নৌ-পৰিবহন মন্ত্ৰালয়
azadi ka amrit mahotsav

জাহাজ পৰিবহন মন্ত্ৰালয়ে অসমত ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ ওপৰত ১০ টা নতুন জলপথ প্ৰকল্পৰ বাবে ৬৪৫ কোটি টকাৰ অনুমোদন জনাইছে

“নতুন প্ৰকল্পৰ লক্ষ্যহৈছে নদী পৰ্যটন, অসমত ৰাজহুৱা যাতায়ত বৃদ্ধিৰ বাবে ব্ৰহ্মপুত্ৰত নতুন ক্ষমতা গঢ়ি তোলা”: শ্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱাল

বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ মন্ত্ৰালয়ৰ সাগৰমালা কাৰ্যসূচীৰ অধীনত কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পৰা ১০০% পুঁজিৰে প্ৰকল্পসমূহ কাৰ্যকৰী হ’ব

ধুবুৰী আৰু মাজুলীৰ কৌশলগত স্থানত স্লিপৱে, অসমৰ উত্তৰ লখিমপুৰৰ ঘাগৰ আৰু বৰপেটা জিলাৰ বাহাৰীত নতুন যাত্ৰী টাৰ্মিনেল

গোৱালপাৰা, গুইজান, কুৰুৱা, ধুবুৰী, দিচাংমুখ আৰু মাটমৰাত অতিৰিক্ত যাত্ৰী টাৰ্মিনেল

Posted On: 15 MAR 2024 8:38PM by PIB Guwahati

কেন্দ্ৰীয় বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ আৰু আয়ুষ মন্ত্ৰী শ্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱালে বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ মন্ত্ৰালয়ৰ ফ্লেগশ্বিপ সাগৰমালা কাৰ্যসূচীৰ অধীনত ১০ টা জলপথ প্ৰকল্প বিকশিত কৰাৰ বাবে ৬৪৫ কোটি টকাৰ অধিক বৃহৎ বিনিয়োগৰ কথা ঘোষণা কৰে। সংযোগ বৃদ্ধি আৰু অৰ্থনৈতিক বিকাশৰ বাবে ব্ৰহ্মপুত্ৰ (ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ ২) নদীৰ কাষত টাৰ্মিনেল আৰু নদীৰ আন্তঃগাঁথনি বৃদ্ধিৰ বাবে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ ১০০% বিত্তীয় সাহায্যৰে এই প্ৰকল্পসমূহ ৰূপায়ণ কৰা হ’ব।

ধুবুৰী জিলাৰ মায়া ঘাট আৰু মাজুলী জিলাৰ দৰে কৌশলগত স্থানত স্লিপৱে নিৰ্মাণৰ পৰা আৰম্ভ কৰি উত্তৰ লখিমপুৰ জিলাৰ ঘাগৰ আৰু বৰপেটা জিলাৰ বাহাৰীত যাত্ৰী টাৰ্মিনেল স্থাপনলৈকে, প্ৰতিটো প্ৰস্তাৱ সতৰ্কতাৰে সংযোগ বৃদ্ধি আৰু সমগ্ৰ অঞ্চলটোত নিৰৱচ্ছিন্ন পৰিবহনৰ সুবিধাৰ বাবে প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। গোৱালপাৰা, গুইজান, কুৰুৱা, ধুবুৰী, দিচাংমুখ আৰু মাটমৰাত অতিৰিক্ত যাত্ৰী টাৰ্মিনেল স্থাপন কৰা হ’ব, যি অসমৰ ভিতৰত বিভিন্ন জিলাৰ বিভিন্ন প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণ কৰে। এই দহটা প্ৰকল্পই পৰিবহন দক্ষতা বৃদ্ধি কৰিব, অঞ্চলটোত ঔদ্যোগিক বিকাশ আৰু বাণিজ্যক উৎসাহিত কৰিব।

অনুষ্ঠানত ভাষণ প্ৰদান কৰি শ্ৰী সোণোৱালে কয়, “প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীজীৰ গতিশীল নেতৃত্বত আমি নতুন পথ অন্বেষণ আৰু দেশত জলপথৰ অপৰিসীম সম্ভাৱনা কঢ়িয়াই অনাৰ চেষ্টা কৰি আছো। ব্ৰহ্মপুত্ৰ (এনডব্লিউ ২) উত্তৰ-পূব আৰু অসমৰ লোকসকলৰ বাবে জীৱনৰেখা হৈ আহিছে। মোদীজীয়ে আমাক ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ শক্তি ব্যৱহাৰ কৰি আৰু পৰিবহনৰ এক বিকল্প, অৰ্থনৈতিক, পাৰিপাৰ্শ্বিক ভাৱে সুস্থ আৰু কাৰ্যকৰী পদ্ধতি বিকশিত কৰি জলপথ বিকশিত কৰাৰ নিৰ্দেশনা দিছিল। ভাৰত চৰকাৰৰ সাগৰমালা কাৰ্যসূচীৰ অধীনত বিকশিত হ'বলগীয়া এই ১০ টা নতুন প্ৰকল্প সংযোগ বৃদ্ধি, ৰাজহুৱা পৰিবহন উন্নত আৰু অৰ্থনৈতিক বিকাশক উদগনি দিবলৈ প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। এই সাগৰমালা প্ৰকল্পসমূহ ফেৰী আন্তঃগাঁথনি, নৌকা আধুনিকীকৰণ আৰু লগতে অন্তিম মাইলৰ সংযোগ বৃদ্ধিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি বিকশিত কৰা হব।

অসমকে ধৰি উত্তৰ-পূবৰ ৰাজ্যসমূহৰ উন্নয়নৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়াৰ লগে লগে সাগৰমালা কাৰ্যসূচীৰ অধীনত ১,০০০ কোটি টকাৰ অধিক প্ৰকল্প আৰম্ভ কৰা হৈছে। কেৱল অসমতে, বৰ্তমান ৭৬০ কোটি টকাৰ অধিক প্ৰকল্প চলি আছে, যি অঞ্চলটোৰ প্ৰগতিৰ প্ৰতি চৰকাৰৰ সমৰ্পণক সূচায়। বন্দৰ, জাহাজ আৰু জলপথ মন্ত্ৰালয়ে ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ কাষত নদী পৰ্যটন আৰু জলক্ৰীড়াৰ বিকাশ কৰি আছে যাৰ অধীনত গুৱাহাটীৰ ওৰিয়ামঘাট, ভূপেন নাৰায়ণ সেতু, কলিয়াভোমোৰা দলং, বগীবিল দলং, দিখৌ মুখ, কলংমুখ আৰু উজানবজাৰত সাতখন পৰ্যটক জেটি নিৰ্মাণ কৰা হ’ব।

সোণোৱালে লগতে কয়, “আমাৰ সমৃদ্ধ জলপথ ব্যৱস্থা কংগ্ৰেছ চৰকাৰৰ অধীনত সকলো ধৰণৰ মনোযোগৰ পৰা বঞ্চিত হৈ আছে। ২০১৪ চনৰ আগতে নদীৰ পথৰ বিকাশৰ ওপৰত গুৰুত্ব নিদিয়া স্বত্বেও, আমি নৰেন্দ্ৰ মোদীজীৰ ১০ বছৰৰ কল্যাণমূলক চৰকাৰৰ অধীনত যথেষ্ট অগ্ৰগতি লাভ কৰিছো। এই পথত যাত্ৰা অব্যাহত ৰাখি, এই নতুন প্ৰকল্পবোৰ সামুদ্ৰিক আন্তঃগাঁথনি অধিক শক্তিশালী কৰাৰ বাবে, সামুদ্ৰিক আন্তঃগাঁথনিত অধিক পেশী যোগ কৰাৰ বাবে প্ৰস্তুত কৰা হৈছে যাৰ ফলত ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ জৰিয়তে বাণিজ্য আৰু ব্যৱসায়ৰ প্ৰচাৰ হব। প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীজীৰ প্ৰেৰণাদায়ক নেতৃত্বত জলপথসমূহক সক্ষম আৰু শক্তিশালী কৰাৰ নিৰন্তৰ প্ৰচেষ্টাৰে ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীয়ে এক সমৃদ্ধ বাণিজ্য আৰু ব্যৱসায়ৰ পথ হিচাপে ইয়াৰ পুৰণি গৌৰৱ পুনৰুদ্ধাৰ কৰাৰ পথত আগবাঢ়িছে, যাৰ ফলত অঞ্চলটোৰ লোকসকলৰ বাবে বিশাল অৰ্থনৈতিক সুযোগ উদ্ঘাটন হৈছে।

বন্দৰ আন্তঃগাঁথনি সম্প্ৰসাৰণৰ অগ্ৰাধিকাৰ আৰু বছৰি ৩০০ আৰু ৫০০ মিলিয়ন টন (এমটিপিএ) ক্ষমতা থকা বৃহৎ বন্দৰৰ বিকাশৰ সৈতে, লগতে মেৰিটাইম ইণ্ডিয়া ভিজন (এমআইভি)ৰ অধীনত ২০৩০ চনৰ ভিতৰত আভ্যন্তৰীণ জল পৰিবহনৰ অংশ ৫% লৈ বৃদ্ধি কৰাৰ প্ৰচেষ্টাৰ সৈতে, চৰকাৰে ভাৰতৰ বাবে এক উজ্জ্বল সামুদ্ৰিক ভৱিষ্যতৰ দিশত এক বিস্তৃত পথ নিৰ্দিষ্ট কৰিছে।

গংগা আৰু সুন্দৰবনৰ সৈতে ব্ৰহ্মপুত্ৰ আৰু বৰাক নদীত এক পূব গ্ৰিডৰ বিকাশে দক্ষিণ এছিয়া আৰু পূব দক্ষিণ এছিয়াৰ সৈতে আঞ্চলিক একত্ৰীকৰণ আৰু বাণিজ্য বৃদ্ধি কৰিব। ইষ্টাৰ্ণ গ্ৰিডে ৪৯ বিলিয়ন আমেৰিকান ডলাৰৰ বহুপাক্ষিক বাণিজ্য সম্ভাৱনা মুকলি কৰিব পাৰে।

চৰকাৰে জলপথৰ উন্নয়নৰ বাবে ১,০৪০ কোটি টকা ব্যয় কৰিছে যাৰ ফলত এনইআৰত ২০ টা জলপথ পৰিচালনা কৰা হৈছে যি ২০১৪ চনলৈকে কেৱল 'এটা' আছিল। যোৱা ৯ বছৰত লোৱা পদক্ষেপৰে ইণ্ডো বাংলাদেশ প্ৰটোকল ৰুট (আইবিপিআৰ)ৰ জৰিয়তে পৰিচালনা কৰা কাৰ্গো ১৭০% লৈ বৃদ্ধি হৈছে। লগতে উল্লেখযোগ্য যে এনইআৰত ২০৮ কোটি টকাৰ বিনিয়োগেৰে প্ৰথমখন জাহাজ মেৰামতি সুবিধা ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ কাষৰ পাণ্ডুত হুগলী-কোচিন শিপইয়ৰ্ড লিমিটেডৰ (এইচচিএছএল) জৰিয়তে বিকশিত কৰা হৈছে।

শ্ৰী সোণোৱালে শেহতীয়াকৈ প্ৰায় ৫০ কোটি টকা বিনিয়োগেৰে নিৰ্মিত ডিব্ৰুগড়ৰ ওচৰৰ বগীবিলত যাত্ৰী-তথা-কাৰ্গো টাৰ্মিনেল উদ্বোধন কৰে; সোনামুৰাৰ আভ্যন্তৰীণ জলপথ টাৰ্মিনেল ৬.৯১ কোটি টকাৰ বিনিয়োগেৰে বিকশিত কৰা হৈছে; কৰিমগঞ্জ আৰু বদৰপুৰৰ উন্নীত টাৰ্মিনেলসমূহ ৬.৪০ কোটি টকাৰ বিনিয়োগেৰে সম্পূৰ্ণ হৈছে।

উত্তৰ-পূব অঞ্চলত জলপথ পৰিবহন আৰু পৰ্যটন আন্তঃগাঁথনিত বৈপ্লৱিক পৰিৱৰ্তন আনিবলৈ কেইবাটাও পৰিৱৰ্তনশীল প্ৰকল্প সাজু হৈছে। ইয়াৰ ভিতৰত আছে যোগীঘোপা, তেজপুৰ, বিশ্বনাথ ঘাট, নিমাতী, শদিয়া আৰু বিন্দাকোটাত মুঠ ৮.৪৫ কোটি টকা বিনিয়োগৰ সৈতে ছয়খন পৰ্যটক জেটি নিৰ্মাণ। এই বৃদ্ধিত যোগ দি কোচিন শিপইয়ৰ্ড লিমিটেডে ৩৬ কোটি টকা ব্যয়েৰে বিকশিত কৰা দুটা বৈদ্যুতিক কেটামাৰান ২০২৪ চনৰ আগষ্ট মাহৰ ভিতৰত গুৱাহাটীত নিয়োজিত কৰা হ'ব, যাৰ ফলত যোগাযোগৰ সুবিধা যথেষ্ট উন্নত হ'ব। তদুপৰি, ২৫ কোটি টকাৰ বিনিয়োগেৰে এনডব্লিউ-২ আৰু এনডব্লিউ-১৬ৰ বাবে ১৯ খন যাত্ৰীবাহী জাহাজৰ ব্যৱস্থা আৰু এনডব্লিউ-২ত দুটা পন্টুন টাৰ্মিনেল নিৰ্মাণে অঞ্চলটোৰ সংযোগ অধিক দৃঢ় কৰে। এনইআৰ-ত ১২৪ কোটি টকা ব্যয়েৰে ভাৰতীয় ড্ৰেজিং কৰ্পোৰেচনৰ দ্বাৰা ড্ৰেজিং কাৰ্যকলাপ, কেইবাটাও গুৰুত্বপূৰ্ণ স্থানত সম্পন্ন কৰা হ'ব, যাৰ দ্বাৰা নেভিগেশ্যনেল সুৰক্ষা আৰু দক্ষতা নিশ্চিত কৰা হ'ব। ইয়াৰ উপৰিও, বগীবিল টাৰ্মিনেলত বেংক সুৰক্ষা আৰু জেটিৰ সম্প্ৰসাৰণৰ লগতে বগীবিলত ইমিগ্ৰেচন, কাষ্টমছ আৰু আইডব্লিউএআইৰ বাবে এক একত্ৰিত কাৰ্যালয় নিৰ্মাণে আন্তঃগাঁথনি উন্নয়নৰ বাবে এক ব্যাপক দৃষ্টিভংগী সূচায়।

ভাৰত আৰু বাংলাদেশৰ দ্বাৰা আনুমানিক ৩০৫.৮৪ কোটি টকা ব্যয়েৰে যুটীয়াভাৱে বিকশিত ভাৰত বাংলাদেশ প্ৰটোকল (আইবিপি) পথটোৱে উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ সকলো ৰাজ্যৰ বাবে গুৱাহাটী আৰু যোগীঘোপাৰ পৰা কলকাতা আৰু হালদিয়া বন্দৰলৈ এক বৈকল্পিক সংযোগ প্ৰদান কৰে। অসমত ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদী আৰু বৰাক নদীৰ (এনডব্লিউ-১৬) সৈতে সংযোগ স্থাপনৰ বাবে আইবিপি পথত যমুনা নদীআৰু আশুগঞ্জ-জাকিগঞ্জ (২৯৫ কিলোমিটাৰ) নদীৰ চিৰাজগঞ্জ-দিয়াখোৱা (১৭৫ কিলোমিটাৰ) বিকশিত কৰা হৈছে।

এনডব্লিউ-২ৰ ব্যাপক বিকাশ, পাণ্ডুত জাহাজ মেৰামতি সুবিধা (২০৮ কোটি টকা), যোগীঘোপা আভ্যন্তৰীণ জলপথ টাৰ্মিনেল (৬৪ কোটি টকা), আৰু পাণ্ডু বন্দৰৰ পৰা ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ-২৭লৈ (১৮০ কোটি টকা) বৈকল্পিক পথৰ জৰিয়তে পাণ্ডু বন্দৰলৈ অন্তিম মাইল সংযোগৰ দৰে চলিত প্ৰকল্পৰ সৈতে, অঞ্চলটো ইয়াৰ সামুদ্ৰিক খণ্ডত উল্লেখযোগ্য বিকাশ আৰু সমৃদ্ধিৰ বাবে সাজু হৈছে।

 

*****

MJPS/AA


(Release ID: 2015263) Visitor Counter : 114


Read this release in: English , Urdu , Hindi