অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav

অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰালয়ৰ বৰ্ষান্ত-২০২২ৰ পৰ্যালোচনা


২০২২ চনত আৰম্ভ হৈছে ৫০টা নতুন আৰচিএছ পথ; ইউডিএন ৪.২ আৰু ৪.৩ৰ অধীনত ১৪০টা নতুন আৰচিএছ পথ প্ৰদান কৰা হৈছে
অপাৰেচন গংগাৰ অধীনত ৯০খন খালী বিমানেৰে ইউক্ৰেইনৰ পৰা ২২৫০০ৰো অধিক ভাৰতীয় নাগৰিকক নিৰাপদে উদ্ধাৰ কৰা হয়

আইচিএঅ' কাউন্সিললৈ পুনৰ নিৰ্বাচিত ভাৰত (২০২২-২০২৫)

২০২২ চনত ডিজিচিএই প্ৰদান কৰা যোৱা দশকৰ সৰ্বাধিক সংখ্যক বাণিজ্যিক পাইলট অনুজ্ঞাপত্ৰ (চিপিএল)

এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ কৌশলগত নিৰ্বিনিয়োগ সম্পূৰ্ণ

একাধিক টাচ্ছ পইণ্টত টিকট আৰু পৰিচয় প্ৰমাণপত্ৰ পৰীক্ষণৰ প্ৰয়োজন নোহোৱাকৈ বিমানবন্দৰত নিৰৱচ্ছিন্ন আৰু সমস্যামুক্ত অভিজ্ঞতা প্ৰদানৰ বাবে আৰম্ভ কৰা হৈছে ডিজি যাত্ৰা(Digi Yatra)

ড্ৰোন প্ৰমাণীকৰণ আঁচনি, ড্ৰোন আমদানি নীতি, ড্ৰোন (সংশোধনী) নিয়ম, ২০২২ অধিসূচনা কৰা হৈছে

কৃষি উড়ান-২.০ত আৰু ৫টা বিমানবন্দৰ সংযোজন হোৱাত এই আঁচনিৰ অধীনত মুঠ বিমানবন্দৰ ৫৮টালৈ বৃদ্ধি পাইছে

Posted On: 16 DEC 2022 5:57PM by PIB Guwahati

আৰচিএছ-উড়ান

অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰালয়ৰ ফ্লেগশ্বিপ কাৰ্যসূচী আঞ্চলিক সংযোগ আঁচনি উড়ান (উড়ে দেশ কা আম নাগৰিক)ৰ লক্ষ্য হৈছে দ্বিতীয় আৰু তৃতীয় স্তৰৰ চহৰসমূহত বিমান পৰিবহণ আন্তঃগাঁথনি আৰু বিমান সংযোগৰ উন্নতিৰ সৈতে সাধাৰণ নাগৰিকৰ আকাংক্ষা পূৰণ কৰা। ২০২২ চনত উড়ানে কেইবাটাও নতুন মাইলৰ খুঁটি স্পৰ্শ কৰিছিল।

• ২০২২ চনৰ ১ জানুৱাৰীৰ পৰা ২০২২ চনৰ ০৮ ডিচেম্বৰৰ ভিতৰত ৫০টা নতুন আৰচিএছ পথ আৰম্ভ হৈছে।

• ৫টা বিমানবন্দৰ/হেলিপৰ্ট কেশোদ, দেওঘৰ, গণ্ডিয়া, জেইপুৰ আৰু আলমোৰা (H) কাৰ্যক্ষম।

• দেশৰ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহত ১০টা নতুন আৰ চি এছ পথ আৰম্ভ।

• উড়ান ৪.২ আৰু ৪.৩ৰ অধীনত ১৪০টা নতুন আৰচিএছ পথ প্ৰদান কৰা হৈছে।

• উড়ান আঁচনিৰ অধীনত ১৬টা নতুন বিমানবন্দৰ/ হেলিপৰ্ট/ জল বিমানবন্দৰ চিনাক্ত কৰা হৈছে।

পাৰেচন গংগা

২০২২ চনৰ ফেব্ৰুৱাৰী-মাৰ্চ মাহত ইউক্ৰেইনত আবদ্ধ ভাৰতীয় নাগৰিকসকলক নিৰাপদে উলিয়াই অনাৰ লক্ষ্যৰে ভাৰত চৰকাৰে ‘অপাৰেচন গংগা’ আঁচনি আৰম্ভ কৰে। কিয়েভ(ইউক্ৰেইন) আৰু ইয়াৰ চুবুৰীয়া দেশ ৰোমানিয়া (বুখাৰেষ্ট আৰু ছুচেভা), হাংগেৰী (বুডাপেষ্ট), পোলেণ্ড (ৰেজ'ভ) আৰু শ্লোভাকিয়াৰ পৰা আৱদ্ধ ভাৰতীয় নাগৰিকসকলক বিমানেৰে উদ্ধাৰ আৰু ঘূৰাই অনাৰ বাবে এই আঁচনি আৰম্ভ কৰা হৈছিল। ইউক্ৰেইনত আবদ্ধ ভাৰতীয় নাগৰিকসকলক খালী কৰাৰ প্ৰচেষ্টাৰ সমন্বয়ৰ বাবে অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰীৰ নেতৃত্বত ৩ জন সদস্যৰ প্ৰতিনিধি দলক ৰোমানিয়ালৈ প্ৰেৰণ কৰা হয়।

এই সময়ছোৱাত মুঠ ৯০খন খালী বিমান চলাই ইউক্ৰেইনৰ পৰা ২২৫০০ৰো অধিক ভাৰতীয় নাগৰিকক নিৰাপদে উদ্ধাৰ কৰা হয়।

নিৰ্ধাৰিত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সংযোগ পুনৰ আৰম্ভ

ভাৰতত ক’ভিড-১৯ মহামাৰীৰ সংক্ৰমণ ৰোধৰ উদ্দেশ্যে ভাৰতলৈ আৰু ভাৰতৰ পৰা নিৰ্ধাৰিত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বাণিজ্যিক যাত্ৰী সেৱাৰ কাম-কাজ ২৩ মাৰ্চ, ২০২০ৰ পৰা বন্ধ কৰি দিয়া হৈছিল। পৰৱৰ্তী সময়ত বিদেশত থকা ভাৰতীয় নাগৰিকসকলক প্ৰত্যাৱৰ্তন কৰাত সহায়ৰ বাবে ‘বন্দে ভাৰত অভিযান’ আৰম্ভ কৰা হয়। নিলম্বনৰ সময়ছোৱাত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সংযোগৰ সুবিধাৰ বাবে আৰু ট্ৰেনজিট ভ্ৰমণত বাধা আৰোপ কৰিবলৈ বন্দে ভাৰত অভিযানৰ অধীনত ৩৭খন বিদেশী দেশৰ সৈতে এয়াৰ বাবলৰ ব্যৱস্থা স্থাপন কৰা হৈছিল।

নিৰ্ধাৰিত বাণিজ্যিক আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় যাত্ৰী সেৱা ২০২২ চনৰ ২৭ মাৰ্চৰ পৰা পুনৰ আৰম্ভ কৰা হয় আৰু এনে সকলো কাৰ্য্যকলাপ মন্ত্ৰালয় ডব্লিউৱে জাৰি কৰা এছ অ’ পি অনুসৰণ কৰি অব্যাহত ৰখাৰ প্ৰয়োজনীয়তা আছিল, যিটো সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।

আন্তৰ্জাতিক অসামৰিক বিমান সংস্থাৰ (আইচিএও) দ্বাৰা চিঅআৰএছআইএ/এলটিএজি প্ৰস্তাৱত ভাৰতৰ অৱদান

আন্তৰ্জাতিক বিমান পৰিবহণৰ বাবে কাৰ্বন অফছেটিং আৰু হ্ৰাস আঁচনি (CORSIA)ৰ উন্নয়নশীল ৰাষ্ট্ৰসমূহৰ ওপৰত কি প্ৰভাৱ পৰিব, সেই বিষয়ে ভাৰতে আৰম্ভণিৰে পৰাই চিন্তিত হৈ আহিছে। এই ৰাজ্যসমূহৰ বিমান বজাৰসমূহ বৃদ্ধিৰ ট্ৰেজেক্টৰী পৰ্যায়ত আছে আৰু উন্নত ৰাজ্যসমূহৰ বিমান বজাৰৰ তুলনাত এতিয়াও ফুলি উঠা নাই। ২০২২ চনৰ ২৭ জানুৱাৰীত ভাৰতৰ প্ৰতিনিধি দলৰ উদ্যোগত আইচিএঅ’ পৰিষদত ৯খন সমমনা দেশৰ (এলএমচি) উচ্চ পৰ্যায়ৰ বৈঠকৰ ৰূপত এক জলভাগ অনুষ্ঠানৰ আয়োজন কৰা হয়। উন্নয়নশীল ৰাষ্ট্ৰৰ সপক্ষে ভিত্তি ৰেখাৰ আলোচনাৰ বাবে এল এম চি আৰু আই চি এ অ’ৰ অন্যান্য সদস্য ৰাষ্ট্ৰৰ সৈতে ভাৰতে আলোচনাত মিলিত হৈছিল আৰু এই প্ৰচেষ্টাত সফল হৈছে। সমমনা দেশসমূহৰ সক্ৰিয় সমৰ্থনত ভাৰতে কৰ্ছিয়াৰ ভিত্তি ৰেখা ২০১৯ চনৰ নিৰ্গমনৰ ৮৫%লৈ হ্ৰাস কৰি ভাৰতীয় বাহকসকলক উপকৃত কৰাৰ লগতে অনুসৰণ চক্ৰৰ বাবে ‘ব্যক্তিগত বৃদ্ধিৰ কাৰক’ হ্ৰাস কৰাৰ তীব্ৰ পোষকতা কৰিছে আৰু সক্ষম হৈছে।

আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সংযোগঃ

ভাৰতে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বিমান সেৱাৰ এক বিস্তৃত নেটৱৰ্ক পৰিচালনা কৰে আৰু বৰ্তমান ১১৬খন দেশৰ সৈতে বিমান সেৱাৰ চুক্তি আছে। ধাৰাবাহিক প্ৰচেষ্টাৰ ক্ষেত্ৰত ভাৰতে বৰ্তমান ৪০ খনতকৈও অধিক দেশৰ সৈতে প্ৰত্যক্ষ সংযোগ প্ৰদান কৰে, আনহাতে, পৰোক্ষ পথৰ জৰিয়তে ১০০ খনতকৈও অধিক দেশক সংযোগ কৰে। দ্বিপাক্ষিক এ এছ এৰ বিধান অনুসৰি বিদেশী বাহকসমূহৰ নাম নিৰ্ধাৰণৰ সুবিধা প্ৰদান কৰি বিদেশী দেশৰ পৰা সংযোগ বজাই ৰখাটো নিশ্চিত কৰা হৈছে।

২০১৪ চনৰ পৰা ভাৰতে ৫৫খনতকৈও অধিক দেশৰ সৈতে বুজাবুজি চুক্তি স্বাক্ষৰ কৰিছে, য’ত ২০২২ চনতেই ভাৰতে ইথিওপিয়া, জিম্বাবুৱে, কংগোৰ ডি আৰ, চুডান আৰু জাৰ্মানীৰ সৈতে বুজাবুজি চুক্তি সংশোধন কৰিছে।

আইচিএঅ’ কাউন্সিললৈ ভাৰত পুনৰ নিৰ্বাচিতঃ

এম ই এৰ সৈতে এম অ’ চি এয়ে সংহত প্ৰচেষ্টা হাতত লৈছিল আৰু আই চি এ অ’ কাউন্সিলত ভাৰতৰ প্ৰাৰ্থীত্বক সমৰ্থন কৰাৰ বাবে ৭০খনতকৈও অধিক দেশৰ প্ৰতিনিধিৰ সমাৱেশ আহ্বান কৰি এক সক্ৰিয় অভিযানৰ আয়োজন কৰিছিল।

আইচিএঅ’ৰ ৪১ সংখ্যক সাধাৰণ পৰিষদৰ সময়ত ভাৰত দ্বিতীয় খণ্ডৰ অধীনত আইচিএঅ’ পৰিষদ (২০২২-২০২৫)লৈ পুনৰ নিৰ্বাচিত হৈছে, য’ত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় অসামৰিক বিমান পৰিবহণৰ সুবিধা প্ৰদানৰ ক্ষেত্ৰত সৰ্বাধিক অৱদান আগবঢ়োৱা দেশসমূহ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে।

উৰণ প্ৰশিক্ষণ সংস্থা (FTO)

উৰণ প্ৰশিক্ষণ সংস্থাসমূহ অসামৰিক বিমান পৰিবহণ সঞ্চালকালয় (ডিজিচিএ)ৰ দ্বাৰা নিয়ন্ত্ৰিত হয়। ১৯৩৭ চনৰ বিমান নিয়ম অনুসৰি ব্যক্তিগত পাইলট আৰু বাণিজ্যিক পাইলটৰ অনুজ্ঞাপত্ৰ প্ৰদানৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় উৰণৰ অভিজ্ঞতা কেৱল ডিজিচিএ অনুমোদিত এফটিঅ’তহে লাভ কৰিব লাগিব।

২০২২ চনৰ ৩০ নৱেম্বৰলৈকে দেশৰ ৫২টা ঘাটিত ৩৪টা ডিজিচিএ অনুমোদিত এফটিঅ’ কাম কৰি আছে।ইয়াৰে আমেথি (ইউপি)ত থকা ইগ্ৰুয়া কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ অধীনত, আঠটা ৰাজ্য চৰকাৰৰ অধীনত আৰু ২৫টা ব্যক্তিগত খণ্ডৰ মালিকানাধীন।

অসামৰিক বিমান পৰিবহণ সঞ্চালকালয় (ডিজিচিএ)

ডিজিচিএই ২০২২ চনৰ ভিতৰত ইজিচিএৰ একক উইণ্ড’ ডিজিটেল প্লেটফৰ্মৰ জৰিয়তে আজিলৈকে ১৬৪০১ সংখ্যক বিমান ক্ৰুৰ অনুজ্ঞাপত্ৰ প্ৰদান আৰু নবীকৰণৰ আবেদন প্ৰক্ৰিয়াকৰণ কৰিছে। চলিত বৰ্ষ ২০২২ত ডিজিচিএই যোৱা দশকত সৰ্বাধিক কমাৰ্চিয়েল পাইলট লাইচেন্স (চিপিএল) প্ৰদান কৰিছে।

এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ বিনিয়োগ বন্ধ

কেবিনেট কমিটি অন ইকনমিক এফেয়াৰ্ছ (চিচিইএ)-ক্ষমতাপ্ৰাপ্ত এয়াৰ ইণ্ডিয়া স্পেচিফিক অলটাৰনেটিভ মেকানিজমে (আইএছএম) মেছাৰ্ছ টাটা সন্স প্ৰাইভেট লিমিটেডৰ সম্পূৰ্ণ মালিকানাধীন সহযোগী কোম্পানী মেছাৰ্ছ টালেচ প্ৰাইভেট লিমিটেডৰ সৰ্বোচ্চ মূল্যৰ নিবিদাত অনুমোদন জনায়। লিমিটেডে এয়াৰ ইণ্ডিয়াত ভাৰত চৰকাৰৰ ১০০% ইকুইটি শ্বেয়াৰহোল্ডিঙৰ লগতে এআইএক্সএল আৰু আইএছএটিএছত এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ ইকুইটি শ্বেয়াৰহোল্ডিং বিক্ৰীৰ বাবে। বিজয়ী নিবিদা আছিল এআইৰ বাবে এণ্টাৰপ্ৰাইজ ভেল্যু (ইভি) বিবেচনা হিচাপে ১৮,০০০ কোটি টকা (এআইএক্সএল আৰু আইএছএটিএছত এআইৰ অংশীদাৰিত্বৰ সৈতে এআইৰ ১০০% শ্বেয়াৰ)।

এয়াৰ ইণ্ডিয়া লিমিটেড আৰু অসামৰিক বিমান পৰিবহন মন্ত্ৰালয়ৰ মাজত মেচৰ টেলেচ প্ৰাইভেট লিমিটেডৰ মাজত শ্বেয়াৰ ক্ৰয় চুক্তি (এছপিএ) স্বাক্ষৰিত হৈছিল। মেচাৰ্ছ টেলেচ প্ৰাইভেট লিমিটেডে ডিআইপিএএমৰ হিচাপত ২,৭০০ কোটি টকাৰ নগদ উপাদান (১৮০০ কোটি টকাৰ ১৫%) জমা কৰে আৰু ১৫,৩০০ কোটি টকাৰ (১৮,০০০ কোটি টকাৰ ৮৫%) ঋণ গ্ৰহণ কৰে। এনেদৰে এয়াৰ ইণ্ডিয়াত ভাৰত চৰকাৰৰ ১০০% অংশীদাৰিত্বৰ কৌশলগত নিৰ্বিনিয়োগৰ প্ৰক্ৰিয়া আৰু এয়াৰ ইণ্ডিয়া এক্সপ্ৰেছ লিমিটেডৰ ১০০% অংশীদাৰিত্ব আৰু এয়াৰ ইণ্ডিয়া এছএটিএছৰ ৫০% অংশীদাৰিত্ব ২৭.০১.২০২২ত সম্পূৰ্ণ হৈছে।

পূৰ্বৰ এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ কৰ্মচাৰীসকলৰ কল্যাণৰ বাবে গ্ৰহণ কৰা ব্যৱস্থাসমূহ:

এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ যোগ্য অৱসৰপ্ৰাপ্ত/অৱসৰপ্ৰাপ্ত কৰ্মচাৰীসকলৰ বাবে এখন চিকিৎসা আঁচনি, অংশীদাৰসকলৰ সৈতে যথাযথ আলোচনাৰ অন্তত, ১৬.০২.২০২২ তাৰিখে চূড়ান্ত কৰা হয়। এই আঁচনিখনে হিতাধিকাৰীসকলক চিকিৎসাৰ সুবিধা প্ৰদানৰ বাবে চিজিএইচএছ আৰু এনএইচএৰ মঞ্চ ব্যৱহাৰ কৰিব বিচাৰিছে।

২০২২ চনৰ ১২ ডিচেম্বৰলৈকে ৪২,৬০০ হিতাধিকাৰীৰ ভিতৰত ৩৯,২২৮খন চিজিএইচএছ কাৰ্ড প্ৰদান কৰা হৈছে। হিতাধিকাৰীসকলে চিজিএইচএছৰ জৰিয়তে অ’পিডি চিকিৎসাৰ সুবিধা লাভ কৰি আহিছে। আইপিডিৰ সুবিধাসমূহৰ বাবে দাবীসমূহ প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱস্থা চূড়ান্ত হোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে।

হজ ২০২২

২০২২ চনৰ ৪ জুন তাৰিখৰ পৰা আৰম্ভ হোৱা হাজ ২০২২ৰ কাম-কাজ ১৩ আগষ্ট, ২০২২ তাৰিখে মসৃণ আৰু সফলতাৰে সম্পূৰ্ণ হয়। তিনিটা বিমান সংস্থা অৰ্থাৎ চৌদি আৰব এয়াৰলাইন্স, স্পাইচজেট আৰু ফ্লাইনাছে সমগ্ৰ ভাৰতৰ ১০টা এম্বাৰ্কেচন পইণ্টৰ পৰা জেদ্দা/ মদীনালৈ আৰু উভতি আহি ৫৬,৬৩৪ জন তীৰ্থযাত্ৰী কঢ়িয়াই লৈ ফুৰিছিল।

এয়াৰ কৰ্পৰেশ্যন (ট্ৰেন্সফাৰ অৱ আণ্ডাৰটেকিংছ এণ্ড ৰিপিল) এক্ট, ১৯৯৪

এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ বিনিয়োগ বন্ধ হোৱাৰ লগে লগে এয়াৰ কৰ্পৰেশ্যন (Transfer of Undertakings and Repeal) Act, ১৯৯৪ অচল হৈ পৰিল। ইয়াৰ পৰিপ্ৰেক্ষিতত উক্ত আইন বাতিলৰ বাবে কেবিনেটৰ অনুমোদন লাভ কৰা হৈছে।

ডিজি যাত্ৰা

একাধিক টাচ পইণ্টত টিকট আৰু আইডিৰ পৰীক্ষণৰ প্ৰয়োজন নোহোৱাকৈ বিমানবন্দৰত যাত্ৰীসকলক নিৰৱচ্ছিন্ন আৰু হেঁচামুক্ত অভিজ্ঞতা প্ৰদানৰ বাবে অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰালয়ে আৰম্ভ কৰা এক পদক্ষেপ ডিজি যাত্ৰা নীতি। দিল্লী, বেংগালুৰু আৰু বাৰাণসী বিমানবন্দৰত অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰীয়ে ০১.১২.২০২২ তাৰিখে ডিজি যাত্ৰা আৰম্ভ কৰিছে। কলকাতা, পুনে, বিজয়াৱাদা, আৰু হায়দৰাবাদ বিমানবন্দৰত ২০২৩ চনৰ মাৰ্চ মাহৰ ভিতৰত কাৰ্যকৰী কৰাৰ পৰিকল্পনা কৰা হৈছে।এইটো সকলো বিমানবন্দৰতে পৰ্যায়ক্ৰমে কাৰ্যকৰী কৰা হ’ব। Digi Yatra App android ৰ লগতে IoS প্লেটফৰ্মতো উপলব্ধ।

ড্ৰোন

ড্ৰ’ন নিয়ম, ২০২১ৰ অধীনত পাঁচোটা আবেদন প্ৰ-পত্ৰ ডিজিটেল স্কাই প্লেটফৰ্মত ২০২২ চনৰ ২৬ জানুৱাৰীত অনলাইনযোগে প্ৰদান কৰা হৈছে।

ড্ৰ’ন প্ৰমাণীকৰণ আঁচনি ২০২২ চনৰ ২৬ জানুৱাৰীত অধিসূচনা কৰা হৈছে, যাৰ ফলত ড্ৰ’ন নিৰ্মাতাসকলে টাইপ চাৰ্টিফিকেট লাভ কৰাটো সহজ হৈ পৰিছে।

ড্ৰ’ন আমদানি নীতি ২০২২ চনৰ ৯ ফেব্ৰুৱাৰীত অধিসূচনা কৰা হৈছে, বিদেশী ড্ৰ’ন আমদানি নিষিদ্ধ কৰা হৈছে আৰু ড্ৰ’নৰ উপাদান আমদানি মুক্ত কৰা হৈছে

ড্ৰ’ন (সংশোধনী) নিয়ম, ২০২২ ২০২২ চনৰ ১১ ফেব্ৰুৱাৰীত অধিসূচনা কৰা হৈছে, য’ত ড্ৰ’ন পাইলটৰ অনুজ্ঞাপত্ৰৰ প্ৰয়োজনীয়তা বাতিল কৰা হৈছে।

ইউজ কেছ আৰু নীতি সংস্কাৰৰ ওপৰত আলোকপাত কৰিবলৈ সমগ্ৰ দেশৰ ১২খন ৰাজ্যত ড্ৰ’ন মেলাৰ আয়োজন কৰা হয়।

মুখ্য অতিথি হিচাপে প্ৰধানমন্ত্ৰী ডাঙৰীয়াৰ উপস্থিতিত ২৭-২৯ মে' ২০২২ৰ ভিতৰত প্ৰগতি ময়দানত এক বৃহৎ ভাৰত ড্ৰোন মহোৎসৱ ২০২২ৰ আয়োজন কৰা হয়। এই অনুষ্ঠানত ৭০ জনতকৈ অধিক ড্ৰ’ন প্ৰদৰ্শক আৰু স্কুলীয়া ছাত্ৰ-ছাত্ৰীকে ধৰি ১০ হাজাৰ দৰ্শকে অংশগ্ৰহণ কৰে।

কৃষি উড়ান-‘অন্নদাতা’ৰ বাবে সমস্যাবিহীন কম খৰচী সময় নিৰ্ধাৰিত বিমান পৰিবহণ

২০২১ চনৰ ২৭ অক্টোবৰত ঘোষণা কৰা কৃষি উদন ২.০ত পাহাৰীয়া অঞ্চল, উত্তৰ-পূব ৰাজ্য আৰু জনজাতীয় অঞ্চলৰ পৰা নষ্ট হ’ব পৰা খাদ্য সামগ্ৰী পৰিবহণৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰা হ’ব। কৃষি উদন আঁচনিৰ অধীনত ভাৰতীয় বিমানবন্দৰ কৰ্তৃপক্ষই প্ৰধানকৈ ভাৰতীয় মালবাহী জাহাজ আৰু পি টু চি (যাত্ৰীৰ পৰা কাৰ্গো) বিমানৰ বাবে লেণ্ডিং, পাৰ্কিং, টাৰ্মিনেল নেভিগেচনেল লেণ্ডিং চাৰ্জ (টি এন এল চি) আৰু ৰুট নেভিগেচন ফেচিলিটি চাৰ্জ (আৰ এন এফ চি)ৰ সম্পূৰ্ণ ৰেহাই প্ৰদান কৰে উত্তৰ-পূব, পাহাৰীয়া আৰু জনজাতীয় অঞ্চলত গুৰুত্ব দি প্ৰায় ২৫টা বিমানবন্দৰ আৰু অন্যান্য অঞ্চল/এলেকাৰ ২৮টা বিমানবন্দৰ।

গ্ৰীণফিল্ড বিমানবন্দৰ নীতি

ভাৰত চৰকাৰে (গোল) গ্ৰীণফিল্ড বিমানবন্দৰ (জিএফএ) নীতি, ২০০৮ প্ৰণয়ন কৰিছে য’ত দেশত নতুন গ্ৰীণফিল্ড বিমানবন্দৰ স্থাপনৰ বাবে নিৰ্দেশনা, পদ্ধতি আৰু চৰ্তসমূহ প্ৰদান কৰা হৈছে। নীতি অনুসৰি, বিমানবন্দৰ স্থাপন কৰিবলৈ ইচ্ছুক ৰাজ্য চৰকাৰকে ধৰি এজন বিমানবন্দৰ উন্নয়নকাৰীয়ে অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰালয়লৈ (MoCA) এটা প্ৰস্তাৱ প্ৰেৰণ কৰিব লাগিব, নিৰ্ধাৰিত আৰ্হিত (www.civilaviation.gov. in ত উপলব্ধ) ক ২-পৰ্যায়ৰ প্ৰক্ৰিয়া অৰ্থাৎ ‘ছাইট ক্লিয়াৰেন্স’ আৰু তাৰ পিছত ‘ইন-প্ৰিন্সিপল’ অনুমোদন। ভাৰত চৰকাৰে এতিয়ালৈকে সমগ্ৰ দেশতে ২১টা গ্ৰীণফিল্ড বিমানবন্দৰ যথা, গোৱাৰ মোপা, নৱী মুম্বাই, মহাৰাষ্ট্ৰৰ শিৰদী আৰু সিন্ধুদুৰ্গ, কলাবুৰাগী, বিজয়াপুৰা, হাছান আৰু কৰ্ণাটকৰ শিৱমোগ্গা, ডাবৰা ( মধ্যপ্ৰদেশৰ গ্ৱালিয়ৰ), উত্তৰ প্ৰদেশৰ কুছিনগৰ আৰু নয়ডা (জেৱাৰ), গুজৰাটৰ ঢোলেৰা আৰু হিৰাছৰ, অন্ধ্ৰপ্ৰদেশৰ পুডুচেৰী, দগাদৰ্থী, ভোগাপুৰম আৰু ওৰাভাকাল (কুৰনুল)ৰ কাৰাইকাল, পশ্চিম বংগৰ দুৰ্গাপুৰ, ছিকিমৰ পাকয়ং, কেৰেলাৰ কাননুৰ আৰু সমগ্ৰ দেশৰ অৰুণাচল প্ৰদেশৰ ইটানগৰৰ ড’নি প’লো।

ইয়াৰে ৯টা গ্ৰীণফিল্ড বিমানবন্দৰ অৰ্থাৎ দুৰ্গাপুৰ, শ্বিৰ্দি, কান্নুৰ, পাকয়ং, কালাবুৰাগী, অৰভাকাল (কুৰনুল), সিন্ধুদুৰ্গ, কুছিনগৰ আৰু ডোনি পোলো, ইটানগৰ কাৰ্যকৰী কৰা হৈছে। আৰু এটা গ্ৰীণফিল্ড বিমানবন্দৰ অৰ্থাৎ মনোহৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বিমানবন্দৰ-মোপা গোৱা ১১.১২.২০২২ তাৰিখে উদ্বোধন কৰা হৈছে আৰু কাৰ্যকৰী কৰাৰ বাবে সাজু হৈছে।

এ এ আই বিমানবন্দৰ

আগৰতলা বিমানবন্দৰত ৪৫০ কোটি টকা ব্যয়েৰে ৩০,০০০ বৰ্গমিটাৰ এলেকাৰ নতুন ইণ্টিগ্ৰেটেড টাৰ্মিনেল ভৱন, ১২০০ পিএইচপি আৰু ৩ এমপিপিএ আৰু এপ্ৰনৰ বাৰ্ষিক ক্ষমতা 3 এমপিপিএ আৰু এপ্ৰনৰ বাৰ্ষিক ক্ষমতা ৰখা হৈছে।

দেওঘৰ বিমানবন্দৰ লিমিটেডৰ দ্বাৰা দেওঘৰ বিমানবন্দৰৰ উন্নয়ন {ভাৰতীয় বিমানবন্দৰ প্ৰাধিকৰণ (৫১% ইকুইটি অংশীদাৰিত্ব) আৰু ঝাৰখণ্ড চৰকাৰৰ (৪৯% ইকুইটি অংশ)} ডিআৰডিঅ'ৰ সহযোগত এয়াৰ বাছ-৩২১/ বি৭৩৭ প্ৰকাৰৰ বিমান পৰিচালনাৰ বাবে ৪০০ কোটি টকা ব্যয় কৰি ১২ জুলাই, ২০২২ত ডিআৰডিঅ'ৰ পৰা ২০০ কোটি টকাৰ অনুদানৰ সৈতে এক যুটীয়া উদ্যোগ উদ্বোধন কৰা হৈছিল।

উচ্চতাৰ নিয়মাৱলীৰ সংশোধন

বিমান বন্দৰৰ চাৰিওফালে থকা অট্টালিকাবোৰৰ উচ্চতা নিয়ন্ত্ৰণ কৰা বিদ্যমান উচ্চতাৰ নিয়মবোৰ সংশোধন কৰা হৈছে যাতে বিমান বন্দৰত সৃষ্টি কৰা আন্তঃগাঁথনি বিমান পৰিচালনাৰ সুৰক্ষাৰ সৈতে আপোচ নকৰাকৈ সৰ্বাধিক পৰিমাণে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি।

সুগম্য ভাৰত অভিযান

প্ৰতিবন্ধী ব্যক্তিসকলৰ বাবে সাৰ্বজনীন প্ৰৱেশাধিকাৰ প্ৰাপ্ত কৰাৰ বাবে ৩ ডিচেম্বৰ, ২০১৫ তাৰিখে এক দেশব্যাপী অভিযান আৰম্ভ কৰা হৈছে, যাতে সমান সুযোগ আৰু অধিকাৰসুৰক্ষা প্ৰদান কৰা হয় যি প্ৰতিবন্ধী ব্যক্তিসকলক পৰিবহনত বৈষম্যহীনতা প্ৰদান কৰে।

অসামৰিক বিমান পৰিবহন মন্ত্ৰালয়ে সমগ্ৰ অসামৰিক বিমান পৰিবহন খণ্ডৰ সন্দৰ্ভত মানক নিৰ্দেশনা প্ৰস্তুত কৰিছে যাতে এই অভিযান সফল হয়।

***

YB/DNS/MS


(Release ID: 1886504) Visitor Counter : 347