ରେଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ
azadi ka amrit mahotsav

ଭଦ୍ରକ-ବିଜୟନଗରମ ତୃତୀୟ ଲାଇନ ପ୍ରକଳ୍ପ ଅଧୀନରେ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଓଡିଶାର ପ୍ରମୁଖ ରେଳ ସେତୁ

Posted On: 03 SEP 2024 9:29AM by PIB Bhubaneshwar

ରେଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଗର୍ବର ସହିତ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରକଳ୍ପ ଘୋଷଣା କରିଛି ଯାହା ପୂର୍ବ ଭାରତରେ ରେଳ ସଂଯୋଗ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାକୁ ଦର୍ଶାଉଛି | ଭଦ୍ରକ-ବିଜୟନଗରମ ରେଳ ସେକ୍ସନ (385 କିଲୋମିଟର) ମଧ୍ୟରେ ରଣନୀତିକ ତୃତୀୟ ଲାଇନ ବିସ୍ତାରର ଏକ ଅଂଶ ଭାବରେ ନିର୍ଗୁଣ୍ଡି ଏବଂ ବାରଙ୍ଗ ରେଳ ସେକ୍ସନ ମଧ୍ୟରେ ମହାନଦୀ, ବିରୁପା, କାଠଯୋଡ଼ି ଏବଂ କୁଆଖାଇ ନଦୀ ଉପରେ ଚାରିଟି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ରେଳ ବ୍ରିଜ ନିର୍ମାଣ ଆରମ୍ଭ ହେବାକୁ ଯାଉଛି |


ନିର୍ଗୁଣ୍ଡି ଏବଂ ବାରଙ୍ଗ ମଧ୍ୟରେ 22 କିଲୋମିଟର ଦୈର୍ଘ୍ୟ ରେଳ ସେକ୍ସନ ମଧ୍ୟରେ 04 ଟି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନଦୀ ସେତୁ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଟେଣ୍ଡର ଆମନ୍ତ୍ରଣ କରାଯାଇଛି |

ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପଟି ଏକ ଇପିସି (ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ, ପ୍ରୋକ୍ୟୁରିମେଣ୍ଟ, ଏବଂ କନଷ୍ଟ୍ରକସନ) ମୋଡରେ ଜଟିଳ ସେତୁ ନିର୍ମାଣ ସହିତ ଜଡିତ ରହିଛି ଯାହା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭିତ୍ତିଭୂମି ସମ୍ପତ୍ତିକୁ ବିତରଣ କରିବା ପାଇଁ ସର୍ବୋତ୍ତମ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଅଭ୍ୟାସ ଅନୁସରଣ କରାଯିବାକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରେ | ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନଦୀ ସେତୁଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି: ବ୍ରିଜ୍ ନମ୍ବର 539: ବିରୁପା ନଦୀ, ବ୍ରିଜ୍ ନମ୍ବର 544: ମହାନଦୀ ନଦୀ, ବ୍ରିଜ୍ ନମ୍ବର 553: କାଠଯୋଡ଼ି ଏବଂ ବ୍ରିଜ୍ ନମ୍ବର 557: କୁଆଖାଇ ନଦୀ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସେତୁ ନିର୍ମାଣ କରାଯିବ |


ପ୍ରକଳ୍ପର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ରେଳ ନଦୀ ବ୍ରିଜ୍ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଇପିସି ଟେଣ୍ଡରର ଆନୁମାନିକ ମୂଲ୍ୟ ₹ 996.60 କୋଟି ଅଟେ ଯାହା ଏହି ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶର ମାପ ଏବଂ ଗୁରୁତ୍ୱକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରିଥାଏ |

 

ମହାନଦୀ, ବିରୁପା, କାଠଯୋଡ଼ି ଏବଂ କୁଆଖାଇ ନଦୀ ଉପରେ ତୃତୀୟ ରେଳ ସେତୁ ନିର୍ମାଣ ଓଡିଶାର ପରିବହନ ଭିତ୍ତିଭୂମିରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ ଅଟେ |  ବିଶେଷ କରି ମହାନଦି ରେଳ ବ୍ରିଜ୍ ଐତିହାସିକ ମହତ୍ତ୍ୱ ରଖେ | 1899 ରେ ସମାପ୍ତ ହୋଇଥିବା ପ୍ରଥମ ମହାନାଦୀ ରେଳ ବ୍ରିଜ୍ ଏହାର ସମୟର ଏକ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଚମତ୍କାରିତା ଥିଲା ଏବଂ ପ୍ରତ୍ୟେକ 30 ମିଟରର 64 ସ୍ପାନ୍ ରହିଥିଲା ​​| 1901 ମସିହାରେ ଇନଷ୍ଟିଚ୍ୟୁସନ୍ ଅଫ୍ ସିଭିଲ୍ ଇଂଜିନିୟରିଂ ଠାରୁ ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣ ପଦକ ପାଇଥିବା ଜଣେ ଇଂଜିନିୟର ୱିଲିୟମ୍ ବେକେଟଙ୍କ ତତ୍ତ୍ୱାବଧାନରେ ଡିଜାଇନ୍ ହୋଇଥିବା ଏହି ସେତୁ, ଭାରତର ରେଳ ଇତିହାସରେ ଏକ ପ୍ରତୀକ ଗଠନ ଅଟେ |


2008 ରେ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହୋଇଥିବା ଦ୍ୱିତୀୟ ମହାନାଦୀ ରେଳ ବ୍ରିଜ୍ 120 କୋଟି ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟରେ ନିର୍ମିତ ହୋଇଥିଲା | 2.1 କିଲୋମିଟର (1.3 ମାଇଲ୍) ଦୈର୍ଘ୍ୟ ଏହି ବ୍ରିଜ୍ ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି 160 କିଲୋମିଟର ବେଗରେ ଯାତ୍ରା କରୁଥିବା ଟ୍ରେନ୍ଗୁଡ଼ିକର ଚଳାଚଳ ପାଇଁ ଏହି ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଏହା ମଧ୍ୟ ଭୂକମ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ପ୍ରତିହତ କରିପାରିବ |


ନୂତନ ମହାନଦୀ ରେଳ ବ୍ରିଜ୍ ସହିତ ବିରୁପା, କାଠଜୋଡି ଏବଂ କୁଆଖାଇ ନଦୀ ଉପରେ ଥିବା ଅନ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନଦୀ ବ୍ରିଜ୍ ଗୁଡିକ ତୃତୀୟ ଲାଇନ ପ୍ରକଳ୍ପର ଅଂଶ ଯାହା ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଉତ୍କର୍ଷର ଏହି ପଦମର୍ଯ୍ୟାଦା ଜାରି ରଖିବ | ଏହା କେବଳ ରେଳ ନେଟୱର୍କର କ୍ଷମତା ଏବଂ ବିଶ୍ୱସନୀୟତା ବୃଦ୍ଧି କରିବ ନାହିଁ ବରଂ ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ରେଳ ବିଭାଗରେ ସୁରକ୍ଷିତ ଏବଂ ଦକ୍ଷ ପରିବହନ ଯାତ୍ରାକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବ |

ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ଓଡ଼ିଶାର ତଥା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପ୍ରମୁଖ ଶିଳ୍ପ ଏବଂ ବାଣିଜ୍ୟିକ ହବ୍ ମଧ୍ୟରେ ସଂଯୋଗକୁ ଉନ୍ନତ କରି ଅଞ୍ଚଳର ଅର୍ଥନୀତିକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ସହିତ ଟ୍ରେନ୍ ଟ୍ରାଫିକ୍ କ୍ଷମତା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଟେ | ଅତିରିକ୍ତ ଲାଇନ ବର୍ତ୍ତମାନର ରେଳ ମାର୍ଗ ଗୁଡିକରେ ଯାତାୟାତକୁ ହ୍ରାସ କରିବ, ଯାତ୍ରା ସମୟ ହ୍ରାସ କରିବ ଏବଂ ପଣ୍ୟ ପରିବହନ ଏବଂ ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନର ସାମଗ୍ରିକ ଦକ୍ଷତା ବୃଦ୍ଧି କରିବ |


ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ରେଳ ସେତୁ ନିର୍ମାଣ ଭାରତର ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପକୁ ପ୍ରତିପାଦିତ କରୁଛି ଯାହା ଏକ ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତ ତଥା ଆଧୁନିକ ରେଳ ନେଟୱର୍କ ଗଠନ ପାଇଁ ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରୁଅଛି | ଏହି ସେତୁଗୁଡ଼ିକ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ନବସୃଜନର ଚିରସ୍ଥାୟୀ ଆତ୍ମା ​​ଏବଂ ଅଗ୍ରଗତିର ନିରନ୍ତର ଅନୁସରଣର ପ୍ରମାଣ ଭାବରେ ମଧ୍ୟ ଛିଡା ହେବ |

RoM


(Release ID: 2051121)
Read this release in: English