নৌ-পৰিবহন মন্ত্ৰালয়
আইডব্লিউএআইয়ে বালিচৰ পৰিষ্কাৰ কৰাৰ পাছত নিমাতী-কমলাবাৰী ঘাটৰ মাজত পুনৰ আৰম্ভ ফেৰী সেৱা
নিমাতী-কমলাবাৰী চেনেলৰ গভীৰতা নিম্নতম ১.৫ মিটাৰৰ পৰা ০.৫ মিটাৰলৈ হ্ৰাস হোৱাৰ বাবে যোৰহাট আৰু মাজুলীৰ মাজত ফেৰী সেৱা ব্যাহত হৈছিল
জাহাজৰ নিৰাপদ চলাচলৰ বাবে আই ডব্লিউ এ আইৰ চি এছ ডি আলকানন্দই টাগ নাও খুদিৰাম বসুৰ সৈতে ক্ষতিগ্ৰস্ত ২ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ পৰা আৱৰ্জনা আঁতৰাবলৈ আৰম্ভ কৰে
ব্লক কৰা চেনেলটো দ্ৰুতভাৱে পৰিষ্কাৰ কৰিবলৈ জেট ডিচিল্টিঙৰ লগতে পাইপলাইন কৌশল ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল
Posted On:
30 OCT 2024 6:42PM by PIB Guwahati
ভাৰত চৰকাৰৰ বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ মন্ত্ৰালয়ৰ অধীনস্থ আভ্যন্তৰীণ জলপথৰ বাবে ন’ডেল এজেন্সী ভাৰতীয় আভ্যন্তৰীণ জলপথ কৰ্তৃপক্ষই নিমাতী-কমলাবাৰী চেনেলত ফেৰী সেৱা পুনৰ আৰম্ভ কৰাৰ বাবে ডিচিল্টিং কাম সফলতাৰে আৰম্ভ কৰে। আই ডব্লিউ এ আইৰ বিশেষজ্ঞৰ নেতৃত্বত গঠিত দলটোৱে টাগ নাও খুদিৰাম বসুৰ সৈতে চি এছ ডি আলাকনাণ্ডা ব্যৱহাৰ কৰি চেনেলটোৰ মুখৰ পৰা বৃহৎ পৰিমাণৰ আৱৰ্জনা সফলতাৰে আঁতৰাইছে, যাৰ ফলত নিৰাপদে পাৰ হ’ব পাৰিব আৰু ফেৰী সেৱা পুনৰ আৰম্ভ কৰিব পাৰিব। এলএডি ০.৫০ মিটাৰতকৈ কম হোৱাৰ পিছত এই অংশৰ ফেৰী সেৱা বন্ধ কৰা হৈছিল।
কেন্দ্ৰীয় বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ মন্ত্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱালে কয় যে ডাবল ইঞ্জিন চৰকাৰে নাগৰিকৰ কল্যাণৰ বাবে নিৰৱচ্ছিন্ন সংযোগ নিশ্চিত কৰিছে।"
২০ অক্টোবৰৰ পৰা ফেৰী সেৱা ব্যাহত বা বন্ধ হৈ পৰিছে। অসম চৰকাৰে চেনেলটো মুকলি কৰিবলৈ, ফেৰী সেৱা পুনৰ আৰম্ভ কৰিবলৈ আৱৰ্জনা থকা চেনেলটোত ড্ৰেজিং আৰু ফেয়াৰৱে’ৰ উন্নয়নৰ অন্যান্য উপায় প্ৰয়োগ কৰিবলৈ অনুৰোধ জনায়। জাহাজবোৰে মাজুলীলৈ নিমাতী-আফলামুখ পথ ব্যৱহাৰ কৰি আছে, য'ত 2.5 মিটাৰতকৈ অধিক এলএডি আছে। অৱশ্যে, নাওৰ গধুৰ চলাচলৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি, এটা পথ পৰ্যাপ্ত নহয় আৰু নিমাতী-কমলাবাৰী চেনেলটো সকলো সময়তে কাৰ্যকৰী হোৱা প্ৰয়োজন। আই.ডব্লিউ.এ.আই. দলৰ জৰীপৰ পিছত, কাৰ্য পৰিকল্পনা প্ৰস্তুত কৰা হৈছিল যিটো 23 অক্টোবৰত চেনেলটোৰ অৱস্থা মূল্যাঙ্কন কৰিবলৈ তেওঁৰ ভ্ৰমণৰ সময়ত অসম পৰিবহন মন্ত্ৰী কেশব মহন্তক উপস্থাপন কৰা হৈছিল। ফলস্বৰূপে, ড্ৰেজিং গোট – চিএছডি অলকানন্দা, পাইপলাইন, এংকৰ পন্টুন আৰু এটা টাগ (ৱৰ্ক বোট) খুদিৰাম বসু - ডিব্ৰুগড়ৰ পৰা স্থানান্তৰ কৰা হৈছিল। জেট ড্ৰেজিং আৰু পাইপলাইন ড্ৰেজিং প্ৰযুক্তিও দ্ৰুত চেনেল পৰিষ্কাৰ কৰাৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল আনহাতে শাখা চেনেলত বাধা দিবলৈ বেণ্ডেজিং ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল।
প্ৰত্যাহ্বানসমূহৰ বিষয়ে মন্তব্য কৰি আই ডব্লিউ এ আইৰ সঞ্চালক (আই/চি) প্ৰবীণ বৰাই কয় যে, চৰকাৰৰ আই ডব্লিউ টি বিভাগৰ বিষয়াসকলৰ সৈতে নাও চলাচল কৰাটো অসুৰক্ষিত কৰি এল এ ডি যথেষ্ট তললৈ নামি যোৱাৰ বাবে এইটো এটা প্ৰত্যাহ্বানমূলক কাম আছিল।
অসম চৰকাৰৰ আইডব্লিউটি বিভাগৰ বিষয়াসকলৰ সৈতে একেলগে আমি এক কাৰ্য পৰিকল্পনা প্ৰস্তুত কৰিছো আৰু বগীবিলত চলি থকা কামৰ পৰা ড্ৰেজিং গোটটো ইয়ালৈ আনিছো। পৰৱৰ্তী চাৰি দিনৰ বাবে (২৫ অক্টোবৰৰ পৰা ২৯ অক্টোবৰলৈ), আমাৰ দলে চেনেলটোৰ মুখ পৰিষ্কাৰ কৰিবলৈ ২৪ ঘণ্টা কাম কৰিছিল। চেনেলটোত ড্ৰেজিং কৰিবলগা নিম্নতম দৈৰ্ঘ্য প্ৰায় ২ কিলোমিটাৰ আৰু আমি এটা মোটামুটি অনুমান কৰিছিলো যে হাজাৰ হাজাৰ ঘন মিটাৰ পলি আঁতৰাব লাগিব।"
NKK/AK/DS
(Release ID: 2070523)
Visitor Counter : 28