ୍ଷ ମଲ୍ଟିମୋଡାଲ୍ ନିଷ୍କାସନ ପ୍ରକଳ୍ପର ଏକ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ କେନ୍ଦ୍ରବିନ୍ଦୁ ଭାବରେ ରହିଛି, ବଲ୍କ ଏବଂ କଣ୍ଟେନରାଇଜଡ୍ ମାଲ ପରିବହନ ପାଇଁ ସମର୍ପିତ ରେଳ ଏବଂ ସଡ଼କ କରିଡର ବିକଶିତ କରାଯାଉଛି।
ପ୍ରମୁଖ ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ଯୋଗାଯୋଗ ସୁବିଧାଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ:
ମୁମ୍ବାଇ-ଦିଲ୍ଲୀ ପଶ୍ଚିମ ରେଳ ଲାଇନ - ୧୨ କି.ମି
ଦିଲ୍ଲୀ-ମୁମ୍ବାଇ ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ (NE4) – ୨୧ କି.ମି
ଜାତୀୟ ରାଜପଥ -୪୮ (NH-୪୮) - ୩୨ କି.ମି
ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ରାସ୍ତା ଦିଲ୍ଲୀ-ମୁମ୍ବାଇ ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ ଏବଂ NH-48 କୁ ସିଧାସଳଖ ସଂଯୋଗ କରିବ, ଯାହା ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଦକ୍ଷତାକୁ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଭାବରେ ବୃଦ୍ଧି କରିବ ଏବଂ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବାଣିଜ୍ୟ ପାଇଁ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରବେଶ ଦ୍ୱାର ଭାବରେ ବଧବନ ବନ୍ଦରର ଭୂମିକାକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିବ।
ଯୋଧପୁର ସହରର ମହାମନ୍ଦିରରୁ ଅଖାଲିଆ ଚୌରାହା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଚାରି ଲେନ୍ ଉଚ୍ଚ ରାସ୍ତା ନିର୍ମାଣ
ସଡ଼କ ପରିବହନ ଏବଂ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoRTH) ଯୋଧପୁର ସହରର ମହାମନ୍ଦିରରୁ ଅଖାଲିଆ ଚୌରାହା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏକ ୪ ଲେନ୍ ବିଶିଷ୍ଟ ଉଚ୍ଚ କରିଡର ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଏକ ଯୋଜନା ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଛି। NH-62 ଏବଂ NH-125 ସହିତ ରଣନୈତିକ ଭାବରେ ସଂଯୁକ୍ତ, ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ଲକ୍ଷ୍ୟ ରାଜସ୍ଥାନର ସବୁଠାରୁ ବ୍ୟସ୍ତବହୁଳ ସହର କରିଡର ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏରେ ଟ୍ରାଫିକ ଭିଡ଼ ହ୍ରାସ କରିବା ଏବଂ ସହରାଞ୍ଚଳ ଗତିଶୀଳତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା। ପ୍ରସ୍ତାବିତ 2+2 ଲେନ୍ ବିଶିଷ୍ଟ ଉଚ୍ଚତା ବିଶିଷ୍ଟ ଗଠନ ୮ଟି ପ୍ରମୁଖ ଏବଂ ୨୦ଟି କ୍ଷୁଦ୍ର ଜଙ୍କସନକୁ ବାଇପାସ୍ କରି ୭ .୬୩୩ କିଲୋମିଟର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବ୍ୟାପିବ ଏବଂ ପିକ୍ ଆୱାରରେ ଯାତ୍ରା ସମୟ ପ୍ରାୟ ୨୦ ମିନିଟ୍ ହ୍ରାସ କରିବାର ସମ୍ଭାବନା ଅଛି। ଏହି ମାର୍ଗରେ ଥିବା ପ୍ରମୁଖ ଛକଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ମହାମନ୍ଦିର, ପାୱଟା ସର୍କଲ, ନ୍ୟୁ ରୋଡ୍ ସ୍କୋୟାର, ରଣଛୋଡ଼ଦାସ ମନ୍ଦିର ଛକ, ଜାଲୋରି ଗେଟ୍, ପଞ୍ଚମ ଚୋପାସନୀ ରୋଡ୍ ସର୍କଲ, ବମ୍ବେ ମୋଟର ସର୍କଲ ଏବଂ ଆଖାଲିଆ ସ୍କୋୟାର ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ। ମୋଟ ଲମ୍ବ ମଧ୍ୟରୁ ୩ .୫୦ କିଲୋମିଟର NH-62 (ମହାମନ୍ଦିରରୁ ଷ୍ଟେସନ ରୋଡ) ଏବଂ ୧.୨୫ କିଲୋମିଟର NH-125 (ବମ୍ବେ ମୋଟର ସର୍କଲରୁ ସୁରସାଗର ରୋଡ) ଦେଇ ଚାଲିବ। ବର୍ଦ୍ଧିତ ଟ୍ରାଫିକ ଚାହିଦା ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ କରିଡରକୁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଉଛି ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନର ବ୍ୟବହାର ଢାଞ୍ଚା ଉପରେ ଆଧାର କରି ଆଗାମୀ ଦୁଇ ଦଶନ୍ଧି ମଧ୍ୟରେ ଲେନ୍ ଆବଶ୍ୟକତା ଦ୍ୱିଗୁଣିତ ହେବ ବୋଲି ଆକଳନ କରାଯାଇଛି। ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ ଏହି ଉଚ୍ଚ ରାସ୍ତା NH-62, NH-125 ଏବଂ NH-25 ରେ ସୁରକ୍ଷିତ ଏବଂ ଭିଡ଼ମୁକ୍ତ ଯାତ୍ରା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବ, ସହରର ଦୀର୍ଘକାଳୀନ ବିକାଶ ଲକ୍ଷ୍ୟକୁ ସମର୍ଥନ କରିବ ଏବଂ ପ୍ରମୁଖ ସହରାଞ୍ଚଳ ଏବଂ ଆଞ୍ଚଳିକ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକୁ ସଂଯୋଗୀକରଣରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବ।
ମଲ୍ଟି-ମୋଡାଲ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପାର୍କ ହାଇଦ୍ରାବାଦ
ସଡ଼କ ପରିବହନ ଏବଂ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoRTH) ତେଲେଙ୍ଗାନାର ମେଡକ ଜିଲ୍ଲାର ମନୋହରବାଦ ମଣ୍ଡଳର ପାର୍କିବାଣ୍ଡା ଗ୍ରାମରେ ଏକ ମଲ୍ଟି-ମୋଡାଲ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପାର୍କ (MMLP) ବିକଶିତ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଛି। ୩୧୫ ଏକର ଜମିରେ ବିସ୍ତୃତ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ପ୍ଲାଣ୍ଟର ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ମାଲ ପରିବହନକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା, ନିର୍ବିଘ୍ନ କାର୍ଗୋ ପରିବହନକୁ ସହଜ କରିବା, ସଂଯୋଗୀକରଣକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ଏବଂ ଆର୍ଥିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧିକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା। ୨୦୨୮ ସୁଦ୍ଧା MMLP ବାର୍ଷିକ ୧.୪୭ ନିୟୁତ ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍ (MMT) କାର୍ଗୋ ପରିଚାଳନା କରିବ ବୋଲି ଆକଳନ କରାଯାଇଛି, ଏବଂ ୨୦୭୦ ସୁଦ୍ଧା ଏହାର କ୍ଷମତା ୧୯.୯୮ MMTକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବାର ଆଶା କରାଯାଉଛି। ଏହି ସୁବିଧା ଦ୍ୱାରା ମୋଡାଲ ସିଫ୍ଟ, କାର୍ଗୋ ଏକତ୍ରୀକରଣ/ବିଚ୍ଛିନ୍ନତା ଏବଂ କଷ୍ଟମ୍ସ କ୍ଲିୟରାନ୍ସ ଭଳି ସମନ୍ୱିତ ସେବା ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ - ଯାହା ହାଇଦ୍ରାବାଦ ଏବଂ ଏହାର ଆଖପାଖରେ ଥିବା ଶିଳ୍ପଗୁଡ଼ିକୁ ଲାଭଦାୟକ କରିବ। ଏହି ସ୍ଥାନଟି ଚାନ୍ଦୁଲାଲ ବରାଦରୀ, ସନତନଗର ଏବଂ ଆଜାମାବାଦ ଶିଳ୍ପାଞ୍ଚଳ ସମେତ ପ୍ରମୁଖ ଶିଳ୍ପ କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକର ୫୦ କିଲୋମିଟର ପରିଧି ମଧ୍ୟରେ ଏବଂ ଜୀଡିମେଟଲା, ବାଲାନଗର ଏବଂ ଚେରଲାପଲ୍ଲୀ ଶିଳ୍ପ କ୍ଷେତ୍ର ନିକଟରେ ରଣନୈତିକ ଭାବରେ ଅବସ୍ଥିତ।
ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ଦୃଢ଼ ମଲ୍ଟିମୋଡାଲ୍ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରେ। ଏହା ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ଗ୍ରାମ ରାସ୍ତା ମାଧ୍ୟମରେ NH-44 ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ ଏବଂ ମନୋହରବାଦ ରେଳ ଷ୍ଟେସନରୁ ୫ କିଲୋମିଟରରୁ କମ୍ ଦୂରରେ ଅବସ୍ଥିତ। ଆଞ୍ଚଳିକ ରିଙ୍ଗ ରୋଡ୍ ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ, MMLP ମୁମ୍ବାଇ ଏବଂ ଜବାହରଲାଲ ନେହେରୁ ବନ୍ଦର (JNPT) ସମେତ ପ୍ରମୁଖ ମାଲ ପରିବହନ କରିଡରକୁ ସୁଗମ ପ୍ରବେଶ କରିପାରିବ, ଯାହା ହାଇଦ୍ରାବାଦକୁ ଏବଂ ହାଇଦ୍ରାବାଦରୁ ମାଲ ପରିବହନ ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରବେଶ ପଥ। ଏହି ରଣନୈତିକ ବିକାଶ ହେଉଛି ଭାରତର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଭିତ୍ତିଭୂମିକୁ ଆଧୁନିକୀକରଣ କରିବା, ମାଲ ପରିବହନ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରିବା ଏବଂ ଆର୍ଥିକ ପ୍ରତିଯୋଗିତାମୂଳକତାକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ MoRTHର ବ୍ୟାପକ ପଦକ୍ଷେପର ଏକ ଅଂଶ।
ମଲ୍ଟି-ମୋଡାଲ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପାର୍କ ପାଟନା
ସଡ଼କ ପରିବହନ ଏବଂ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoRTH) ବିହାରର ପାଟନା ଜିଲ୍ଲାର ଫାଟୁଆ ତାଲୁକାରେ ଅବସ୍ଥିତ ଜୈତିଆ ଗ୍ରାମରେ ଏକ ମଲ୍ଟି-ମୋଡାଲ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପାର୍କ (MMLP) ବିକଶିତ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଛି। ୧୦୬.୧୯ ଏକର (୪୨.୯୭ ହେକ୍ଟର) ପରିବ୍ୟାପ୍ତ ଏହି ପ୍ରସ୍ତାବିତ ହବ୍ ୨୦୭୧ ସୁଦ୍ଧା ବାର୍ଷିକ ୫.୪୩ ନିୟୁତ ମେଟ୍ରିକ୍ ଟନ୍ (MMT) ପଣ୍ୟ ପରିବହନ କରିବ ବୋଲି ଆକଳନ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଏହା ଏହି ଅଞ୍ଚଳ ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ହବ୍ ହେବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ।
ରଣନୈତିକ ଭାବେ ଅବସ୍ଥିତ ଏହି ସ୍ଥାନଟି ଟପ୍ ସାର୍ଥୁଆ ରେଳ ଷ୍ଟେସନରୁ ମାତ୍ର ୬.୨ କିଲୋମିଟର ପାଟନା ବିମାନବନ୍ଦରରୁ ୩୦ କିଲୋମିଟର ଏବଂ ISBT ପାଟନା (ଜିରୋ ମାଇଲ୍) ଠାରୁ ୨୦ କିଲୋମିଟର ଦୂରରେ ଅବସ୍ଥିତ, ଯାହା ଦୃଢ଼ ମଲ୍ଟିମୋଡାଲ୍ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରେ। ଏହା ଫତୁଆ, ପାଟଳୀପୁତ୍ର ଏବଂ କୋପାକଲା ଶିଳ୍ପ କ୍ଷେତ୍ର ସମେତ ପ୍ରମୁଖ ଶିଳ୍ପ କ୍ଲଷ୍ଟରଗୁଡ଼ିକର ୩୦ କିଲୋମିଟର ପରିଧି ମଧ୍ୟରେ ଅବସ୍ଥିତ, ଯାହା ଏହାକୁ ଆଞ୍ଚଳିକ ଏବଂ ଦୂର-ଦୂରାନ୍ତର ମାଲ ପରିବହନକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଆଦର୍ଶ ଭାବରେ ଅବସ୍ଥିତ କରିଥାଏ। MMLP ପାଟନା-ଗୟା ରେଳ ଲାଇନର ନିକଟତରତା (୯ କିଲୋମିଟର ଦୂର) ଏବଂ NH-131G, NH-31, NH-139, NH-22, NH-119D, ଏବଂ ରାଜ୍ୟ ରାଜପଥ-1 (SH-1) ମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରମୁଖ ମାଲ ପରିବହନ କରିଡରକୁ ସିଧାସଳଖ ପ୍ରବେଶରୁ ଲାଭ ପାଇବ। ଏହି ରାସ୍ତାଗୁଡ଼ିକ ପାର୍କକୁ ପାଟନା ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦର, କୋଲକାତା ଏବଂ ହଳଦିଆ ବନ୍ଦର ଭଳି ପ୍ରମୁଖ ବାଣିଜ୍ୟ ସ୍ଥଳ ସହିତ ସଂଯୋଗ କରେ, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଘରୋଇ ଏବଂ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ମାଲ ପରିବହନ ସୁଗମ ହୋଇଥାଏ। ଏହାର କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଅବସ୍ଥିତି, ପର୍ଯ୍ୟାୟବଦ୍ଧ ବିକାଶ ରଣନୀତି ଏବଂ ସମନ୍ୱିତ ଭିତ୍ତିଭୂମି ସହିତ, ଜୈତିଆ MMLP ବିହାରର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଇକୋସିଷ୍ଟମକୁ ଆଧୁନିକୀକରଣ ଏବଂ ଅଞ୍ଚଳର ଆର୍ଥିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧିକୁ ସମର୍ଥନ କରିବାରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ।
ଶିଳ୍ପ ଏବଂ ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ବାଣିଜ୍ୟ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ବିଭାଗ (DPIIT)ର ଯୁଗ୍ମ ସଚିବ ଶ୍ରୀ ପଙ୍କଜ କୁମାରଙ୍କ ଅଧ୍ୟକ୍ଷତାରେ ଏହି ବୈଠକ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହୋଇଥିଲା।
sws
(Release ID: 2136250)