তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়
“চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ প্ৰক্ৰিয়াটো ৰহস্যৰ পৰা মুক্ত কৰাটো প্ৰয়োজনীয়,” প্ৰসূন যোশীয়ে ৫৫ তম আইএফএফআই মাষ্টাৰক্লাছত বক্তব্য ৰাখে
“চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ কেন্দ্ৰীভূত হৈ থাকিব নোৱাৰে আৰু চিএমঅ’টি হৈছে কাহিনী কোৱাৰ প্ৰক্ৰিয়াৰ বিকেন্দ্ৰীকৰণৰ দিশত এক পদক্ষেপ”
“যদি আপুনি ভাৰতৰ পৰা সঁচা কাহিনী ওলাই অহাটো বিচাৰে, আপুনি দেশৰ প্ৰতিটো কোণত বাস কৰা লোকসকলৰ বাবে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ সহজলভ্য কৰিব লাগিব”
“নীৰৱতা হৈছে চিৰন্তন শব্দ যি আমাক সংযোগ কৰে। নীৰৱতা হৈছে সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ ভাষা”
#IFFIWood, ২১ নৱেম্বৰ ২০২৪
আমাৰ বহুতো কাহিনীৰ ধাৰণা অকালতে মৰি যায় কিয়নো ব্যৱহাৰিক আৰু সৃজনশীল সীমাবদ্ধতাই আমাক আমাৰ ধাৰণাবোৰৰ ওপৰত বিশ্বাস হেৰুৱাবলৈ বাধ্য কৰে। এনেদৰে ভাৰত হৈছে সেই ঠাই য’ত কাহিনীৰ অকাল-হত্যা সংঘটিত হয়, প্ৰখ্যাত লেখক আৰু গীতিকাৰ প্ৰসূন যোশীয়ে আজি গোৱাত আইএফএফআই ২০২৪-ৰ লগে লগে হোৱা মাষ্টাৰক্লাছ দ্য জাৰ্নি ফ্ৰম স্ক্ৰিপ্ট টু স্ক্ৰীণ: ৰাইটিং ফৰ ফিল্ম এণ্ড বিয়ণ্ডত ভাষণ দি মন্তব্য কৰে।
শ্ৰী যোশীয়ে যোগ দিছিল যে নিৰন্তৰভাৱে নিজৰ শিল্পকলা অনুশীলন কৰাৰ কোনো বিকল্প নাই কিয়নো যেতিয়া সুযোগে আমাৰ দুৱাৰত টোকৰ মাৰে তেতিয়া অনুশীলন আৰম্ভ কৰিব নোৱাৰে।
“প্ৰকৃত বিষয়বস্তু ভাষাৰ দ্বাৰা সীমাবদ্ধ নহয় আৰু এনেদৰে আমি ক’ব পাৰোঁ যে শ্ৰেষ্ঠ কবিতা নীৰৱতাত ঘটে আৰু নীৰৱতা হৈছে চিৰন্তন শব্দ যি আমাক সংযোগ কৰে। নীৰৱতা হৈছে চূড়ান্ত ভাষা।” শ্ৰী যোশীয়ে যোগ দিছিল যে আমি চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ প্ৰক্ৰিয়াটো কলুষিত কৰিব লাগিব। চলচ্চিত্ৰৰ ষড়যন্ত্ৰ থাকিব পাৰে কিন্তু চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ প্ৰক্ৰিয়া নহয়।
শ্ৰী যোশীয়ে চলচ্চিত্ৰলৈ চিন্তাৰ যাত্ৰা কৰাৰ সময়ত তেওঁৰ শৈশৱৰ ঘটনাবোৰ বৰ্ণনা কৰিছিল যিবোৰ তাৰে জমিন পাৰ চলচ্চিত্ৰত তেওঁৰ গানৰ বাবে অনুপ্ৰেৰণা আছিল। “যেতিয়া আপুনি গভীৰভাৱে ব্যক্তিগত কিবা বৰ্ণনা কৰে ই সাৰ্বজনীন হৈ পৰে”, প্ৰসূন যোশীয়ে লগতে কয়।
“মোৰ মায়ে কবিতাত মোৰ কঠিন শব্দৰ ব্যৱহাৰৰ ওপৰত মন্তব্য কৰিছিল যিয়ে মোৰ লিখন প্ৰক্ৰিয়াক আকাৰ দিছিল যিয়ে মোক সমল লিখিবলৈ সক্ষম কৰিছিল যিটো পাঠকৰ সৈতে প্ৰতিধ্বনিত হ’ব আৰু কেৱল মোকে সন্তুষ্ট নকৰে।
সৃষ্টিশীল ক্ষেত্ৰত এআইৰ প্ৰভাৱৰ বিষয়ে কোৱাৰ সময়ত গীতিকাৰে লগতে কয় যে “মই কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তাক সহজভাৱে নলওঁ। ই সৃষ্টিশীল ক্ষেত্ৰত শেষত আঘাত কৰাৰ কথা আছিল, অৱশ্যে ই সৃষ্টিশীল ক্ষেত্ৰবোৰক প্ৰথমপ্ৰভাৱিত কৰিছে। আমি মনত ৰাখিব লাগিব যে গণিতৰ যিকোনো কেন্দ্ৰ কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তাৰ দ্বাৰা আয়ত্ত কৰিব পাৰি, অৱশ্যে, যদি কোনো এটা কবিতা বা কাহিনী কোনো চূড়ান্ত সত্যৰ পৰা ওলাই আহিছে, তেন্তে এআইয়ে সেইটো প্ৰস্তুত কৰিব নোৱাৰে। এআই প্ৰভাৱশালী হোৱাৰ লগে লগে সৃষ্টিকৰ্তাই প্ৰভাৱিত হৈছে, সৃষ্টি নহয়, চিবিএফচিৰ অধ্যক্ষই যোগ দিছিল।
আমি চাব লাগিব যে কাহিনী কোৱাটো কেৱল কেইখনমান চহৰৰ বাবে কেন্দ্ৰীভূত হৈ নাথাকে আৰু ক্ৰিয়েটিভ মাইণ্ডছ অফ টুমৰো (চিএমঅ’টি) উদ্যোগটোৱে মফচচিল অঞ্চলৰ গল্পকাৰসকলক উদ্ভৱ হ’বলৈ সক্ষম কৰি এই প্ৰক্ৰিয়াটো বিকেন্দ্ৰীকৰণ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰে, শ্ৰী যোশীয়ে লগতে কয়। আমি সৰু চহৰ আৰু চহৰৰ কাহিনীবোৰ কাৰ্যকৰীভাৱে ক’ব নোৱাৰো যেতিয়ালৈকে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকল সেই ঠাইবোৰৰ পৰা ওলাই নাহে। যদি আপুনি ভাৰতৰ পৰা সঁচা কাহিনী ওলাই অহাটো বিচাৰে তেন্তে আপুনি দেশৰ দূৰৱৰ্তী কোণৰ লোকসকলৰ বাবে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ সুলভ কৰি তুলিব লাগিব, তেওঁ সামৰণি মাৰিলে।
শ্ৰী অনন্ত বিজয়ে মাষ্টাৰক্লাছ পৰিচালনা কৰিছিল।
***
PIB IFFI CAST AND CREW | Rajith/Athira/Mahesh/Darshana | IFFI 55 - 41/AA
(Release ID: 2079591)
Visitor Counter : 15