|
PIB Headquarters
୨୦୨୫ ଅକ୍ଟୋବରରେ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧି
Posted On:
03 NOV 2025 3:30PM by PIB Bhubaneshwar
ମୁଖ୍ୟ ପଦକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକ
- ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ମୋଟ ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହ ପରିମାଣ ୧,୯୫,୯୩୬ କୋଟି ଟଙ୍କା
- ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ଅବଧି ପାଇଁ ବାର୍ଷିକ ମାସିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ୪.୬%
- ମୋଟ ଘରୋଇ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ୨.୦% ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ଯାହା ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରେ ୧,୪୨,୨୫୧ କୋଟିରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ରେ ୧,୪୫,୦୫୨ କୋଟିକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି।
ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ସଂଗୃହୀତ ମୋଟ ସାମଗ୍ରୀ ଏବଂ ସେବା ଟିକସ (ଜିଏସଟି) ରାଜସ୍ୱ ହେଉଛି ୧,୯୫,୯୩୬ କୋଟି ଟଙ୍କା ଯାହା ଗତ ବର୍ଷର ସମାନ ମାସରେ ୧,୮୭,୩୪୬ କୋଟି ଟଙ୍କା ତୁଳନାରେ ୪.୬ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପଞ୍ଜିକୃତ କରିଛି। ୨୦୨୫ ସେପ୍ଟେମ୍ବର ଶେଷରେ ନିକଟରେ ଜିଏସଟି ହାର ଯୁକ୍ତିସଙ୍ଗତ ହେବା ପରେ ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହରେ ତୀବ୍ର ବୃଦ୍ଧି ଉତ୍ସବ ଋତୁରେ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ନିରନ୍ତର ଚାହିଦାକୁ ସୂଚିତ କରିଛି। ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବାର୍ଷିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ୭.୮ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ଯାହା ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରେ ୯,୬୫,୧୩୮ କୋଟି ଟଙ୍କାରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ୧୦,୪୦,୦୫୫ କୋଟି ଟଙ୍କାକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ମାସିକ ମୋଟ ଘରୋଇ ରାଜସ୍ୱ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରେ ୧,୪୨,୨୫୧ କୋଟି ଟଙ୍କାରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ୧,୪୫,୦୫୨ କୁ ୨ ପ୍ରତିଶତ ଅଧିକ ଥିବାବେଳେ ଆମଦାନୀରୁ ମୋଟ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ୧୨.୯ ପ୍ରତିଶତ ର ବାର୍ଷିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପଞ୍ଜିକୃତ କରିଛି, ଯାହା ଦୃଢ଼ ବାଣିଜ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ (ଟେବୁଲ ୧ ଦେଖନ୍ତୁ)।
ଟେବୁଲ ୧: ଜିଏସଟି ମୋଟ ଏବଂ ନିଟ୍ ଆଦାୟ ୩୧/୧୦/୨୦୨୫ ଅନୁଯାୟୀ (କୋଟି ଟଙ୍କାରେ)
|
GST Collections
|
Monthly
|
Yearly
|
|
|
Oct-24
|
Oct-25
|
% Growth
|
Oct-24
|
Oct-25
|
% Growth
|
|
A
|
B
|
C
|
D = C/B-1
|
E
|
F
|
G = F/E-1
|
|
A.1. Domestic
|
|
CGST
|
33,821
|
36,547
|
|
2,37,373
|
2,58,364
|
|
|
SGST
|
41,864
|
45,134
|
|
2,94,365
|
3,20,425
|
|
|
IGST
|
54,878
|
55,647
|
|
3,51,963
|
3,83,000
|
|
|
CESS
|
11,688
|
7,724
|
|
81,437
|
78,266
|
|
|
Gross Domestic Revenue
|
1,42,251
|
1,45,052
|
2.0%
|
9,65,138
|
10,40,055
|
7.8%
|
|
A.2. Imports
|
|
IGST
|
44,233
|
50,796
|
|
3,02,524
|
3,43,423
|
|
|
CESS
|
863
|
88
|
|
6,779
|
5,889
|
|
|
Gross Import Revenue
|
45,096
|
50,884
|
12.84%
|
3,09,303
|
3,49,312
|
12.9%
|
|
A.3. Gross GST Revenue (A.1 + A.2)
|
|
CGST
|
33,821
|
36,547
|
|
2,37,373
|
2,58,364
|
|
|
SGST
|
41,864
|
45,134
|
|
2,94,365
|
3,20,425
|
|
|
IGST
|
99,111
|
1,06,443
|
|
6,54,488
|
7,26,423
|
|
|
CESS
|
12,550
|
7,812
|
|
88,216
|
84,154
|
|
|
Total Gross GST Revenue
|
1,87,346
|
1,95,936
|
4.6%
|
12,74,442
|
13,89,367
|
9.0%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ମୋଟ ଜିଏସଟି ଫରସ୍ତରେ ମାସିକ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ୩୯.୬ ପ୍ରତିଶତ ରହିଛି, ଯେଉଁଥିରେ ଫେରସ୍ତ-ଘରୋଇ ୨୬.୫ ପ୍ରତିଶତ ଏବଂ ଫେରସ୍ତ-ଆମଦାନୀ ୫୫.୩ ପ୍ରତିଶତ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରେ ଯଥାକ୍ରମେ ୧୦,୪୮୪ ଟଙ୍କାରୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ୧୩,୨୬୦ ଟଙ୍କା ଏବଂ ୮,୮୦୮ ଟଙ୍କାରୁ ୧୩,୬୭୫ ଟଙ୍କାକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ମୋଟ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ୧,୬୯,୦୦୨ କୋଟି ଟଙ୍କା ରହିଛି, ଯାହା ଗତ ବର୍ଷର ସମାନ ଅବଧି ୧,୬୮,୦୫୪ କୋଟି ଟଙ୍କା ତୁଳନାରେ ୦.୬ ପ୍ରତିଶତ ଅଧିକ (ମାସିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି) ଏବଂ ୭.୧ ପ୍ରତିଶତ ଅଧିକ (ବାର୍ଷିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି)।
୨୦୨୫-୨୬ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ଦୃଢ଼, ସ୍ଥିର ପ୍ରଦର୍ଶନ
ଭାରତୀୟ ଅର୍ଥବ୍ୟବସ୍ଥାର ସ୍ଥିର ପ୍ରଦର୍ଶନ ଭାରତର ଘରୋଇ ଉପଭୋଗର ନମନୀୟତା ଏବଂ ଜିଏସଟି ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସମ୍ପ୍ରସାରିତ ଟିକସ ଆଧାରକୁ ଦର୍ଶାଉଛି। ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହ ରେକର୍ଡ ଏହାର ପ୍ରମାଣ (ଟେବୁଲ ୨ ଦେଖନ୍ତୁ) ।
ଟେବୁଲ ୨: ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହ, ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫: ଏକ ଚିତ୍ର
|
Component
|
Amount (₹ crore)
|
|
Central Goods and Services Tax (CGST)
|
36,547
|
|
State Goods and Services Tax (SGST)
|
45,134
|
|
Integrated Goods and Services Tax (IGST)
|
1,06,443
|
|
Cess
|
7,812
|
|
Total Gross GST Collection
|
1,95,936
|
ରାଜ୍ୟୱାରୀ ପ୍ରଦର୍ଶନ
ଏହା ପ୍ରଶଂସନୀୟ ଯେ ଅନେକ ଶିଳ୍ପ ଏବଂ ସେବା ଭିତ୍ତିକ ରାଜ୍ୟ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ତୁଳନାରେ ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହରେ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଅଭିବୃଦ୍ଧି କରିଛନ୍ତି (ଟେବୁଲ ୩ ଦେଖନ୍ତୁ)।
ମହାରାଷ୍ଟ୍ର, କର୍ଣ୍ଣାଟକ, ଗୁଜରାଟ, ତାମିଲନାଡ଼ୁ ଏବଂ ହରିୟାଣା ମିଳିତ ଭାବେ ମୋଟ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱର ୪୦ ପ୍ରତିଶତରୁ ଅଧିକ ଯୋଗଦାନ କରିଛନ୍ତି, ଯାହା ପ୍ରମୁଖ ଉପଭୋଗ ଏବଂ ଉତ୍ପାଦନ ହବ ଭାବରେ ସେମାନଙ୍କର ଭୂମିକାକୁ ଦର୍ଶାଉଛି।
ଟେବୁଲ-୩ ଦର୍ଶାଉଛି ଯେ, ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ମଧ୍ୟରେ ରାଜ୍ୟୱାରୀ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧିର ଧାରା ଦର୍ଶାଉଛି (ସାମଗ୍ରୀ ଆମଦାନୀ ଉପରେ ଜିଏସଟି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ନୁହେଁ)। ଟେବୁଲ-୪ ରାଜ୍ୟୱାରୀ ପରିସଂଖ୍ୟାନକୁ କୋଟି ଟଙ୍କାରେ ଦର୍ଶାଉଛି। ୨୦୨୫ ମସିହା ଅକ୍ଟୋବର ମାସ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରି-ସେଟଲମେଣ୍ଟ ଏବଂ ପୋଷ୍ଟ ସେଟଲମେଣ୍ଟ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି। ଏହା ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯିବା ଉଚିତ ଯେ ସମାଧାନ ପରବର୍ତ୍ତୀ ଜିଏସଟି ହେଉଛି ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳର ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ଏବଂ ଆଇଜିଏସଟିର ଏସଜିଏସଟି ଅଂଶ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳକୁ ସ୍ଥିର କରାଯାଇଛି।
ଟେବୁଲ ୩: ୨୦୨୫ ମସିହା ଅକ୍ଟୋବର ମାସରେ ରାଜ୍ୟୱାରୀ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧି
|
State/UT
|
Oct-24
|
Oct-25
|
Growth (%)
|
|
Jammu and Kashmir
|
608
|
551
|
-9%
|
|
Himachal Pradesh
|
867
|
722
|
-17%
|
|
Punjab
|
2,211
|
2,311
|
4%
|
|
Chandigarh
|
243
|
233
|
-4%
|
|
Uttarakhand
|
1,834
|
1,604
|
-13%
|
|
Haryana
|
10,045
|
10,057
|
0%
|
|
Delhi
|
8,660
|
8,538
|
-1%
|
|
Rajasthan
|
4,469
|
4,330
|
-3%
|
|
Uttar Pradesh
|
9,602
|
9,806
|
2%
|
|
Bihar
|
1,604
|
1,652
|
3%
|
|
Sikkim
|
333
|
308
|
-8%
|
|
Arunachal Pradesh
|
58
|
84
|
44%
|
|
Nagaland
|
45
|
66
|
46%
|
|
Manipur
|
67
|
65
|
-3%
|
|
Mizoram
|
41
|
40
|
-3%
|
|
Tripura
|
105
|
99
|
-6%
|
|
Meghalaya
|
164
|
161
|
-2%
|
|
Assam
|
1,478
|
1,440
|
-3%
|
|
West Bengal
|
5,597
|
5,556
|
-1%
|
|
Jharkhand
|
2,974
|
2,518
|
-15%
|
|
Odisha
|
4,592
|
4,824
|
5%
|
|
Chhattisgarh
|
2,656
|
2,598
|
-2%
|
|
Madhya Pradesh
|
3,649
|
3,449
|
-5%
|
|
Gujarat
|
11,407
|
12,113
|
6%
|
|
Dadra and Nagar Haveli and Daman & Diu
|
369
|
405
|
10%
|
|
Maharashtra
|
31,030
|
32,025
|
3%
|
|
Karnataka
|
13,081
|
14,395
|
10%
|
|
Goa
|
559
|
545
|
-3%
|
|
Lakshadweep
|
1
|
2
|
39%
|
|
Kerala
|
2,896
|
2,833
|
-2%
|
|
Tamil Nadu
|
11,188
|
11,588
|
4%
|
|
Puducherry
|
252
|
192
|
-24%
|
|
Andaman and Nicobar Islands
|
28
|
36
|
30%
|
|
Telangana
|
5,211
|
5,726
|
10%
|
|
Andhra Pradesh
|
3,815
|
3,490
|
-9%
|
|
Ladakh
|
56
|
78
|
39%
|
|
Other Territory
|
191
|
247
|
29%
|
|
Center Jurisdiction
|
266
|
366
|
38%
|
|
Grand Total
|
1,42,251
|
1,45,052
|
2%
|
ଟେବୁଲ-୪: ଆଇଜିଏସଟି ର ଏସଜିଏସଟି ଏବଂ ଏସଜିଏସଟି ଅଂଶକୁ ୨୦୨୫ ମସିହା ଅକ୍ଟୋବର ମାସ ସୁଦ୍ଧା ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକୁ ହସ୍ତାନ୍ତର କରାଯାଇଛି (କୋଟି ଟଙ୍କାରେ)
|
State/UT
|
Pre-Settlement SGST 2024-25
|
Pre-Settlement SGST 2025-26
|
Growth
|
Post-Settlement SGST 2024-25
|
Post-Settlement SGST 2025-26
|
Growth
|
|
Jammu and Kashmir
|
1,765
|
1,770
|
0%
|
5,143
|
4,693
|
-9%
|
|
Himachal Pradesh
|
1,597
|
1,577
|
-1%
|
3,603
|
3,580
|
-1%
|
|
Punjab
|
5,342
|
5,770
|
8%
|
13,551
|
15,494
|
14%
|
|
Chandigarh
|
429
|
438
|
2%
|
1,346
|
1,306
|
-3%
|
|
Uttarakhand
|
3,393
|
3,799
|
12%
|
5,349
|
5,884
|
10%
|
|
Haryana
|
13,472
|
14,962
|
11%
|
22,973
|
28,006
|
22%
|
|
Delhi
|
10,415
|
11,711
|
12%
|
20,092
|
22,929
|
14%
|
|
Rajasthan
|
10,418
|
11,232
|
8%
|
24,541
|
26,387
|
8%
|
|
Uttar Pradesh
|
20,508
|
21,272
|
4%
|
48,733
|
48,024
|
-1%
|
|
Bihar
|
5,153
|
5,998
|
16%
|
16,290
|
17,824
|
9%
|
|
Sikkim
|
217
|
312
|
44%
|
549
|
696
|
27%
|
|
Arunachal Pradesh
|
330
|
456
|
38%
|
1,068
|
1,239
|
16%
|
|
Nagaland
|
165
|
240
|
46%
|
611
|
715
|
17%
|
|
Manipur
|
232
|
229
|
-1%
|
736
|
763
|
4%
|
|
Mizoram
|
170
|
134
|
-21%
|
562
|
543
|
-3%
|
|
Tripura
|
312
|
338
|
9%
|
1,005
|
988
|
-2%
|
|
Meghalaya
|
363
|
400
|
10%
|
1,049
|
1,014
|
-3%
|
|
Assam
|
3,703
|
4,043
|
9%
|
8,985
|
10,878
|
21%
|
|
West Bengal
|
14,128
|
14,857
|
5%
|
26,650
|
27,109
|
2%
|
|
Jharkhand
|
5,075
|
5,553
|
9%
|
8,188
|
8,573
|
5%
|
|
Odisha
|
10,354
|
10,768
|
4%
|
15,035
|
14,310
|
-5%
|
|
Chhattisgarh
|
4,963
|
5,294
|
7%
|
8,593
|
8,393
|
-2%
|
|
Madhya Pradesh
|
7,820
|
8,581
|
10%
|
20,385
|
20,300
|
0%
|
|
Gujarat
|
25,898
|
28,690
|
11%
|
41,439
|
45,574
|
10%
|
|
Dadra and Nagar Haveli and Daman and Diu
|
434
|
448
|
3%
|
726
|
649
|
-10%
|
|
Maharashtra
|
64,324
|
70,775
|
10%
|
96,723
|
1,10,910
|
15%
|
|
Karnataka
|
25,822
|
29,025
|
12%
|
47,538
|
49,656
|
4%
|
|
Goa
|
1,451
|
1,493
|
3%
|
2,479
|
2,525
|
2%
|
|
Lakshadweep
|
4
|
5
|
18%
|
48
|
56
|
14%
|
|
Kerala
|
8,529
|
9,164
|
7%
|
19,046
|
19,395
|
2%
|
|
Tamil Nadu
|
26,359
|
28,401
|
8%
|
44,744
|
45,014
|
1%
|
|
Puducherry
|
316
|
337
|
7%
|
902
|
813
|
-10%
|
|
Andaman and Nicobar Islands
|
123
|
131
|
6%
|
337
|
441
|
31%
|
|
Telangana
|
12,089
|
12,798
|
6%
|
25,306
|
26,334
|
4%
|
|
Andhra Pradesh
|
8,416
|
9,049
|
8%
|
19,171
|
19,696
|
3%
|
|
Ladakh
|
142
|
168
|
18%
|
442
|
447
|
1%
|
|
Other Territory
|
112
|
207
|
85%
|
503
|
895
|
78%
|
|
Grand Total
|
2,94,365
|
3,20,425
|
9%
|
5,55,227
|
5,91,353
|
7%
|
ଉପସଂହାର
ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ସଂଗ୍ରହ ନିରନ୍ତର ଆର୍ଥିକ ନମନୀୟତା, ଦୃଢ଼ ଉତ୍ସବ ଉପଭୋଗ ଏବଂ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଅନୁପାଳନକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ। ଆମଦାନୀ-ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଜିଏସଟିରେ ସୁସ୍ଥ ବୃଦ୍ଧି ବାଣିଜ୍ୟିକ ଭାବନାକୁ ସୂଚାଇଥାଏ, ଯେତେବେଳେ କି ଘରୋଇ ସଂଗ୍ରହ ସ୍ଥିର ଉନ୍ନତି ଦର୍ଶାଉଛି।
ମୋଟାମୋଟି ଭାବେ, ଉର୍ଦ୍ଧମୁଖୀ ଧାରା ନିରନ୍ତର ଉପଭୋଗ ପୁନରୁଦ୍ଧାର, ବ୍ୟାପକ ଟିକସ ଆଧାର ଏବଂ ସୁଦୃଢ଼ ଆର୍ଥିକ ଦିଗକୁ ସୂଚାଉଛି, ଯାହା ଭାରତକୁ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷର ଅବଶିଷ୍ଟ ସମୟ ପାଇଁ ଏକ ସ୍ଥିର ପଥରେ ରଖିଛି।
HS
(Release ID: 2186130)
|