PIB Headquarters
azadi ka amrit mahotsav

୨୦୨୫ ଅକ୍ଟୋବରରେ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧି

Posted On: 03 NOV 2025 3:30PM by PIB Bhubaneshwar

ମୁଖ୍ୟ ପଦକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକ

  • ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ମୋଟ ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହ ପରିମାଣ ୧,୯୫,୯୩୬ କୋଟି ଟଙ୍କା
  • ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ଅବଧି ପାଇଁ ବାର୍ଷିକ ମାସିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ୪.୬%
  • ମୋଟ ଘରୋଇ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ୨.୦% ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ଯାହା ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରେ ୧,୪୨,୨୫୧ କୋଟିରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ରେ ୧,୪୫,୦୫୨ କୋଟିକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି

ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ସଂଗୃହୀତ ମୋଟ ସାମଗ୍ରୀ ଏବଂ ସେବା ଟିକସ (ଜିଏସଟି) ରାଜସ୍ୱ ହେଉଛି ୧,୯୫,୯୩୬ କୋଟି ଟଙ୍କା  ଯାହା ଗତ ବର୍ଷର ସମାନ ମାସରେ ୧,୮୭,୩୪୬ କୋଟି ଟଙ୍କା ତୁଳନାରେ ୪.୬ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପଞ୍ଜିକୃତ କରିଛି। ୨୦୨୫ ସେପ୍ଟେମ୍ବର ଶେଷରେ ନିକଟରେ ଜିଏସଟି ହାର ଯୁକ୍ତିସଙ୍ଗତ ହେବା ପରେ ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହରେ ତୀବ୍ର ବୃଦ୍ଧି ଉତ୍ସବ ଋତୁରେ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ନିରନ୍ତର ଚାହିଦାକୁ ସୂଚିତ କରିଛିଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବାର୍ଷିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ୭.୮ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ଯାହା ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରେ ୯,୬୫,୧୩୮ କୋଟି ଟଙ୍କାରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ୧୦,୪୦,୦୫୫ କୋଟି ଟଙ୍କାକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛିମାସିକ ମୋଟ ଘରୋଇ ରାଜସ୍ୱ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରେ ୧,୪୨,୨୫୧ କୋଟି ଟଙ୍କାରୁ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ୧,୪୫,୦୫୨ କୁ ୨ ପ୍ରତିଶତ ଅଧିକ ଥିବାବେଳେ ଆମଦାନୀରୁ ମୋଟ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ୧୨.୯ ପ୍ରତିଶତ ବାର୍ଷିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପଞ୍ଜିକୃତ କରିଛି, ଯାହା ଦୃଢ଼ ବାଣିଜ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ (ଟେବୁଲଦେଖନ୍ତୁ)।

ଟେବୁଲ ୧: ଜିଏସଟି ମୋଟ ଏବଂ ନିଟ୍ ଆଦାୟ ୩୧/୧୦/୨୦୨୫ ଅନୁଯାୟୀ (କୋଟି ଟଙ୍କାରେ)

GST Collections

Monthly

Yearly

 

Oct-24

Oct-25

% Growth

Oct-24

Oct-25

% Growth

A

B

C

D = C/B-1

E

F

G = F/E-1

A.1. Domestic

CGST

33,821

36,547

 

2,37,373

2,58,364

 

SGST

41,864

45,134

 

2,94,365

3,20,425

 

IGST

54,878

55,647

 

3,51,963

3,83,000

 

CESS

11,688

7,724

 

81,437

78,266

 

Gross Domestic Revenue

1,42,251

1,45,052

2.0%

9,65,138

10,40,055

7.8%

A.2. Imports

IGST

44,233

50,796

 

3,02,524

3,43,423

 

CESS

863

88

 

6,779

5,889

 

Gross Import Revenue

45,096

50,884

12.84%

3,09,303

3,49,312

12.9%

A.3. Gross GST Revenue (A.1 + A.2)

CGST

33,821

36,547

 

2,37,373

2,58,364

 

SGST

41,864

45,134

 

2,94,365

3,20,425

 

IGST

99,111

1,06,443

 

6,54,488

7,26,423

 

CESS

12,550

7,812

 

88,216

84,154

 

Total Gross GST Revenue

1,87,346

1,95,936

4.6%

12,74,442

13,89,367

9.0%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

ମୋଟ ଜିଏସଟି ଫରସ୍ତରେ ମାସିକ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ୩୯.୬ ପ୍ରତିଶତ ରହିଛି, ଯେଉଁଥିରେ ଫେରସ୍ତ-ଘରୋଇ ୨୬.୫ ପ୍ରତିଶତ ଏବଂ ଫେରସ୍ତ-ଆମଦାନୀ ୫୫.୩ ପ୍ରତିଶତ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ରେ ଯଥାକ୍ରମେ ୧୦,୪୮୪ ଟଙ୍କାରୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ୧୩,୨୬୦ ଟଙ୍କା ଏବଂ ୮,୮୦୮ ଟଙ୍କାରୁ ୧୩,୬୭୫ ଟଙ୍କାକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛିଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ମୋଟ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ୧,୬୯,୦୦୨ କୋଟି ଟଙ୍କା ରହିଛି, ଯାହା ଗତ ବର୍ଷର ସମାନ ଅବଧି ୧,୬୮,୦୫୪ କୋଟି ଟଙ୍କା ତୁଳନାରେ ୦.୬ ପ୍ରତିଶତ ଅଧିକ (ମାସିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି) ଏବଂ ୭.୧ ପ୍ରତିଶତ ଅଧିକ (ବାର୍ଷିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି)।

୨୦୨୫-୨୬ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ଦୃଢ଼, ସ୍ଥିର ପ୍ରଦର୍ଶନ

ଭାରତୀୟ ଅର୍ଥବ୍ୟବସ୍ଥାର ସ୍ଥିର ପ୍ରଦର୍ଶନ ଭାରତର ଘରୋଇ ଉପଭୋଗର ନମନୀୟତା ଏବଂ ଜିଏସଟି ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସମ୍ପ୍ରସାରିତ ଟିକସ ଆଧାରକୁ ଦର୍ଶାଉଛିଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ରେ ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହ ରେକର୍ଡ ଏହାର ପ୍ରମାଣ (ଟେବୁଲଦେଖନ୍ତୁ) ।

ଟେବୁଲ ୨: ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହ, ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫: ଏକ ଚିତ୍ର

Component

Amount (₹ crore)

Central Goods and Services Tax (CGST)

36,547

State Goods and Services Tax (SGST)

45,134

Integrated Goods and Services Tax (IGST)

1,06,443

Cess

7,812

Total Gross GST Collection

1,95,936

 

ରାଜ୍ୟୱାରୀ ପ୍ରଦର୍ଶନ

ଏହା ପ୍ରଶଂସନୀୟ ଯେ ଅନେକ ଶିଳ୍ପ ଏବଂ ସେବା ଭିତ୍ତିକ ରାଜ୍ୟ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ତୁଳନାରେ ଜିଏସଟି ସଂଗ୍ରହରେ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଅଭିବୃଦ୍ଧି କରିଛନ୍ତି (ଟେବୁଲ ୩ ଦେଖନ୍ତୁ)।

ମହାରାଷ୍ଟ୍ର, କର୍ଣ୍ଣାଟକ, ଗୁଜରାଟ, ତାମିଲନାଡ଼ୁ ଏବଂ ହରିୟାଣା ମିଳିତ ଭାବେ ମୋଟ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱର ୪୦ ପ୍ରତିଶତରୁ ଅଧିକ ଯୋଗଦାନ କରିଛନ୍ତି, ଯାହା ପ୍ରମୁଖ ଉପଭୋଗ ଏବଂ ଉତ୍ପାଦନ ହବ ଭାବରେ ସେମାନଙ୍କର ଭୂମିକାକୁ ଦର୍ଶାଉଛି

ଟେବୁଲ-୩ ଦର୍ଶାଉଛି ଯେ, ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ମଧ୍ୟରେ ରାଜ୍ୟୱାରୀ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧିର ଧାରା ଦର୍ଶାଉଛି (ସାମଗ୍ରୀ ଆମଦାନୀ ଉପରେ ଜିଏସଟି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ନୁହେଁ)। ଟେବୁଲ-୪ ରାଜ୍ୟୱାରୀ ପରିସଂଖ୍ୟାନକୁ କୋଟି ଟଙ୍କାରେ ଦର୍ଶାଉଛି। ୨୦୨୫ ମସିହା ଅକ୍ଟୋବର ମାସ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରି-ସେଟଲମେଣ୍ଟ ଏବଂ ପୋଷ୍ଟ ସେଟଲମେଣ୍ଟ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛିଏହା ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯିବା ଉଚିତ ଯେ ସମାଧାନ ପରବର୍ତ୍ତୀ ଜିଏସଟି ହେଉଛି ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳର ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ଏବଂ ଆଇଜିଏସଟିର ଏସଜିଏସଟି ଅଂଶ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳକୁ ସ୍ଥିର କରାଯାଇଛି

ଟେବୁଲ ୩: ୨୦୨୫ ମସିହା ଅକ୍ଟୋବର ମାସରେ ରାଜ୍ୟୱାରୀ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧି

 

State/UT

Oct-24

Oct-25

Growth (%)

Jammu and Kashmir

608

551

-9%

Himachal Pradesh

867

722

-17%

Punjab

2,211

2,311

4%

Chandigarh

243

233

-4%

Uttarakhand

1,834

1,604

-13%

Haryana

10,045

10,057

0%

Delhi

8,660

8,538

-1%

Rajasthan

4,469

4,330

-3%

Uttar Pradesh

9,602

9,806

2%

Bihar

1,604

1,652

3%

Sikkim

333

308

-8%

Arunachal Pradesh

58

84

44%

Nagaland

45

66

46%

Manipur

67

65

-3%

Mizoram

41

40

-3%

Tripura

105

99

-6%

Meghalaya

164

161

-2%

Assam

1,478

1,440

-3%

West Bengal

5,597

5,556

-1%

Jharkhand

2,974

2,518

-15%

Odisha

4,592

4,824

5%

Chhattisgarh

2,656

2,598

-2%

Madhya Pradesh

3,649

3,449

-5%

Gujarat

11,407

12,113

6%

Dadra and Nagar Haveli and Daman & Diu

369

405

10%

Maharashtra

31,030

32,025

3%

Karnataka

13,081

14,395

10%

Goa

559

545

-3%

Lakshadweep

1

2

39%

Kerala

2,896

2,833

-2%

Tamil Nadu

11,188

11,588

4%

Puducherry

252

192

-24%

Andaman and Nicobar Islands

28

36

30%

Telangana

5,211

5,726

10%

Andhra Pradesh

3,815

3,490

-9%

Ladakh

56

78

39%

Other Territory

191

247

29%

Center Jurisdiction

266

366

38%

Grand Total

1,42,251

1,45,052

2%

 

ଟେବୁଲ-୪: ଆଇଜିଏସଟି ଏସଜିଏସଟି ଏବଂ ଏସଜିଏସଟି ଅଂଶକୁ ୨୦୨୫ ମସିହା ଅକ୍ଟୋବର ମାସ ସୁଦ୍ଧା ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକୁ ହସ୍ତାନ୍ତର କରାଯାଇଛି (କୋଟି ଟଙ୍କାରେ)

 

State/UT

Pre-Settlement SGST 2024-25

Pre-Settlement SGST 2025-26

Growth

Post-Settlement SGST 2024-25

Post-Settlement SGST 2025-26

Growth

Jammu and Kashmir

1,765

1,770

0%

5,143

4,693

-9%

Himachal Pradesh

1,597

1,577

-1%

3,603

3,580

-1%

Punjab

5,342

5,770

8%

13,551

15,494

14%

Chandigarh

429

438

2%

1,346

1,306

-3%

Uttarakhand

3,393

3,799

12%

5,349

5,884

10%

Haryana

13,472

14,962

11%

22,973

28,006

22%

Delhi

10,415

11,711

12%

20,092

22,929

14%

Rajasthan

10,418

11,232

8%

24,541

26,387

8%

Uttar Pradesh

20,508

21,272

4%

48,733

48,024

-1%

Bihar

5,153

5,998

16%

16,290

17,824

9%

Sikkim

217

312

44%

549

696

27%

Arunachal Pradesh

330

456

38%

1,068

1,239

16%

Nagaland

165

240

46%

611

715

17%

Manipur

232

229

-1%

736

763

4%

Mizoram

170

134

-21%

562

543

-3%

Tripura

312

338

9%

1,005

988

-2%

Meghalaya

363

400

10%

1,049

1,014

-3%

Assam

3,703

4,043

9%

8,985

10,878

21%

West Bengal

14,128

14,857

5%

26,650

27,109

2%

Jharkhand

5,075

5,553

9%

8,188

8,573

5%

Odisha

10,354

10,768

4%

15,035

14,310

-5%

Chhattisgarh

4,963

5,294

7%

8,593

8,393

-2%

Madhya Pradesh

7,820

8,581

10%

20,385

20,300

0%

Gujarat

25,898

28,690

11%

41,439

45,574

10%

Dadra and Nagar Haveli and Daman and Diu

434

448

3%

726

649

-10%

Maharashtra

64,324

70,775

10%

96,723

1,10,910

15%

Karnataka

25,822

29,025

12%

47,538

49,656

4%

Goa

1,451

1,493

3%

2,479

2,525

2%

Lakshadweep

4

5

18%

48

56

14%

Kerala

8,529

9,164

7%

19,046

19,395

2%

Tamil Nadu

26,359

28,401

8%

44,744

45,014

1%

Puducherry

316

337

7%

902

813

-10%

Andaman and Nicobar Islands

123

131

6%

337

441

31%

Telangana

12,089

12,798

6%

25,306

26,334

4%

Andhra Pradesh

8,416

9,049

8%

19,171

19,696

3%

Ladakh

142

168

18%

442

447

1%

Other Territory

112

207

85%

503

895

78%

Grand Total

2,94,365

3,20,425

9%

5,55,227

5,91,353

7%

 

ଉପସଂହାର

ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୫ ଜିଏସଟି ରାଜସ୍ୱ ସଂଗ୍ରହ ନିରନ୍ତର ଆର୍ଥିକ ନମନୀୟତା, ଦୃଢ଼ ଉତ୍ସବ ଉପଭୋଗ ଏବଂ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଅନୁପାଳନକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେଆମଦାନୀ-ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଜିଏସଟିରେ ସୁସ୍ଥ ବୃଦ୍ଧି ବାଣିଜ୍ୟିକ ଭାବନାକୁ ସୂଚାଇଥାଏ, ଯେତେବେଳେ କି ଘରୋଇ ସଂଗ୍ରହ ସ୍ଥିର ଉନ୍ନତି ଦର୍ଶାଉଛି

ମୋଟାମୋଟି ଭାବେ, ଉର୍ଦ୍ଧମୁଖୀ ଧାରା ନିରନ୍ତର ଉପଭୋଗ ପୁନରୁଦ୍ଧାର, ବ୍ୟାପକ ଟିକସ ଆଧାର ଏବଂ ସୁଦୃଢ଼ ଆର୍ଥିକ ଦିଗକୁ ସୂଚାଉଛି, ଯାହା ଭାରତକୁ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷର ଅବଶିଷ୍ଟ ସମୟ ପାଇଁ ଏକ ସ୍ଥିର ପଥରେ ରଖିଛି

 

HS


(Release ID: 2186130) Visitor Counter : 5