ସଡକ ପରିବହନ ଓ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ
ଉତ୍ତରକାଶୀ ଟନେଲ ଉଦ୍ଧାର ଅଭିଯାନ- ୨୮.୧୧.୨୦୨୩
Posted On:
28 NOV 2023 5:43PM by PIB Bhubaneshwar
ଜୀବନ ବଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ ନିଜର ଅତୁଟ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଜାରି ରଖି ସରକାର ଉତ୍ତରକାଶୀର ସିଲ୍କିୟାରା ଟନେଲରେ ଚାଲିଥିବା ଉଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟରେ ସକ୍ରିୟ ଭାବେ ନିୟୋଜିତ ଅଛନ୍ତି, ଯେଉଁଠାରେ ୪୧ ଜଣ ଶ୍ରମିକ ଫସି ରହିଛନ୍ତି। ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ୨ କିଲୋମିଟର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କଂକ୍ରିଟ କାର୍ଯ୍ୟ ସହିତ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା, ଉଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟର କେନ୍ଦ୍ରବିନ୍ଦୁ ଅଟେ ।
ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କୁ ସୁରକ୍ଷିତ ସ୍ଥାନାନ୍ତର କରିବା ପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ ସରକାରୀ ସଂସ୍ଥା ପ୍ରତ୍ୟେକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଅକ୍ଳାନ୍ତ ପରିଶ୍ରମ କରୁଛନ୍ତି। ଉଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟ ସମ୍ପର୍କରେ ପରାମର୍ଶ ଦେବା ପାଇଁ ଜାତୀୟ ଓ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ଉପସ୍ଥିତ ଅଛନ୍ତି। ଫସି ରହିଥିବା ଲୋକଙ୍କ ମନୋବଳ ବଢ଼ାଇବା ପାଇଁ ସରକାର ନିରନ୍ତର ଯୋଗାଯୋଗ ଜାରି ରଖିଛନ୍ତି।
ଉଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟ ସମ୍ପର୍କିତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅପଡେଟ୍:
୧. ଏନଏଚଆଇଡିସିଏଲର ଜୀବନରକ୍ଷାକାରୀ ପ୍ରୟାସ:
ନିୟମିତ ବ୍ୟବଧାନରେ ଟନେଲ ଭିତରେ ୨ୟ ଲାଇଫ୍ ଲାଇନ୍ (୧୫୦ ମିଲିମିଟର ଡାଇଆ) ସେବା ବ୍ୟବହାର କରି ତାଜା ରନ୍ଧା ଖାଦ୍ୟ ଓ ତାଜା ଫଳ ସହିତ ଔଷଧ ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଅତ୍ୟାବଶ୍ୟକ ସାମଗ୍ରୀ ପ୍ରବେଶ କରାଯାଉଛି।
ଏସଡିଆରଏଫ ଦ୍ୱାରା ଫସି ରହିଥିବା କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ସହ ଭିଡିଓ ଯୋଗାଯୋଗ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଏନଡିଆରଏ ଦ୍ୱାରା ସିଧାସଳଖ ଲାଇନ ଯୋଗାଯୋଗ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି ।
୨. ଏନଏଚଆଇଡିସିଏଲ ଦ୍ୱାରା ହରିଜୋଣ୍ଟାଲ ଖନନ
୨୨.୧୧.୨୦୨୩ ପୂର୍ବାହ୍ନ ୦୦.୪୫ରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ଅଗର ଖନନ ପାଇପ୍ ସମ୍ମୁଖରେ ଧାତବ ବସ୍ତୁ (ଲାଟିସ୍ ଗାର୍ଡର ରିବ୍) ଦେଖାଦେବା ରୁ ଏବଂ ପାଇପ୍ କୁ ଆଗକୁ ପ୍ରବେଶ କରାଯାଇ ପାରିନଥିଲା। ଗ୍ୟାସ କଟର ବ୍ୟବହାର କରି ଧାତବ ବସ୍ତୁ (ଲାଟିସ୍ ଗାର୍ଡର ରିବ୍ ) କାଟିବା ୨୩.୧୧.୨୦୨୩ ଅପରାହ୍ନ ୦୨.୩୦ ରେ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥିଲା ଏବଂ ଶେଷ ହୋଇଥିଲା । ୯ମ ରପାଇପ୍ ର ଧକ୍କା ପୁନଃ ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇ ଅତିରିକ୍ତ ୧.୮ ମିଟର ଦୂରତାରେ ପହଞ୍ଚିଥିଲା। ସାମାନ୍ୟ କମ୍ପନ ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଥିଲା, ତେଣୁ ପ୍ରୟୋଗ ହେବାକୁ ଥିବା ବଳର ପୁନଃ ଆକଳନ କରିବା ପାଇଁ ଅଗରଙ୍କୁ ସାମାନ୍ୟ ପଛକୁ ଠେଲି ଦିଆଯାଇଥିଲା। ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଥିଲା।
ଟନେଲ ଆସ୍ତରଣରେ ଥିବା ଏକ ବକ୍ର ଫୋରେପୋଲ୍ (ପାଇପ୍)ର ଏକ ମୁହଁର ଅଂଶ ଅଗର ମେସିନକୁ ଧକ୍କା ହୋଇଥିଲା ଯାହା କମ୍ପନ ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲା।
କଂକ୍ରିଟ୍ ର କଠୋରତା ପାଇଁ ଆକ୍ସେଲେରେଟିଂ ଏଜେଣ୍ଟ ବ୍ୟବହାର କରି ଅଗର ମେସିନ୍ ପାଇଁ ପ୍ଲାଟଫର୍ମକୁ ମଜବୁତ କରିବା ଏବଂ ପ୍ଲାଟଫର୍ମର ଆଙ୍କରିଂ ଏବଂ ବୋଲ୍ଟିଂ କରାଯାଇଥିଲା।
୨୪.୧୧.୨୦୨୩ ପୂର୍ବାହ୍ନ ୧୬୨୫ରେ ୧୦ମିଟର(୪.୭ ମିଟର ଦୈର୍ଘ୍ୟ) ର ଆଗକୁ ନେବା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା ଏବଂ ୨୪.୧୧.୨୦୨୩ ରେ ୧୭୫୦ ଘଣ୍ଟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ୨.୨ ମିଟର ଦୈର୍ଘ୍ୟ ପ୍ରବେଶ କରାଯାଇଥିଲା ଯାହାଫଳରେ ସମୁଦାୟ ଦୈର୍ଘ୍ୟ ୪୬.୯ ମିଟର ଥିଲା ।
୧୦ମ ପାଇପ୍ ଆଗକୁ ଦେବା ସମୟରେ ଅଧିକ ବାଧା ସୃଷ୍ଟି ହେବାରୁ ପାଇପ୍ ଖଞ୍ଜା ବନ୍ଦ କରିବାକୁ ପଡ଼ିଥିଲା।
ୱେଲ୍ଡର୍ ଦ୍ୱାରା ଦୃଶ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ ପରେ ଜଣାପଡ଼ିଲା ଯେ ଅଗରର କଟର ଜାଲିସ୍ ଗାର୍ଡର୍ ବାର୍ ସହିତ ଜଡ଼ିତ ଥିଲା ଯାହା ୮୦୦ ମିଲିମିଟର ପାସେଜ୍ ପାଇପ୍ ର ୧.୯ ମିଟର ଲମ୍ବକୁ କ୍ଷତି ପହଞ୍ଚାଇଥିଲା। ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ମାନୁଆଲ ଖନନ ପରେ ପାଇପ୍ ଧକ୍କା ଦେବା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା।
ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁଦ୍ଧା ମୋଟ ୫୮ ମିଟର ପାଇପ୍ ଆଗକୁ ଦିଆଯାଇ ପାରିଛି ।
କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଅଞ୍ଚଳକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ସିଲ୍କିୟାରା ପାର୍ଶ୍ୱରେ ଟନେଲ୍ ପ୍ରସ୍ଥାନ ଦିଗରେ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ସମ୍ମୁଖରୁ ଅସ୍ଥାୟୀ ନିର୍ମାଣ (ଚ. ୧୯୪.୫୦ରୁ ଚ. ୧୮୪.୫୦)-୨୫.୧୧.୨୦୨୩ ରେ ପୂର୍ବାହ୍ନ ୧୯.୫୦ରେ ନିର୍ମାଣ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା। ରିପୋର୍ଟ ଲେଖାଯିବା ବେଳକୁ ସମୁଦାୟ ୮ ସଂଖ୍ୟକ ରିବ୍ ନିର୍ମାଣ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଥିଲା।
୩. ଏସଜେଭିଏନଏଲ ଦ୍ୱାରା ଉଦ୍ଧାର ପାଇଁ ଭର୍ଟିକାଲ ଡ୍ରିଲିଂ (1.0 ମିଟର ଡାଇ):
ଡ୍ରିଲିଂ ମେସିନରି ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚିଥିଲା।
ଡ୍ରିଲିଂ ମେସିନ୍ ଲଞ୍ଚ ପାଇଁ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି।
ଜିଏସଆଇ, ଆରଭିଏନଏଲ ଏବଂ ଓଏନଜିସି ସହିତ ଆଲୋଚନା ପରେ ଟନେଲ ଉପରେ ଡ୍ରିଲିଂ ପଏଣ୍ଟର ମାର୍କିଂ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ହୋଇଛି ।
ଡ୍ରିଲିଂ ସାଇଟରେ ପହଞ୍ଚିଲା ମୁଖ୍ୟ ମେସିନ । ଟନେଲ ପୋର୍ଟାଲରୁ ଡ୍ରିଲିଂ ସାଇଟ୍ କୁ ପରିବହନ ହେଉଥିବା ମେସିନ୍ ର ଡ୍ରିଲିଂ ରିଗ୍ ।
ଖନନ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି ଏବଂ ରିପୋର୍ଟ ଲେଖାଯିବା ବେଳକୁ୪୫ ମିଟରହାସଲ ହୋଇଛି।
୪. ଟିଏଚଡିସିଏଲ୍ ଦ୍ଵାରା ବାରକୋଟ ପାର୍ଶ୍ୱରୁ ହରିଜୋଣ୍ଟାଲ ଡ୍ରିଲିଂ:
ଟିଏଚଡିସି ବାରକୋଟ ପ୍ରାନ୍ତରୁ ଏକ ଉଦ୍ଧାର ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ନିର୍ମାଣ ଆରମ୍ଭ କରିଛି।
୨୮.୧୧.୨୦୨୩ ଅପରାହ୍ନ ୫ଟାରେ ୭ମ ସ୍ଫୋରଣ କରାଯାଇଛି।
ପ୍ରବାହର ସମୁଦାୟ ଦୈର୍ଘ୍ୟ ୧୩.୨୦ ମିଟର ଅଟେ । ଏହାବ୍ୟତୀତ ମାଟି କାଟିବା କାମ ଜାରି ରହିଛି।
୧୮ଟି ପାଂଜଳି ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ ହୋଇଛି।
୫. ଆରଭିଏନ୍ଏଲ୍ ଦ୍ଵାରା ଲମ୍ବା-ହରିଜୋଣ୍ଟାଲ ଡ୍ରିଲିଂ:
ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କୁ ଉଦ୍ଧାର କରିବା ପାଇଁ ହରିଜଣ୍ଟାଲ୍ ଡ୍ରିଲିଂ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ମାଇକ୍ରୋ ଟନେଲିଂ ପାଇଁ ଉପକରଣ ନାସିକ୍ ଏବଂ ଦିଲ୍ଲୀରୁ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚିଛି।
ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ ହୋଇଛି। ସୁଦୃଢ଼ୀକରଣ ଓ କଂକ୍ରିଟ କାର୍ଯ୍ୟ ଚାଲିଛି।
୬. ସିଲ୍କିୟାରା ଶେଷରେ ଆରଭିଏନଏଲ ଦ୍ଵାରା ଭର୍ଟିକାଲ ଡ୍ରିଲିଂ (8 ଇଞ୍ଚ ଡାଇ) :
୧୧୫୦ ମିଟର ର ଆକ୍ସେସ୍ ରଓ ଦ୍ୱାରା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇ ଆରଭିଏନଏଲକୁ ହସ୍ତାନ୍ତର କରାଯାଇଛି। ଖନନ ପାଇଁ ମେସିନ୍ ଆରଓ ଦ୍ୱାରା ଅବସ୍ଥାନ କୁ ଲୋଡ୍ କରାଯାଇଛି।
ଆରଭିଏନଏଲକୁ ବିଦ୍ୟୁତ ସଂଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି।
ଭର୍ଟିକାଲ ଡ୍ରିଲିଂ ପାଇଁ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି।
୨୬.୧୧.୨୦୨୩ ସକାଳ ୪ଟାରେ ଖନନ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ ହୋଇ ୭୨ ମିଟର ଶେଷ ହୋଇଥିଲା।
୭. ଓଏନଜିସି ଦ୍ୱାରା ବାରକୋଟ ଶେଷ ଆଡକୁ ଭର୍ଟିକାଲ ଡ୍ରିଲିଂ (୨୪ ଇଞ୍ଚ ଡାଇ)
୨୦.୧୧.୨୦୨୩ରେ ଓଏନଜିସି ଡ୍ରିଲିଂ ଟିମ୍ ଘଟଣାସ୍ଥଳ ପରିଦର୍ଶନ କରିଥିଲେ।
ଇନ୍ଦୋରରୁ ଏୟାର ଡ୍ରିଲିଂ ରିଗ୍ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚିଛି।
ଓଏନଜିସି ଦ୍ୱାରା ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଥିବା ଏୟାର ହାମର ଡ୍ରିଲିଂ ରିଗ୍ ର ସମସ୍ତ ଆନୁସଙ୍ଗିକ ସାମଗ୍ରୀ ଋଷିକେଶଠାରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ ରହିଛି କାରଣ ଡ୍ରିଲିଂ ପାଇଁ ରିଗ ଲଗାଇବା ପାଇଁ ରାସ୍ତା ଏବଂ ସ୍ଥାନ ବିଆରଓ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଉଛି ।
୮. ଟିଏଚଡିସିଏଲ୍ / ସେନା / କୋଲ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ଏବଂ ଏନଏଚଆଇଡିସିଏଲର ମିଳିତ ଦଳ ଦ୍ୱାରା ମାନୁଆଲ-ସେମି ଯାନ୍ତ୍ରିକ ପଦ୍ଧତି ଦ୍ୱାରା ଟନେଲ ଖନନ:
କାର୍ଯ୍ୟ ଡିଜାଇନ୍ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି(୧.୨ ମିଟର X ୧.୫ ମିଟର ବିଭାଗ)
ସାଇଟ୍ ରେ ସାମଗ୍ରୀ ଉପଲବ୍ଧ ।
୨୧.୧୧.୨୦୨୩ରେ ସୈନ୍ୟବାହିନୀର ୱେଲଡରମାନେ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲେ।
୨୨ ନମ୍ବର ଫ୍ରେମ୍ ତିଆରି କରାଯାଇ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କରାଯାଇଛି।
୯9. ବିଆରଓ ଦ୍ୱାରା ସଡକ କଟିବା ଏବଂ ସହାୟକ କାର୍ଯ୍ୟ:
ବିଆରଓ ଏସଜେଭିଏନଏଲ ଏବଂ ଆରଭିଏନଏଲ ଦ୍ୱାରା ଭର୍ଟିକାଲ ଡ୍ରିଲିଂ ପାଇଁ ଆପ୍ରୋଚ ରୋଡ ନିର୍ମାଣ ଶେଷ କରିଛି ।
ଓଏନଜିସି ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିବା ଜିଓଲୋଜିକାଲ ସର୍ଭେ ସହିତ ବିଆରଓ ଓଏନଜିସି ପାଇଁ ଆପ୍ରୋଚ ରୋଡ ମଧ୍ୟ ନିର୍ମାଣ କରୁଛି ।ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁଦ୍ଧା ୫୦ ମିଟର ରୁ ୧୦୫୦ ମିଟର ଆପ୍ରୋଚ ରୋଡ୍ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଇଛି।
ପୃଷ୍ଠଭୂମି:
୨୦୨୩ ନଭେମ୍ବର ୧୨ ତାରିଖରେ ସିଲ୍କିୟାରା ପାର୍ଶ୍ୱରେ ଥିବା ୬୦ ମିଟର ଅଞ୍ଚଳରେ ଅତଡା ଖସି ପଡ଼ିବାରୁ ସିଲ୍କିୟାରାରୁ ବାରକୋଟ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ନିର୍ମାଣାଧୀନ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ଭୁଶୁଡ଼ି ପଡ଼ିଥିଲା। ଫସି ରହିଥିବା ୪୧ ଜଣ ଶ୍ରମିକଙ୍କୁ ଉଦ୍ଧାର କରିବା ପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ଓ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ତରଫରୁ ତୁରନ୍ତ ସମ୍ବଳ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଥିଲା।
ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ଗଦା ହୋଇଥିବା ଅତଡା ମଧ୍ୟରୁ ୯୦୦ ମିଲିମିଟର ପାଇପ୍ ନେବା ପରେ ନିରାପତ୍ତା ଚିନ୍ତା ଯୋଗୁଁ ଏକାସାଙ୍ଗରେ ଏକାଧିକ ଉଦ୍ଧାର ବିକଳ୍ପ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରାଯାଇଥିଲା। ୮.୫ ମିଟର ଉଚ୍ଚତା ଏବଂ ୨ କିଲୋମିଟର ଦୈର୍ଘ୍ୟ ବିଶିଷ୍ଟ ଏହି ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ନିର୍ମାଣ କ୍ଷେତ୍ର, ଯାହା ଉପଲବ୍ଧ ବିଜୁଳି ଏବଂ ଜଳ ଯୋଗାଣ ସହିତ ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କୁ ସୁରକ୍ଷା ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ ।
ପାଞ୍ଚଟି ଏଜେନ୍ସି- ଓଏନଜିସି, ଏସଜେଭିଏନଏଲ, ଆରଭିଏନଏଲ, ଏନଏଚଆଇଡିସିଏଲ ଏବଂ ଟିଏଚଡିସିଏଲକୁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଦାୟିତ୍ୱ ଦିଆଯାଇଛି, ଯାହା କି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଦକ୍ଷତା ପାଇଁ ବେଳେବେଳେ କାର୍ଯ୍ୟ ଆଡଜଷ୍ଟମେଣ୍ଟ ସହିତ ମିଳିତ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛି ।
ଟିପ୍ପଣୀ: ବୈଷୟିକ ତ୍ରୁଟି, ଆହ୍ବାନପୂର୍ଣ୍ଣ ହିମାଳୟ ଅଞ୍ଚଳ ଏବଂ ଅପ୍ରତ୍ୟାଶିତ ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତି କାରଣରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ମୟସୀମା ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୋଇପାରେ ।
HP
(Release ID: 1980584)
Visitor Counter : 70