তথ্য আৰু সম্প্ৰচাৰ মন্ত্ৰালয়

১৮ সংখ্যক মুম্বাই আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত চিত্ৰগ্ৰহণকাৰী ছানি জোচেফ আৰু আৰ.ভি. ৰমণিৰ কথোপকথন অধিবেশনত বৌদ্ধিক যুগলবন্দী দেখা গ’ল

চিনেমা হৈছে সামাজিক প্ৰয়োজন আৰু অভাৱ প্ৰতিফলিত কৰা এখন দাপোন: ছানি জোচেফ

আধুনিক তথ্যচিত্ৰত কাল্পনিক উপাদানবোৰ সচৰাচৰ হৈ আহিছে: আৰ.ভি. ৰমণী

Posted On: 19 JUN 2024 6:13PM by PIB Guwahati

১৮ সংখ্যক মুম্বাই আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত আজি চলচ্চিত্ৰ সম্পৰ্কে এক হাস্যকৰ আৰু গভীৰ কথোপকথন দেখা যায়। কথোপকথনৰ ভিতৰত 'বিয়ণ্ড বাউণ্ডেৰীজ'ত প্ৰখ্যাত চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা আৰু চিত্ৰগ্ৰহণকাৰী আৰ.ভি. ৰমণী আৰু ছানী যোচেফে অংশগ্ৰহণ কৰে । এই সুন্দৰ অধিৱেশনত চিনেমাটোগ্ৰাফীৰ কলা আৰু দৰ্শনৰ ওপৰত এক গভীৰ আলোচনা প্ৰদৰ্শন কৰা হৈছিল, যিয়ে দৰ্শকসকলক গভীৰ অন্তৰ্দৃষ্টি আৰু চিন্তাপ্ৰৱণ আলোচনাৰে আকৰ্ষিত কৰে।

                                                                          

অধিৱেশনৰ আৰম্ভণিতে ছানী যোচেফে বৰ্ণনামূলক চলচ্চিত্ৰত মৌলিকতাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে যিয়ে একতা আৰু একতাৰ মনোভাৱ কঢ়িয়াই আনে। সমাজ সংস্কাৰক শ্ৰী নাৰায়ণ গুৰুৰ উদ্ধৃতি দি তেওঁ কয়, "যি ভাল পায়, জীয়াই থাকে," চিনেমাক "প্ৰতি ছেকেণ্ডত ২৪ বাৰ প্ৰেম" বুলি তুলনা কৰে। তেওঁ কয় যে চিনেমা, ফিচাৰ ফিল্ম হওঁক বা তথ্যচিত্ৰই সামাজিক প্ৰয়োজনীয়তা আৰু অভাৱ প্ৰতিফলিত কৰা আইনা হিচাপে কাম কৰে।

                                                                          

ছানি যোচেফে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকলে দৃশ্যগ্ৰহণ কৰা বিষয়বস্তু আৰু জলবায়ুক সন্মান কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে, যিটো তেওঁ তেওঁৰ পৰামৰ্শদাতা, পৰিচালক জি. অৰবিন্দনৰ পৰা শিকিছে। তেওঁ তথ্যচিত্ৰখনৰ দৃশ্যগ্ৰহণৰ সময়ত নূন্যতম ব্যাঘাতৰ পোষকতা কৰিছিল, আৰু লগতে পৰামৰ্শ দিছিল যে বিষয়বোৰৰ ভাষা বুজি পোৱাটোৱে প্ৰকৃত আৱেগ আৰু ছন্দ ধৰি ৰখাত সহায় কৰে। চিত্ৰগ্ৰহণকাৰী আৰু সম্পাদনাৰ মাজৰ সম্পৰ্কৰ বিষয়ে উল্লেখ কৰি তেওঁ কয় যে ভাল সম্পাদকসকলে দৃশ্যৰ ভিতৰত অন্তৰ্নিহিত ছন্দবোৰ বুজি পায়, এই দুটা কলা প্ৰকাৰৰ আন্তঃসংযোগৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।

 

ৰাষ্ট্ৰীয় বঁটা বিজয়ী শ্ৰী আৰ.ভি. ৰমণীয়ে চিনেমাটোগ্ৰাফীৰ প্ৰতি তেওঁৰ দৃষ্টিভংগী ভাগ বতৰা কৰিছিল, যি বিষয় আৰু প্ৰণালীৰ প্ৰতি সহানুভূতি সৃষ্টি কৰাৰ চাৰিওফালে ঘূৰি থাকে। তেওঁ বৰ্ণনা কৰিছিল যে চিত্ৰগ্ৰহণৰ সময়ত কিমান অপৰিকল্পিত, স্বতঃস্ফূৰ্ত মুহূৰ্তবোৰ প্ৰায়ে যাদুকৰী, যাদুকৰী পৰিৱৰ্তনশীল দৃশ্য হৈ পৰে। ৰমণীৰ বাবে, চলচ্চিত্ৰৰ ধাৰণাটো বুজি পোৱাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ; তেওঁ বিশ্বাস কৰে যে যেতিয়া সম্ভাৱনাবোৰ অন্বেষণ কৰা হয় তেতিয়া দৃশ্যটোৰ সমাপ্তি স্বাভাৱিকতে আহে।

 

দুয়োজন চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাই দৃশ্যগ্ৰহণকাৰীৰ বিকশিত দৃশ্যপটৰ বিষয়ে আলোচনা কৰিছিল। ছানি জোচেফে ডিজিটেল কেমেৰা প্ৰযুক্তিৰ অগ্ৰগতিৰ প্ৰশংসা কৰিছিল যিয়ে কিছু পৰিমাণে কামৰ বোজা হ্ৰাস কৰিছিল আৰু চিত্ৰগ্ৰহণকাৰীসকলক অধিক স্বাধীনতা দিছিল। তেওঁ সমসাময়িক চলচ্চিত্ৰত পৰীক্ষামূলক চলচ্চিত্ৰৰ অভাৱক সমালোচনা কৰিছিল আৰু যুৱ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকলক পৰীক্ষা-নিৰীক্ষা কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰিছিল।

 

আৰ.ভি. ৰমণীয়ে কৈছিল যে আধুনিক তথ্যচিত্ৰত কাল্পনিক উপাদানবোৰ সাধাৰণ হৈ পৰিছে, বিশেষকৈ ষ্ট্ৰীমিং প্লেটফৰ্মত। তেওঁ যুক্তি দিছিল যে যদি এটা ভাল চিত্ৰনাট্য হাতত থাকে তেন্তে প্ৰযোজক বিচাৰি উলিওৱাটো সহজ। চিনেমাত কাল্পনিক উপাদানবোৰ ৰখাৰ সদায় কোনো প্ৰয়োজন নাথাকিব। চলচ্চিত্ৰখনৰ ধাৰণা আৰু চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকলৰ দৃষ্টি চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ বাবে যথেষ্ট।

 

এই অধিৱেশনত ছানি যোচেফ আৰু আৰ.ভি. ৰমণীৰ প্ৰশংসিত ৰচনাসমূহৰ ভিডিঅ' ক্লিপ দেখুওৱা হৈছিল, যাৰ ভিতৰত আছে দেওথাকাল, পিৰাভি, চিল্ড্ৰেন অফ মিনি জাপান, এ স্কুল অফ মাই ওন, বিয়ণ্ড দা হুইলচ, ফেচ লাইক এ মেন আৰু উইণ্ডফল অফ গ্ৰেছ। দৃশ্য আৰু বৌদ্ধিক উদ্দীপনাৰ এই মিশ্ৰণে চিন্তা আৰু কল্পনাৰ এক যুগলবন্দী প্ৰদান কৰিছিল, যি শ্ৰোতাসকলক গভীৰ অনুপ্ৰেৰণা প্ৰদান কৰিছিল।

 

চানী যোচেফ

 

ছানি জোছেফ এগৰাকী বিশিষ্ট চিত্ৰগ্ৰহণকাৰী আৰু ভাৰতীয় চলচ্চিত্ৰ আৰু টিভি প্ৰতিষ্ঠানৰ (এফটিআইআই) স্নাতক। তেওঁ কল্পকাহিনী আৰু অ-কল্পকাহিনী দুয়োখন চলচ্চিত্ৰলৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ অৱদান আগবঢ়াইছে। ৬৫ খন ফিচাৰ ফিল্ম আৰু সমান সংখ্যক তথ্যচিত্ৰ আৰু চুটি চলচ্চিত্ৰসহ এক আকৰ্ষণীয় পৰ্টফলিঅ'ৰ সৈতে, ছানিয়ে উদ্যোগটোৰ কেইজনমান আটাইতকৈ প্ৰতিষ্ঠিত পৰিচালকৰ সৈতে কাম কৰিছে। তেওঁৰ উল্লেখযোগ্য কল্পকাহিনীৰচনাসমূহৰ ভিতৰত আছে পিৰাভি, বাস্তুহাৰা, নিজালকুথু, ট্ৰেইন টু পাকিস্তান আৰু কাহিনী, আনহাতে তেওঁৰ প্ৰশংসিত তথ্যচিত্ৰসমূহৰ ভিতৰত আছে সহজ, আয়ুৰ্বেদ, দেৱী, আৰু লাইট আপ দ্য স্কাই। যোচেফ ইণ্ডিয়ান চছাইটি অফ দৃশ্যগ্ৰহণৰ সভাপতি আৰু সাধাৰণ সম্পাদক আছিল আৰু ইয়াৰ কোষাধ্যক্ষ হিচাপে কাৰ্যনিৰ্বাহ কৰি আছে।

 

আৰ ভি ৰমণী

 

আৰ ভি ৰমণী এজন প্ৰখ্যাত চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা আৰু চিত্ৰগ্ৰহণকাৰী। তথ্যচিত্ৰ নিৰ্মাণৰ পৃথিৱীত তেওঁ নিজৰ বাবে এটা চিহ্ন প্ৰস্তুত কৰিছে। ৰাষ্ট্ৰীয় বঁটা বিজয়ী ৰমণীৰ তথ্যচিত্ৰসমূহ তেওঁলোকৰ অনন্য, প্ৰভাৱবাদী শৈলীৰ বাবে জনাজাত যিয়ে অভিব্যক্তিৰ বিভিন্ন দিশ অন্বেষণ কৰে। মুম্বাই বিশ্ববিদ্যালয়ৰ পৰা পদাৰ্থ বিজ্ঞানত স্নাতক, ৰমণীৰ যাত্ৰা ফটো সাংবাদিকতাৰ সৈতে আৰম্ভ হৈছিল, পুনেৰ ফিল্ম এণ্ড টিভি ইনষ্টিটিউট অৱ ইণ্ডিয়াৰ পৰা চলচ্চিত্ৰ ফটোগ্ৰাফীত বিশেষজ্ঞহোৱাৰ আগতে, য'ৰ পৰা তেওঁ ১৯৮৫ চনত স্নাতক ডিগ্ৰী লাভ কৰিছিল। বিগত বছৰবোৰত, তেওঁৰ কাম আৰু পূৰ্বৱৰ্তী অনুষ্ঠান কেইবাখনো আন্তৰ্জাতিক চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত প্ৰদৰ্শিত হৈছে, যাৰ ফলত তেওঁ বিশ্বজুৰি প্ৰশংসা আৰু স্বীকৃতি লাভ কৰিছে।



(Release ID: 2029063) Visitor Counter : 4