নৌ-পৰিবহন মন্ত্ৰালয়

শ্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱালে আইডব্লিউএআইৰ মুখ্য কাৰ্যালয়ত আভ্যন্তৰীণ জল পৰিবহণ প্ৰকল্পৰ পৰ্যালোচনা কৰে

শ্ৰী সোণোৱালে আইডব্লিউটি উন্নয়নৰ বাবে প্ৰগতি আৰু ভৱিষ্যত পৰিকল্পনা মূল্যায়ন কৰে

দক্ষ পৰিবহনৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ বৃদ্ধিৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰা হয়

এমঅ’পিএছডব্লিউ এক শক্তিশালী আভ্যন্তৰীণ জল পৰিবহন ব্যৱস্থা বিকশিত কৰাৰ বাবে প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ। ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ বৃদ্ধি কৰি, এমঅ’পিএছডব্লিউৰ লক্ষ্য হৈছে অৰ্থনৈতিক বিকাশ বৃদ্ধি কৰা আৰু দেশৰ বাবে দক্ষ, বহনক্ষম পৰিবহন বিকল্প নিশ্চিত কৰা: শ্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱাল

Posted On: 25 JUN 2024 7:30PM by PIB Guwahati

আজি মাননীয় কেন্দ্ৰীয় বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ মন্ত্ৰী শ্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱালে ভাৰতীয় আভ্যন্তৰীণ জলপথ প্ৰাধিকৰণৰ (আইডব্লিউএআই) নয়ডা মুখ্য কাৰ্যালয় পৰিদৰ্শন কৰে। তেওঁৰ ভ্ৰমণকালত শ্ৰী সোণোৱালক দেশৰ ১১১ খন ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথৰ স্থিতি আৰু পথ আৰু ৰে’লপথৰ পৰিপূৰক হিচাপে আভ্যন্তৰীণ জলপথ কেনেদৰে পৰিবহনৰ এক বহনক্ষম মাধ্যম হিচাপে উদ্ভৱ হৈছে সেই বিষয়ে অৱগত কৰা হয়।

আইডব্লিউএআইৰ জ্যেষ্ঠ বিষয়াসকলৰ সৈতে বাৰ্তালাপ কৰোঁতে মাননীয় মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে সমগ্ৰ দেশতে ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ বিকশিত কৰা আৰু জলপথত যাত্ৰী আৰু মালবাহী চলাচল যথেষ্ট বৃদ্ধি কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। তেওঁ দেশত নদী ক্ৰুজ পৰ্যটনৰ প্ৰসাৰৰ বাবে কৰা প্ৰচেষ্টা আৰু হাইব্ৰিড বৈদ্যুতিক কেটামাৰান জাহাজৰ প্ৰৱৰ্তন আৰু দেশৰ প্ৰথম হাইড্ৰজেন জাহাজৰ দৰে শেহতীয়া পদক্ষেপৰ প্ৰশংসা কৰে।

ইয়াৰ উপৰিও, শ্ৰী সোণোৱালে ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ (এনডব্লিউ) ১ - গংগা নদীৰ ওপৰত বিশ্ব বেংকৰ অনুদান প্ৰাপ্ত জল মাৰ্গ বিকাশ প্ৰকল্পৰ (জেএমভিপি) অগ্ৰগতিৰ পৰ্যালোচনা কৰে। কৰ্তৃপক্ষই বাৰাণসী, চাহিবগঞ্জ আৰু হলদিয়াত মাল্টি-মডেল টাৰ্মিনেল আৰু মালবাহী চলাচলৰ সুবিধা আৰু সংযোগ উন্নত কৰাৰ বাবে কালুঘাটত এটা আন্তঃ-মডেল টাৰ্মিনেল নিৰ্মাণ কৰি জলপথৰ আন্তঃগাঁথনি বৃদ্ধি কৰি আছে। আইডব্লিউএআইয়ে গংগা নদীৰ পাৰত বাস কৰা সম্প্ৰদায়সমূহক লাভান্বিত কৰিবলৈ সামূহিক জেটিও স্থাপন কৰিছে।

“এমঅ’পিএছডব্লিউ এক শক্তিশালী আভ্যন্তৰীণ জল পৰিবহন ব্যৱস্থা বিকশিত কৰাৰ বাবে প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ। ভাৰতৰ ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ বৃদ্ধি কৰি, এমঅ’পিএছডব্লিউ আৰু আইডব্লিউএআইৰ লক্ষ্য হৈছে অৰ্থনৈতিক বিকাশ বৃদ্ধি কৰা আৰু বিশ্বমানৰ আন্তঃগাঁথনিৰ সৈতে প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ ‘নতুন ভাৰত’ৰ দৃষ্টিভংগীৰ সৈতে সংগতি ৰাখি দেশৰ বাবে দক্ষ, বহনক্ষম পৰিবহন বিকল্প নিশ্চিত কৰা,” শ্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱালে কয়।

আইডব্লিউএআইত হোৱা বাৰ্তালাপৰ সময়ত মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে নতুন ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ বিকশিত কৰাৰ বাবে পাঁচ বছৰীয়া কাৰ্য পৰিকল্পনা মুকলি কৰে, পৰ্যটন বৃদ্ধিৰ বাবে লক্ষ্যযুক্ত অভিযান আৰু অনুষ্ঠানৰ জৰিয়তে নদী পৰিভ্ৰমণৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। উত্তৰ-পূব অঞ্চল (এনইআৰ) ৰাজ্যসমূহৰ সৈতে সহযোগিতাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰা হয়, কাৰ্যকৰী চিএছএছ প্ৰকল্প ৰূপায়ণ নিশ্চিত কৰাৰ বাবে এক শক্তিশালী প্ৰণালী প্ৰস্তুত কৰা হয়। মানৱ সম্পদৰ সমস্যাসমাধান কৰি মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে ভাৰত-বাংলাদেশ প্ৰটোকল (আইবিপি) পথৰ প্ৰত্যাহ্বানসমূহ অতিক্ৰম কৰাৰ বিষয়ে আলোচনা কৰে আৰু গোৱা, মহাৰাষ্ট্ৰ আৰু গুজৰাটত আভ্যন্তৰীণ জল পৰিবহণ (আইডব্লিউটি)ৰ কাম ত্বৰান্বিত কৰাৰ বাবে উদ্ভাৱনী সমাধানৰ প্ৰস্তাৱ দিয়ে, ৰাষ্ট্ৰীয় আন্তঃগাঁথনি উন্নত কৰাৰ বাবে প্ৰযুক্তি আৰু আন্তঃৰাজ্যিক সহযোগিতাৰ সুবিধা গ্ৰহণ কৰে।

শ্ৰী সোণোৱালে উত্তৰ-পূব অঞ্চলত আইডব্লিউটি কাৰ্যকলাপ, বিশেষকৈ এনডব্লিউ ২, ১৬ আৰু ৩১ অৰ্থাৎ অসমৰ ব্ৰহ্মপুত্ৰ, বৰাক আৰু ধনশিৰি নদীৰ প্ৰচাৰৰ বাবে কৰ্তৃপক্ষই কৰা হস্তক্ষেপৰ মূল্যাঙ্কন কৰে। বাংলাদেশ, ভূটান, নেপাল আৰু ম্যানমাৰৰ দৰে চুবুৰীয়া দেশসমূহৰ সৈতে আঞ্চলিক যোগাযোগ উন্নত কৰাৰ পদক্ষেপসমূহো মূল্যায়ন কৰা হৈছিল। নেভিগেশ্বন উন্নত কৰাৰ বাবে আইডব্লিউএআইৰ দ্বাৰা কৰা নতুন প্ৰযুক্তিগত উন্নতিও কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰীক প্ৰদৰ্শন কৰা হৈছিল। ইয়াত অন্তৰ্ভুক্ত আছিল পাণি – সম্পদ আৰু নেভিগেশ্বনেল তথ্যৰ বাবে পৰ্টেল, আৰআইএছ – নদী তথ্য প্ৰণালী, কাৰ্গো আৰু ক্ৰুজ চলাচলৰ তথ্য সংগ্ৰহ আৰু সংকলনৰ বাবে চিএআৰ-ডি আৰু লগতে ভৱিষ্যতৰ প্ৰকল্প যেনে কেন্দ্ৰীয় ডাটাবেচ আৰু নেচনেল ৰিভাৰ ট্ৰেফিক এণ্ড নেভিগেচন চিষ্টেম আদি।

বিকাশ আৰু সমৃদ্ধিৰ প্ৰতীক হিচাপে শ্ৰী সোণোৱালে আইডব্লিউএআইৰ অধ্যক্ষ শ্ৰী বিজয় কুমাৰ, যুটীয়া সচিব (আইডব্লিউটি) এমঅ’পিএছডব্লিউ, আইডব্লিউএআইৰ উপাধ্যক্ষ শ্ৰী সুনীল কুমাৰ সিং আৰু কৰ্তৃপক্ষৰ অন্যান্য জ্যেষ্ঠ বিষয়াসকলৰ উপস্থিতিত আইডব্লিউএআইৰ চৌহদত গছপুলি ৰোপণ কৰে।

লক্ষণীয়ভাৱে ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথৰ কাৰ্গো চলাচল ২০১৪ বিত্তীয় বৰ্ষৰ পৰা ২০২৪ বিত্তীয় বৰ্ষলৈ দহ বছৰৰ ভিতৰত ২২.১% চক্ৰবৃদ্ধি বৃদ্ধি ৰেকৰ্ড কৰি ১৩৩ নিযুত টনতকৈও অধিক হৈছে। আইডব্লিউএআইৰ লক্ষ্য হৈছে সামুদ্ৰিক অমৃত কাল ভিজন ২০৪৭ অনুসৰি সামুদ্ৰিক ভাৰত ভিজন ২০৩০-ৰ সৈতে সংগতি ৰাখি আইডব্লিউটিৰ জৰিয়তে মালবাহী চলাচলৰ মডেল অংশ ২% ৰ পৰা ৫% লৈ আৰু যান-বাহনৰ পৰিমাণ ২০০ এমএমটিতকৈ অধিক আৰু ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত ৫০০ এমএমটিতকৈ অধিক কৰা। বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ মন্ত্ৰালয়ে প্ৰস্তুত কৰা দুটা দৃষ্টিভংগীৰ দস্তাবেজৰ লক্ষ্য হৈছে দেশত পৰিবহনৰ এক বহনক্ষম প্ৰশংসামূলক পদ্ধতি নিশ্চিত কৰাৰ বাবে আভ্যন্তৰীণ জল পৰিবহণক বৃহৎ প্ৰকাৰে প্ৰচাৰ কৰা।

দেশত আভ্যন্তৰীণ জলপথক অৰ্থনৈতিক বিকাশ আৰু বাণিজ্যৰ পথ হিচাপে সক্ষম কৰাৰ বাবে, দেশত নদী ক্ৰুজ পৰ্যটনৰ বিকাশৰ বাবে ৪৫,০০০ কোটি টকা বিনিয়োগৰ পৰিকল্পনা কৰা হৈছে। এই উচ্চাভিলাষী পৰিমাণৰ ভিতৰত, ক্ৰুজ জাহাজৰ বাবে আনুমানিক ৩৫,০০০ কোটি টকা আৰু অমৃত কালৰ শেষত, অৰ্থাৎ ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত ক্ৰুজ টাৰ্মিনেল আন্তঃগাঁথনিৰ বিকাশৰ বাবে আন ১০,০০০ কোটি টকা ধাৰ্য কৰা হৈছে। কাৰ্গো বাণিজ্যৰ বাবে আভ্যন্তৰীণ জলপথ বৃদ্ধি কৰিবলৈ, অক্টোবৰ, ২০২৩-ত মুম্বাইত অনুষ্ঠিত গ্লোবেল মেৰিটাইম ইণ্ডিয়া সন্মিলনত ১৫,২০০ কোটি টকাৰ বিনিয়োগ কৰা হৈছে। ই ৪০০%-তকৈ অধিক বৃদ্ধিৰ হাৰ পঞ্জীয়ন কৰাৰ সম্ভাৱনা আছে, ২০৪৭ চনলৈ প্ৰতি বছৰে ৫০০ নিযুত টন (এমটিপিএ) লৈকে পৰিমাণ বৃদ্ধি কৰিব। হৰিত নাউকা নিৰ্দেশনাৱলীৰ সৈতে, এমঅ’পিএছডব্লিউ-য়ে আভ্যন্তৰীণ জাহাজ পৰিচালনাৰ (সেউজ জাহাজ) বাবে প্ৰপালচন ইন্ধন হিচাপে নিম্ন-নিৰ্গমন ইন্ধন (চিএনজি/এলএনজি/বৈদ্যুতিক/হাইড্ৰজেন/মিথানল) গ্ৰহণৰ প্ৰচাৰ কৰি পৰিৱেশ অনুকূল আৰু বহনক্ষম প্ৰকাৰে জলপথৰ জৰিয়তে যাত্ৰী পৰিবহন আগবঢ়োৱাৰ দিশত এক দৃঢ় প্ৰতিশ্ৰুতি আগবঢ়াইছে।

 

*****

MJPS/AA



(Release ID: 2028671) Visitor Counter : 36